تبدیل شدن از یک کارمند به فریلنسر

چگونه تبدیل شدن از یک کارمند به فریلنسر

شغل های آزاد به سرعت بر نیروی کار جهانی تسلط پیدا می کند و بسیاری از مردم به دنبال کنار گذاشتن شغل تمام وقت خود برای «مراتع سبزتر» هستند. این روند فریبنده با ظهور اقتصاد گیگ، رشد بازارهای آنلاین برای خدمات فریلنسری، و افزایش تمایل به تعادل بین کار و زندگی تقویت می شود. تبدیل شدن از یک کارمند به فریلنسر را در ادامه توضیح داده ایم.

اگرچه تغییر از مشاغل تمام وقت معمولی به مشاغل آزاد می تواند هیجان انگیز باشد، اما منحنی یادگیری را نیز ارائه می دهد. بنابراین، شما نیاز به راهنمایی مناسب برای پیمایش در مرحله انتقال بدون آسیب دارید. در اینجا چند نکته حیاتی وجود دارد که باید در نظر بگیرید و اقداماتی که باید انجام دهید به شما کمک می کند تا با مشکل کم یا بدون مشکل به فریلنسینگ تبدیل شوید.

1. تحقیقات خود را انجام دهید

اولین گام برای انتقال، دانستن گوشه و کنار مسیری است که می خواهید بکسل کنید. با انجام تحقیقات بازار شروع کنید تا بفهمید فریلنسینگ چگونه کار می کند و تقاضا برای خدمات شما چیست. همچنین، در مورد شیوه ها، روندها و الزامات صنعت برای دانستن بایدها و نبایدها جویا شوید.

علاوه بر این، مشتریان هدف خود و ترجیحات آنها را تعیین و شناسایی کنید. این به شما کمک می کند تا درک کنید که جایگاه شما چقدر رقابتی است و بینشی در مورد چگونگی ساختار خدمات خود به دست آورید. اطلاعات کلیدی است، بنابراین سعی کنید حقایق خود را به درستی دریافت کنید.

2. انگیزه روشنی داشته باشید

قبل از کشیدن پرده در شغل فعلی خود، مهم است که نیروی محرکه خود را درک کنید. دلایل خود را برای ترک شغل فعلی خود روشن کنید. برای انجام این کار، می توانید از خود بپرسید:

. چرا می خواهم یک فریلنسر شوم؟

. انتقال چگونه به شغل من کمک می کند؟

. چشم انداز تصمیم من چیست؟

. آیا من به دنبال یک علاقه هستم، به دنبال تعادل بیشتر بین کار و زندگی هستم، یا می خواهم پتانسیل درآمد خود را افزایش دهم؟

. چه مشکلاتی را می خواهم حل کنم؟

پاسخ دادن به سوالاتی از این دست به شما کمک می‌کند تا وضوح بیشتری کسب کنید و در مورد توسعه برند خود مصمم‌تر باشید. همچنین به شما کمک می کند تا معیارهای خود را برای یک شغل آزاد موفق تعریف کنید.

3. برنامه ریزی کنید

برنامه‌ها به‌عنوان نقشه‌های راه عمل می‌کنند تا شما را به سمت مقصد مورد نظرتان راهنمایی کنند و حس جهت‌گیری را ارائه دهند. در حالی که آنها اجرای بی عیب و نقص را تضمین نمی کنند، داشتن یک برنامه خوب فکر شده احتمال انتقال بدون دردسر را افزایش می دهد.

از اطلاعات جمع آوری شده در طول تحقیق خود برای ایجاد یک نمای کلی از زندگی کاری بالقوه خود استفاده کنید. با تشریح نوع خدماتی که می خواهید ارائه دهید، نحوه تحویل، و شرایط و ضوابط شروع کنید. همچنین، نرخ‌های قیمت‌گذاری و برنامه کاری خود را با در نظر گرفتن اعضای خانواده که تحت تأثیر تصمیم شما قرار می‌گیرند، تنظیم کنید.

علاوه بر این، چالش‌های احتمالی را که به‌عنوان یک فریلنسر جدید با آن‌ها روبرو خواهید شد برجسته کنید و استراتژی‌های عملی برای غلبه بر آن‌ها ارائه دهید. فریلنسینگ چیزی کمتر از یک سرمایه گذاری تجاری نیست، بنابراین باید همه چیز را روی کاغذ بیاورید.

4. مهارت ها و ابزارهای لازم را به دست آورید

شغل تمام وقت شما ممکن است شما را با برخی از مهارت های قابل انتقال مجهز کرده باشد. با این حال، پیمایش در دنیای فریلنسری یک بازی متفاوت است. از این رو، برای داشتن یک مزیت رقابتی در صنعت، باید خود را با مهارت های فریلنسری خاص و مورد تقاضا مسلح کنید.

خوشبختانه برای کسب تخصص لازم نیازی به بازگشت به مدرسه ندارید. به علاوه، محدودیتی برای تعداد مهارت هایی که می توانید جمع آوری کنید وجود ندارد. به عنوان مثال، می توانید دوره های صدور گواهینامه (به طور سنتی یا از راه دور) را در زمینه مورد نظر خود بگذرانید و پلتفرم های یادگیری آنلاین مانند Udemy، Coursera، LinkedIn و YouTube را بررسی کنید.

به همین ترتیب، روی مهارت ها و ابزارهای آنلاین مقرون به صرفه برای فریلنسرها سرمایه گذاری کنید تا به شما کمک کند تصمیم خود را تأیید کنید و به طور مؤثر کار کنید.

5. شبکه و ایجاد اتصالات

انتقال به فریلنسری بدون داشتن سیستم پشتیبانی یا عضویت در هر جامعه ای عاقلانه نیست. مانند هر شغل دیگری، برای پیشرفت به افرادی در صنعت فریلنسینگ نیاز دارید. بنابراین، سعی کنید در رویدادهای صنعت شرکت کنید، به جوامع آزاد آنلاین و فیزیکی بپیوندید و با افراد همفکر خود در بحث شرکت کنید.

خوشبختانه، شما می توانید از طیف گسترده ای از اکانت های فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام برای فریلنسرها استفاده کنید. انجام همه این‌ها به شما کمک می‌کند تا ارتباطات محکمی ایجاد کنید که می‌تواند به ارجاع‌ها و فرصت‌های جدید منجر شود و شهرت دوستانه‌ای ایجاد کند. مهمتر از همه – به دلیل اینکه فریلنسینگ چقدر می تواند منزوی باشد – شبکه به شما کمک می کند تعادل بین کار و زندگی سالم داشته باشید.

6. اولین گیگ پرداخت خود را دریافت کنید

ترک شغل فعلی خود بدون هیچ جایگزینی برای بازگشت به آن، ترسناک و خطرناک است. از این رو، قبل از اینکه در محل کار فعلی خود دستمالی کنید، توصیه می شود اولین گیگ پولی یا بیشتر را دریافت کنید. با انجام این کار، می توانید قابلیت استخدام خود را در فضای فریلنسری آزمایش کنید، یک نمونه کار بسازید و یک پایگاه مشتری ایجاد کنید.

همچنین به شما در کاهش خطرات مالی و روانی کمک می کند، زیرا فریلنسینگ اغلب شامل درآمد نامنظم است، به خصوص در چند ماه اول پس از انتقال. می‌توانید عصرها یا تعطیلات آخر هفته‌تان را به کسب‌وکار آزاد خود اختصاص دهید و مطمئن شوید که مزاحم کار تمام‌وقت شما نمی‌شود.

با این حال، محدودیت‌های خاصی برای فریلنسری وجود دارد، در حالی که هنوز در برخی سازمان‌ها به طور کامل مشغول به کار هستند. بنابراین، قبل از شروع منبع یابی برای اولین گیگ، مطمئن شوید که برخلاف قرارداد و سیاست های شرکت خود عمل نمی کنید.

برای شفافیت، می‌توانید این موضوع را با HR (بدون اشاره به اینکه هنوز ترک می‌کنید) در میان بگذارید و به خوبی مطلع باشید. البته هیچ مشکل حقوقی را به عنوان هدیه فراق نمی خواهید.

7. به کارفرمای خود اطلاع دهید

صحبت کردن با کارفرما در مورد ترک کار یکی از سخت ترین مزیت های انتقال است، به خصوص اگر به همکاران و محیط اطراف خود علاقه داشته باشید. به همین ترتیب، بسیاری از مردم از این بخش می ترسند زیرا مطمئن نیستند که کارفرمای آنها چگونه به این خبر پاسخ می دهد.

در هر صورت، شما باید بهترین قضاوت و تشخیص خود را به کار ببرید. اگر رابطه خوبی با رئیس خود دارید، به آنها نزدیک شوید و در مورد برنامه های خود برای ارتقای سطح شغلی خود با انتقال به شغل آزاد صحبت کنید. آنها ممکن است سعی کنند با ارائه انگیزه های بیشتر شما در مقابل آن صحبت کنند.

با این وجود، اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، می‌توانید پیشنهاد را رد کنید، آنها را توجیه کنید و نامه استعفای خود را در تاریخ بعدی تسلیم کنید. با این حال، سعی کنید وسط یک پروژه بزرگ ترک نکنید. و اگر رابطه خوبی با رئیس خود ندارید، می توانید یک اخطار دو هفته ای بدهید (تمرین استاندارد در ایالات متحده). به آنها بگویید که “به دنبال فرصت های شغلی دیگری هستید”.

در این مورد، شما هیچ تعهدی برای ارائه دلیل یا توجیه تصمیم خود ندارید. فقط حرفه ای باشید و هیچ پلی را خراب نکنید. علاوه بر این، ترک روابط خوب با کارفرمای فعلی شما حتی می تواند این امکان را ایجاد کند که آنها را به عنوان اولین مشتری آزاد خود داشته باشید.

8. Call It Quits on Your 9-5

شما ممکن است هرگز “کاملا” برای انتقال از شغل فعلی خود آماده نباشید. با این حال، ایجاد موفقیت‌آمیز یک طرح فریلنسری، کسب مهارت‌های لازم و دریافت اولین گیگ نشانه‌هایی برای شروع یک شغل آزاد هستند.

مهمتر از همه، روند انتقال خود را به تعویق نیندازید زیرا نگران هستید که شرکت بدون شما از هم بپاشد. نه اولین کسی هستید که ترک می‌کنید و نه آخرین نفر. بنابراین، کارفرمای شما خوب خواهد بود.

بعد از انتقال به فریلنسری، چه کاری؟

هنگامی که مرحله انتقال به پایان می رسد و هیجان بکسل کردن یک مسیر جدید محو می شود، شما با واقعیت پیمایش در قلمرو ناشناخته مواجه می شوید. در این لحظه است که آزمون واقعی فریلنسینگ آغاز می شود. پیشرفت ممکن است آنی نباشد، و شکست‌هایی حتما رخ خواهد داد. با این حال، داشتن یک برنامه مشخص و حمایت جامعه به تقویت عزم شما کمک می کند.

علاوه بر این، برای ماندن در مسیر، باید مجموعه مهارت‌های خود را بهبود بخشید، از روندهای صنعت مطلع شوید و با نیازهای فریلنسری در حال تغییر سازگار شوید. به عنوان مثال، می‌توانید در برنامه‌های توسعه حرفه‌ای، دوره‌ها یا منابع آنلاین سرمایه‌گذاری کنید تا شغل فریلنسری خود را تقویت کنید و مزیت رقابتی خود را حفظ کنید.

در نهایت، مسیر شغلی جدید خود را به عنوان یک سفر به جای تمرکز بر مقصد ببینید. با جشن گرفتن پیروزی های کوچک و پذیرفتن چالش ها به عنوان فرصت هایی برای رشد، آتش اشتیاق را دوباره روشن کنید. انجام این کار باعث می‌شود پس از انتقال، تجربه‌ای دگرگون‌کننده‌تر داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT