آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

زمان مطالعه 9 دقیقه

بیایید امروز، در مورد آخرین پروژه یکی از بنیانگذاران Vine و آنچه که در مورد چگونگی پیشرفت صنعت فناوری به ما می‌گوید صحبت کنیم. این یک داستان خارق العاده است که بخش به بخش آن تا حدی مرا شگفت زده کرده است. و در حالی که بسیاری از ایده‌ها دور از واقعیت به نظر می‌رسند، اما به نظر می‌رسد این پروژه هر روز به واقعیت نزدیک‌تر می‌شود. در ادامه به فضای مجازی Loot می‌پردازیم.

فضای مجازی Loot چیست؟

1 آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

در ابتدا بیایید به طور مختصر به بررسی ایکه اصلا فضای مجازی Loot چیست بپردازیم:

فضای مجازی Loot مجموعه‌ای از ۸۰۰۰ کیسه منحصر به‌فرد از وسایل ماجراجویی است. براساس آنچه در سایت رسمی LOOT آمده است NFTهای این مجموعه متشکل از آیتم‌هایی است که توضیحات، تصاویر و سایر عملکردهای آنها به‌عهده‌ی افراد واگذار شده است. همزمان با افت تب بازار توکن‌های غیر قابل تعویض، پروژه‌ی دیگری از راه می‌رسد و موج تازه‌ای را در بین‌ هواداران ایجاد می‌کند.

آیتم‌های موجود در لیست LOOT از یک سبک فانتزی برخوردار بوده و شباهت زیادی به وسایل موجود در سری بازی‌های معروف World of Warcraft یا Dungeons and Dragons دارند.

قیمت NFT‌های فروخته شده:

  • $۶۰۰۰۰۰ برای Nyan Cat meme
  • ۵/۸ میلیون دلار برای artwork by Grimes
  • ۲۳۰ میلیون دلار برای NBA Top Shot

آنچه از آن زمان به بعد اتفاق افتاده است کافی است تا برخی از این اعداد در مقایسه کوچک به نظر برسند. روز پنجشنبه، صاحبان یک NFT مرتبط با doge meme، که در ماه ژوئن به قیمت ۴ میلیون دلار خریداری شده بود، مالکیت آن را از طریق توکن فروختند. (Coindesk توضیحات فوق العاده‌ای در مورد نحوه عملکرد آن دارد.) خریداران این توکن را تهیه کردند و اکنون آن NFT واحد ۲۲۵ میلیون دلار ارزش گذاری شده است.

حتی وقتی NFT‌ها از سرفصل‌های اصلی روزنامه‌ها خارج می‌شوند، تعداد افرادی که آنها را ایجاد، خریداری و معامله می‌کنند همچنان رو به افزایش است.

تمام اینها ما را به دام هافمن می‌رساند. هافمن بیشتر به عنوان خالق Vine شناخته می‌شود، که به ایجاد قالب ویدئویی کوتاه در دستگاه‌های تلفن همراه کمک کرد و در طول این مسیر به موتور meme تبدیل شد. بعدها او Peach را ایجاد کرد، یک شبکه اجتماعی پاپ آپ که مورد پسند کاربران قرار گرفت. به تازگی او در تلاش برای احیای Vine به عنوان برنامه‌ای به نام Byte بود. که اوایل امسال فروخته شد.

بازار درحال رشد NFT

4 آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

حتی وقتی NFTها از سرفصل ها خارج می‌شوند، آنها همچنان در حال رشد هستند.

هافمن مانند بسیاری از مهندسان نرم افزار، دنیای ارزهای رمزنگاری شده را در دهه‌های اخیر دنبال کرده است و گهگاه توکن‌هایی را خریداری می‌کند تا نحوه عملکرد آنها را بهتر بشناسد. در دهه گذشته، بیشتر تمرکز روی بلاک چین مربوط به پروژه اصلی بود: بیت کوین. اما به تازگی، توسعه دهندگان علاقه زیادی به بلاک چین جایگزین، Ethereum پیدا کرده‌اند که به منظور ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز از طریق قراردادهای هوشمند پیچیده‌تر از بیت کوین طراحی شده است.

در چند سال اول پس از دعوت از اتریوم، هیچ چیز آنطور که انتظار می‌رفت، انجام نشد تا سر و صدا کند. اما پس از آن گروهی از شرکت‌ها با ساختن برنامه‌های غیرمتمرکز مالی در بلاک چین خود، طی چند ماه که به عنوان DeFi Summer شناخته شدند، سال گذشته با سرعت زیادی شروع به رشد کردند. (بدترین قسمت نوشتن در مورد فناوری‌های بلاک چین، نام هایی است که در آن وجود دارد.)

پس از این اتفاق، اتریوم مانند هر پلتفرم  دیگری شد که به طور ناگهانی ثابت کرد قادر به تولید مبالغ هنگفت است: شروع به جذب توسعه دهندگان کرد.

هافمن یکی از آنها بود. در ماه دسامبر، او شروع به آموزش Solidity، زبان برنامه نویسی برای ایجاد قراردادهای هوشمند در اتریوم، کرد. او همچنین قطعه هنری را که به عنوان NFT خلق کرده بود فروخت و از این روند خشنود بود. به عنوان یک خالق، علاقه او بیشتر و بیشتر به استفاده از NFT‌ها برای الهام بخشیدن به پروژه‌های غیر متمرکز افزایش یافت.

در ماه مارس، او Blitmap را ایجاد کرد، که آن را به عنوان “community-created fantasy universe” توصیف کرد. این به عنوان یک طرح کلی برای آنچه Loot در آینده به آن تبدیل خواهد شد عمل کرد.

هافمن با همکاری ۱۶ هنرمند دیگر ۱۰۰ تصویر ۳۲ در ۳۲ پیکسل با ترکیب عناصر علمی تخیلی و فانتزی خلق کرد.  آنها سپس به ۱۶۰۰ “siblings” تبدیل شدند. ایده این بود که از Blitmaps به عنوان پایه‌ای برای نوعی نسخه بلاک چین از دنیای سینمایی مارول استفاده شود که شخصیت‌ها را به بازی تبدیل کند. این پروژه یک موفقیت نه چندان بزرگ ​​بود. ارزان‌ترین Blitmap امروز حدود ۹۸،۰۰۰ دلار قیمت دارد.

مهمتر از همه، تمام این اتفاقات زمینه را برای آنچه در آینده است آماده کرد.

ویژگی‌های فضای مجازی Loot

2 آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

یکی دیگر از پروژه‌های جانبی هافمن در سال‌های اخیر، ایجاد یک text-based adventure بود که به عنوان پایه‌ای برای برخی بازی‌های ویدئویی اصلی عمل می‌کرد. به عنوان بخشی از فرایند توسعه، او یک مولد اقلام تصادفی نوشت: یک نرم افزار که اسامی سلاح‌های مختلف، زره‌ها و لوازم جانبی را دربرمی‌گیرد.

از زمان راه اندازی Blitmap، هافمن در مورد روش‌های جدیدی برای ترویج ایجاد هنر مبتنی بر بلاک چین و دنیای آنها فکر می‌کرد. ایده‌ای که او داشت این بود که به مردم اجازه می‌داد NFT (بر اساس بلاک چین) را به صورت رایگان بر اساس دستگاه تولید کننده موارد تصادفی خود به صورت رایگان ایجاد کنند، در واقع فقط برای اینکه ببینند چه اتفاقی می‌افتد. او هیچ اثر هنری یا دستورالعملی در مورد اینکه چه کاری باید با آنها کرد ارائه نمی‌دهد.  و او این “bag” اقلام را به رایگان، بدون هزینه معاملات مورد نیاز شبکه اتریوم، به شما می‌دهد.

هافمن در توییتی اعلام کرد:

یک روش غیرمنطقی برای توصیف همه اینها این است که بگوییم هافمن راهی را ایجاد کرد که به مردم اجازه می‌داد به شبکه اتریوم پول بدهند تا لیستی از نامهای بی‌فایده را به آنها بازگرداند. اما طرفداران هافمن آن را بسیار متفاوت دیدند و به سرعت Loot را به یک پدیده شگفت انگیز مبدل کردند.

۷۷۷۷ بگی که هافمن برای ضرب تهیه کرد، همگی کم و بیش به سرعت جمع شدند. در پنج روز آینده، Coindesk گزارش داد، بگ‌های Loot به قیمت ۴۶ میلیون دلار فروخته شد و ارزش آنها در بازار چیزی حدود ۱۸۰ میلیون دلار بود. روز چهارشنبه، ارزان‌ترین بگ Loot را می‌توان با حدود ۲۰۰۰۰ دلار خریداری کرد. این قیمت یک شبه بیش از دو برابر شد و اکنون بیش از ۴۶۰۰۰ دلار ارزش دارد.

تا اینجا، این مانند هر داستان NFT دیگری به نظر می‌رسد: آثار هنری عجیب منتشر می‌شود، قیمت به سرعت افزایش می‌یابد. آنچه Loot را متمایز می‌کند تعداد و تنوع پروژه‌هایی است که با سرعتی سرسام آور در اطراف آن ایجاد شده‌اند. البته ابتدا مردم شروع به کشیدن تصاویر بگ‌های Loot کردند: برخی با دست و برخی دیگر با استفاده از پیکسل‌های ایجاد شده توسط هوش مصنوعی.

سپس آنها بر اساس اقلام موجود در بگ‌های خود شروع به ایجاد صنف کردند. صاحبان “لباس‌های الهی”، که فقط ۳۹۶ عدد از آنها در Loot وجود دارد، گروه خود را ایجاد کردند. به همراه یک ویترین فروشگاه برای خرید (ارزان‌ترین قیمت: ۱۶۹،۱۴۲ دلار). سپس، آنها از قراردادهای هوشمند استفاده کردند تا به افراد اجازه دهند اقلام شخصی خود را از داخل بگ‌های Loot خود بفروشند تا، به گفته سازنده، “ماجراجویی خود را ارتقا دهند”.

در این مرحله لازم می‌دانم اشاره کنم که هیچ ماجراجو در Loot وجود ندارد. هیچ بازی در Loot وجود ندارد. فقط چند چیز وجود دارد و تصاویری از این اقلام و ده‌ها میلیون دلار شرط بندی شده است که همه آنها به نحوی به چیزی بسیار بیش‌تر از آنچه که هستند، تبدیل خواهند شد. همانطور که در یک توییت آمده بود: “Loot is NFT improv”

حال این سوال مطرح می‌شود که آیا Loot به نوعی از مجموعه‌ای از اقلام درون بازی به یک تجربه واقعی تبدیل می‌شود یا خیر. اگر چنین است، چه کسی آن را توسعه می‌دهد؟ و چطور؟ در حال حاضر، هیچ کس به طور دقیق و کامل پاسخ این سوال را نمی‌داند.

هافمن، که به عنوان طراح و سازنده Loot، همه این پیشرفت‌ها را زیر نظر دارد، می‌گوید: “بدیهی است که بازی‌ها بسیار دخیل هستند. باید منتظر ماند و دید که واقعا چه اتفاقی رخ داده است، اما قطعاً یک احتمال وجود دارد.  فکر می‌کنم واقعا عالی باشد.” نکته‌ای که او را مورد توجه قرار می‌دهد این است که ببیند آیا موارد Loot می‌توانند شامل بازی‌های مختلف ساخته شده توسط افراد مختلف شوند. مفهومی کلیدی که رهبران فناوری در تابستان امسال به آن متاورس گفته‌اند.

یک جنبه کلیدی برای تحقق این امر، دسترسی بیش‌تر به فضای مجازی Loot است. اکثریت قریب به اتفاق مردم حاضر نیستند هزاران دلار برای مشارکت در این کار هزینه کنند. روز چهارشنبه، هافمن “synthetic Loot” را معرفی کرد. در اصل، یک کیف Loot کپی است که می‌تواند توسط هر کسی که کیف پول اتریوم را به صورت رایگان راه اندازی می‌کند، استفاده شود.

وی در توئیتر خود نوشت: “سازندگان روی Loot می‌توانند synthetic Loot را به عنوان راهی برای اجازه دادن به طیف وسیع‌تری از ماجراجویان برای شرکت در اکوسیستم انتخاب کنند، در حالی که هنوز می‌توانند به راحتی بین original Loot و synthetic Loot تمایز قائل شوند.”

بازی‌های آینده

5 آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

هافمن می‌گوید قصد ندارد تمام وقت خود را به کار روی Loot اختصاص دهد. به دلیل ماهیت غیر متمرکز پروژه، او مطمئن نیست که بتواند واقعا پروژه را هدایت کند، حتی اگر بخواهد. (او به دلیل صدها بگی که هنوز به فروش نرسانده است، بزرگ‌ترین سهامدار این پروژه باقی می‌ماند.)

او گفت: “من پروژه را هدایت نمی‌کنم. در صورت نیاز راهنمایی می‌کنم.”

او می‌گوید، عمدتا علاقه دارد ببیند جامعه بعد از آن چه می‌کند.

این افراد چقدر مایل به مشارکت در ساختن یک جهان خواهند بود؟

سوالی که من داشتم این بود که آیا می‌توانید از این طریق یک دنیای داستانی عظیم بسازید؟ در حال حاضر بازار NFT مملو خریدارانی است که امیدوارند خریدهای خود را برای سود سریع تغییر دهند.

مردم در نهایت چقدر مایل به مشارکت در ساخت آن خواهند بود؟

3 آشنایی با فضای مجازی Loot و ویژگی NFT های آن

اما این نیز یک حقیقت آشکار است که افراد زیادی بدون داشتن مالکیت معنوی، درگیر دنیای تخیلی می‌شوند. هافمن گفت: “در پایان روز ، اینها تنها مواردی هستند که در لیست هستند. این در واقع کاری است که مردم با آن انجام می‌دهند و اینکه چگونه به آن ارزش می‌دهند. و ارزش آن نباید یک دلار باشد. بلکه می‌تواند بسیار بیش‌تر از اینها باشد.”

البته، این احتمال نیز وجود دارد که بازار سقوط کند: این که بازار Loot نتواند خود را حفظ کند. شاید داشتن این کالاهای کمیاب مصنوعی در بلندمدت به همان اندازه جذابیتی نداشته باشد که در سال ۲۰۲۱ برای کلکسیونرها داشت.

اما این همیشه یک موضوع اصلی برای بلاک چین بوده است: سرانجام اشتیاق به آن از بین می‌رود و همه پول خود را از دست می‌دهند. تاکنون اینقدر صادقانه عقاید خود را بیان نکرده بود، اما انوز این پرسش برای افراد عادی وجود دارد: هنوز مشخص نیست که افراد برای چه چیزی به بلاک چین نیاز دارند.

چیزی که همیشه من را از بلاک چین دور نگه می‌دارد این است که هر سال، تعداد افراد باهوشی که می‌شناسم که وارد این صنعت می‌شوند افزایش می‌یابد. با پروژه‌های Loot، ما می‌توانیم شروع به مشاهده چیز جدیدی کنیم که مورد توجه قرار می‌گیرد: اپن سورس… چیزی با جذابیت بسیار گسترده.

بنیانگذار شرکت بازی سازی، کیل راسل در وبلاگ خود،  اظهار کرد که جانشین دنیای سینمایی مارول در پروژه‌ای مانند Loot ظاهر می‌شود:

با فرض این که مبتکران پروژه با راهنمایی zeetgeist Loot رفتند، همه اینها [مالکیت فکری] خواهد بود که می‌تواند توسط هر فردی دوباره مورد استفاده و ترکیب قرار گیرد. ممکن است دیوانه کننده به نظر برسد. آیا مالکیت آن مهم نیست و هدف داشتن آن کنترل نحوه استفاده از آن است؟

این وضعیت موجود دیزنی است. در دنیایی از پروژه‌ها مانند Loot، می‌خواهید ارزش NFT متعلق به خود را تقویت کنید و این ارزش نشان دهنده شهرت NFT است. تکرار عبارت “all press is good press”.  بنابراین اگر شما صاحب یک NFT هستید که توصیف کننده Arachnid Person است، می‌خواهید در محیطی مشارکت داشته باشید که در آن بسیاری از افراد می‌خواهند تا Arachnid Person را تا آنجا که ممکن است در آثار خود قرار دهند تا Arachnid Man به چیزی تبدیل شود که ارزش داشتن آن را دارد.

در همین حال، برای چند هزار نفری که موفق به دستیابی به آنها شدند، Loot زندگی آنها را تغییر داده است.  جکسون دم، مدیر محتوا و جامعه کیف پول رمزارز Rainbow، به من گفت که توجه خود را به ارزهای رمزنگاری شده از هشت ماه پیش آغاز کرده است. دِم، ۲۸ ساله، کار هافمن را از نزدیک دنبال می‌کرد، او عاشق Blitmap بود و توانست برخی از بگ‌های Loot را به عنوان بخشی از نسخه اولیه ایمن کند.

دم گفت: “او در مقایسه با اکثر پروژه‌های NFT کاری بسیار متفاوت با خلاقیت زیادی انجام می‌داد.”  بنابراین احساس کردم پتانسیل زیادی دارد.

پس از افزایش قیمت، دم بخشی از مجموعه خود را فروخت. او دو divine robes به دست آورد. و توانست بدهی‌های خود را پرداخت کند و در ارتقا سطح کیفی دوران بازنشستگی اعضای خانواده خود سهیم باشد.

در مورد هافمن، او همچنان روی پروژه‌های متعددی کار می‌کند. او گفت که به زودی نسخه Blitmap منتشر می‌شود. و او روی Supdrive کار می‌کند، تلاشی برای ساختن یک کنسول بازی فانتزی روی بلاک چین. در همین حال، او می‌گوید که روی Loot “به عنوان یک سازنده دیگر” کار می‌کند” یافتن راه های جدید برای تکرار و گسترش آن”. کاری که او انجام نمی‌دهد جمع آوری یک سرمایه پرریسک و ایجاد یک استارتاپ سنتی است.

حال که با فضای مجازی Loot آشنا شدید، می‌توانید از خدمات سایت اول پرداخت استفاده کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT