سقوط سهام 500 S&P

سقوط سهام 500 S&P و تاثیر آن بر بازار رمزارزها

زمان مطالعه 2 دقیقه

هفته گذشته پس از سقوط ۲۰ درصدی سهام S&P 500 از بالاترین وضعیت خود، این سهام حالا وارد منطقه خرسی شده است. این اتفاق باعث شده تا دوباره جو وحشت و ریسک در بازار رمزارزها هم حاکم شود. در این خبر به بررسی سقوط سهام 500 S&P میپردازیم.

سقوط سهام 500 S&P

سقوط سهام 500 S&P

سقوط سهام 500 S&P

با احتساب تعطیلی بازار در روزهای شنبه و یکشنبه، بیت کوین کار خود را با انجام معاملات در زیر قیمت ۲۸٫۷۰۰ هزار دلار به پایان رساند. این در حالی است که یک روز قبل از آن، این ارز دیجیتال در قیمت ۳۰٫۷۰۰ هزار دلار خرید و فروش می‌شد. این یعنی کاهش ۴٫۷ درصدی قیمت بیت‌کوین در یک روز که نشان از افت دوباره این ارز دیجیتال دارد.

یکی از عوامل مهم این اتفاق، وارد شدن سهام S&P 500 به وضعیت بازار خرسی است. با سقوط ۲۰ درصدی این سهام به نسبت بالاترین حد خود از سال گذشته، بازار ارزهای دیجیتال نیز تحت شعاع قرار گرفت.

در حالی که بیت‌کوین روندی صعودی به خود گرفته بود، بازار سهام باعث شد تا دوباره وضعیت این ارز دیجیتال و آلت کوین‌ها را ناهموار ببینیم. به نوعی بیت‌کوین در حال تلو تلو خوردن در لبه یک تیغ است.

تاثیر سقوط بازار سهام بر بازار رمزارزها

طبق نظر تحلیلگران و تریدرها، این احتمال وجود دارد که بیت‌کوین همانند کاپیتولاسیونی که هفته پیش تجربه کرد، دوباره روندی نزولی به خود بگیرد. طبق نظر PlanC، یکی از تحلیلگران کریپتو در توییتر، تغییرات خارجی همچنان می‌توانند بیت‌کوین را به طور قابل توجهی به نسبت سطح جاری‌اش پایین بکشند. او در ادامه می‌گوید:

«اگر بازار کریپتو در یک حباب قرار داشت، می‌توانستم بگویم که کف قیمت بیت کوین بین ۲۵ هزار تا ۲۷٫۵ هزار دلار است. اما احتمال خوبی وجود دارد که فاکتورهای بزرگ‌تری موجب کاهش قیمت تا ۲۲ الی ۲۴ هزار دلار شوند. پدیده‌های نادر قابل توجه (Black Swan) حتی می‌توانند قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار را نیز برای بیت‌کوین امکان‌پذیر کنند.»

سقوط سهام 500 S&P

سقوط سهام 500 S&P

مسئله فقط بازار سهام نیست که روی بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها تاثیر گذاشته است. بلکه شاخص دلار آمریکا (DXY) هم یک تصحیح قیمت بزرگ را از بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته تجربه کرده است. در ۱۰ روز باقی مانده تا پایان این ماه، بیت‌کوین به بدترین شرایط بازگشت سرمایه در تاریخ خود رسیده است. طبق داده‌های Coinglass، بازگشت سود بیت‌کوین به منفی ۲۲ درصد رسیده است.

منبع: Cointelegraph

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT