1 آشنایی با ETF بیت کوین و تاثیر صندوق قابل معامله بر روی قیمت BTC

آشنایی با ETF بیت کوین و تاثیر صندوق قابل معامله بر روی قیمت BTC

زمان مطالعه 3 دقیقه

اولین صندوق قابل معامله با بیت کوین معاملات خود را از روز سه شنبه آغاز کرد و بیشترین ارز رمزنگاری شده را در اختیار اکثر سرمایه گذاران با حساب کارگزاری قرار داد. در اینجا نگاهی به معنای آن می اندازیم. در ادامه به ETF بیت کوین می‌پردازیم.

ETF بیت کوین چگونه کار می کند؟

2 آشنایی با ETF بیت کوین و تاثیر صندوق قابل معامله بر روی قیمت BTC

قبل از اینکه به مزایا و خطرات احتمالی ETF نگاهی بیندازیم، بیایید بررسی کنیم که ETF بیت کوین چیست و چگونه کار می‌کند. ETF یک ابزار سرمایه گذاری است که عملکرد یک دارایی یا گروه دارایی خاص را ردیابی می‌کند. ETF‌ها به سرمایه گذاران این امکان را می‌دهند که بدون اینکه خود دارایی‌ها را داشته باشند، سرمایه گذاری‌های خود را متنوع کنند.

ETF‌ها برای افرادی که تمایل دارند فقط بر سود و زیان تمرکز کنند، جایگزین ساده‌تری برای خرید و فروش دارایی‌های فردی ارائه می‌دهند. و از آنجا که بسیاری از ETF‌های سنتی صندوق‌های بزرگ‌تری از اسامی را با یک ویژگی مشترک، به عنوان مثال تمرکز بر پایداری یا سهام نماینده صنعت بازی‌های ویدئویی و مشاغل مرتبط، هدف قرار می‌دهند، به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا به راحتی دارایی‌های خود را متنوع کنند.

ETF BTC ارزشی است که قیمت محبوب‌ترین ارز دیجیتال در جهان را تقلید می‌کند. این به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد بدون گذراندن مراحل پیچیده معامله بیت کوین، از طریق ETF خرید کنند. علاوه بر این، از آنجا که دارندگان ETF مستقیماً روی بیت کوین سرمایه گذاری نمی‌شوند، نباید نگران روش‌های پیچیده ذخیره سازی و امنیت مورد نیاز سرمایه گذاران ارزهای رمزنگاری شده باشند.

چرا فقط روی ETF سرمایه گذاری کنیم؟

آشنایی با ETF بیت کوین و تاثیر صندوق قابل معامله بر روی قیمت BTC

اگر یک ETF فقط قیمت خود ارز رمزنگاری شده را منعکس می‌کند، چرا فقط مستقیماً روی بیت کوین سرمایه گذاری نکنید؟ دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول، همانطور که در بالا نشان داده شد، سرمایه گذاران مجبور نیستند با روش‌های امنیتی مرتبط با نگهداری بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده دست و پنجه نرم کند. علاوه بر این، نیازی به معاملات ارزهای رمزپایه در این فرایند نیست سرمایه گذاران فقط می‌توانند ETF را از طریق مبادلات و بازارهای سنتی خرید و فروش کنند.

تمرکز بر ETF به جای خود BTC، مزیت مهم دیگری نیز دارد. از آنجا که ETF یک ابزار سرمایه گذاری است، سرمایه گذاران می‌توانند سهام ETF را با سرعت به فروش کوتاه مدت برسانند اگر معتقد باشند قیمت بیت کوین در آینده کاهش می‌یابد. این چیزی نیست که بتوان در بازار ارزهای رمزنگاری شده سنتی انجام داد.

اگر فکر می‌کنید قیمت دارایی اصلی کاهش می‌یابد، می‌توانید سهام ETF را بفروشید. مزیتی که با سرمایه گذاری در خود بیت کوین پیدا نمی‌کنید.

شاید مهمتر از همه این باشد که ETF‌ها در دنیای سرمایه گذاری بسیار بهتر از ارزهای رمزنگاری شده شناخته می‌شوند، حتی اگر سکه‌ها و توکن‌های دیجیتالی به طور فزاینده‌ای محبوب شوند. سرمایه گذار که به دنبال مشارکت در ارزهای دیجیتالی است، می‌تواند به جای این که مجبور باشد چیزهای پیچیده را یاد بگیرد، بر معامله وسیله‌ای که قبلاً آن را درک کرده‌اند تمرکز کند.

حال که با ETF بیت کوین آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT