مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

زمان مطالعه 5 دقیقه

با توجه به اینکه دانلود های دیجیتال در مرکز دنیای بازی قرار گرفته اند، آیا حذف نسخه های فیزیکی حرکت مناسبی برای شما است؟ اگر نمی توانید تصمیم بگیرید، در اینجا به برخی از مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال اشاره می کنیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنند.

خرید با پی پال در سایت های بازی

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

برای گیمر هایی که به راحتی و در دسترس بودن اهمیت می دهند، خرید بازی های دیجیتال مزایای بی شماری را ارائه می دهد. بیایید به آنها در زیر نگاه کنیم.

1. خرید و ذخیره بازی های دیجیتال آسان است

یکی از مزایای اصلی داشتن بازی های دیجیتال، راحتی در تهیه آن ها است. نیازی به مراجعه به فروشگاه فیزیکی یا منتظر ماندن برای تحویل سفارش آنلاین نیست. علاوه بر این، پیدا کردن یک نسخه فیزیکی از یک بازی قدیمی ‌تر گاهی اوقات می ‌تواند چالش برانگیز باشد، اما دستیابی به نسخه دیجیتالی آن به آسانی تکمیل خرید و دانلود آن است.

یکی دیگر از مزایای خرید یک بازی دیجیتال این است که نیازی به ذخیره فیزیکی آن ندارید. این بدان معناست که هیچ فضایی در قفسه های شما اشغال نمی شود و خطر آسیب یا سرقت وجود ندارد. به علاوه، تا زمانی که اعتبار ورود به سیستم خود و یک دستگاه سازگار را در اختیار داشته باشید، کل کتابخانه بازی شما هر کجا که می‌روید با شما سفر می‌کند.

2. جابه‌جایی بین بازی‌ های دیجیتالی یک نسیم است

اگر شما فردی هستید که دوست دارید در طول جلسه بازی خود بین عناوین مختلف جهش کنید، بازی های دیجیتال راحتی زیادی را ارائه می دهند. با استفاده از آن ها، می توانید مستقیماً به هر عنوانی که در حال حاضر علاقه شما را جلب می کند، بپرید.

برخلاف بازی ‌های فیزیکی، نیازی به حفاری در کشو ها و تعویض دیسک‌ ها نیست. بازی های دیجیتال شما همیشه به راحتی در دسترس هستند و می توانید بدون زحمت بین آنها جابه جا شوید.

3. تجربه یکپارچه به روز رسانی خودکار

در اکثر دستگاه ‌ها، بازی ‌های دیجیتال به‌طور پیش‌ فرض به‌ طور خودکار به‌روزرسانی می ‌شوند. این ممکن است چندان مهم به نظر نرسد، اما می ‌تواند شما را از ناامیدی ناشی از مواجهه با یک درخواست بزرگ به‌روزرسانی نجات دهد، درست زمانی که مشتاق بازی مورد علاقه خود هستید.

به‌روزرسانی‌ های خودکار تضمین می ‌کنند که عناوین مورد علاقه‌تان برای پخش در زمانی که می‌ خواهید آماده هستند، بدون اینکه منتظر بمانید تا به‌روزرسانی‌ ها دانلود و نصب شوند.

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

4. کنسول های دیجیتالی ارزان تر هستند

یکی دیگر از مزیت ‌های دیجیتالی شدن این است که قیمت کنسول‌ های فقط دیجیتال در مقایسه با کنسول ‌هایی که می ‌توانند دیسک‌ های فیزیکی را پخش کنند، معمولا پایین ‌تر است. هنگامی که تصمیم به ارتقاء به آخرین نسخه کنسول دارید، این می تواند مفید باشد.

همچنین، با دیجیتالی بودن بازی ‌های شما، نیازی نیست که با مشکلاتی مانند درایو دیسک PS5 که سر و صدای زیادی ایجاد می ‌کند یا گیر کردن، دست و پنجه نرم کنید. این بدان معناست که شما می توانید از گیم پلی بدون وقفه بدون آزار و اذیت خرابی های مربوط به دیسک لذت ببرید.

5. شما می توانید خدمات اشتراک ارزش برای پول را انتخاب کنید

با بازی های دیجیتال، خرید های فردی همیشه ضروری نیست. در عوض، می ‌توانید اشتراک‌ های بازی مانند PS Plus، Game Pass یا EA Play را انتخاب کنید. مشابه نحوه اشتراک نتفلیکس به جای خرید فیلم های جداگانه، این اشتراک های بازی مزایای مختلفی را با هزینه ماهانه ارائه می دهند که تقریباً هزینه یک بازی است.

عکس

این مدل شما را قادر می سازد تا ژانر های مختلف را کشف کرده و موارد دلخواه جدید را بدون نیاز به خرید جداگانه کشف کنید. علاوه بر این، بسیاری از اشتراک‌ های بازی دوره‌ های آزمایشی را ارائه می ‌دهند که در آن می ‌توانید چند ساعت قبل از تصمیم ‌گیری برای خرید، بازی کنید.

معایب خرید بازی های دیجیتال

در حالی که خرید نسخه های دیجیتالی از بازی ها ممکن است در این مرحله بیهوده به نظر برسد، اما نکات منفی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

1. بازی های دیجیتال می توانند به سرعت فضای ذخیره سازی کنسول شما را پر کنند

در حالی که بازی های دیجیتال نیاز به ذخیره فیزیکی آن ها را برطرف می کنند، می توانند به سرعت فضای ذخیره سازی کنسول شما را از بین ببرند. با بسیاری از بازی‌ های مدرن که حجم آن ها به راحتی به ۵۰ گیگابایت یا بیشتر می ‌رسد، دائماً به دنبال راه ‌هایی برای دریافت فضای ذخیره ‌سازی بیشتر در PS5 یا Xbox Series X|S خود هستید.

در نتیجه، ممکن است لازم باشد هر از چند گاهی بازی ‌های پخش ‌نشده را حذف یا به یک درایو خارجی منتقل کنید. در حالی که افزودن فضای ذخیره ‌سازی اضافی به PS5 یا Xbox همیشه یک گزینه است، اما هزینه ‌های اضافی نیز به همراه دارد.

2. اشتراک گذاری یا فروش آن ها مشکل است

اشتراک ‌گذاری بازی‌ های دیجیتال با دوستان به سادگی اشتراک‌ گذاری بازی ‌های فیزیکی نیست، زیرا اغلب نیاز به اشتراک ‌گذاری اعتبار اکانت شما دارد. این می تواند یک خطر امنیتی باشد و به طور بالقوه منجر به تغییرات غیرمجاز در تنظیمات اکانت شما شود.

با این حال، می ‌توانید بازی‌ های دیجیتال را در خانواده خود از طریق Steam Families یا اشتراک ‌گذاری بازی PS5 به اشتراک بگذارید.

اما وقتی نوبت به فروش بازی ‌های شما می ‌رسد، پس از اتمام بازی، اگر دیسک فیزیکی ندارید، نمی ‌توانید برخی از هزینه‌ های اولیه خرید بازی را با فروش آن در eBay یا سایر پلتفرم‌ ها جبران کنید.

3. شما در واقع مالک بازی های دیجیتال خود نیستید

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

مزایا و معایب خرید بازی های دیجیتال

وقتی یک بازی دیجیتالی می ‌خرید، از نظر فنی خود بازی را نمی‌ خرید، بلکه مجوز بازی آن را دارید. برخلاف نسخه ‌های فیزیکی، که مالکیت آن معمولاً ساده ‌تر است، مجوز های دیجیتال اغلب با محدودیت‌ ها و شرایطی همراه هستند.

به عنوان مثال، هیچ تضمینی وجود ندارد که بازی همیشه در دسترس باشد. اگر ناشر یا توسعه ‌دهنده مجوز را لغو کند یا مشکلات قانونی وجود داشته باشد، ممکن است دسترسی به آن را از دست بدهید. با این حال، شایان ذکر است که چنین مواردی از حذف بازی ‌ها نسبتا نادر است.

4. آسیب پذیری در برابر مسائل اکانت

امنیت اکانت شما زمانی حیاتی می شود که تمام بازی های دیجیتال و خرید های شما به آن ها پیوند داده شود. مثل این است که همه تخم مرغ ها را در یک سبد داشته باشید. از دست دادن دسترسی به اکانت خود، چه از طریق هک، فیشینگ یا سایر روش‌ ها، می ‌تواند منجر به وضعیت دشواری شود که در آن ممکن است دسترسی به کل کتابخانه بازی ‌ها و خرید های خود را از دست بدهید.

برای جلوگیری از این امر، ممکن است نیاز به اجرای اقدامات امنیتی اضافی مانند احراز هویت دو مرحله‌ای، استفاده از رمز های عبور قوی و نظارت منظم بر فعالیت اکانت خود داشته باشید.

بنابراین، این ها مزایا و معایب داشتن بازی های دیجیتال هستند. با توجه به این واقعیت که 95٪ از بازی های فروخته شده در سال 2023 دیجیتال بودند (همان طور که GamesIndustry.biz گزارش کرده است)، منصفانه است که بگوییم اکثر مردم بازی های دیجیتال را ترجیح می دهند و مایلند با برخی از سازش های مرتبط با آن ها زندگی کنند.

با این اوصاف، انتخاب بازی ‌های دیجیتال نسبت به همتایان فیزیکی آن‌ ها اغلب به ترجیحات شخصی بستگی دارد و عواملی مانند راحتی، دسترسی و قیمت ‌گذاری بر تصمیم ‌گیری ‌های فردی تأثیر می ‌گذارند.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT