Bakkt

Bakkt پلتفرم مبادله قرارداد آتی بیت کوین شروع به فعالیت کرد

زمان مطالعه 2 دقیقه

نام Bakkt اولین بار در آگوست 2018 مطرح شد. زمانی که رییس بازار بورس و اوراق بهادار نیویورک (NYSE) خبر از یک بازار رسمی برای ارز های دیجیتال داد. در این مقاله با اول پرداخت همراه باشید.

پروژه بکِت با هدف ایجاد یک شبکه جهانی برای تجارت و نگهداری دارایی های دیجیتال طراحی شده است. پلتفرم بکِت فضایی امن برای سرمایه گذاران، مصرف کنندگان و تاجران فراهم می کند تا در محیطی قانونی به خرید، فروش و ذخیره ارز دیجیتال بپردازند.

بکت متعلق به شرکت Intercontinental Exchange (مالک بورس اوراق بهادار نیویورک) است، با شرکت‌های متعددی از جمله گروه مشاوره بوستون (BCG)، استارباکس و مایکروسافت همکاری می‌کند. خبر های چند روز اخیر نشان از پیوستن گروهی بالا رتبه از مدیران سایر شرکت ها به این شرکت است.

آپشن های جدید برای تریدر ها

امکان مبادله قرارداد های آتی بیت کوین در Bakkt که قبلا پیش بینی شده بود در حال حاضر فراهم شده است. این پلتفرم اولین در نوع خود است که قانون گذاران ایالات متحده تاییدیه گرفته است و محصول ICE، اپراتور New York Stock Exchange می باشد.

اگر چه خبر ها درباره راه اندازی Bakkt و برنامه ها برای فراهم سازی بستر مبادله قراردادهای آتی به یک سال گذشته بر می گردد، راه اندازی این پلتفرم به دلیل نگرانی هایی که در زمینه قانون گذاری وجود داشت، با تاخیر صورت گرفت. 25 مرداد امسال، Bakkt اعلام کرد که این کمپانی توانسته از کمیسیون معاملاتی معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC) تاییدیه دریافت کند و امروز را برای اولین روزی که امکان مبادله فراهم می شود، تعیین کرده بود.

چه چیزی در این پلتفرم جدید است؟

اگر چه Chicago Mercantile Exchange و Chicago Board Options Exchange در حال حاضر قابلیت معامله قرارداد های آتی بیت کوین را ارائه می کنند، ولی معاملات بر مبنای پول صورت می گیرد. اما Bakkt که قرارداد های آتی را به صورت فیزیکی ایجاد می کند به مشتریان این امکان را می دهد تا به جای معادل ارزش قرارداد به پول فیات، اصل بیت کوین را دریافت کنند.

این پلتفرم امکان معامله قراردادهای آتی بیت کوین را به صورت روزانه و ماهانه می دهد که برداشت و افزایش موجودی هم از حدود 20 روز پیش شروع شد. یک روز بعد، Bakkt اعلام کرد که آن ها توانسته اند 125 میلیون دلار بیت کوین جمع آوری کنند.

Bakkt
Bakkt

تاثیر بسزا در دنیای رمزارز

تا به امروز درباره پلتفرم Bakkt پیش بینی ها و شک و تردید های زیادی صورت گرفته است. بسیاری از افرادی که در این باره اظهار نظر کرده اند بر این باور هستند که امکان مبادله قراردادآتی بیت کوین به صورت فیزیکی کمک می کند تا مخصوصا بیت کوین توسط موسسات مورد پذیرش قرار بگیرد و در کنار سایر رمزارز ها هم این تغییر را به خود ببینند.

خدمات اول پرداخت

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT