بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

آیا قصد دارید سال جدید را با یادگیری علم هوش مصنوعی آغاز کنید؟ در این پست به معرفی بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024 می پردازیم.

خرید با پی پال

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

منابع بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند، که هنگام انتخاب باعث گیج شدن می شود، اما لازم نیست نگران باشید. این دوره ‌های انتخاب ‌شده در زمینه هوش مصنوعی می ‌توانند به شما کمک کنند تا بهترین دوره را برای نیاز های خود انتخاب کنید.

1. مقدمه ای بر مسیر یادگیری مولد هوش مصنوعی (Google Cloud Skills Boost)

این دوره یکی از بهترین آموزش ها برای مبتدیان برای شروع با هوش مصنوعی مولد است. مسیر یادگیری مفاهیم اساسی از جمله مدل های زبان بزرگ (LLM)، هوش مصنوعی مسئول، و مهندسی سریع را پوشش می دهد.

مسیر یادگیری به پنج دوره زیر تقسیم می شود.

1. مقدمه ای بر هوش مصنوعی مولد: این دوره توضیح واضحی در مورد هوش مصنوعی مولد، کاربرد های آن و تفاوت آن با تکنیک های یادگیری ماشین سنتی ارائه می دهد.
2. مقدمه‌ای بر مدل‌های زبان بزرگ: این دوره با معرفی LLM ها، موارد استفاده از آن ‌ها و چگونگی تنظیم سریع می ‌تواند عملکرد LLM را افزایش دهد.
3. مقدمه ای بر هوش مصنوعی مسئول: این دوره به بررسی هوش مصنوعی مسئول و اهمیت آن می پردازد. همچنین 7 اصل هوش مصنوعی گوگل و نحوه پیاده سازی آنها را در محصولات خود پوشش می دهد.
4. طراحی سریع در Vertex AI: این دوره شامل چهار آزمایشگاه عملی است که می تواند به شما کمک کند تا درک اساسی از اجرای هوش مصنوعی مولد، از جمله سناریو های بازاریابی در دنیای واقعی را به دست آورید. شما از Vertex AI Studio استفاده خواهید کرد و هنر مهندسی سریع را با Gemini یاد خواهید گرفت.
5. هوش مصنوعی مسئول (به کارگیری اصول هوش مصنوعی با Google Cloud): اجرای اصول هوش مصنوعی می تواند چالش برانگیز باشد. این دوره نحوه انجام این کار را با استفاده از تجربه گوگل به عنوان مثال نشان می دهد.

این دوره ها مطالبی را در قالب فیلم ها، لیست های خواندن تکمیلی، آزمایشگاه های عملی و آزمون ها برای بررسی درک شما از مفاهیم ارائه می دهند. پس از اتمام هر دوره، یک نشان تکمیل نیز دریافت خواهید کرد.

2. دوره کامل هوش مصنوعی (iNeuron | freeCodeCamp)

این دوره 30 ساعته FreeCodeCamp در زمینه هوش مصنوعی مولد یکی از جامع ترین دوره ها برای توسعه دهندگان است. می ‌توانید در کانال YouTube FreeCodeCamp یا پلتفرم iNeuron به آن دسترسی داشته باشید. اگر از طریق iNeuron به دوره دسترسی پیدا کنید، ویژگی‌ های بیشتری از جمله دسترسی به داشبورد، منابع دوره، پشتیبانی اختصاصی انجمن، آزمون ‌ها و ارزیابی ‌ها در همه ماژول ‌ها دریافت خواهید کرد.

ابتدا مفاهیم نظری مربوط به genAI را یاد خواهید گرفت. سپس، دانش عملی در مورد چندین ابزار، از جمله Gemini Pro، OpenAI، Llama، Langchain، Pinecone و Vector Databases به دست خواهید آورد. در حین انجام این دوره، برنامه های کاربردی دنیای واقعی زیادی خواهید ساخت. آزمون‌ ها، پشتیبانی جامعه و ارزیابی‌ ها می ‌توانند به شما کمک کنند تا مفاهیم آموخته شده را تقویت کنید.

مربیان آن را در 13 روز تنظیم کرده اند، اگر چه می توانید این دوره را با سرعت پوشش دهید. با توجه به freeCodeCamp، در اینجا چیزی است که می توانید انتظار داشته باشید:

• روزهای 1-2: این دوره با مقدمه‌ ای بر جامعه هوش مصنوعی و OpenAI آغاز می ‌شود و دانش بنیادی در مورد OpenAI API، ابزاری حیاتی در توسعه هوش مصنوعی، ارائه می ‌کند.
• روزهای 3 تا 5: زبان آموزان به LangChain و ادغام آن با Hugging Face API می پردازند و بر حافظه در LangChain برای ساخت مدل های هوش مصنوعی منسجم تر تأکید می کنند.
• روزهای 6-7: این دوره با یک پروژه عملی با استفاده از OpenAI و LangChain، دانش‌ آموزان را در مراحل توسعه و استقرار یک پروژه هوش مصنوعی مولد راهنمایی می ‌کند.
• روزهای 8 تا 10: پایگاه‌های داده برداری برای هوش مصنوعی و تسلط بر آنها با ابزار هایی مانند Pinecone و ChromaDB، که برای مدیریت کارآمد داده‌های پیچیده هوش مصنوعی ضروری هستند.
• روز یازدهم: معرفی Meta Llama 2، کاوش در آخرین پیشرفت‌ ها در مدل‌ های مولد.
• روز های 12 تا 13: مجموعه دو قسمتی فشرده در ساخت یک پروژه چت بات پزشکی سرتاسر، که کاربرد های واقعی هوش مصنوعی مولد را نشان می‌ دهد.
• جلسات ویژه: بینش‌ های اضافی درباره همه چیز هایی که باید در مورد مدل ‌های Gemini Pro LLM و یک پروژه هوش مصنوعی مولد سرتاسر با استفاده از Google Gemini Pro بدانید. این دوره با یک وبینار در مورد انقلاب مولد هوش مصنوعی، پیش بینی آینده هوش مصنوعی به اوج خود می رسد.

3. هوش مصنوعی مولد برای همه (DeepLearning.AI | Coursera)

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

این دوره کوتاه هوش مصنوعی مولد توسط اندرو نگ، پیشگام هوش مصنوعی تدریس می شود. نحوه عملکرد هوش مصنوعی مولد، کار هایی که می ‌تواند و نمی ‌تواند انجام دهد، نحوه استفاده مؤثر از آن، و فرصت‌ ها و خطرات در genAI را پوشش می ‌دهد. همچنین نکاتی در مورد مهندسی سریع دریافت خواهید کرد. بهترین بخش این دوره این است که برای شرکت در آن نیازی به کدنویسی یا دانش هوش مصنوعی ندارید.

مربی، اندرو نگ، دوره های دیگری را در زمینه یادگیری ماشین و هوش مصنوعی تدریس کرده است که جزو بهترین دوره ها در این زمینه محسوب می شوند. آزمون ‌ها، مطالب خواندنی و تمرین‌ های عملی، ماژول‌ های دوره را تکمیل می ‌کنند.

با توجه به DeepLearning.AI، در پایان این دوره، شما موارد ذکر شده در پایین را یاد خواهید گرفت.

• هوش مصنوعی مولد چیست؟
• چه می تواند و چه نمی تواند انجام دهد.
• چگونه از آن در دنیای/کسب و کار خود استفاده کنید.
• چگونه اطلاعات نا درست در مورد هوش مصنوعی مولد را از بین ببریم و از این فناوری در بهترین حالت خود استفاده کنیم.
• بهترین شیوه ها برای یادگیری و بررسی اینکه آیا genAI مفید خواهد بود یا خیر.

4. هوش مصنوعی مولد برای مبتدیان (Microsoft)

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

این دوره توسط مایکروسافت مسلماً عمیق ترین دوره منبع باز موجود برای کسانی است که می خواهند وارد دنیای هوش مصنوعی مولد شوند. ساختار آن به عنوان مجموعه ای از درس های “Learn” و “Build” است و درک جامعی از مفاهیم هوش مصنوعی مولد و پیاده سازی عملی با استفاده از Python و TypeScript ارائه می دهد.

هر مبحث شامل یک مقدمه ویدئویی کوتاه است که با یک درس مکتوب همراه است. شما به نمونه کد های Python و TypeScript دسترسی خواهید داشت که از Azure OpenAI و OpenAI API پشتیبانی می کنند.

اگر می خواهید فراتر از برنامه درسی اصلی بروید، این دوره لینک هایی به منابع اضافی ارائه می دهد. می ‌توانید به سرور رسمی Discord بپیوندید تا با دیگر زبان‌ آموزان ملاقات کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید.

5. تخصص مبانی هوش مصنوعی (IBM | Coursera)

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

بهترین دوره های آموزشی هوش مصنوعی 2024

این دوره آموزشی توسط IBM در Coursera یک مرور کلی از مفاهیم اساسی، قابلیت‌ ها، مدل ‌ها، ابزار ها و برنامه‌ های هوش مصنوعی مولد ارائه می ‌دهد. از طریق پنج دوره کوتاه و خود گام، که هر دوره به 3 تا 5 ساعت برای تکمیل نیاز دارد، می توانید نحوه استفاده از هوش مصنوعی مولد برای ارتقاء شغل و زندگی خود را به طور کلی درک کنید.

این تخصص طیف گسترده ای از موضوعات، از جمله تکنیک های مهندسی سریع قدرتمند برای دستیابی به نتایج مطلوب، درک مدل های اساسی مانند GPT، DALL-E، و IBM Granite، و مقدمه ای بر مفاهیم اخلاقی و ملاحظات پیرامون هوش مصنوعی مولد را پوشش می دهد.

اگر قبلاً با هوش مصنوعی مولد کار کرده اید، می توانید در یکی از تخصص های مبتنی بر نقش IBM ثبت نام کنید:

• هوش مصنوعی مولد برای توسعه دهندگان نرم افزار
• هوش مصنوعی مولد برای مهندسان داده
• هوش مصنوعی مولد برای دانشمندان داده
• هوش مصنوعی مولد برای تحلیلگران داده
• هوش مصنوعی مولد برای حرفه ای های امنیت سایبری

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

4 دیدگاه

  1. هستی گفت:

    SEPASE FARAVAN
    KHEYLI MOFID BOOD

    1. محسن دادار گفت:

      سپاس از شما :/

  2. مینا گفت:

    واقعا مطلب کاربردی و مفیدی بود

    1. محسن دادار گفت:

      ممنون از توجه شما

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT