معرفی انواع تتر ( Tether ) ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

معرفی انواع تتر ( Tether ) | ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

زمان مطالعه 3 دقیقه

تتر به عنوان استیبل کوین شناخته می‌شود. استیبل کوین‌ها متصل به ارز فیات (ارز دولت‌ها) یا دارایی‌‌های دیگر مانند طلا هستند. تتر (Tether) به دلار وصل است به طوری که همیشه ۱ Tether معادل با ۱ USD است. تتر (Tether) تحت پروتکل Omni توسعه داده شد. این سیستمی است که در بالای شبکه بیت کوین قرار دارد و توانایی ساخت توکن‌های منحصر به فرد را افزایش می‌دهد، شبیه آنچه در شبکه‌های دیگر با استفاده از قراردادهای هوشمند امکان پذیر است. با استفاده از پروتکل Omni، اولین Tether ایجاد شد. با گذشت زمان، توسعه دهندگان مهاجرت این دارایی را به بلاک چین‌های دیگر آغاز کردند. در ادامه به معرفی انواع تتر می‌پردازیم.

معرفی انواع تتر

۱. Omni Tether

1 معرفی انواع تتر ( Tether ) ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

Omni Tether در اواخر سال ۲۰۱۴ با نام “Realcoin” ایجاد شد. پروتکل Omni امکان ایجاد “توکن” در شبکه بیت کوین را فراهم کرد و با استفاده از آن فرایند اولین استیبل کوین‌ها در اکتبر همان سال شروع شد. با این حال، نام آن تا پایان نوامبر به “Tether” تغییر می‌کرد و برای چند سال آینده Omni Tether تبدیل به استاندارد صنعت شد. در ابتدا تصور می‌شد که علاوه بر دلار آمریکا، “تتر” متفاوتی برای ارزهای مختلف وجود داشته باشد. یورو و ین مورد بررسی قرار گرفتند، اما امروزه تتر در بیش‌تر صرافی‌ها به دلار آمریکا وصل شده است و از این رو تحت نماد USDT قرار می‌گیرد. در سال ۲۰۱۷ تیم Tether شروع به جابجایی بسیاری از سکه‌های موجود به روی پلت فرم اتریوم کرد.

۲. انواع تتر | ERC20 Tether

2 معرفی انواع تتر ( Tether ) ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

همانطور که گفته شد، این اولین مهاجرت تتر از پروتکل Omni در اواخر سال ۲۰۱۷ بود. از آنجا که Ethereum یک شبکه بسیار فعال و محبوب است، با ادغام قرارداد هوشمند برای ایجاد توکن نسبتاً ساده، این یک گام طبیعی برای تتر بود. آنقدر محبوبیت خود را ثابت کرده است که تا پایان سال ۲۰۱۹، اکثریت قریب به اتفاق Tether از لایه Omni خارج شده و به Ethereum منتقل شده‌اند و این نشان می‌دهد که اکثر معامله گران نسخه برتر جدید دارایی را ترجیح می‌دهند.

بخشی از دلیل موفقیت عظیم ERC20 Tether این واقعیت است که بلاک چین اتریوم بلاک‌ها را تأیید می‌کند و بنابراین تراکنش‌ها بسیار سریعتر از بیت کوین انجام می‌شود. میانگین زمان بلوک معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ ثانیه متغیر است.

در این مرحله ممکن است از خود بپرسید که چگونه این نوع مهاجرت می‌تواند در بلاک چین رخ دهد. در اصل، هر صرافی که بخواهد توکن‌های Tether خود را منتقل کند می‌تواند این کار را با ارسال OMNI USDT خود به شرکت Tether انجام دهد و مقدار مساوی ERC20 Tether دریافت کند.

۳. TRC20 Tether

3 معرفی انواع تتر ( Tether ) ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

در مارس ۲۰۱۹، مشارکتی اعلام شد که USDT را به بلاک چین TRON منتقل می‌کند و ادعا می‌کند که این سریعترین شکل تتر است و هیچ هزینه‌ای برای انتقال ندارد. به لطف همکاری با Poloniex توسط جاستین سان، خالق TRON، این شکل از تتر به سرعت در صرافی ادغام می‌شود. با وجود این، نسخه TRC20 Tether تا به امروز یکی از نسخه‌های کوچک‌تر است و کمتر استفاده می‌شود، اخیراً به نظر می‌رسد برخی از تتر‌هایی که ابتدا به TRON منتقل شده بود از آن پس به شبکه اتریوم ارسال شده است.

۴. انواع تتر | EOS Tether

4 معرفی انواع تتر ( Tether ) ERC20 ، TRC20 ، EOS ، Omni

این جدیدترین و کوچک‌ترین نسخه تتر است و دوباره ادعا می‌کند که مزایای شبکه EOSIO هزینه تراکنش‌ها را حذف می‌کند و به “تولیدکنندگان اجازه می‌دهد قدرت محاسباتی بیش‌تری را برای پردازش تراکنش‌ها هزینه کنند”، که باید به طرز چشمگیری بهبود یابد. سرعت انتقال USDT به این شکل بسیار نادر است و سرعت مناسبی دارد.

حال که با انواع تتر آشنا شدید می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT