گواهینامه فناوری اطلاعات

7 دلیل برای اینکه چرا باید گواهینامه فناوری اطلاعات دریافت کنید

زمان مطالعه 6 دقیقه

به دنبال پیشرفت شغلی خود در فناوری اطلاعات هستید؟ آیا نمی دانید که آیا گرفتن گواهی ارزش آن را دارد؟ در اینجا دلایلی وجود دارد که چرا گواهینامه IT می تواند برای شما مفید باشد.

آیا گواهینامه IT ارزشش را دارد یا اتلاف وقت است؟ در حالی که وقت گیر است، کسب اعتبار از یک پلتفرم قابل اعتماد، مهارت های شما را تایید می کند و به شما در نزد کارفرمایان اعتبار می بخشد.

همچنین مطلب گواهینامه سئو را نیز بخوانید.

1. شما در حال تغییر شغل هستید

 گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه فناوری اطلاعات

اگر متقاعد شده اید که قرار است شغل خود را تغییر دهید، آماده باشید تا روغن نیمه شب را بسوزانید و شروع به یادگیری کنید. چیه هوانگ، یک تغییر شغل موفق، در TED به اشتراک می‌گذارد: “اگر دیگر حتی علاقه ای به یادگیری ندارید، این یک پرچم قرمز بزرگ است که ممکن است آینده ای برای شما در آن صنعت وجود نداشته باشد.”

جهش به سمت یک حرفه جدید در IT ترسناک است. شما باید آماده باشید تا دوباره از یک کارگر ماهر به یک کارگر سطح اول بروید. اما شما می توانید این نفس را کنار بگذارید و با بهترین دوره های صدور گواهینامه IT برای مبتدیان شروع کنید.

چگونه مطمئن می شوید که سرمایه گذاری شغلی شما به هدر نمی رود؟ انگیزه های خود را بررسی کنید. هوانگ می‌گوید درد کوتاه‌مدت، مانند داشتن یک رئیس سخت‌گیر، دلیل کافی برای تغییر شغل نیست. اگر در حال حاضر شب‌های بی‌خوابی را سپری می‌کنید و فکر می‌کنید در شغل اشتباهی هستید و رویای ورود به صنعت فناوری را در سر می‌پرورانید، از دل خود پیروی کنید و گواهینامه IT دریافت کنید.

2. به انعطاف پذیری نیاز دارید

 گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه فناوری اطلاعات

افرادی که تغییر شغل می دهند، کارگران از راه دور، کارگران تمام وقت، والدین مجرد و متخصصان پر مشغله خواهان انعطاف هستند. شما در حال حاضر در حال یادگیری یک مهارت جدید در فناوری اطلاعات هستید، اما سوال اینجاست که چگونه می‌خواهید با برنامه‌های پرمشغله این کار را انجام دهید؟

گواهینامه IT به شما امکان می دهد با سرعت خود و در مساعدترین محیط مطالعه کنید. برخلاف مدارس سنتی، پلتفرم‌های یادگیری آنلاین و وب‌سایت‌ها برای یافتن برنامه‌های گواهی IT گزینه‌های انعطاف‌پذیرتری برای یادگیری در اختیار شما قرار می‌دهند.

قبل از شرکت در آموزش و امتحان، حالت های یادگیری موجود را بررسی کنید. اکثر وب سایت ها، مانند انجمن صنعت فناوری محاسبات (CompTIA)، معاینات حضوری و آنلاین را ارائه می دهند. سایت‌های دیگر مانند Google Cloud Certification هم ویدیوهای آموزشی درخواستی و هم رویدادهای یادگیری زنده را ارائه می‌دهند.

3. هدف شما ارتقاء است

گواهینامه IT فقط برای افراد تغییر شغل نیست. همچنین برای کسانی است که می خواهند در حرفه خود پیشرفت کنند و مهارت های جدیدی بیاموزند. گواهینامه IT می تواند به شما کمک کند تا در حرفه خود برجسته شوید و در صورتی که برنامه های مناسبی را دنبال می کنید، پیشرفت کنید.

ساندرین باردو، مشاور منابع انسانی چند جایزه، در لینکدین می گوید که آموزش بر واجد شرایط بودن ارتقاء تأثیر می گذارد. آیا می‌خواهید مهارت‌هایی را به دست آورید که می‌تواند تأثیر بیشتر و مزایای بهتری در محل کار به شما بدهد؟ گواهینامه IT می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

در حالی که تحصیلات تنها معیار پیشرفت شغلی نیست، می تواند شانس شما را برای ارتقاء شغلی افزایش دهد. صفحه وب‌سایت گواهی‌دهنده را بررسی کنید تا بدانید چگونه می‌توانید در مسیر شغلی خود سطح بالاتری داشته باشید. پلتفرم هایی مانند Microsoft Learn گواهینامه های خود را از سطح مبتدی تا پیشرفته دسته بندی می کنند.

4. شما می خواهید تخصص داشته باشید

 گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه فناوری اطلاعات

آیا شما روی شغل متمرکز هستید؟ شاید یکی از اهداف شغلی شما این باشد که در مسیر شغلی فناوری اطلاعات مانند امنیت سایبری یا پزشکی قانونی دیجیتال تخصص داشته باشید. می توانید این مهارت ها را از طریق یک دوره آنلاین رایگان در Coursera یا Udemy بیاموزید. با این حال، اگر مدرکی دال بر مهارت های سخت خود می خواهید و شانس بیشتری برای یافتن شغل در حوزه تخصصی خود دارید، گواهینامه IT راه حلی است.

اگر نمی دانید در چه زمینه ای باید تخصص داشته باشید، ابتدا در مورد سایت های آموزش آنلاین رایگان تحقیق کنید. عواملی مانند مقرون به صرفه بودن، مدت زمان و میزان تقاضای گواهینامه را در نظر بگیرید. اگر به آنها علاقه مندید از گواهینامه های رایج دوری نکنید.

ممکن است نگران باشید که گواهینامه شما وزن زیادی ندارد زیرا یک مهارت رایج است. اما تحقیقات در مجله آموزش سیستم های اطلاعاتی نشان می دهد که این گواهی های رایج نشان می دهد که کارفرمایان به دنبال آن مهارت ها هستند.

5. زمان و پول محدودی برای یادگیری دارید

 گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه فناوری اطلاعات

CompTIA می گوید که شما می توانید در کمتر از هشت هفته گواهینامه دریافت کنید! گذراندن یک دوره چهار ساله دیگر برای به دست آوردن یک نقش فنی یک گزینه مناسب برای فردی است که فرصت مطالعه برای چهار سال دیگر را دارد. با این حال، گرفتن گواهینامه IT می تواند بهترین گزینه برای کسی باشد که نمی خواهد در یک مطالعه طولانی مدت سرمایه گذاری کند.

اگر به این فکر می کنید که چگونه در سنین بالاتر شغل پیدا کنید، دریافت گواهینامه یکی از کوتاه ترین مسیرها است. گواهینامه‌های IT برای کارگران مسن‌تر با زمان محدود برای یادگیری مهارت‌های جدید، اما با تجربه مورد نیاز صنعت فناوری اطلاعات، مناسب است.

گرفتن گواهینامه همچنین برای هر کسی که نمی تواند هزینه سال های تحصیل را بپردازد مقرون به صرفه است. ابتکار داده‌های آموزش متوسط ​​شهریه در مؤسسات چهار ساله برای سال‌های 2020-2021 را به شرح زیر نشان می‌دهد:

. خصوصی، غیرانتفاعی – 35852 دلار

. خصوصی – 32825 دلار

. عمومی، خارج از ایالت – 27023 دلار

. خصوصی، انتفاعی – 15442 دلار

. عمومی، در ایالت – 9375 دلار

در مقابل، در اینجا هزینه های برخی از گواهینامه های IT محبوب آمده است:

. آموزش اپل – مواد آموزشی رایگان، 149 دلار / آزمون

. گواهینامه های CompTIA – 134-494 دلار/امتحان، 190-926 دلار/آموزش

. گواهینامه‌های Google Cloud – آموزش 30 روزه بدون هزینه برای یادگیرندگان جدید، 29 دلار در ماه یا 299 دلار در سال اشتراک برای تکمیل دوره‌های آموزشی با آزمایشگاه، 99 دلار (امتحان پایه) / 125 دلار (آزمون کاردانی) / 200 دلار (آزمون حرفه‌ای)

توجه داشته باشید که بسیاری از مشاغل فناوری اطلاعات هنوز به مدرک فنی چهار ساله نیاز دارند. با این حال، برخی از شرکت ها فقط به گواهینامه حرفه ای و تجربه در برخی از مشاغل فناوری اطلاعات نیاز دارند. نمونه هایی از این مشاغل، نقش های تحلیلگر داده یا تحلیلگر امنیت سایبری است.

6. از یادگیری لذت می برید

اگر علاقه مند به حرفه IT خود هستید و دوست دارید مهارت های جدید یاد بگیرید، پس گواهینامه IT یکی از بهترین سرمایه گذاری های شغلی است که در آینده نتیجه خواهد داد. یادگیری مداوم همیشه ایده خوبی است، به خصوص در صنعت فناوری بسیار نوسان، جایی که شما باید خود را با تغییرات مداوم وفق دهید.

یادگیری مزایای مختلفی برای شرکت و رشد شخصی شما دارد. اعتماد به نفس شما را افزایش می دهد، تفکر خلاق و مهارت های حل مسئله را بهبود می بخشد و به شما کمک می کند تا احساس موفقیت و رضایت کنید.

کارمندانی که یادگیری را متوقف کرده اند، کاندیدای رکود شغلی هستند. شما شروع به احساس رضایت می کنید، از سوال پرسیدن دست می کشید و حداقل ها را در کار خود انجام می دهید. کار کردن با این روش ممکن است صورت حساب ها را پرداخت کند، اما فرصت رشد به عنوان یک متخصص فناوری را از شما می گیرد.

7. یک شغل پردرآمد می خواهید

 گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه فناوری اطلاعات

گواهینامه حرفه ای یکی از الزامات برای به دست آوردن برخی از نقش های پرسود فناوری اطلاعات است. پردرآمدترین گواهینامه های IT در واقع شامل معمار حرفه ای گواهی شده گوگل، اسکرام مستر خبره، معمار راه حل های خبره خدمات وب آمازون (AWS) و مدیر امنیت اطلاعات گواهی شده است.

با این گواهینامه های پردرآمد، می توانید سالانه 116900 تا 139529 دلار درآمد داشته باشید. اگر بازده سرمایه گذاری را محاسبه کنید، خواهید دید که ماه های تحصیل و هزینه های صدور گواهینامه ارزش آن را دارد.

بعد از دریافت گواهی چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که گواهینامه IT خود را دریافت کردید، یک نام رسمی مانند “مهندس DevOps Certified AWS” دریافت می کنید. شما واجد شرایط درخواست نقش در حوزه تخصصی خود هستید یا احتمالاً ترفیع کسب کنید. توجه داشته باشید که گواهینامه ها دارای تاریخ انقضا هستند، بنابراین قبل از انقضای گواهینامه، الزامات تمدید را بررسی کنید.

دلایل مفید زیادی وجود دارد که چرا باید گواهینامه IT دریافت کنید. این یک راه مقرون به صرفه و انعطاف پذیرتر برای ارتقاء مهارت و یادگیری است. با این حال، گرفتن گواهی زمان نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که گواهینامه مناسب را انتخاب کرده اید، تا پشیمان نشوید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT