پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

زمان مطالعه 5 دقیقه

شرکت eBay، یکی از چند وب سایت بزرگ خرده فروشی بین المللی و یک سایت حراجی است که توسط پیر امیدیار در سال ۱۹۹۵ تاسیس شده است. در این فروشگاه آنلاین، هر آنچه که فکر کنید به فروش می‌رسد. از یک فلش مموری ساده چند سنتی گرفته تا یک دستگاه پرس چند میلیون دلاری. در ای بی هر کس که کالایی برای فروش دارد می‌تواند اطلاعات آن را بارگزاری کند و پس از تعیین قیمت، آن را به فروش برساند. این کالا می‌تواند نو یا دست دوم باشد. همچنین در ای بی می‌توان محصولات را به دو صورت فروش با قیمت ثابت یا به صورت مزایده و در قالب یک حراجی عرضه کرد. در ادامه به پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت می‌پردازیم.

قیمت گذاری در ebay

1 پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

با توجه به وجود تعداد زیاد فروشنده از یک نوع کالا در ebay، خریداران نیز به راحتی می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با قیمت پایین‌تر و آپشن‌های مختلف پیدا کنند. همچنین وجود مکانیزم‌های تشخیص فروشنده مطمئن و یا گارانتی‌های خود ای بی جذابیت‌های زیادی را برای خریداران ایجاد می‌کند که در ادامه برخی از آنها را بررسی می‌کنیم.

نحوه دسترسی به کالا‌ها در وب سایت eBay

جهت جستجو و دسترسی به کالاها در ای بی مشخصا ساده‌ترین راه، استفاده از باکس جست و جوی بالای سایت است. با تایپ کردن چند حرف اول کالای مورد نظر خود لیستی از کالاها و دسته بندی کالاهایی که بیشترین میزان جست و جو را داشته‌ا‌ند مشاهده می‌شوند که با کلیک بر روی هر یک به صفحه مربوطه هدایت می‌شوید.

پرداخت ارزی در eBay | دسته بندی در ebay

اما در مورد ebay آنچه که باید مدنظر داشته باشید این است که با توجه به حجم زیاد کالاهایی که در ebay وجود دارد، این وب سایت دسته بندی بسیار قوی در بخش See All Categories طراحی کرده است که با استفاده از آن می‌توانید از دسته بندی مادر شروع کنید و با رفتن به دسته بندی‌های زیر مجموعه آن و با چند کلیک ساده به دسته بندی مورد نظر که شامل کالای شماست، برسید. این دسته بندی تحت عنوان Shop By Category و در کنار نوار جستجوی وب سایت قرار گرفته است. همچنین هنگامی که در صفحه یک محصول قرار دارید می‌توانید از Breadcrumb سایت استفاده کنید که میانبری برای همان دسته بندی‌هاست. (breadcrumb همان نواری است که موقعیت شما در سایت را نمایش می‌دهد و در سایت‌های فارسی تحت عنوان “شما اینجا هستید” شناخته می‌شود.)

جستجو در ebay

3 پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

 

زمانی که در جستجوی یک کالا هستید لازم است به یک نکته مهم توجه داشته باشید، وب سایت eBay دارای شعبه‌های آنلاین در ۲۶ کشور مختلف است. این شعبه‌ها به وسیله پسوند‌های مختلف از یکدیگر مجزا شده‌اند‌: ebay.com برای آمریکا و تمام جهان، ebay.de برای آلمان، ebay.fr برای فرانسه، ebay.tr برای ترکیه و … زمانی که کاربر در ebay.tr قرار دارد لیست محصولاتی به او نشان داده می‌شود که فروشندگانی در ترکیه آن را برای فروش گذاشته‌اند. بنابراین خریداری که در ترکیه از یک فروشنده اهل ترکیه در ebay خرید می‌کند هزینه حمل و نقل کمتری را برای دریافت محصولش پرداخت می‌کند تا زمانی که بخواهد خرید را از آمریکا انجام دهد. لذا در نظر داشته باشید هنگامی که از ebay می‌خواهید خرید انجام دهید به جای اینکه مستقیما سراغ ebay.com بروید ابتدا به ebay همان کشوری بروید که شما یا واسطی که قرار است آن کالا را دریافت کند و در ایران به دست شما برساند در آن کشور زندگی می‌کند. سپس در صورتی که کالای خود را نیافتید به ebay در نزدیک‌ترین کشور و در نهایت به ebay.com مراجعه کنید. البته به صورت کلی هزینه روی هم رفته کالا و ارسال آن باید معیار اصلی باشد و در موارد معدودی ممکن است در نهایت، فروشنده‌ای در آمریکا آن کالا را ارزانتر از هر جای دیگری به دست شما برساند.

پرداخت ارزی در eBay | انواع روش‌های قیمت گذاری کالا در وب سایت eBay

2 پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

پس از اتمام جستجو و انتخاب کالا، زمانی که قصد دارید نسبت به پرداخت هزینه آن در eBay اقدام نمایید با صفحه‌ای مانند تصویر مقابل روبرو خواهید شد. گزینه‌هایی که جهت پرداخت وجود دارد عبارتند از Best Offer یا Make Offer و Buy it now. گزینه اول نشان دهنده فروش مزایده‌ای است و کالا به بالاترین قیمت پیشنهادی خریداران به فروش خواهد رسید. در حالت Buy it know فروشنده قیمت پیشنهادی خود را ارائه کرده و خریدار می‌تواند در همین قیمت کالا را خریداری نماید. البته ممکن است کالایی را مشاهده نمایید که هم به صورت مزایدهای (Best Offer) و هم بصورت (Buy it know) قابل خریداری باشد. این بدان معنی است فروشنده این اختیار را به شما داده است که با پرداخت مبلغ مشخص شده، کالا را خریداری کنید و مزایده را به پایان برسانید. قیمت Buy it know در حالت مزایده ای معمولا ۳۰ درصد بالاتر از قیمت پایه مزایده است.

علل تنوع قیمت در eBay

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که علت این تنوع در روش‌های قیمت گذاری چیست؟ این سوال را با ذکر یک مثال توضیح می‌دهیم. فرض کنید کالایی با Best Offer برابر ۱۵۰ یورو برای فروش قرار داده است. پس از ارائه قیمت‌های بالاتر در مزایده قیمت آن به ۱۶۵ یورو رسیده است. فروشنده در کنار این گزینه قیمت Buy it now برابر ۱۹۵ یورو را در نظر گرفته است. ممکن است شما به عنوان خریدار احساس کنید که احتمالا مزایده در روزهای آتی باعث افزایش قیت تا ۲۵۰ یورو خواهد شد پس ریسک کرده و کالای ۱۵۰ یورویی مزایده را به صورت Buy it now و در قیمت ۱۹۵ یورو خریداری می‌نمایید.

قیمت موجود در Buy it now

قیمتی که برای Buy it now مشاهده می‌کنید، معمولا شامل هزینه‌های ارسال (Shipping) و دیگر هزینه‌ها نمی‌شود. پس ممکن است قیمت نهایی خرید شما کمی بالاتر از قیمتی باشد که انتخاب کرده‌اید. در این مورد حتما قبلا با فروشنده (Seller) مکاتبه نمایید چرا که با توجه به حجم و وزن محصول ممکن است شما هزینه چند برابر قیمت خود کالا را بابت هزینه حمل و نقل و یا هر گونه هزینه دیگری بپردازید.

بررسی درجه اعتبار یک فروشنده

4 پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

یکی از مهمترین نکاتی که هنگام خرید از وب سایت eBay باید به آن توجه داشته باشید اعتبار فروشنده کالاست. اهمیت توجه به اعتبار فروشنده در این است که وی کالای سالم و با همان شرایط قید شده در سایت را به شما بفروشد و در زمان تعیین شده آن را تحویل دهد. تحقق این دو مطلب تا حدود زیادی شما را آسوده خاطر می‌کند.

ای بی جهت امتیاز دهی به فروشندگان از نظرات خریداران آن کالاها استفاده می‌کند. در سمت راست بخش اطلاعات قیمت و فروش هر کالا، پنجره Seller Information وجود دارد که حاوی اطلاعات مربوط به بازخورد (Feedback) مشتریان در قبال آن فروشنده است. به طور کلی هر چه تعداد فروش و درصد رضایت کاربران (Positive feedback) بیشتر باشد آن فروشنده معتبرتر است.

پرداخت ارزی در eBay توسط مجموعه اول پرداخت

جهت انجام سفارش خرید از وب سایت eBay کافیست پس از مشاهده و انتخاب کالای مورد نظر آن را به Wish list خود اضافه نمایید.

بدین منظور باید روی گزینه Watch List که در پنجره اطلاعات قیمت هر کالا وجود دارد کلیک نمایید و سپس از خدمات خرید با پی پال و خرید با پیزا کارت سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز 3/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. پارسا گفت:

    سلام .برای فروش از مقصد ایران یه راهنمایی کنید. هزینه ارسال از ایران و برای واریزی

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT