افسانه درباره لینکدین

9 افسانه درباره لینکدین که نباید آنها را باور کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

اگر در حال حاضر کاربر لینکدین هستید یا می خواهید به تازگی یک پروفایل ایجاد کنید، افسانه هایی درباره این پلتفرم وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. برای استفاده بیشتر از لینکدین بیسیار مهم است که بدانید این پلتفرم چگونه کار می کند و چگونه میتوانید از آن به طور موثرتر استفاده کنید. در ادامه به 9 افسانه درباره لینکدین که نباید آن را باور کنید می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نقد کردن درآمد ارزی

ساخت حساب فریلنسری

لینکدین فقط شامل افرادی است که به دنبال کار هستند

لینکدین ممکن است با هدف کمک به افراد برای جستجوی کار راه اندازی شده باشد، اما این تنها هدف این شبکه اجتماعی نیست. این پلتفرم به قدری تکامل یافته است که اکنون توسط کسب وکارها، دانشجویان، استعدادیاب ها، شرکت ها، بازاریابان، وبلاگ نویسان و همچنین افرادی که می خواهند شبکه حرفه ای خود را گسترش دهند استفاده می شود.

افراد جویای کار با لینکدین میتوانند با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند. ساختن یک پروفایل موفق لینکدین می تواند کارهای بیشتری برای شما انجام دهد. شما می‌توانید به گروه‌ها و انجمن های مختلف در لینکدین بپیوندید، با همکلاسی‌های قدیمی خود ارتباط برقرار کنید و ارتباطات حرفه ای خود را در صنعت گسترش دهید.

درخواست کانکشن را فقط باید برای افراد که می‌شناسیم ارسال کنیم

این یک عقیده اشتباه است. البته می‌توانید شبکه خود را فقط به افرادی که شخصاً ملاقات کرده‌اید، محدود کنید. اما با انجام این کار تجربه استفاده از لینکدین برای خود محدود می کنید. برقراری ارتباط با افرادی که مورد علاقه شما هستند یا می توانند به نحوی برای شغل شما مفید باشند، حتی اگر آنها را شخصاً نشناسید می تواند نتیجه دهد.

به عنوان مثال برخی از افراد فقط به کانکشن های خود اجازه ارسال پیام میدهند، بنابراین اگر می‌خواهید با استخدام‌کننده‌ای یا کارفرمایی تماس بگیرید، ابتدا باید یک درخواست کانکشن ارسال کنید.

نیازی نیست کل پروفایل خود را پر کنید

اگر ذکر کردن تک تک مکان‌هایی که کار کرده‌اید و دوره‌هایی را که گذرانیده اید خسته‌کننده به نظر می‌رسد، باید بدانید که اگر این کار را انجام دهید ممکن است نتیجه بخش باشد. نیازی به رسیدن به سطح All Star نیست، اما تمام تلاش خود را بکنید تا قسمت های ضروری پروفایل خود را پر کنید.

با انجام این کار بهترین فرصت را به خود می دهید تا مورد توجه استخدام کنندگان قرار بگیرید و استعدادهای خود را به نمایش بگذارید. نکته کلیدی این است که بیشترین استفاده را از شبکه خود ببرید و پر کردن پروفایل لینکدین باعث می شود دیگران شما را راحت تر پیدا کنند.

اگر مواردی مانند نقش ها و مسئولیت های خود در شغل قبلی را ذکر نکنید، پروفایل شما ناقص به نظر می رسد. همچنین همیشه پروفایل لینکدین خود را به‌روز نگه دارید.

ممکن است بخواهید به گروه‌ها یا انجمن‌هایی در لینکدین بپیوندید تا با افرادی با علایق مشابه ارتباط برقرار کنید، بنابراین پر کردن پروفایل لینکدین به شبکه شما این امکان را می‌دهد که در هنگام پیوستن به گروه ها دیدی کلی از شخصیت و پیشینه‌ شما داشته باشد.

می توانید از لینکدین مانند یک شبکه اجتماعی استفاده کنید

هر پلتفرم شبکه اجتماعی دارای ویژگی ها و تفاوت های منحصر به فردی است. به عنوان مثال اگر در فیس بوک عکس های کودک و استوری های سفر را در اینستاگرام به اشتراک می گذارید، به این معنی نیست که کانکشن های لینکدین شما از همین محتوا استقبال می کنند.

اگر فقط با افرادی که شخصاً در لینکدین می‌شناسید در ارتباط هستید، می‌توانید میزان اطلاعات شخصی را که می‌خواهید افشا کنید تعیین کنید. اما اگر از لینکدین مانند یک شبکه حرفه ای استفاده می کنید، این احتمال وجود دارد که پست های شما برای همه مناسب نباشد.

در مواقعی به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی در لینکدین مشکلی ندارد. به عنوان مثال اگر می خواهید اطلاعات شخصی را به شبکه ارتباطی خود نشان دهید و انجام آن به نفع شما خواهد بود در این مورد مشکلی وجود ندارد، اما توجه داشته باشید که برخی از افراد از این پلتفرم فقط برای اهداف حرفه ای استفاده می کنند.

شما نباید مستقیماً برای استخدام کنندگان پیام ارسال کنید

استخدام کنندگان انتظار دارند ایمیل هایی را از کارمندان یا افراد علاقه مند به شرکتی که در آن کار می کنند دریافت کنند. بخشی از کار آنها شبکه سازی، پیدا کردن استعدادها و پاسخ به سوالات مربوط به شرکتی است که در آن کار می کنند.

تماس و ارتباط با استخدام کنندگان ممکن است فرصت های زیادی را برای شما ایجاد کند. با این حال مهم است که بدانید چگونه با استفاده از لینکدین این کار را به درستی انجام دهید تا به استخدام‌کنندگان نشان دهید که برای کار آماده و مشتاق هستید.

اگر شخصی از طریق InMail با شما ارتباط برقرار کند حتما قانونی است

برخی از کلاهبرداری های لینکدین وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. همچنین پروفایل های جعلی زیادی در لینکدین در حال فعالیت هستند. مهم است که بدانید چگونه آنها را شناسایی کنید تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرید.

فقط به این دلیل که شخصی از طریق InMail برای شما پیام ارسال کند به این معنی نیست که حتما از طرف یک سازمان قانونی است. کمی وقت بگذارید و آن شرکت را بررسی کنید تا ببینید آیا همه چیز قانونی است یا خیر.

فقط باید محتوای جدی ارسال کنید

در لینکدین مطالب را باید تا حدی حرفه ای نگه دارید اما محتوای کمتر جدی وجود دارد که کاربران لینکدین از آن استقبال می کند. داستان های موفقیت، داستان های انگیزشی، محتوای خنده دار با معنی و حتی توصیه های فیلم و کتاب ممکن است مورد استقبال کاربران قرار بگیرد.

نباید همیشه پست بگذارید

تعداد پست‌هایی که در لینکدین ارسال می‌کنید اهمیت دارد. ولی مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. برای مثال لازم نیست پستی که میگذارید حتما مرتبط با شغل شما باشد، اما باید به نوعی برای دنبال کنندگان شما جالب و مفید باشد.

اگر برای تبلیغ خود پست می گذارید، در نظر بگیرید که مخاطب شما چه کسی است و آیا افراد مناسب را جذب میکنید یا خیر. به همین ترتیب اگر به دنبال لید یا بازخورد هستید از هشتگ‌ها و لینک ها استفاده کنید و افراد مورد نظر خود را تگ کنید.

نباید با افراد خارج از صنعت ارتباط برقرار کنید

افسانه درباره لینکدین

افسانه درباره لینکدین

شما می توانید با هر کسی که می خواهید در لینکدین ارتباط برقرار کنید، اما باید در نظر بگیرید که این ارتباط چقدر برای شما در لینکدین مفید است. اگر با شخصی در صنعت سرگرمی ارتباط دارید، اما شغل شما خرده فروشی است، به این فکر کنید که آیا این ارتباط منطقی است یا خیر. اگر میخواهید وارد صنعت سرگرمی شوید پس ایده ای عالی است. اما اگر فقط برای کنجکاوی با افراد خارج از صنعت خود ارتباط برقرار می کنید، یک شبکه اجتماعی دیگری را در نظر بگیرید.

افسانه های اشتباه درباره لینکدین

با وجود افسانه‌ها و حرف های فراوان درباره لینکدین جای تعجب نیست که مردم در مورد استفاده از این پلتفرم سردرگم شوند. لینکدین یک پلتفرم عالی است که اهداف زیادی را برآورده می کند و برای افراد جویای کار، استخدام‌کنندگان، شرکت‌های بزرگ و کوچک عالی است که خودشان را تبلیغ کنند. برای اینکه بیشترین بهره را از لینکدین ببرید درباره آن مطالعه کنید و از آن به درستی استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT