mastercard

مستر گیفت(MasterCard)

زمان مطالعه 4 دقیقه

در مقالات قبلی در مورد مستر کارت گیفت (mastercard) و ویزا کارت صحبت شد و براساس قولی که به شما داده بودیم به بررسی تک تک خصوصیات هر یک از کارت ها خواهیم پرداخت.در مقاله مسترمجازی به بررسی این کارت پرداختیم و اینک زمان آشنایی با مستر گیفت و خصوصیات این کارت پرکاربرد است.

مقدمه

همان این گونه که از اسم این کارت مشخص است، این کارت بصورت کارت هدیه است و ابه صورت Pre-Paid و یک بار شار می‌باشند و قابلیت شارژ مجدد را ندارند. ادامه با جزئیات این کارت آشنا خواهید شد.

mastercard
Mastercard Inc. credit cards are arranged for a photograph in Washington, D.C., U.S., on Monday, Oct. 24, 2016. Mastercard Inc. is scheduled to release earnings figures on October 28. Photographer: Andrew Harrer/Bloomberg via Getty Images

حداقل و حداکثر موجودی کارت مستر گیفت به چه میزان است.

موجودی این کارت‌ها می‌تواند از 50 تا 1000 دلار باشد و مبلغ شارژ می‌بایست ضریبی از عدد 50 باشد. به طور مثال شما می‌توانید کارت‌هایی با مبلغ موجودی 150 دلار، 300 دلار، 850 دلار و سایر عددهایی که مضربی از 50 هستند را خریداری نمائید.

آیا این کارت ها قابلیت ریفاد را دارند.

امکان بازگشت پول (Refund) به این کارت‌ها وجود دارد. یعنی اگر به هر دلیلی نیاز باشد تا پول پرداختی شما به حسابتان بازگردانده شود، این کار امکان پذیر است.

آیا می توان از کارت مستر گیفت، برای خرید حضوری نیز استفاده کرد.

با این کارت‌ها خرید حضوری با استفاده از دستگاه‌های POS فروشگاهی در تمامی درگاه‌های متصل به مستر  قابل انجام می‌باشد اما با این کارت‌ها شما نمی‌توانید از دستگاه‌های خود پرداز وجه نقد دریافت کنید.

حداکثر سقف برداشت روزانه این کارت ها به چه میزان است.

این کارت‌ها سقف برداشت روزانه ندارند و شما می‌توانید تمام موجودی کارت را در یک روز استفاده کنید.

آیا نام صاحب کارت بروی کارت مستر گیفت حک شده است.

نام دارنده کارت روی کارت درج نشده است اما نام صاحب کارت در پنل بانکی ثبت می‌شود. پس کارت با نام می‌باشد.

mastercard

تاریخ انقضا کارت مستر گیفت به چه اندازه می باشد.

تاریخ انقضای این کارت‌ها روی آن درج شده است. پس از گذشت این دوره، کارت خریداری شده منقضی می‌شود و هیچ امکانی برای استفاده از کارت و موجودی و یا تبدیل آن به ریال وجود ندارد. در نتیجه پس از این تاریخ، امکان استفاده و پرداخت آنلاین، حضوری یا آفلاین به وسیله کارت وجود نخواهد داشت و لازم است تا 10 روز پیش از زمان انقضای کارت، موجودی کارت را خالی نمایید.

در هنگام استفاده از مستر گیفت، چه میزان کارمزد برای هر پرداخت بایستی پرداخت نمود.

برای پرداخت آنلاین هیچ کارمزدی کسر نمی‌شود. یعنی اگر مبلغ پرداختی شما برابر با 205 دلار آمریکا باشد، دقیقاً معادل همین مبلغ از کارت کسر می‌شود. تنها کارمزدی که در هنگام استفاده از این کارت‌ها ممکن است از موجودی کارت شما کسر شود برای تراکنش‌های ناموفق می‌باشد. به هر دلیلی مثل ورود اشتباه CVV2 یا تاریخ انقضا کارت (Expiration Date) و همین‌طور ناکافی بودن موجودی کارت در هنگام پرداخت، مبلغ 50 سنت (0.5 دلار) از کارت کسر می‌شود.

نکته مهم در رابطه با خرید

لازم است تا در زمان خرید کارت به این نکته توجه داشته باشید که موجودی کارت شما بهتر است اندکی بالاتر از مبلغ پرداخت شما باشد، تا در صورت کسر این کارمزد، با کمبود موجودی مواجه نشده و در پرداخت شما مشکلی پیش نیاید. در صورت عدم انجام تراکنش با کارت های Gift در یک دوره 90 روزه، مبلغ 3 دلار بابت هزینه های نگهداری کارت توسط بانک از موجودی کارت تحت عنوان (Month Fee) کسر می شود.

ایا در تمام نقاط دنیا می توان از این کارت ها جهت استفاده در دستگاه pos استفاده کرد.

در تعداد معدودی از کشورها (کمتر از 10 کشور) مثل سوریه، کره شمالی، سودان و کشورهای دیگر ذکر شده، ممکن است این کارت ها توسط دستگاه های کارتخوان مورد پذیرش نباشند که دلیل این امر هم عمدتاً تحریم های آمریکا در آن کشورها می باشد.

هزینه صدور مستر کارت گیفت به چه میزان است.

هزینه صدور مستر کارت 15 دلار است که شما می توانید جهت خرید و ثبت سفارش با سایت اول پرداخت در تماس باشید.

mastercard

بطور خلاصه

  • قابلیت شارژ از 50 تا 1000 دلار ( یکبار شارژ و غیر قابل شارژ مجدد )
  • این کارت ها با ضریب 50 در ابتدای سفارش شارژ می شوند.
  • صدور کارت به صورت هدیه فیزیکی/ قابل استفاده روی POS
  • قابل استفاده برای پرداخت های آنلاین بین المللی با کلیه ارز های رایج دنیا (ارز پایه دلار آمریکا )
  • امکان مشاهده آنلاین، رایگان و لحظه ای موجودی و تراکنش ها در پنل اینترنت بانک
  • قابلیت وریفای شدن توسط پی پال(paypal verified) / قابلیت دریافت ریفاند (Refoundable)
  • مدت اعتبار 1 ساله
  • کارت Prepaid مخصوص خرید های اینترنتی و خریدهای فروشگاهی خارج از کشور (دارای حساب بانکی نیست و بلاک نمی شود)

تیم مجموعه اول پرداخت این افتخار را دارد که با ارایه کارت مستر گیفت به کاربران عزیز،یاری دهنده آن ها در پرداخت های بین المللی است.

امتیاز 1/5 - از 1760 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT