کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

9 کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

زمان مطالعه 7 دقیقه

ChatGPT کاربردهای بالقوه زیادی برای کدنویسی دارد، احتمالاً بسیاری از آنها هنوز تصور نشده است. در مورد برخی از آنها اطلاعات کسب کنید. کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی را در ادامه بررسی کرده ایم.

از زمانی که OpenAI راه اندازی ChatGPT را اعلام کرد، چت ربات خارق العاده هوش مصنوعی در بسیاری از زمینه ها، از جمله حوزه برنامه نویسی پیچیده و سریع، فضایی برای خود پیدا کرد.

اما دقیقاً چه کاری می توانید با ChatGPT به عنوان یک برنامه نویس انجام دهید؟ فراتر از هیاهو، چه راه‌های عملی می‌توانید از چت ربات هوش مصنوعی در گردش کار روزانه خود به عنوان یک برنامه‌نویس استفاده کنید؟

1. ایجاد الگوریتم های کارآمد

در حالی که برخی از برنامه نویسان به سرعت کل فرآیند توسعه نرم افزار را به ChatGPT برون سپاری می کنند، این می تواند دستور العملی برای فاجعه باشد. ChatGPT می تواند کدهای چشمگیری تولید کند. اما بهتر است از آن به عنوان یک ابزار همراه استفاده کنید در حالی که برنامه نویسان انسانی کنترل بخش عمده ای از فرآیند توسعه را در دست دارند.

یک راه خوب برای انجام این کار این است که به ربات چت کمک کنید تا در حالی که روی بقیه پازل کار می کنید تا یک برنامه قوی ایجاد کنید، یک الگوریتم کارآمد را تنظیم کنید. می‌توانید از ChatGPT بخواهید یک الگوریتم را به صورت متن ساده، با استفاده از هنر ASCII، در قالب درختی، با استفاده از جعبه‌ها یا هر تکنیک تجسم خلاق دیگری که فکر می‌کنید ایجاد کند.

2. محتوای Placeholder و Filler ایجاد کنید

به‌عنوان یک برنامه‌نویس، احتمالاً به داده‌های نگهدارنده مکان نیاز دارید تا هر از گاهی با آن کار کنید. چه داده های پایگاه داده برای آزمایش API های شما باشد یا متن طولانی برای پر کردن صفحات وب، ChatGPT می تواند انواع مختلفی از داده های ساختگی را مطابق با نیازهای شما تولید کند.

ChatGPT می تواند محتوای پرکننده را در SQL، JSON، CSV و ده ها فرمت دیگر تولید کند. حتی می تواند ساختارهای داده بومی مانند آرایه ها و لیست ها را در هر زبان برنامه نویسی محبوب انتخابی ایجاد کند.

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

در حالی که می‌توانید تعداد زیادی مولد داده ساختگی را به صورت آنلاین پیدا کنید، تعداد بسیار کمی، در صورت وجود، سطح سفارشی‌سازی داده‌ها را که می‌توانید از ChatGPT دریافت کنید، ارائه می‌دهند. برای مثال، می‌توانید از ChatGPT بخواهید که یک فایل CSV با 2000 رکورد حاوی نام‌های انگلیسی، نام‌های دوم چینی به شکل انگلیسی و شماره تلفن ایالات متحده ایجاد کند:

می‌توانید با نوع داده‌های ساختگی که می‌خواهید، تا حد امکان خاص به دست آورید. این چیزی است که ممکن است با ابزارهای رایگان تولید داده های ساختگی که می توانید به صورت آنلاین پیدا کنید، به راحتی به آن دست یابید.

3. داده ها را قالب بندی کنید

گاهی اوقات، متن ساده زیادی خواهید داشت که باید آنها را به یک نوع داده سازگار قالب بندی کنید. شاید به متنی ساده نیاز داشته باشید که به یک CSV یا یک شی جاوا اسکریپت مانند یک آرایه فرمت شده باشد. یا شاید لازم باشد ساختارهای داده را در یک زبان به ساختارهای داده مشابه در زبان دیگر تبدیل یا قالب بندی کنید.

می توانید زمان و تلاش خود را صرف نوشتن توابع regex برای مدیریت آن کنید، یا می توانید دستورالعمل هایی را به زبان انگلیسی ارائه دهید و به ChatGPT اجازه دهید کارهای سنگین را انجام دهد.

تصویر زیر پاراگراف‌ای از داده‌های بدون برچسب و نامنظم داده‌شده به ChatGPT را نشان می‌دهد.

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

ChatGPT که از شما خواسته شد این داده ها را تجزیه و در یک جدول ارائه کند، با موارد زیر پاسخ داد:

ChatGPT توانست به طور دقیق داده ها را در قالب جدولی برچسب گذاری و قالب بندی کند. شایان ذکر است که دستیابی به این امر با استفاده از یک تابع قالب بندی مبتنی بر regex نسبتاً دشوار است.

4. کد را به زبان دیگری ترجمه کنید

چند وقت یکبار برای یک مشکل برنامه نویسی به یک زبان خاص نیاز به راه حل داشته اید، اما فقط می توانید کد را در زبان های دیگر پیدا کنید؟ ChatGPT می تواند به شما کمک کند هر کدی را به زبان دلخواه خود منتقل کنید.

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

تصویر بالا حاوی یک تابع رمزگذاری و رمزگشایی PHP است که از AES-256 در حالت CBC با بردار اولیه سازی تصادفی تولید شده استفاده می کند. ما از ChatGPT خواستیم که کد را به جاوا اسکریپت منتقل کند و نتیجه این است:

چت ربات هوش مصنوعی در بسیاری از زبان های برنامه نویسی آموزش دیده است و می تواند کد بین بسیاری از آنها را با دقت بالایی منتقل کند. همچنین می‌توانید کدهای قدیمی یا قدیمی را به کدهای جدیدتر و پایدارتر به همان زبان منتقل کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که ChatGPT را با دستورات مناسب ارائه دهید.

5. یک بلوک کد را بهینه کنید

چه در حال ساخت برنامه های کاربردی با منابع فشرده یا پروژه های کوچکتر باشید، کد شما همیشه می تواند از کمی بهینه سازی برای عملکرد بهتر استفاده کند. ChatGPT می تواند برای بهینه سازی کد بسیار مفید باشد. می‌توانید از چت ربات هوش مصنوعی بخواهید راه‌هایی را برای بهینه‌سازی یک بلوک کد پیشنهاد کند یا از آن بخواهید نسخه بهینه‌سازی شده کد را ایجاد کند.

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

در تصویر بالا یک تابع جاوا اسکریپت داریم که آرایه ای از اعداد را می گیرد و مجموع تمام اعداد زوج موجود در آرایه را برمی گرداند. کد کار می کند، اما می تواند از چند بهینه سازی استفاده کند. ما از ChatGPT خواستیم که کد را بهینه کند و نتیجه این است.

ChatGPT معمولاً به شما می گوید چه مشکلی با کد اصلی و بهینه سازی هایی که انجام شده است. برای قطعه کد ما در بالا، در زیر یک اسکرین شات از بهینه‌سازی‌های ChatGPT وجود دارد.

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

کاربرد عملی ChatGPT در برنامه نویسی

شاید یکی از هیجان‌انگیزترین چیزها در مورد بهینه‌سازی کد با ChatGPT این باشد که ربات چت در قسمت‌هایی از کد شما که احتمالاً فکر می‌کردید کامل هستند، سوراخ‌هایی ایجاد می‌کند. همچنین می توانید از چت بات بخواهید بخش های خاصی از کد شما را متناسب با نیازهای منحصر به فرد شما بهینه کند.

6. نوشتن تست برای کد

یکی از بهترین راه‌ها برای اطمینان از اینکه کد شما بدون اشکال است، به طیف وسیعی از استثناها پاسخ می‌دهد و می‌تواند موارد لبه را مدیریت کند، نوشتن تست‌های واحد برای آن است. البته نوشتن تست ها گاهی اوقات می تواند کاری وقت گیر و حتی گیج کننده باشد. اما چرا وقتی ChatGPT می تواند به شما کمک کند، به آن فشار بیاورید؟

به سادگی کدی را که می‌خواهید برای آن تست واحد بنویسید، کپی کنید و دستورالعمل‌های دقیقی در مورد نحوه نوشتن آزمون در اختیار ChatGPT قرار دهید. البته، ما توصیه نمی کنیم که کل نوشتن تست را به ChatGPT برون سپاری کنید.

7. کد خود را مستند کنید

مستندسازی کد می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما بخشی حیاتی از توسعه نرم‌افزار است که نباید از آن غافل شوید. ChatGPT می‌تواند مستندات بسیار دقیقی را برای کد در طیف گسترده‌ای از زبان‌های برنامه‌نویسی تولید کند. حتی می‌توانید از آن بخواهید که مستندات را در قالب HTML ایجاد کند، اگر می‌خواهید آن را آنلاین قرار دهید.

به غیر از اسناد مستقل، می‌توانید از چت بات نیز استفاده کنید تا روی کد شما نظر دهد تا کار برای شما یا دیگران در آینده آسان‌تر شود. ما از ChatGPT خواستیم تا یک تابع رمزگذاری ساده در پایتون را که از رمز سزار استفاده می‌کند، نظر بدهد و همه خط‌ها را درست می‌نویسد.

8. رفع هر گونه اشکال

از پرانتزها و کاماهای اشتباه گرفته تا خطاهای منطقی، ChatGPT می‌تواند خطاهایی را شناسایی کند که شناسایی آنها ممکن است چند روز طول بکشد. به سادگی کد مشکل ساز را کپی کنید و از ChatGPT بخواهید تا خطاهای موجود در کد را شناسایی کند.

ممکن است ترس داشته باشید که با خطاهای منطقی روبرو هستید، که معمولاً تشخیص آنها دشوارتر است. اگر چنین است، فقط کد مشکل ساز را جایگذاری کنید و آنچه را که می خواهید با آن به دست آورید و خروجی های فعلی که می گیرید را برای ChatGPT توضیح دهید.

یک تمرین خوب برای پیدا کردن اشکالات با ChatGPT ارائه جزئیات بیشتر در مورد خطا تا حد امکان است. جزئیات مرتبط ممکن است شامل زبان، چارچوب‌ها و کتابخانه‌هایی باشد که کد شما استفاده می‌کند یا جزئیات سروری که آن را روی آن اجرا می‌کنید.

به عنوان مثال، برای تعمیر یک کد در PHP، ممکن است لازم باشد نوع پایگاه داده، نسخه PHP، جزئیات سرور و بسته ها یا کتابخانه های مورد استفاده را ارائه دهید.

9. کد را از ابتدا ایجاد کنید

یکی از کاربردهای برجسته ChatGPT برای تولید کد کامپیوتری است. شما همیشه می توانید مسیر خسته کننده و شرافتمندانه نوشتن تک تک برنامه های خود را خودتان طی کنید. اما اگر بخش کوچکی از آن را به ChatGPT برون سپاری کنید، کمتر از یک برنامه نویس نخواهید بود.

با این حال، باید با احتیاط از کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده کنید، حتی زمانی که فاقد خطاهای نحوی هستند. خطاهای منطقی ممکن است بسیار پرهزینه باشد اگر کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را در سیستم‌های نرم‌افزاری حیاتی مستقر کنید.

ChatGPT: یک همراه مفید برای برنامه نویسان

برنامه نویسی یک فعالیت پیچیده است که برای درست شدن به قطعات متحرک زیادی نیاز دارد. ChatGPT می‌تواند یک متحد قدرتمند باشد و به شما امکان می‌دهد فرآیند ساخت این بخش‌های پیچیده را با بهره‌گیری از حجم عظیمی از دانش و تخصص در چند ثانیه ساده کنید.

اگرچه نباید با چت ربات هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار جادویی برای نوشتن تمام کدهای خود نگاه کنید، اما این ربات یک روش فوق العاده قدرتمند برای انجام کارها به طور قابل توجهی سریعتر، بدون اختراع مجدد چرخ ارائه می دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT