تکنیکال بیت کوین ۳۱ اردیبهشت

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ اردیبهشت

زمان مطالعه 2 دقیقه

در حالی که بیت کوین به تلاش برای فراتر رفتن از محدوده 30000 دلار ادامه می دهد، آخرین ارقام در مورد معیارهای کلیدی قیمت بیت کوین نشان دهنده احساسات نزولی تر است. فروپاشی شدید اکوسیستم Terra در هفته گذشته تاثیر مستقیمی بر قیمت بیت کوین داشت که از آن زمان تاکنون حداقل 20 درصد کاهش یافته است. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ اردیبهشت می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ اردیبهشت

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، در زمان نوشتن، بیت کوین با 2.75 درصد کاهش در 24 ساعت گذشته، با 29432 دلار معامله می شود.

طبق نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط Glassnode، سیگنال NVT بیت کوین به 235.252 به پایین ترین حد چهار سال اخیر رسیده است. این کمتر از سطح ژوئیه 2018 در حدود 250 است.

شاخص NVT بیت کوین برای میانگین متحرک هفت روزه به کمترین میزان در ۴ سال گذشته یعنی ۲۳۵.۲۵۲ رسید.

شاخص ارزش شبکه به تراکنش (NVT) یک معیار کلیدی برای سنجش احساسات سرمایه‌ گذاران است که در مورد سناریوی معاملاتی فعال می باشد. ثبت پایین‌ ترین سطح چهار ساله این معیار کلیدی می‌تواند به این معنی باشد که به نظر می‌رسد روند نزولی بدتر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد.

میانگین متحرک حجم تراکنش روزانه برای محاسبه سیگنال به جای حجم معاملات خام روزانه استفاده می شود. از این رو، اعداد میانگین متحرک را بهبود می بخشد تا نشانه روشنی از احساسات بازار را منعکس کند.

صلیب مرگ بیت کوین

نشان دهنده روند مشابه، وقوع “صلیب مرگ” را به دنبال دارد که در اوایل سال جاری در ژانویه رخ داد. تقاطع مرگ یک شاخص نزولی شدید است که از نظر تاریخی نشان می دهد که قیمت بیت کوین همیشه پس از وقوع آن سقوط تاریخی خود را تجربه کرده است. 

از زمان سطوح ژانویه، قیمت بیت کوین حدود 40 درصد کاهش یافته است. Rekt Capital، یک تحلیلگر ارزهای دیجیتال، گفت:

تاریخ نشان می دهد که هر زمان که تلاقی مرگ اتفاق می افتد، بیت کوین نزولی عمیق تری را تجربه می کند. اکنون که یکی از آنها اتفاق افتاده است، چه چیزی می‌توانیم انتظار داشته باشیم؟

این تحلیلگر نشان داد که روند نزولی بیت کوین هنوز به پایان نرسیده است. بیت کوین پس از تقاطع مرگ در گذشته -55٪، -65٪ و -71٪ سقوط کرده است. اگر تاریخ با سقوط -55 درصد تکرار شود، بیت کوین در حدود 18000 دلار خواهد بود.

ارزهای دیجیتال برتر از جمله بیت کوین و اتریوم نزدیک به 60 درصد از بالاترین سطح تاریخ سقوط کرده اند. همچنین، چندین آلتکوین حدود 80 درصد سقوط کرده اند.

منبع: کوین گیپ

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT