تکنیک سئو برای یوتیوب

9 نکته و تکنیک سئو برای یوتیوب در سال 2023

زمان مطالعه 6 دقیقه

800 میلیارد ویدیو در یوتیوب وجود دارد و قرار دادن یک ویدیو در رتبه بالای جستجو دشوار است. سئوی یوتیوب میزان بازدید ویدیوهای شما را افزایش می دهد، با قرار دادن ویدیوهای شما در نتایج جستجو بینندگان بیشتری را جذب می کند و به یوتیوب کمک می کند تا بفهمد چه چیزی در ویدیوهای شما وجود دارد. تکنیک سئو برای یوتیوب را در ادامه یاد بگیرید.

توصیه می شود استراتژی سئوی یوتیوب خود را قبل از فشار دادن دکمه Record برنامه ریزی کنید. بهینه سازی ویدیوهای خود از ابتدا به شما کمک میکند تا محتوای مورد نیاز مخاطب را تولید کنید. در نتیجه می توانید انتظار ترافیک هدفمند برای ماه ها و سال های آینده را داشته باشید.

سئوی یوتیوب چیست و چرا اهمیت دارد؟

سئوی یوتیوب فرآیند بهینه سازی ویدیوها از طریق تحقیق کلمات کلیدی است تا محتوای ویدیوی شما در نتایج جستجوی مرتبط نشان داده شود. بهینه سازی ویدیوهای خود برای کلمات کلیدی خاص و هدفمند Reach را افزایش می دهد و به رشد ارگانیک شما کمک می کند. به عنوان مثال اگر ویدیوی شما در مورد بهترین ماهی تابه های پخت و پز است، می خواهید افرادی که این عبارت را جستجو می کنند به راحتی پیدا کنید.

یوتیوب بزرگترین پلتفرم ویدئویی است و اغلب به عنوان موتور جستجو در کنار گوگل استفاده می شود و از آنجایی که فرمت ویدیو محتوای مورد علاقه بسیاری از کاربران است، افزایش بازدید می تواند به تعامل، اعتماد و وفاداری بیشتر به برند منجر شود.

سئوی یوتیوب با ایجاد طرح کلمات کلیدی

طرح کلمات کلیدی پایه و اساس یک کانال یوتیوب موفق است. این به شما کمک می کند محتوای مورد نظر مردم را تولید کنید و در جستجوی یوتیوب رتبه خوبی پیدا کنید. می‌توانید استراتژی محتوای کلی خود را با شناسایی موضوعات احتمالی شروع کنید، سپس آن‌ها را به ایده‌های ویدیویی جداگانه محدود کنید تا کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید.

برای شروع یک لیست در حال اجرا از ایده هایی که پیدا می کنید را در یک صفحه گسترده نگه دارید. به عنوان مثال اگر ” لباس های سگ” را به عنوان یکی از موضوعات کلیدی خود شناسایی کرده اید، تمام ویدیوهایی را که می توانید تحت این کلمه کلیدی ایجاد کنید یادداشت کنید. این ممکن است شامل مواردی مانند “چگونه سگ خود را استایل کنید” یا “بهترین مدل های سگ” باشد.

روش های دیگری که می توانید کلمات کلیدی مرتبط را پیدا کنید شامل موارد زیر است

برای یافتن کلمات کلیدی با حجم بالا که با موضوع شما مطابقت دارند از ابزار کلمه کلیدی استفاده کنید.

درباره رقبای خود تحقیق کنید تا ببینید سایر ویدیوهای مشابه برای چه کلمات کلیدی بهینه شده اند.

برای یافتن کلمات کلیدی بلند مرتبط با موضوعات انتخابی خود، پیشنهاد خودکار YouTube را بررسی کنید.

9 نکته و تکنیک سئو یوتیوب در سال 2023

هنگامی که کلمات کلیدی خود را انتخاب کردید، از نکات سئو یوتیوب که در ادامه به آن می پردازیم برای بهینه سازی ویدیوهای خود استفاده کنید.

1. کلمه کلیدی را در عنوان ویدیوی خود وارد کنید

کلمه کلیدی خود را در عنوان قرار دهید تا هم بینندگان و هم یوتیوب بدانند ویدیوی شما در مورد چیست. با گنجاندن کلمه کلیدی در ابتدای عنوان و اطمینان از میزان طولانی بودن عنوان بهینه سازی را به حداکثر بسازید.

2. نام فایل ویدیوی خود را طوری تغییر دهید که کلمه کلیدی را شامل شود

معمولا اسم فایل های تصاویر مانند IMG_231 است. اما تغییر نام فایل ها و استفاده از کلمه کلیدی می تواند به سئو ویدیوی شما کمک کند.

نکته مهم: برای جدا کردن کلمات از خط تیره یا آندرلاین استفاده کنید، بنابراین best dog onesies به best_dog_onesies تبدیل می‌شود.

3. از کلمه کلیدی اصلی در توضیحات ویدیوی یوتیوب خود استفاده کنید

بخشdescription یا توضیح یوتیوب شرحی خلاصه از محتوای ویدیو و کلمه کلیدی به مخاطب می دهد. مانند عنوان ویدیوی تا جایی که می توانید کلمات کلیدی را به صورت طبیعی در توضیحات وارد کنید. با این کار هم یوتیوب هم بازدیدکنندگان متوجه می شوند ویدیوی شما در مورد چیست.

نکات مهم: کلمه کلیدی خود را در 25 کلمه اول قرار دهید، مطمئن شوید که توضیحات شما حداقل 250 کلمه باشد و طبیعتا کلمه کلیدی خود را دو تا سه بار استفاده کنید.

4. به ویدیوهای YouTube خود تگ اضافه کنید

تگ ها به یوتیوب نشان می دهند که ویدیوهای شما در مورد چه چیزی است. این تگ ها فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط هستند که محتوای ویدیوی شما را توصیف می کنند و به افرادی که آن عبارات را جستجو می کنند کمک می کنند تا ویدیوی شما را پیدا کنند. می توانید از تگ های ویدیوهای مشابه ایده بگیرید.

5. بینندگان را به تماشای کل ویدیو تشویق کنید

زمان تماشا یکی از معیارهای مهم یوتیوب است. با معرفی‌های جذاب و استفاده از ویژگی یوتیوب کارد زمان تماشا را افزایش دهید.

6. کلمه کلیدی مورد نظر خود را با صدای بلند در ویدیوهای یوتیوب خود بگویید

یوتیوب اکنون ویدیوها را با دقت زیادی رونویسی می کند. اگر کلمه کلیدی خود را بگویید، یوتیوب هنگام رونویسی آن را “می شنود” بنابراین درک بهتری از موضوع ویدیوی شما خواهد داشت. به احتمال زیاد کلمه کلیدی را می گویید، اما به این نکته توجه کنید که آن را واضح بیان کنید.

7. مرتبط ترین دسته های ویدیوی یوتیوب را انتخاب کنید

هنگامی که ویدیوی شما در یوتیوب قرار گرفت، می توانید آن را به چند دسته اختصاص دهید. این یک راه عالی برای نشان دادن محتوای شما و گروه بندی آن با ویدیوهای مشابه در این پلتفرم است. دسته‌هایی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با محتوای شما همخوانی داشته باشند تا مطمئن شوید که در فهرست‌های پخش مرتبط نشان داده می‌شوید و بازدیدهای بسیار هدفمندی به دست می‌آورید.

8. هشتگ های هدفمند را به ویدیوهای یوتیوب خود اضافه کنید

هشتگ ها به شما امکان می دهند ضمن گروه بندی محتوای خود با ویدیوهای مشابه مشخص کنید که ویدیوی شما در مورد چیست. هشتگ های مرتبط در بالای عنوان ویدیوی شما نمایش داده می شوند تا به راحتی قابل شناسایی باشند.

9. لیست های پخش ایجاد کنید تا ویدیوهای مشابه را گروه بندی کنید

همانطور که کانال یوتیوب شما گسترش می یابد، ویدیوهای خود را در لیست پخش گروه بندی کنید. این به بینندگان کمک می کند که محتوای مورد علاقه خود را پیدا کنند (و برای مدت طولانی تری کانال شما بمانند بمانند) و در نتیججه در رتبه برتر نتایج جستجو قرار می گیرید.

3 ابزار عالی سئوی یوتیوب

چند ابزار سئوی یوتیوب وجود دارد که به شما کمک می کند کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنید.

1. Keywords Everywhere

Keywords Everywhere یک افزونه کروم و فایرفاکس است که کلمات کلیدی با حجم بالا را از نوار جستجوی YouTube پیشنهاد می کند. به سادگی کلمه یا عبارتی را که می خواهید هدف قرار دهید تایپ کنید، و Keywords Everywhere حجم جستجوی ماهانه، رقابت و هزینه هر کلیک را برای تبلیغات گوگل نمایش می دهد.

2. TubeBuddy

TubeBuddy یک افزونه مرورگر است و کلمات کلیدی را که ترکیب خوبی از حجم جستجو و رقابت دارند را به شما پیشنهاد می دهد.

3. Ahrefs

Ahrefs یک ابزار جامع کلمات کلیدی است که هم برای محتوای ویدئویی و هم برای محتوای متنی قابل استفاده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک موضوع را در Keywords Explorer وارد کنید تا هزاران کلمه کلیدی مرتبط را در چند ثانیه دریافت کنید.

رتبه ویدیوهای یوتیوب را برای کسب و کار خود بهبود بخشید

ایجاد ویدیو برای یوتیوب خیلی سریع یا آسان نیست. برای موفقیت در تولید محتوا در یوتیوب باید لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را در عنوان ویدیو، توضیحات، برچسب‌ها، هشتگ‌ها و حتی نام فایل قرار دهید. انجام این کار به یوتیوب کمک می کند محتوای شما را درک کند و میزان ترافیک دریافتی شما را افزایش دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT