هوش مصنوعی Bard

گوگل چت ربات هوش مصنوعی Bard را برای رقابت با ChatGPT راه اندازی کرد

زمان مطالعه 3 دقیقه

گوگل از فناوری Bard رونمایی کرد. این فناوری یک چت ربات هوش مصنوعی است که برای رقابت با ChatGPT OpenAI و chatbot مایکروسافت در موتور جستجوی Bing طراحی شده است. هوش مصنوعی Bard را بیشتر بشناسید.

گوگل در پست وبلاگی Bard را یک آزمایش اولیه هوش مصنوعی برای افزایش بهره وری، تسریع ایده ها و حس کنجکاوی توصیف می کند. می‌توانید از Bard برای دریافت راهنمایی، توضیحات یا کمک در کارهایی مانند پست‌های وبلاگ استفاده کنید.

گوگل با Bard قصد دارد حضور خود را در فضای چت ربات هوش مصنوعی تثبیت کند و در عین حال رتبه خود را در بازار موتورهای جستجو حفظ کند.

هوش مصنوعی Bard

هوش مصنوعی Bard

جزئیات فنی Bard

Bard توسط یک مدل تحقیقاتی زبان بزرگ (LLM) یک نسخه سبک وزن و بهینه شده از LaMDA طراحی شده است. به مرور زمان با مدل های پیشرفته تر به روز می شود. همانطور که افراد بیشتری از LLM استفاده می کنند، در پیش بینی پاسخ های مفید بهتر می شوند.

Bard به عنوان یک تجربه مکمل برای جستجوی Google طراحی شده است که به کاربران امکان می دهد پاسخ های آن را بررسی کنند یا منابع را در سراسر وب جستجو کنند.

Bard که به عنوان یک صفحه وب مستقل عمل می کند، به جای اینکه در موتور جستجوی گوگل ادغام شود، از یک باکس سوال تشکیل شده است. استفاده از این فناوری جدید هوش مصنوعی یک حرکت سودآور برای موتور جستجوی گوگل است.

رویکرد محتاطانه گوگل برای انتشار Bard در پی نگرانی‌ها در مورد این فناوری غیرقابل پیش‌بینی و گاهی غیرقابل اعتماد ربات چت است که توسط رقبا نشان داده شده است.

گوگل تشخیص می دهد که LLM ها گاهی اوقات می توانند اطلاعات جانبدارانه، گمراه کننده یا نادرست تولید کنند. برای کاهش این مشکلات گوگل به شما امکان می‌دهد از میان چند پاسخ Bard یکی را انتخاب کنید. می‌توانید با پرسیدن سؤالات بعدی یا درخواست پاسخ‌های جایگزین به همکاری با Bard ادامه دهید.

هوش مصنوعی Bard

هوش مصنوعی Bard

تولیدات هوش مصنوعی گوگل در اولویت قرار گرفته اند

از زمان انتشار ChatGPT توسط OpenAI و معرفی فناوری چت بات توسط مایکروسافت در بینگ، گوگل هوش مصنوعی را به عنوان تمرکز اصلی خود در اولویت قرار داده است.

تیم‌های داخلی این شرکت از جمله محققان ایمنی هوش مصنوعی در حال کار بر روی طیف وسیعی از محصولات جدید هوش مصنوعی هستند. کار گوگل بر روی Bard بر اساس اصول هوش مصنوعی است و بر کیفیت و ایمنی تمرکز دارد. این شرکت از بازخورد و ارزیابی انسانی برای بهبود سیستم های خود استفاده می کند.

هوش مصنوعی Bard

هوش مصنوعی Bard

توسعه Bard از سال 2015

گوگل از سال 2015 در حال توسعه فناوری Bard است. با این حال مانند OpenAI و ربات‌های چت مایکروسافت، Bard به دلیل نگرانی در مورد تولید اطلاعات غیرقابل اعتماد و سوگیری‌های احتمالی علیه گروه‌های خاص برای مخاطبان گسترده‌تری منتشر نشده است. گوگل قصد دارد Bard را مسئولانه وارد بازار کند.

نحوه دسترسی به Bard

می توانید برای امتحان Bard در Bard.google.com ثبت نام کنید. دسترسی در ابتدا در ایالات متحده و بریتانیا در حال گسترش است و برنامه‌هایی برای گسترش به کشورها و زبان‌های بیشتری در طول زمان وجود دارد. دور زدن محدودیت دسترسی با VPN امکان پذیر است.

گوگل برای ثبت نام از کاربران می خواهد که آدرس جیمیل داشته باشند و حساب های ایمیل Google Workspace را نمی پذیرد.

امتیاز 1/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT