0 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

آشنایی با بهترین استیبل کوین های جایگزین تتر ( Tether ) در سال 2021

بیت کوین، اتریوم، ریپل و لایت کوین وجود دارد که قیمت آنها بستگی به بازار ناپایدار ارز‌ها دارد. و سپس Tether (USDT) وجود دارد، که قیمت آن هرگز از ۱ دلار دور نمی‌شود. در حالی که تتر محبوب‌ترین استیبل کوین در جهان است، تنها گزینه نیست. در ادامه به معرفی بهترین استیبل کوین‌های جایگزین تتر (Tether) در سال ۲۰۲۱ می‌پردازیم.

بهترین استیبل کوین‌های جایگزین تتر (Tether)

استیبل کوین یک ارز رمزنگاری شده است که ارزش آن به دارایی واقعی یا ارز فیات مانند دلار یا یورو وابسته است. در نتیجه، ارزش آن بدون توجه به شرایط همیشه ثابت می‌ماند.

Tether در حال حاضر شناخته شده‌ترین استیبل کوین در بازار ارزهای رمزنگاری شده است، اما از بدو تأسیس در سال ۲۰۱۴، به دلیل ادعاهای مشکوک در مورد ذخایر مورد حمایت خود، درگیر بسیاری از رسوایی‌های مالی شده است. بنابراین، برای کسانی که هنوز به دنبال خرید چند استیبل کوین هستند، لیستی از گزینه‌های جایگزین تتر در ادامه آمده است:

۱. USD Coin (USDC) | بهترین جایگزین تتر

1 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

سکه دلار آمریکا یا USDC یک از بهترین جایگزین های تتر است. این استیبل کوین در سپتامبر ۲۰۱۸ راه اندازی شد و بر روی شبکه‌های بلاک چین Ethereum ،Stellar ،Algorand ،Solana و Hedera Hashgraph وجود دارد.

USDC توسط شرکتی به نام Center اداره می‌شود که متعلق به Circle، یک شرکت پرداخت همتا به همتا است. USDC نیز مانند USDT به دلار آمریکا وابسته است. به لطف سابقه مالی نسبتاً تمیز آن Goldman Sachs از آن پشتیبانی می‌کند و محبوبیت USDC به سرعت در حال افزایش است.

در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۲۴ میلیارد USDC در گردش و بیش از ۸۴۰ میلیارد دلار معاملات در شبکه USDC انجام شده است. با توجه به رونق USDC ،Circle همچنین اخیراً اعلام کرد که به ده شبکه بلاک چین دیگر گسترش می‌یابد تا تقاضای رو به افزایش را تأمین کند.

۲. Binance USD (BUSD)

2 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

Binance یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده در جهان است و Binance USD (BUSD) پروژه استیبل کوین این شرکت برای جایگزین تتر می‌باشد. که با همکاری Paxos، یک شرکت بلاکچین که دارای استیبل کوین مخصوص خود است، ایجاد شده است.

BUSD بر روی سه شبکه بلاک چین وجود دارد: Ethereum ،Binance Smart Chain و Binance Chain ارز BUSD همچنین به دلار آمریکا وابسته است و توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم می‌شود.

طبق وب سایت بایننس، BUSD سه مزیت عمده برای معاملات خود ارائه می‌دهد: دسترسی، انعطاف پذیری و سرعت، دارندگان BUSD می‌توانند BUSD را به سرعت با هزینه‌های معاملاتی کم به سراسر جهان ارسال کنند و همچنین بسته به نیاز خود می‌توانند بین سه شبکه بلاک چین مبادله کنند. از زمان نگارش، بیش از ۱۱ میلیارد دلار BUSD در گردش است.

۳. True USD (TUSD)

3 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

TUSD اولین استیبل کوین تنظیم شده در صنعت است، که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. این استیبل کوین، که در سال ۲۰۱۸ توسط TrustToken مستقر در سانفرانسیسکو ایجاد شد، بر اساس پروتکل ERC-20 اتریوم ساخته شده است و از حساب‌های سپرده برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی مشتریان استفاده می‌کند.

قبل از اینکه فردی واجد شرایط برگزاری TUSD باشد، ابتدا باید KYC و آزمون مبارزه با پولشویی (AML) را پشت سر بگذارد. پس از اتمام این مرحله، TUSD تازه ساخته شده به آدرس Ethereum کاربر وصل می‌شود.

TUSD را می‌توان روی پلتفرم‌های DeFi ارز‌های Ethereum ،TRON و زنجیره هوشمند Binance ذخیره و پرورش داد. در حال حاضر سرمایه TUSD تقریبا ۱/۲ میلیارد دلار است و ۱/۴ میلیارد TUSD در گردش وجود دارد.

۴. Paxos Standard (PAX)

4 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

شرکت Paxos Trust، همچنین دارای یک استیبل کوین به نام Paxos Standard (PAX) است. PAX در سپتامبر ۲۰۱۸، تقریباً همزمان با USDC، راه اندازی شد و یکی از اولین استیبل کوین‌های تنظیم شده صنعت بود.

PAX بر روی بلاک چین اتریوم اجرا می‌شود و پروتکل ERC-20 را دنبال می‌کند. PAX نیز مانند BUSD معاملات جهانی را ارائه می‌دهد.

پس از PAX، شرکت Paxos Trust در سپتامبر ۲۰۱۹، ارز دیجیتالی خود با پشتوانه طلا با نام PAX Gold راه اندازی کرد. در زمان نگارش، نزدیک به ۷۸۰ میلیون PAX در گردش است.

۵. Gemini Dollar

5 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

پیوستن به بازار استیبل کوین GUSD است که توسط صرافی ارزهای رمزپایه Gemini ایجاد شده است و در ۹ سپتامبر ۲۰۱۸، یک روز قبل از PAX راه اندازی شد. مانند PAX، ارز GUSD نیز بر اساس پروتکل ERC-20 اتریوم ساخته شده است و می‌تواند در هر کیفی که اتریوم را می‌پذیرد ذخیره شود. علاوه بر این، مانند Binance، گردش آن توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک تنظیم می‌شود.

۶. جایگزین تتر | DAI

6 معرفی بهترین جایگزین های تتر ( Tether ) در سال 2021

DAI توسط Rune Christensen ایجاد شد و در دسامبر ۲۰۱۷ راه اندازی شد.

DAI بر اساس پروتکل ERC-20 اتریوم ساخته شده است که امکان انتقال بین هر کیف پولی که اتریوم را می‌پذیرد فراهم می‌کند و از طریق پلت فرم پروتکل سازنده اصلی Maker ضرب می‌شود. ثبات قیمت آن توسط جامعه غیر متمرکز خود، MakerDAO تنظیم می‌شود. DAI همچنین در اکوسیستم وام دهی غیر متمرکز MakerDAO است.

برای هر وامی که توسط MakerDAO توسط وام دهنده گرفته می‌شود، مقدار مشخصی از DAI ضرب می‌شود. سپس، وقتی وام دهنده وام خود را پس می‌دهد، DAI‌ها سوزانده می‌شوند. تا زمان نگارش مقاله، بیش از ۹۰۰ میلیون DAI در گردش است و ارزش بازار این استیبل کوین بیش از ۵/۵ میلیارد دلار است.

حال که با بهترین جایگزین های تتر آشنا شدید، می‌تاوانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT