به ChatGPT Plus ارتقا دهید

9 دلیلی که باید به ChatGPT Plus ارتقا دهید

زمان مطالعه 7 دقیقه

. ارتقاء به ChatGPT Plus به شما امکان دسترسی به مدل بهبود یافته GPT-4 را می دهد که پاسخ های دقیق تر و پردازش زبان طبیعی بهتری را ارائه می دهد. به ChatGPT Plus ارتقا دهید.

. ویژگی ورودی تصویر به شما امکان می دهد از ChatGPT برای خواندن و ترجمه نسخه های غیرقابل خواندن، توصیف تصاویر، درک اسناد دست نویس و حتی تجزیه و تحلیل داده ها از صفحات گسترده استفاده کنید.

. با ChatGPT Plus، به اینترنت در داخل پلتفرم دسترسی دارید، که به شما امکان می دهد وب را مرور کنید، تحقیق کنید، مقالات را خلاصه کنید و به اطلاعات به روز فراتر از حد دانش نسخه رایگان دسترسی داشته باشید.

در ابتدا نسخه رایگان ChatGPT از نظر کیفیت و سهولت استفاده برای کاربران عادی کافی بود. هنگامی که OpenAI اشتراک ماهانه 20 دلاری خود را برای ChatGPT Plus راه اندازی کرد، چیزی بیشتر از نسخه رایگان ارائه کرد: GPT-4، دسترسی اولویت در زمان های خرابی، و افزونه ها (و حتی آنهایی که بعداً آمدند). زمانی که GPT-4 برای اولین بار راه اندازی شد، توجیه 20 دلار اشتراک در ماه دشوار بود.

با این حال، یکی دیگر از وعده‌های ChatGPT Plus دسترسی اولویت‌دار به ویژگی‌های جدید بود و OpenAI بر روی آن ارائه شد. با معرفی ویژگی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته، مرور با بینگ، و DALL·E 3، ChatGPT Plus در حال حاضر یکی از مفیدترین اشتراک‌هایی است که می‌توانید برای خود و کسب‌وکارتان، چه هوش مصنوعی یا غیر هوش مصنوعی، داشته باشید.

1. دسترسی به GPT-4

بارزترین مزیت ارتقاء به نسخه پلاس، دسترسی به GPT-4 است. به عنوان جانشین GPT-3.5، تفاوت های عمده ای بین این دو وجود دارد. GPT-4 پردازش زبان طبیعی، درک زمینه و حل مسئله را بهبود می بخشد. همچنین بر روی یک مجموعه داده بزرگتر آموزش داده شده است، به این معنی که در تشخیص الگوهای پیچیده بهتر است.

در واقعیت، تفاوت ها می توانند کمی ظریف باشند زیرا بلافاصله قابل توجه نیستند. با این حال، هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، زودتر متوجه می شوید که GPT-4 شانس بیشتری برای ارائه پاسخ صحیح در اولین تلاش خود دارد. همچنین دقیق تر است و اغلب قربانی توهمات هوش مصنوعی نمی شود.

2.به ChatGPT Plus ارتقا دهید: ورودی تصویر

بهترین ویژگی GPT-4 گزینه های ورودی تصویر آن است. می‌توانید نسخه‌های غیرقابل خواندن پزشکتان را بیاندازید و از ChatGPT بخواهید آنها را بخواند و ترجمه کند. همانطور که انتظار می رود، این کار را کاملاً دقیق برای شما انجام می دهد. اما این همه چیز نیست—شما می توانید از این ویژگی برای همه اهداف استفاده کنید، یعنی از ChatGPT بخواهید تصویر را توصیف کند.

همچنین می توانید از این تصویر برای درک اسناد دست نویسی که اسکن کرده اید یا عکسی از آنها دارید استفاده کنید. حتی می‌توانید تصویر یک صفحه‌گسترده را درج کنید و از ChatGPT بخواهید تا بر اساس داده‌هایی که به دست آورده است، محاسباتی را انجام دهد یا بهبودهایی را در طرح‌بندی صفحه‌گسترده پیشنهاد دهد.

3.به ChatGPT Plus ارتقا دهید: دسترسی به اینترنت

نسخه استاندارد و رایگان ChatGPT از سپتامبر 2021 دارای محدودیت دانش است. به این معنی که به هیچ اطلاعاتی در مورد رویدادهایی که پس از آن تاریخ رخ داده است دسترسی ندارد. با این حال، می توانید با استفاده از حالت جدید Browse with Bing با مدل GPT-4 بر این محدودیت غلبه کنید. این بدان معنی است که می توانید در ChatGPT به اینترنت دسترسی داشته باشید.

دسترسی به اینترنت به شما امکان می دهد مقالات را خلاصه کنید، تحقیقات بازار به روز انجام دهید و اخبار و مقالات اخیر را بیابید. ChatGPT همچنین می تواند به مجموعه داده های وسیع تری دسترسی داشته باشد و پاسخ های دقیق تری ارائه دهد. بنابراین، با اشتراک 20 دلاری در ماه، قطع دانش دیگر مشکلی نیست.

4. DALL·E 3 Art Creation

معامله‌کننده ChatGPT Plus DALL·E 3 است. در حالی که می‌توانید آزادانه از چت بینگ به آن دسترسی داشته باشید، آن را تحت رابط ChatGPT قرار دهید و آن را با GPT-4 ترکیب کنید، که به عنوان یک ربات چت بهتر از یک موتور جستجو بهینه‌سازی شده است. یک بازی متفاوت با توپ می توانید همانطور که معمولاً انجام می دهید با ChatGPT چت کنید، و در جایی که نیاز دارید، می توانید از آن بخواهید که برای شما تصاویر ایجاد کند.

من از ChatGPT Plus خواستم که داستان شنل قرمزی را با تصاویر برایم تعریف کند. داستان را به هفت صحنه (با دیالوگ های یک و دو خطی) تقسیم کرد. و برای هر صحنه، یک دستور برای DALL·E 3 نوشت.

هنگامی که داستان کامل شد، به طور خودکار تمام آن دستورات DALL·E 3 را از بالا دریافت کرد، تصاویری تولید کرد و به ما ارائه کرد.

به همین سادگی داستان نویسی و تصویرسازی زیبا شده است! باز هم، اگر چیزی باعث شود که اشتراک 20 دلاری در ماه ChatGPT Plus ارزان و بسیار ارزشمند به نظر برسد، قطعاً ترکیبی از DALL·E 3 و GPT-4 است.

5.به ChatGPT Plus ارتقا دهید: دسترسی به پلاگین

دسترسی به افزونه به ChatGPT Plus سطحی از سفارشی‌سازی را می‌دهد که در رقبای آن نخواهید یافت. این پلاگین ها به عنوان اجزای نرم افزار شخص ثالثی عمل می کنند که با ChatGPT یکپارچه می شوند. در حالی که این ویژگی در حال حاضر در نسخه بتا است، می‌توانید افزونه‌ها را از فروشگاه افزونه نصب کنید و از بین بیش از 100 گزینه مختلف انتخاب کنید.

هر افزونه هدف متفاوتی دارد. به عنوان مثال، می‌توانید از افزونه Kayak برای رزرو سفر به خارج از کشور، از افزونه Instacart برای برنامه‌ریزی وعده‌های غذایی و خرید مواد اولیه یا تعامل با برنامه‌هایی مانند Google Sheets و Gmail با استفاده از Zapier استفاده کنید. برخی از افزونه ها ممکن است باگ یا کند باشند، اما جالب است که ببینید وقتی پیچیدگی ها برطرف شد چقدر مفید هستند.

6. تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته

در حالی که این ویژگی را می توان برای بسیاری از عملکردهای مختلف استفاده کرد، ویژگی Advanced Data Analytics در ChatGPT Plus می تواند به شما کمک کند صفحات گسترده را به نمودار برای تجسم داده تبدیل کنید.

برای فعال کردن این ویژگی، روی دکمه تنظیمات حساب در گوشه سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید. سپس به Settings & Beta > Beta Features بروید و گزینه Advanced data analysis را تغییر دهید. پس از جابجایی ویژگی، می‌توانید صفحه‌گسترده را با استفاده از دکمه علامت مثبت در گوشه سمت چپ قسمت نوشتاری ChatGPT آپلود کنید.

پس از آپلود، می‌توانید از ChatGPT بپرسید که می‌خواهید با داده‌ها چه کاری انجام دهد، و آن را ملزم می‌کند. ما یک CSV تصادفی آپلود کردیم و از آن خواستیم تصاویر بصری ایجاد کند.

چه صاحب کسب‌وکار کوچکی باشید و چه فقط با داده‌ها در صفحات گسترده بازی کنید، این ویژگی می‌تواند به شما در تصمیم‌گیری مبتنی بر داده کمک کند. می‌توانید کتاب‌های حساب خود را آپلود کنید و از ChatGPT بخواهید نه تنها داده‌ها را برای شما تجسم کند، بلکه بینش‌های ارزشمندی را در مورد آنچه نیاز به بهبود در کسب‌وکار شما دارد به شما ارائه دهد.

7.به ChatGPT Plus ارتقا دهید: ثبات چشمگیر

ChatGPT رایگان سهم خود را از مشکلات بزرگ دارد، اما زمان از کار افتادن تا حد زیادی مهم‌ترین مشکل است. اگرچه وضعیت در حال حاضر بسیار بهتر از زمانی است که برای اولین بار راه اندازی شد، نسخه رایگان همچنان می تواند در هر زمان از کار بیفتد. سرورهای OpenAI گاهی اوقات در تامین تقاضای فوق العاده بالا مشکل دارند.

خوشبختانه ChatGPT Plus تقریباً همیشه در دسترس است. این سرویس به گونه ای طراحی شده است که اولویت را به مشترکین Plus بدهد، بنابراین می توانید حتی در زمان اوج استفاده از آن استفاده کنید. اگر کسب و کار یا گردش کار شما به شدت به ChatGPT وابسته است، پرداخت برای این سرویس کار بیهوده ای است.

8. تعاملات بدون درز

ChatGPT Plus دارای دو مدل زبان GPT-4 و GPT-3.5 است.

شایان ذکر است که نسخه پلاس GPT-3.5 سریعتر و پاسخگوتر از مدل GPT-3.5 است که در نسخه رایگان مشاهده می شود. OpenAI نسخه GPT-3.5 Legacy را در 10 می 2023 منسوخ کرد، اما نسخه ChatGPT Plus GPT-3.5 سریعتر از گزینه رایگان است.

در حالی که کیفیت پاسخ ها یکسان است، تفاوت بلافاصله قابل توجه است. اگر احساس می کنید که GPT-4 از نظر سرعت چندان چشمگیر نیست، می توانید از این مدل زبان استفاده کنید.

مشکل نسخه رایگان این است که اغلب پاسخ نمی دهد و شما را مجبور می کند که پاسخ ها را دوباره تولید کنید. این اتفاق چندین بار در طول یک جلسه می افتد. با نسخه پلاس دیگر نگران این موضوع نخواهید بود. اگر برای کار به ChatGPT متکی هستید، ارتقا به ChatGPT Plus یک راه عالی برای صرفه جویی در زمان انتظار برای پاسخگویی نسخه رایگان است.

9. قابلیت های ترجمه بهتر

از آنجایی که GPT-4 بر روی یک مجموعه داده بزرگتر آموزش داده شده است، در پاسخ به درخواست های غیر انگلیسی بسیار بهتر است. تقریباً مانند فردی که الگوهای زبانی، تفاوت‌های ظریف و بافت فرهنگی را درک می‌کند، به خوبی پاسخ می‌دهد. GPT-3.5 قابلیت ترجمه مناسبی دارد، اما GPT-4 بهتر است زیرا احتمال بیشتری برای ایجاد پاسخ های دقیق و منسجم دارد.

شما همچنین به چندین افزونه دسترسی دارید که می تواند به سفر یادگیری زبان شما کمک کند. پلاگین جدید Speak یک نمونه عالی از این موضوع است. به شما کمک می‌کند عبارات خاصی را تلفظ کنید، راه‌های جایگزینی برای بیان احساسات مشابه به شما می‌دهد، و نمونه‌هایی را به شما نشان می‌دهد که مکالمات واقعی را به هر زبانی تکرار می‌کنند.

ChatGPT Plus ارزش ارتقا را دارد

اگرچه اشتراک در ابتدا ارزش کافی را ارائه نمی کرد، با معرفی ویژگی های جدید مانند Advanced Data Analytics، DALL·E 3 و ورودی تصویر، ChatGPT Plus ارزش ارتقاء را دارد. چه خوداشتغال باشید، چه یک فریلنسر یا صاحب کسب و کار کوچک، ChatGPT Plus می تواند تقریباً در همه جنبه ها به شما کمک کند، از سیاست های تجاری گرفته تا محتوای نوشتاری، طراحی تصاویر و درک داده ها.

سپس، ثبات چشمگیر، دسترسی به اینترنت و پلاگین هایی که عملکرد ChatGPT را بیشتر می کنند را نمی توان نادیده گرفت. ChatGPT Plus بسیار بیشتر از دسترسی صرف به GPT-4 است. این یک نیروگاه کمک تجاری است که می توانید از آن به هر طریقی که فکر می کنید به نفع خود استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT