خرید ChatGPT Plus

با رونمایی شدن GPT-4o، آیا خرید ChatGPT Plus نیاز است ؟

پس از آپدیت بهار OpenAI، GPT-4o به صورت رایگان و عمومی در دسترس کاربران قرار گرفت. این بدان معنی است که همه می توانند بدون پرداخت هزینه به اطلاعات سطح GPT-4 دسترسی داشته باشند. ممکن است تعجب کنید که چرا باید به پرداخت 20 دلار در ماه ادامه دهید، در حالی که می توانید آن را به صورت رایگان دریافت نمایید. آیا خرید ChatGPT Plus نیاز است ؟

خرید با پی پال

خوب، در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید ChatGPT Plus خود را حفظ کنید.

1.دسترسی بیشتر نسبت به  GPT-4o

GPT-4o آخرین مدل GPT پرچمدار OpenAI می باشد که به گفته آن دو برابر سریع تر از GPT-4 Turbo و 50٪ ارزان تر است (هنگام استفاده از API). با این حال، به کاربران رایگان دسترسی نا محدود به GPT-4o داده نمی شود. OpenAI به کاربران رایگان “دسترسی محدود به GPT-4o” را ارائه می دهد.

GPT-4o اکنون مدل پیش ‌فرض ChatGPT است، اما کاربرانی که به صورت رایگان می خواهند استفاده نمایند زمانی که در دسترس نباشد به GPT-3.5 بر می ‌گردند. به عنوان یک کاربر رایگان، دسترسی شما به GPT-4o تضمینی نیست و مشروط به در دسترس بودن است. اصطلاح “دسترسی محدود” به معنای محدودیت استفاده یا کاهش دسترسی در زمان اوج مصرف می باشد.

خرید ChatGPT Plus

خرید ChatGPT Plus

صرف نظر از این، یک چیز قطعی است: کاربران ChatGPT Plus تا پنج برابر بیشتر پیام های GPT-4o را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، کاربران پلاس می توانند حداکثر 80 پیام را در هر سه ساعت ارسال کنند. می ‌توان نتیجه گرفت که کاربران رایگان در یک روز خوب حدود 16 پیام در ساعت دریافت می ‌کنند. این بد نیست، اما اگر کاربری هستید که زیاد استفاده دارید، بسیار کم است.

با این حال، همه این نرخ های پیام بهترین هستند. از آنجایی که ChatGPT تبدیل به یک عصای دست برای مشاغل و افراد می شود، احتمالاً در آینده نزدیک (به طور موقت) استفاده و در دسترس بودن آن کاهش می یابد. بر این اساس، احتمالاً می خواهید یک اشتراک Plus داشته باشید تا در برابر شرایط بیمه شوید.

2. دسترسی به GPT-4 Turbo را حفظ کنید

معیار ها و آزمایش‌ ها نشان داد که GPT-4o ممکن است سریع ‌تر باشد، اما GPT-4 Turbo در برخی دسته‌ ها دقیق ‌تر به نظر می ‌رسد. تأیید معیار های این امر و نحوه اجرای برخی از این تست ها دشوار است، اما برخی از کاربران نتایج بهتری، به ویژه در مسائل ریاضی و برنامه نویسی را از GPT-4 گزارش کرده اند. حتی OpenAI نیز این را پذیرفته و با توجه به نتایج ارزیابی متن آن، GPT-4T در تست ‌های DROP (استدلال گسسته بر پاراگراف) بهتر عمل می ‌کند.

خرید ChatGPT Plus

خرید ChatGPT Plus

اگر برخی از آزمایش‌ های خود سرانه شما را متقاعد نکردند، تعداد درخواست‌ های اضافی GPT-4 را که از یک فرعی دریافت می ‌کنید در نظر بگیرید. OpenAI امکان ارسال 40 پیام در هر سه ساعت در GPT-4T و 80 پیام در هر سه ساعت در GPT-4o را فراهم می کند که در مجموع 120 پیام را در اختیار شما قرار می دهد که می توانید در مدت سه ساعت به GPT-4 ارسال نمایید.

3. GPT سفارشی خود را ایجاد کنید

OpenAI به کاربران Free اجازه می دهد تا به فروشگاه GPT دسترسی داشته باشند و از GPT های سفارشی به عنوان بخشی از بسته رایگان خود استفاده کنند. با این حال، این کمک هزینه به ایجاد GPT های سفارشی تعمیم نمی یابد.

برای ایجاد GPT های سفارشی باید یک اشتراک Plus داشته باشید. پرداخت به شما امکان می دهد با داده ها و اسناد خود یک GPT سفارشی بسازید، که سپس می تواند با دوستان و همکاران به اشتراک گذاشته شود یا به صورت رایگان در بازار منتشر گردد.

4. ایجاد تصاویر با DALL-E

خرید ChatGPT Plus

خرید ChatGPT Plus

هنگامی که OpenAI تعداد زیادی از ویژگی ‌هایی را که در سطح رایگان ChatGPT ارائه می ‌شوند اعلام کرد، آن ها به دسترسی مستقیم به هوش مصنوعی نسل تصویر آن، DALL-E اشاره نکردند. با DALL-E، می ‌توان هر درخواستی را وارد کرد و هوش مصنوعی سعی می ‌کند تصویری از متن شما ایجاد کند. این بسیار مفید است و به راحتی دلیل نیمی از حفظ اشتراک پلاس آن می باشد. حتی با دسترسی به GPT-4o، کاربران رایگان نمی ‌توانند تصاویری از متن تولید کنند، همه قابلیت‌ های DALL-E در پشت دیوار پرداخت اشتراک قفل شده اند.
بسیاری از GPT های سفارشی به DALL-E متکی هستند. اما به احتمال زیاد تا زمانی که پرداخت نکنید کاملاً در دسترس نخواهد بود.

5. به حالت صوتی ChatGPT و برنامه دسکتاپ ChatGPT دسترسی اولیه داشته باشید

نسخه ی نمایشی OpenAI از GPT-4o به دلیل حالت صوتی واقع گرایانه اش موجی در اینترنت ایجاد کرد. با توجه به سرعتی که GPT-4o می ‌تواند کلمات و زمینه را درک کند، مکالمه سیال-مانند انسانی- را ایجاد می ‌کند.

علاوه بر این، اساساً می ‌توانید با هوش مصنوعی در حالت صوتی تماس ویدئویی برقرار کنید و نشانه ‌های بصری و اشیایی را که می ‌بیند (به لطف قابلیت ‌های دیداری اش) درک می‌ کند.

این حالت صوتی جدید هنوز به طور کلی در دسترس نیست، اما کاربران پلاس آن را به عنوان یک ویژگی دسترسی اولیه دریافت خواهند کرد. اگر می ‌خواهید قبل از اکثر مردم از این فناوری استفاده کنید، باید اشتراک ChatGPT خود را فعال نگه دارید.

OpenAI یک دسکتاپ ChatGPT را در نسخه ی نمایشی خود معرفی کرد. این بدون شک یکی از ویژگی ‌های دسترسی اولیه است که کاربران پولی از آن لذت می ‌برند و برای اولین بار به کاربران macOS می ‌رسد. ممکن است ویژگی‌ های جالب ‌تری در این خط وجود داشته باشد که ارزش پیشنهادی بسیار خوبی را ارائه می ‌دهد و پرداخت پول پلاس تنها راه برای قرار گرفتن در میان کسانی است که از آن استفاده می ‌کنند.

6. دسترسی کامل به تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته، آپلود فایل، چشم انداز، و مرور وب

خرید ChatGPT Plus

خرید ChatGPT Plus

تجزیه و تحلیل پیشرفته داده ها، آپلود فایل ‌ها، دید و مرور وب، زمانی ویژگی ‌های انحصاری برای مشتریان پولی OpenAI بود. اکنون این تغییر کرده و همه این ها برای کاربران رایگان اما با محدودیت ‌های بیشتر در دسترس است. محدودیت‌ ها شامل درخواست‌ های کمتر، آپلود فایل‌ های کمتر و دسترسی با اولویت کمتر به این خدمات در ساعات اوج مصرف می باشد.

برای برخی، این امر باعث عدم انگیزه داشتن اشتراک پلاس شده است. با این حال، اگر کاربر همیشگی ChatGPT هستید و برای درک، تجزیه و تحلیل اسناد و عکس ‌ها به آن تکیه می‌ کنید، به اشتراک نیاز دارید. مسلماً، این ها ویژگی هایی هستند که بسیاری از آن ها اغلب استفاده نمی کنند، اما اگر در اقلیت قرار دارید، ممکن است بخواهید ساب Plus خود را حفظ کنید.

همچنین دسترسی کامل به وبگردی بسیار مفید است. ChatGPT دارای یک بریدگی دانش است و مرور وب با اجازه دادن به آن برای جستجوی وب برای یافتن اطلاعات فعلی به پر کردن این شکاف دانش کمک می کند. اگر از ChatGPT برای کار هایی که به اطلاعات فعلی نیاز دارند استفاده می کنید، ممکن است از یک طرح رایگان ناامید شوید.

همه دلایل دریافت اشتراک ChatGPT Plus به میزان استفاده شما از هوش مصنوعی بستگی دارد. اگر زیاد از آن استفاده کنید، متوجه خواهید شد که اغلب به محدودیت‌ ها رسیده ‌اید. اگر بتوانید هزینه آن را بپردازید و از آزمایش بتا ویژگی های جدید OpenAI ناراحت نباشید، می تواند ارزش داشته باشد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT