آشنایی با ارز فایل کوین (Filecoin) و نحوه ی کار کردن آن

زمان مطالعه 3 دقیقه

Filecoin یک ارز رمزنگاری شده است که هدف آن ایجاد انگیزه در شبکه جهانی اپراتورهای رایانه برای ارائه خدمات اشتراک گذاری و ذخیره فایل است. در ادامه به ارز فایل کوین (Filecoin) می‌پردازیم.

ویژگی‌های Filecoin

2 آشنایی با ارز فایل کوین (Filecoin) و نحوه ی کار کردن آن

موسسان پروژه ادعا می‌کنند که اگر افراد کافی از آن استفاده کنند، می‌تواند سریع‌ترین و ارزان‌ترین راه برای ذخیره داده‌ها در اینترنت باشد. علاوه بر این، آن را به یک مقام مرکزی تکیه نمی‌کند، بدین معنا که مبادله پرونده‌های آن توسط دولت‌ها یا سایر بازیگران قابل سانسور نیست.

این به این دلیل است که Filecoin توسط ماینرهایی نگهداری می‌شود که قدرت محاسباتی را به ارائه محاسباتی که باعث کارکرد آن می‌شود اختصاص می‌دهند. ماینرهای ارز فایل کوین برای در دسترس قرار دادن فضای ذخیره سازی در اختیار کاربران، دستمزد دریافت می‌کنند. کاربران Filecoin به نوبه خود باید هزینه ذخیره، بازیابی یا توزیع این داده‌ها را به ماینرها بپردازند.

شبکه Filecoin در بالای پروتکل دیگری برای مدیریت فایل‌های غیر متمرکز به نام سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) عمل می‌کند. این دو سیستم شباهت‌های زیادی با هم دارند، اگرچه تفاوت اصلی این است که در حالی که استفاده از IPFS رایگان است، اما هیچ پولی برای ماینرها به همراه نخواهد داشت. هزینه استفاده از Filecoin هزینه است، اما می‌تواند درآمدزایی نیز داشته باشد.

با این حال، سرمایه گذاران و معامله گران باید توجه داشته باشند که ارز فایل کوین تنها پروتکلی نیست که ادعا می‌کند یک سیستم ذخیره سازی غیرمتمرکز و اشتراک گذاری فایل با رمز ارز ارائه می‌دهد. پروتکل‌های رقابتی شامل Storj و Siacoin است. Storj ادعا می‌کند که ظرفیت شبکه بیش از ۱۰۰ پتابایت رسیده است، در حالی که Siacoin ظرفیت شبکه ۲ پتابایت را تا سال ۲۰۲۰ گزارش می‌دهد.

با این حال، Filecoin ممکن است بیش‌ترین مورد انتظار برای این ارزهای رمزنگاری شده باشد، زیرا ۲۰۵/۸ میلیون دلار در عرضه اولیه سکه در سال ۲۰۱۷، یکی از بزرگ‌ترین دورهای تامین مالی صنعت، جمع آوری کرده است. از ژوئیه ۲۰۲۰، Filecoin در حال آزمایش است و عرضه رسمی آن تا پایان آگوست ۲۰۲۰ انتظار می‌رود.

ارز فایل کوین چگونه کار می کند؟

آشنایی با ارز فایل کوین (Filecoin) و نحوه ی کار کردن آن

Filecoin کمی شبیه Dropbox است، اما از بلاک چین پشتیبانی می‌کند. کاربرانی که می‌خواهند برخی از داده‌ها را در شبکه Filecoin ذخیره کنند، باید برای این کار به یک معدنچی پول بپردازند.

میزان پرداختی آنها توسط یک بازار آزاد تعیین می شود که در آن معدنچیان با یکدیگر رقابت می‌کنند تا کمترین قیمت ذخیره سازی را ارائه دهند. ارز فایل کوین ادعا می‌کند که این بازار “بسیار رقابتی” خواهد بود و بنابراین ارزان‌تر از ذخیره سازی داده‌های متمرکز مانند خدمات وب آمازون است.

ماینرها به نوبه خود انگیزه ای برای ارائه فضای ذخیره سازی دارند زیرا آنها فرصتی برای دریافت پاداش از شبکه در قالب نشانه‌های ارز فایل کوین دارند. هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری به شبکه ارائه دهند، شانس دریافت پاداش بیشتر است.

اما این پاداش‌ها رایگان نیستند. معدنچیان باید چندین فرآیند محاسباتی فشرده (به نام اثبات) را انجام دهند تا به شبکه ثابت کنند که آنها داده‌هایی را که ادعا می‌کنند ذخیره می‌کنند، ذخیره می‌کنند و این کار را در مدت زمان قابل اطمینان انجام می‌دهند.

اگر آنها این کار را با اطمینان انجام دهند و فضای ذخیره سازی کافی را ارائه دهند، می‌توانند بلاک‌های جدیدی در بلاک چین Filecoin ایجاد کرده و پاداش شبکه و هزینه تراکنش را دریافت کنند.

حال که با ارز فایل کوین آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT