Auto-GPT چیست

Auto-GPT چیست و چه تفاوتی با ChatGPT دارد؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

هوش مصنوعی چنان سریع پیش می رود که حتی ماهرترین ذهن ها هم برای همگام شدن با آن تلاش می کنند. گاهی اوقات یک ابزار هوش مصنوعی جدید ظاهر می شود. در میان این ابزارها، مدهایی وجود دارد که هیپ شده و سپس فراموش شده اند، و سپس ابزارهای دیگری هستند که ارزش واقعی دارند.Auto-GPT چیست؟

Auto-GPT، یک حس هوش مصنوعی که بر پایه فناوری ChatGPT ساخته شده است، به خوبی می تواند یک ابزار هوش مصنوعی با ارزش واقعی باشد. اما Auto-GPT چیست؟ تفاوت آن با ChatGPT چیست و چه کاری می توانید با آن انجام دهید؟

Auto-GPT چیست؟

Auto-GPT یک پروژه AI منبع باز است که بر روی ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده (GPT) Generative ChatGPT ساخته شده است. در هسته خود، Auto-GPT به GPT این توانایی را می دهد که بدون نیاز به یک عامل انسانی برای انجام هر اقدامی به صورت مستقل عمل کند. این یک فناوری جدید نیست، و یک مدل زبان بزرگ جدید نیست. و قطعاً یک چت ربات جدید هوش مصنوعی نیست – ما یک سال از آن ها به اندازه کافی استفاده کرده ایم.

بنابراین، بله، Auto-GPT به GPT توانایی عمل مستقل را می دهد. چرا باحاله؟ چه چیزی Auto-GPT را با ChatGPT متفاوت می کند؟

Auto-GPT چه تفاوتی با ChatGPT دارد؟

تفاوت های فنی زیادی بین ChatGPT و Auto-GPT وجود دارد، اما یکی از تفاوت های اصلی استقلال است. Auto-GPT «عامل‌های انسانی» را با «عامل‌های هوش مصنوعی» جایگزین می‌کند – حداقل در بخش بزرگی از عملیات خود – به آن قدرت تصمیم‌گیری شبیه می‌دهد. بیایید تصویر واضح تری از منظورمان به شما ارائه دهیم.

فرض کنید می خواستید با ChatGPT برای تولد فرزندتان برنامه ریزی کنید. چه کار میکنی؟ خوب، به ChatGPT بروید و عبارت “Help me plan a party birthday for my girl 8” را تایپ کنید. در عرض چند ثانیه، ChatGPT لیستی از چیزهایی را که باید به آنها توجه کنید، ارائه می کند.

ChatGPT لیستی ارائه کرد که به ما می‌گفت برای تم تولد، محل برگزاری، هدایا، غذاها و نوشیدنی‌ها، تزئینات، لیست مهمانان و همه مظنونین معمول برنامه‌ریزی کنیم. مسئله این است که برنامه ریزی برای تولد پیچیده با زیر مجموعه ای از مشکلات است. بنابراین ما دو زیرمجموعه از مشکلات را در نظر گرفتیم، دعوت‌نامه‌ها را به لیست مهمانان خود ارسال کردیم و برای هدیه خرید کردیم. این بدان معنی بود که ما باید یک بار دیگر از ChatGPT درخواست می‌کردیم، این بار از نحوه برنامه‌ریزی فهرست مهمان‌ها و ارسال دعوت‌نامه‌ها و همچنین ایده‌های هدیه و بهترین مکان‌ها برای دریافت آنها می‌پرسیدیم.

بنابراین می بینید، برای برنامه ریزی یک تولد، ما باید تمام زیرمجموعه مراحل برنامه ریزی تولد را به سرعت طی کنیم، که زمان بر است.

«ما»، انسان‌هایی که دستور را انجام می‌دهند، عوامل انسانی هستیم. Auto-GPT وعده جایگزینی این عوامل انسانی با عوامل هوش مصنوعی است. بنابراین، وقتی از GPT می‌خواهید برای جشن تولد برنامه‌ریزی کند، بسته به محدودیت‌های قدرتی که به آن می‌دهید، Auto-GPT، با استفاده از عوامل هوش مصنوعی، می‌تواند هر زیرمجموعه‌ای از مشکل برنامه‌ریزی تولد را درخواست کند و به آن رسیدگی کند.

در اینجا، Auto-GPT می‌تواند، برای مثال، ابتدا تصویر بزرگی را ارائه کند، مانند ChatGPT، اما سپس از خود می‌خواهد که فهرست‌ها و دعوت‌نامه‌های مهمان را برنامه‌ریزی کند و در صورت نیاز، آن دعوت‌نامه‌ها را برای مهمان در لیست ارسال کند. اوه، این همه نیست. همچنین حداقل از نظر تئوری می‌تواند فهرستی از اقلام هدیه برای خرید را بر اساس لیست مهمانان تنظیم کند و با استفاده از کارت اعتباری و آدرس منزل شما برای آنها سفارش دهد. Auto-GPT همچنین می تواند یک تم تولد ایجاد کند و شاید یک شرکت برنامه ریزی رویداد را برای اجرای آن تم استخدام کند.

بله، کمی دور از ذهن به نظر می رسد، اما Auto-GPT در حال حاضر به روش های مشابه در طبیعت مستقر شده است.

شخصی به Auto-GPT وظیفه ایجاد پادکست را داده است. Auto-GPT چه کرد؟ خوب، چندین صفحه وب را برای جمع آوری اطلاعات مرور کرد و از آن برای ساخت پادکست استفاده کرد.

Auto-GPT چیست

Auto-GPT چیست

تحت تأثیر قرار نگرفته اید؟ خوب، شخصی نیز از آن برای ساختن یک تحلیلگر سرمایه گذاری خودکار استفاده کرد.

هنوز قانع کننده نیست؟ خب، نسل ترسناک Auto-GPT به نام Chaos-GPT وجود دارد که مانیفست ابرشرور خود را در توییتر به اشتراک می گذارد. Chaos-GPT یک پروژه تقلید آمیز (ما امیدواریم) یک پروژه Auto-GPT است که وظیفه آن نابودی بشریت است. در حالی که اقداماتی که Chaos-GPT برای انجام آنها برنامه ریزی می کند ترسناک و عملی به نظر می رسند، اما عموماً خنده دار است زیرا به انجام آن اقدامات دسترسی ندارد. اما بیایید امیدوار باشیم که هرگز این دسترسی ها را به دست نیاورد تا راه انقراض را نخندیم.

Auto-GPT چگونه کار می کند؟

Auto-GPT بسیار شبیه ChatGPT عمل می کند، اما با توانایی اضافه ای که عوامل هوش مصنوعی ارائه می دهند. می توانید عوامل هوش مصنوعی را به عنوان دستیاران شخصی تصور کنید. همانطور که یک دستیار شخصی به برنامه ریزی و مدیریت وظایف برای کارفرمای خود کمک می کند، یک عامل هوش مصنوعی نیز می تواند برنامه ریزی شود تا وظایف خاصی را انجام دهد یا بر اساس مجموعه ای از قوانین و یک هدف از پیش تعریف شده تصمیم گیری کند.

مانند یک دستیار شخصی، یک عامل هوش مصنوعی می تواند از طرف یک فرد فعالیت کند، وظایفی مانند برنامه ریزی قرار ملاقات، ارسال ایمیل، خرید، انجام تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری های مختلف از طرف شما را انجام دهد. با این حال، قبل از اینکه بیش از حد از این ایده هیپ شوید یا بترسید، درست مانند یک دستیار شخصی، یک عامل هوش مصنوعی به اندازه دسترسی شما از طریق یک API به آن قدرتمند است.

اگر به اینترنت دسترسی داشته باشید، می تواند اطلاعات را جستجو کند، اما تمام. اما اگر به آن اجازه دسترسی به ترمینال رایانه خود بدهید، از نظر تئوری می‌تواند مثلاً برنامه‌ها را به صورت آنلاین جستجو کند و در صورتی که آن برنامه‌ها را برای اجرای هدفش ضروری بداند، آنها را نصب کند. به آن اجازه دسترسی به کارت اعتباری خود را بدهید، و خب، احتمالاً نباید این کار را انجام دهید.

بنابراین، Auto-GPT اساساً GPT با یک ربات همراه است که به GPT می گوید چه کاری انجام دهد. شما به ربات همراه می گویید که هدف شما چیست و ربات نیز به نوبه خود از GPT و چندین API برای انجام هر مرحله لازم برای رسیدن به هر هدفی که برای آن تعیین کرده اید، استفاده می کند.

Auto-GPT: آینده ای هیجان انگیز برای هوش مصنوعی

Auto-GPT هنوز یک پروژه آزمایشی است. در حال حاضر، تا زمانی که مهارت های برنامه نویسی نداشته باشید، احتمالاً نمی توانید ابزار را در هیچ ظرفیت عملی به کار ببرید.

با این حال، چند روشی که از آن استفاده شده است به ما نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است می دهد. این نگاهی گذرا به آینده GPT OpenAI و به طور کلی هوش مصنوعی می دهد. به طور خلاصه، Auto-GPT جالب، هیجان انگیز و ترسناک است.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT