برنامه چت رایگان

9 برنامه چت رایگان برای ارسال پیام در تلفن یا کامپیوتر شما

زمان مطالعه 5 دقیقه

آیا می خواهید از تلفن و کامپیوتر شخصی خود پیام ارسال کنید؟ از این برنامه های چت رایگان برای ادامه مکالمه در هر کجا که می روید استفاده کنید.

برای ارسال پیام‌رسانی یکپارچه به خانواده و دوستان خود، به برنامه‌های چت رایگان در چندین پلتفرم نیاز دارید. در حالت ایده آل، هم در موبایل و هم در دسکتاپ.

1.برنامه چت رایگان WhatsApp

علی‌رغم خرید فیسبوک و نگرانی‌ها در مورد تبلیغات، واتس‌اپ همچنان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسانی جهان است. بیش از 2.7 میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد و رشد آن هیچ نشانه‌ای از کاهش نشان نمی‌دهد.

اما در مورد چت بین پلتفرمی چطور؟ خب، واتس اپ هم در فروشگاه گوگل پلی و هم در اپ استور اپل اپلیکیشن دارد. همچنین یک برنامه وب (که برای ورود به آن به کد QR نیاز دارید) و برنامه های دسکتاپ مستقل برای Windows و Mac نیز وجود دارد. متاسفانه هیچ نسخه لینوکس واتس اپ وجود ندارد.

از دیگر ویژگی های قابل توجه واتس اپ می توان به چت صوتی و تصویری، گروه هایی با حداکثر 1024 نفر و رمزگذاری انتها به انتها بر روی پیام ها اشاره کرد.

دانلود: WhatsApp برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

2.برنامه چت رایگان Telegram

کاربران ویندوز کنجکاو خواهند بود تا در مورد بهترین برنامه های پیام رسانی برای کامپیوتر شخصی بدانند. از بین همه گزینه ها، ما فکر می کنیم تلگرام بهترین کلاینت ویندوز را ارائه می دهد.

این برنامه بسیار سبک وزن، سریع و دارای همان ویژگی هایی است که در نسخه های موبایل دریافت می کنید. و برخلاف WhatsApp، برای ورود به سیستم نیازی به کد QR ندارید—شماره تلفن شما کافی است. تلگرام حتی یک برنامه قابل حمل ویندوز را نیز به طور منحصر به فرد ارائه می دهد. شما نیازی به نصب آن بر روی کامپیوتر شخصی خود ندارید و می توانید از آن در هر دستگاه ویندوزی که روی آن کار می کنید استفاده کنید.

تلگرام یک کلاینت macOS و برنامه هایی برای اندروید و iOS دارد. همچنین اولین برنامه چت رایگان در این لیست است که از لینوکس پشتیبانی می کند.

برخی از مفیدترین ویژگی‌های تلگرام پشتیبانی آن از پیام‌های خود تخریب‌گر، گروه‌هایی با حداکثر 200000 عضو، ادغام ربات و امکان زمان‌بندی پیام‌ها برای آینده است.

دانلود: تلگرام برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

3.برنامه چت رایگان Facebook Messenger

مانند واتس اپ، مسنجر فیسبوک نیز از داشتن پایگاه کاربری بزرگ سود می برد. به هر حال، اگر افرادی که اغلب می خواهید با آنها چت کنید، برنامه را نصب نکرده باشند، هر برنامه پیام رسانی فوری بی فایده است.

فیس بوک مسنجر دارای برنامه های مستقل برای اندروید و iOS است. آنها همچنین یک برنامه برای ویندوز دارند که شبیه به نسخه های تلفن همراه ظاهر می شود و عمل می کند. با این حال، فیس بوک یک برنامه مسنجر دسکتاپ مستقل برای لینوکس یا macOS توسعه نداده است، بنابراین در صورت اجرای آن ها باید از برنامه وب استفاده کنید.

دانلود: فیس بوک مسنجر اندروید | iOS | ویندوز (رایگان)

4. Line

Line یکی از محبوب ترین برنامه های ارتباطی در آسیا است. این شرکت پیشرو بازار در ژاپن، تایلند، اندونزی و تایوان است. اگر در آن مناطق دوستان و اقوام دارید، Line یک برنامه چت رایگان است که باید داشته باشید.

خوشبختانه، Line همچنین دارای پشتیبانی قابل توجه بین پلتفرم است. برنامه های Line برای کامپیوتر شخصی، macOS، اندروید و iOS در دسترس هستند. همچنین اگر می‌خواهید پیام‌های فوری را مستقیماً از مرورگر وب خود ارسال کنید، می‌توانید افزونه Line Chrome را نصب کنید.

لاین علاوه بر قابلیت چت، به عنوان یک برنامه پیام‌رسانی ویدیویی و سرویس اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی هم‌زمان عمل می‌کند. حتی می‌توانید از آن برای دنبال کردن اکانت ‌های دیگر مانند نام‌های تجاری، افراد مشهور، ستاره‌های پاپ، تیم‌های ورزشی و موارد دیگر استفاده کنید.

دانلود: لاین برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

5.برنامه چت رایگان WeChat

وی چت سومین برنامه پیام رسان محبوب در جهان پس از WhatsApp و Facebook Messenger است. اگر می خواهید یک برنامه چت رایگان برای صحبت با مردم چین داشته باشید، این راه حل خوبی است. این برترین برنامه پیام رسانی فوری در آن کشور است.

همچنین یکی دیگر از برنامه‌های چت رایگان با پشتیبانی متقابل پلتفرم است—شما می‌توانید نسخه‌های WeChat مستقل را در اندروید، iOS و دسکتاپ بیابید. با این حال، اگرچه WeChat برنامه های پیام رسانی را برای ویندوز و macOS ارائه می دهد، اما هیچ نسخه لینوکس وجود ندارد. اگر از توزیع لینوکس استفاده می کنید، باید از برنامه وب سرویس برای چت با دوستان خود استفاده کنید.

برخی از دیگر ویژگی‌های برتر وی چت شامل پیام‌رسانی ویدیویی، استیکرهای سفارشی، جریان «لحظه‌ها» (مشابه استوری‌های اینستاگرام) و اشتراک‌گذاری لحظه به لحظه موقعیت مکانی است.

دانلود: وی چت برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

6. Viber

برنامه بعدی در لیست برنامه های چت رایگان ما Viber است. اغلب به عنوان یک رقیب مستقیم برای WhatsApp در نظر گرفته می شود. اما در حالی که آنها برخی از ویژگی‌های مشابه (مانند رمزگذاری سرتاسر، تماس‌های صوتی و تصویری، چت‌های گروهی خصوصی) را به اشتراک می‌گذارند، تفاوت‌های کلیدی نیز وجود دارد.

چندین ویژگی مفید Viber وجود دارد. به عنوان مثال، یک ویژگی به نام Viber Out وجود دارد. این یک تسهیلات VOIP است که به شما امکان می دهد با تلفن های همراه و تلفن ثابت در سراسر جهان تماس بگیرید. همچنین می‌توانید اکانت ‌ها و چت‌های عمومی را دنبال کنید، چت‌های مخفی ایجاد کنید و حتی در برنامه وایبر بازی کنید.

صرف نظر از تفاوت ها، Viber همچنان یک سرویس چت فوری محبوب است. دارای پشتیبانی بین پلتفرمی است و برنامه‌های موجود در ویندوز، مک، اندروید و iOS وجود دارد. مانند WhatsApp، یک برنامه وب نیز وجود دارد که برای ورود به آن نیاز به کد QR دارد.

دانلود: وایبر برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

7. Signal

Signal یکی از همه کاره ترین برنامه های چت رایگان است. دارای نسخه های موجود برای ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS است.

سیگنال با تمرکز بر حریم خصوصی، طی سال‌ها گروهی از فالوورهای وفادار به دست آورده است. ادوارد اسنودن، جک دورسی و بروس شنیر حریم خصوصی، ماهیت منبع باز، قابلیت استفاده و پایداری آن را تحسین کرده اند.

ویژگی‌ها شامل اندازه گروه نامحدود، رمزگذاری سرتاسر و ابزار «یادداشت به خود» است.

دانلود: سیگنال برای اندروید | iOS | دسکتاپ(رایگان)

8.برنامه چت رایگان Skype

اگرچه این برنامه به خاطر قابلیت‌های تماس صوتی و ویدیویی با کیفیت بالا معروف است، پلتفرم پیام‌رسان فوری قوی اسکایپ یک تجربه ارتباطی روان و کارآمد را نیز تضمین می‌کند.

اسکایپ یک تجربه بین پلتفرمی یکپارچه را ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد بدون توجه به دستگاهی که استفاده می‌کنید، متصل شوید. جدای از این، ویژگی های تماس بین المللی و پیام کوتاه مقرون به صرفه را نیز ارائه می دهد. شما حتی می توانید شماره تلفن اسکایپ خود را دریافت کنید!

مانند سایر برنامه‌هایی که قبلاً در مورد آن صحبت کردیم، می‌توانید در اسکایپ نیز با چندین مخاطب به طور همزمان مکالمات گروهی ایجاد کرده و در آن شرکت کنید.

دانلود: اسکایپ برای اندروید | iOS | دسکتاپ (رایگان)

9.برنامه چت رایگان Tox

Tox یک برنامه پیام رسانی فوری توزیع شده، همتا به همتا است. این بدان معناست که هیچ نهاد واحدی بر داده ها یا در دسترس بودن آن کنترل ندارد.

پروتکل Tox هاست تمامی امکانات رمزگذاری و چت است، اما کاربران می توانند اپلیکیشن های فرانت اند خود را بسازند. این بدان معناست که تمامی سیستم عامل های دسکتاپ و موبایل دارای نسخه های Tox هستند.

دانلود: Tox برای اندروید | دسکتاپ (رایگان)

آیا اینها بهترین برنامه های چت رایگان هستند؟

هنگامی که در حال تصمیم گیری در مورد بهترین برنامه چت رایگان برای نیازهای خود هستید، دو نکته اصلی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اول، آیا می توانید آن را روی سخت افزاری که دارید استفاده کنید؟ دوم، آیا افرادی که می خواهید با آنها صحبت کنید نیز از این سرویس استفاده می کنند؟

امتیاز 3.5/5 - از 6 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT
خرید آنی ووچر پرفکت مانی
اپلیکیشن اول پرداخت