پیتزای بیت کوین

دوازدهمین سالگرد پیتزای بیت کوین : 2 عدد پیتزا به ازای 10000 بیت کوین

زمان مطالعه 2 دقیقه

جامعه ارزهای دیجیتال هر ساله روز 22 می (1 خرداد) که با عنوان روز پیتزای بیت کوین نام گذاری شده است را جشن می گیرد. کمتر از دو سال پس از اینکه ساتوشی ناکاموتو وایت پیپر 9 صفحه ای بیت کوین را منتشر کرد، لازلو هانیچ (Laszlo Hanyecz) استفاده از این ارز دیجیتال را با خرید دو پیتزا به قیمت 10000 بیت کوین قانونی کرد.

روز پیتزای بیت کوین

امروزه هزاران ارز دیجیتال در بازار وجود دارد، اما بیت کوین تا ابد نقطه تجلی غیرقابل انکار فناوری بلاک چین باقی خواهد ماند. لازلو هانیچ در واقع یکی از مشارکت کنندگان اولیه بلاک چین بیت کوین بود که مسئولیت کار بزرگی را بر عهده داشت که بسیاری آن را شاهکار بازاریابی فاندامنتال برای پذیرش بیت کوین می دانند.

در روزهای اول، هیچ مکان قابل اعتمادی وجود نداشت که بتوان معاملات بیت کوین را در آن انجام داد. در عوض، BTC با کمک ارتباطات مستقیم از طریق تابلوها و اتاق‌های گفتگوی اینترنتی معامله می‌شد. در آن زمان این ارز دیجیتال، به عنوان یک فناوری آزمایشی، تنها چند سنت ارزش داشت.

هانیچ، این برنامه نویس مستقر در فلوریدا، پس از پرداخت 10000 بیت کوین برای دو پیتزای پاپا جونز در روز 22 می 2010 (1 خرداد 89)، اولین فردی بود که از بیت کوین در یک تراکنش تجاری استفاده کرد. در زمان این خرید، ارزش بیت کوین 41 دلار بود و 10000 بیت کوین امروز حدود 300 میلیون دلار ارزش دارد.

هانیچ علاوه بر رفع بسیاری از آسیب پذیری های شبکه در مراحل اولیه، اولین توسعه دهنده ای بود که کد بیت کوین را برای سیستم عامل مک منتشر کرد. او چشم انداز استخراج بیت کوین را نیز متحول کرد. همانطور که می دانید، قبل از پیدایش تراشه های (ASIC)، بیت کوین با استفاده از CPU استخراج می شد. تا زمانی که هانیچ یک کد ماینینگ ایجاد کرد که استخراج‌کنندگان را قادر می‌سازد تا با استفاده از کارت‌های گرافیکی [GPU] خود، بیت کوین استخراج کنند. در آن زمان، حتی ساتوشی ناکاموتو هم فکر می کرد که معرفی استخراج GPU برای توسعه بیت کوین کاری بسیار پیشرفته و دشوار است.

امروزه بیت کوین توانسته است توجه بسیاری از پیشگامان صنعت را به خود جلب کند، اما زمان آن فرا رسیده است که جامعه تعهد و تلاش بسیاری از فعالان جامعه بیت کوین که در رسیدن به این جایگاه نقشی مهم ایفا کرده اند را بیشتر بشناسد.

منبع: cryptopotato

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT