نحوه استفاده از ChatGPT برای پرینت سه بعدی

نحوه استفاده از ChatGPT برای پرینت سه بعدی

زمان مطالعه 5 دقیقه

ChatGPT می تواند به شما کمک کند تا فایل های G-code و STL را برای پرینت سه بعدی ایجاد و اصلاح کنید، و حتی مدل های سه بعدی ساده را تولید کنید. بیایید بررسی کنیم که چه کاری می تواند انجام دهد.

چت ربات OpenAI ChatGPT پس از ورود به صحنه در نوامبر 2022، جهان را در طوفان فرو برد. به نظر می رسد این ابزار خلاقانه هوش مصنوعی دائماً مرزها را جابجا می کند و کاربران هر روز راه های جدیدی برای استفاده از قدرت ChatGPT پیدا می کنند.

برای سازندگان و علاقه مندان به پرینت سه بعدی، ChatGPT ابزارهای زیادی را ارائه می دهد که جمع کردن پروژه های شما را بسیار آسان تر می کند.

آیا ChatGPT می تواند به چاپ سه بعدی کمک کند؟

قبل از شروع استفاده از ChatGPT برای چاپ سه بعدی، مهم است که بدانید محدودیت های زیادی دارد. در حالی که می‌تواند مدل‌های سه بعدی اولیه را تولید کند، این ابزار برای ایفای نقش یک طراح سه بعدی ساخته نشده است، و این بدان معناست که ممکن است مجبور باشید برخی از کارها را برای خودتان انجام دهید.

ChatGPT می تواند ایجاد و مدیریت فایل ها برای پرینت سه بعدی را بسیار ساده تر کند و در زمان و تلاش شما صرفه جویی کند. مدل‌سازی سه بعدی فرآیندی زمان‌بر است که اغلب شامل کارهای تکراری زیادی می‌شود، و این باعث می‌شود که ارزش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای سریع‌تر کردن آن را داشته باشد.

یک فایل STL با ChatGPT ایجاد کنید

STL رایج ترین فرمت فایل مورد استفاده برای چاپ سه بعدی است. یک فایل STL مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها را ذخیره می‌کند که نرم‌افزار CAD و اسلایسر را قادر می‌سازد تا یک مدل سه بعدی بسازد که در جای دیگری ذخیره شده یا در زمان دیگری ساخته شده است. ChatGPT به لطف سادگی آنها می تواند فایل های STL ساده را برای شما تولید کند.

بیایید با یک مدل سه بعدی ساده شروع کنیم و از ChatGPT بخواهیم یک مکعب در قالب STL ایجاد کند. مهم است که در مورد درخواست خود دقیق باشید تا اطمینان حاصل کنید که ChatGPT خواسته شما را درک می کند. در این مورد، ارزش این را دارد که مشخص کنید که می خواهید فایل STL خود را با فرمت ASCII برای خواندن آسان تر کند.

برای شروع باید به وب سایت OpenAI ChatGPT بروید، یک حساب کاربری ایجاد کنید و ربات چت را باز کنید.

درخواست «ایجاد مدل سه بعدی مکعب با استفاده از فرمت ASCII STL» را به ChatGPT ارائه دهید و منتظر بمانید تا پاسخ دهد. شما باید یک کد کوچک و توضیح مختصری در مورد نحوه عملکرد آن را در زیر مشاهده کنید.

متن را از پنجره کپی کرده و در یک فایل notepad خالی قرار دهید. هنگامی که فایل را ذخیره می کنید، مطمئن شوید که پسوند را به “.stl” تغییر دهید. اکنون می توانید فایل را در نرم افزار اسلایسر مورد نظر خود بارگذاری کرده و آن را برای چاپ سه بعدی آماده کنید.

توجه داشته باشید که در اولین تلاش، ممکن است همیشه مدل سه بعدی مورد نظر را دریافت نکنید، در این صورت باید از ChatGPT بخواهید تا آن را اصلاح کند.

در حالی که ChatGPT مطمئناً توانایی ایجاد فایل های STL با پیچیدگی بیشتر را دارد، OpenAI نمی تواند منابع مورد نیاز برای این نوع عملیات را به کاربران رایگان اختصاص دهد. اگرچه این هنوز یک ابزار عالی برای کسانی است که می‌خواهند درک درستی از نحوه کار فایل‌های STL داشته باشند.

اسکریپت های مدل سه بعدی برای نرم افزار CAD با ChatGPT ایجاد کنید

بسیاری از ابزارهای مدل سازی سه بعدی توانایی تولید مدل های سه بعدی با استفاده از اسکریپت ها را دارند. زمانی که مجبورید خودتان اسکریپت را بنویسید، این همیشه موثرترین راه برای ساخت مدل‌های سه بعدی نیست، اما ChatGPT می‌تواند اسکریپت را برای شما تولید کند.

بسته به نرم‌افزار مدل‌سازی سه بعدی که استفاده می‌کنید، باید برای تعیین زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده تحقیقاتی انجام دهید. برنامه نویسی پایتون در Blender در دسترس است، اما ChatGPT می تواند با زبان های مختلف کار کند.

با «ایجاد یک اسکریپت پایتون برای بلندر برای ایجاد یک مدل سه بعدی مکعبی» به عنوان درخواست خود از ChatGPT شروع کنید. ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا ربات چت اسکریپت شما را بنویسد، اما در انجام این کار با مدل های سه بعدی ساده نباید مشکلی داشته باشد.

هنگامی که اسکریپت خود را کپی کردید، می توانید Blender را بارگذاری کنید و به فضای کاری Scripting بروید. به طور پیش فرض، شما باید یک کنسول اسکریپت را در سمت چپ صفحه ببینید. اسکریپت تولید شده توسط ChatGPT را در قسمت کنسول قرار دهید و کلید Enter را فشار دهید تا مدل سه بعدی خود را در فضای کاری سه بعدی ببینید.

مانند زمانی که یک فایل STL با ChatGPT تولید می کنید، محدودیت هایی وجود دارد که به این معنی است که چت بات سعی نمی کند اسکریپت هایی ایجاد کند که خیلی وقت گیر هستند. با این حال، خوشبختانه می‌توانید خدمات پولی را در سراسر وب بیابید که توانایی‌های اسکریپت نویسی ChatGPT را گسترش می‌دهند. می‌توانید نحوه دسترسی به GPT-4 را بیاموزید تا چاپ سه‌بعدی خود را حتی بیشتر کنید.

چگونه ChatGPT می تواند به چاپ سه بعدی کمک کند؟

همانطور که می بینید، ChatGPT پتانسیل زیادی برای علاقه مندان به پرینت سه بعدی دارد، اما با تولید اسکریپت ها و فایل های STL متوقف نمی شود. چت ربات OpenAI می تواند پشتیبانی و مشاوره با انواع سوالات پرینت سه بعدی ارائه دهد.

. تعمیر فایل G-Code: فایل‌های G-code معمولاً توسط چاپگرهای سه بعدی برای ذخیره دستورالعمل‌ها برای انجام چاپ سه بعدی استفاده می‌شوند. هنگامی که یک فایل G-code خراب می شود یا دارای خطا است، چاپگر سه بعدی شما ممکن است از چاپ آن امتناع کند یا آن را به درستی چاپ نکند. می‌توانید از ChatGPT بخواهید فایل‌های G-code شما را تجزیه و تحلیل کند و نکاتی را برای کمک به تعمیر آنها ارائه دهد.

. اعلان های مدل سه بعدی: می توانید از ChatGPT بخواهید که درخواست های مدل سازی سه بعدی را ارائه دهد. اعلان‌هایی مانند این، رسیدگی به وظایف پیچیده مدل‌سازی سه‌بعدی را آسان‌تر می‌کنند، در حالی که شما را قادر می‌سازد تا ابزارهای شخص ثالث را درگیر کنید.

. افزونه های شخص ثالث: اکثر برنامه های مدل سازی سه بعدی دارای افزونه هایی هستند که به شما امکان می دهد از ChatGPT برای کمک به طراحی سه بعدی خود استفاده کنید. برخی از این ابزارها از دستورات ایجاد شده توسط ChatGPT برای ساخت مدل های سه بعدی استفاده می کنند، در حالی که برخی دیگر برای کار به اسکریپت های تولید شده خودکار متکی هستند.

. تنظیمات چاپگر سه بعدی: انتخاب تنظیمات صحیح برای موادی که با آن پرینت سه بعدی می کنید یک چالش است، به خصوص زمانی که با نقص ها و مشکلاتی در چاپ های خود مواجه می شوید. می‌توانید از ChatGPT برای عیب‌یابی تنظیمات چاپگر سه بعدی خود استفاده کنید و به شما کمک کند بهترین‌ها را برای چاپ‌های خود انتخاب کنید.

بیشترین بهره را از ChatGPT برای چاپ سه بعدی ببرید

مهم است که به یاد داشته باشید که دامنه کامل ChatGPT هنوز کشف نشده است. در عین حال، وقتی از این ربات چت برای چاپ سه بعدی کمک می‌خواهید، چه برای تولید فایل‌های STL یا اسکریپت‌های مدل سه‌بعدی، یا بررسی و تعمیر فایل‌های کد G، می‌توانید آزمایش کنید. ارزش این را دارد که وقت بگذارید و سوالاتی را که می‌پرسید اصلاح کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT