NFT های هنری مولد

NFT های هنری مولد چیست؟

توکن های غیر قابل تعویض (NFT) در سال 2020 رونق بازار را تجربه کردند و هنوز هم مورد علاقه بسیاری هستند. اما اکنون، هنرمندان بر خلق هنری متمرکز شده‌اند که بیشتر شبیه به دنیای دیجیتال است، مانند تجربیات پیچیده هنری VR و سایر آثار هنری که ابرداده‌های بلاک چین می‌توانند به صورت محاسباتی توصیف کنند.

یک زیربخش انقلابی از این امر پدید آمده است که به عنوان هنر مولد شناخته می شود، که از آن NFT های هنر مولد سرچشمه گرفته است.

NFT های هنری مولد چیست؟

هنر مولد به طور کلی به هنری اشاره دارد که با استفاده از نرم افزار ایجاد می شود. هنرمند مجموعه ای از دستورالعمل ها را برای کامپیوتر ایجاد می کند تا از آنها پیروی کند. این دستورالعمل ها شامل الگوریتم های ریاضی ساده و پیچیده، فرآیندهای تصادفی، ورودی های مبتنی بر داده یا متن است. به این ترتیب، یک ماشین رنگ‌ها، شکل‌ها و الگوها را تولید می‌کند و آن‌ها را به‌صورت هنر دیجیتالی زیبایی‌شناختی سازمان‌دهی می‌کند و آنچه را که ما به عنوان هنر مولد می‌شناسیم، ایجاد می‌کند.

اخیراً، هنر مبتنی بر هوش مصنوعی، که از اعلان‌های مختلف هنری AI تولید شده است، توجه مجموعه‌داران NFT و علاقه‌مندان به هنر را به خود جلب کرده است، که می‌تواند بازار هنر مولد را نیز تقویت کند.

هنر مولد می تواند اشکال مختلفی داشته باشد، از جمله تصاویر، موسیقی و قطعات فیزیکی. برخی از هنرمندان منحصراً با کد و نرم‌افزار کار می‌کنند، در حالی که برخی دیگر تکنیک‌های هنری سنتی را با هم ترکیب می‌کنند.

یکی دیگر از جنبه های بدیع هنر مولد، توانایی آن در خلق قطعات اصلی است که هر کدام به طور جداگانه منحصر به فرد و غیر قابل تکرار هستند. حتی اگر دو هنرمند با دستورالعمل های مشابه شروع کنند، خروجی نهایی آنها متفاوت خواهد بود. این بدان معناست که نتایج بی نهایت ممکن در هر دستورالعمل وجود دارد و هنر مولد را به چنین زمینه ای پویا و دائماً در حال تکامل تبدیل می کند.

NFT های هنری مولد با یک قرارداد هوشمند ایجاد می شوند و در زنجیره به عنوان NFT ذخیره می شوند. همانطور که توسط Tokenized.com گزارش شده است، با افزایش سرسام آور فروش NFT و رسیدن به 25 میلیارد دلار در سال 2021، پذیرش بلاک چین از اشکال هنری جایگزین، مانند هنر مولد، افزایش خواهد یافت.

هنرمندان می توانند با افزودن کدهایی به هنر، از جمله قیمت بنزین، شناسه کیف پول، یا شناسه تراکنش، NFT های هنری مولد را ضرب کنند. با این حال، نقطه ضعف این است که کار برای اثبات مالکیت و اصالت اثر بیشتر می شود. اینجاست که NFT ها به کار می آیند، زیرا می توانند با تأیید مالکیت و اصالت راه حلی ارائه دهند.

بیشتر NFT هایی که تاکنون ساخته شده اند، خلاقیت های اصلی مردم بوده اند، و NFT های در حال توسعه مولد هوش مصنوعی می توانند پتانسیل هنرمندان را برای همکاری بیشتر با ماشین ها برای تولید قطعات هنری منحصر به فرد برجسته کنند.

NFT های هنری مولد چگونه ساخته می شوند؟

این یک چیز است که بدانید چگونه یک NFT بسازید و یک چیز دیگر برای درک فرآیند ساخت NFT های هنری مولد. ژنراتورهای هنری NFT این قطعات را ایجاد می کنند، و آنها پلتفرم های دیجیتالی هستند که برای به جریان انداختن آب خلاق شما طراحی شده اند. آنها به کاربران اجازه می دهند آثار هنری ایجاد کنند که می توانند فروخته شوند و به عنوان NFT استفاده شوند. به این ترتیب، کاربران اکنون می‌توانند از خلاقیت خود استفاده کنند و دارایی‌های دیجیتال خود را برای تجارت ارزهای دیجیتال به کار گیرند.

هوش مصنوعی اخیراً برای بازار NFT هنر مولد ضروری است، به خصوص با روش فوق‌العاده آسان خود برای تولید هنر بر اساس فرمان. کاربران می توانند به راحتی دستورات متنی را برای تولید و ویرایش هنر و NFT وارد کنند، که کل فرآیند تولید را به طور قابل توجهی سریعتر می کند و به کاربران اجازه می دهد NFT های بیشتری را در زمان کمتری تولید کنند.

شما می توانید NFT های هنری مولد را از طریق دو روش ایجاد کنید – با استفاده از کدهای نوشته شده با زبان های برنامه نویسی مختلف و اخیراً با استفاده از اعلان های متنی هوش مصنوعی. رایج ترین زبان های برنامه نویسی برای ایجاد هنر مولد جاوا اسکریپت، پایتون و سی پلاس پلاس هستند. برای ساخت NFT های هنری مولد، می توانید یک ابزار هوش مصنوعی و بلاک چین پیدا کنید تا به شما در ایجاد قطعه خود کمک کند.
(عکس)

پس از ایجاد یک اثر هنری، یک سری ویژگی‌ها را ایجاد کنید که NFT را تشکیل می‌دهند و سپس تغییراتی را برای هر ویژگی طراحی کنید. سپس، قراردادهای هوشمند را به طراحی NFT اضافه کنید تا تغییرات جدیدی از NFT ایجاد کنید. همچنین می توانید مقدار NFT هایی را که می خواهید در این مرحله تولید کنید تعیین کنید.

ابزارهای مختلفی برای کمک به فرآیند هنر مولد وجود دارد که عبارتند از:

1.NFT های هنری مولد: ژنراتور کافه شبانه

این مولد هنر هوش مصنوعی می تواند با استفاده از دو الگوریتم یادگیری ماشینی: VQGAN و CLIP، پیام های متنی را به اثر هنری بصری تبدیل کند. ژنراتور همچنین می تواند به شما اجازه آپلود تصاویر را بدهد و از “انتقال سبک عصبی” هوش مصنوعی برای ایجاد شاهکارهای هنری تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کند. این به تصاویر شما آن استعداد هنری بیشتری می بخشد. علاوه بر این، کاربران NightCafe می‌توانند فرآیند رندرینگ را با پردازنده‌های گرافیکی پرقدرت به سرعت انجام دهند.

2.NFT های هنری مولد: DALL.E

DALL.E یک سیستم هوش مصنوعی است که می تواند با استفاده از توضیحات متنی هنری واقعی خلق کند. این نرم افزار که توسط Open AI، یک آزمایشگاه تحقیقاتی مشهور که توسط ایلان ماسک و سام آلتمن موسس شده است، توسعه داده شده است، این نرم افزار به دلیل توانایی آن در تولید تصاویر دقیق و نفس گیر فقط بر اساس متن، از دیگر مولدهای NFT متمایز است. با این حال، دقت تصاویر به عبارت دقیق ورودی بستگی دارد.

(عکس)

3.NFT های هنری مولد: Async Art

Async Art یک نرم‌افزار محبوب برای هنرمندان، نوازندگان و گروه‌هایی است که می‌خواهند بدون استفاده از کد در بلاک چین اتریوم، هنر مولد ایجاد کنند. هنرمندان می‌توانند از این نرم‌افزار برای آپلود NFT‌های خود، ایجاد یک مجموعه و تعیین درصد کمیاب خود بدون نوشتن یک خط کد استفاده کنند.

4.NFT های هنری مولد: بوم طرح

Canvas-sketch مجموعه‌ای از ماژول‌ها، منابع و ابزارها در GitHub است که برای ایجاد هنرهای مولد در مرورگر و در جاوا اسکریپت ساخته شده است. توسعه دهندگان باتجربه و مبتدیان NFT می توانند از منابع بصری Canvas-sketch برای حمایت از سفر هنری خود استفاده کنند.

مجموعه‌های معروف Generative Art NFT

برخی از مشهورترین پروژه های NFT هنر مولد شامل…

Autoglyphs

Autoglyphs اولین پروژه هنری NFT مولد است که در سال 2019 توسط Larva Labs، خالقان مجموعه NFT CryptoPunks به صورت زنجیره ای ایجاد شد. توسعه دهندگان Autoglyphs آن را به عنوان “آزمایشی در هنر مولد، که هر یک منحصر به فرد و توسط کد ایجاد شده” در بلاک چین اتریوم اجرا می شود، توصیف کردند.

Larva Labs همچنین به کاربران اجازه داد تا با پرداخت «هزینه ایجاد 2 ETH (حدود 35 دلار در آن زمان) به یک موسسه خیریه منتخب – 350.org، یک گلیف ایجاد کنند. طبق گفته Larva Labs، کل مجموعه تا 512 گلیف را شامل می شود که همه آنها را دارند. مجموع فروش Autoglyphs حدود 41 میلیون دلار بود و گرانترین Autoglyph NFT حدود 941,428 دلار قیمت داشت.

Lost Poets

Lost Poets یک مجموعه هنری و بازی استراتژی مولد است که در سپتامبر 2021 ایجاد شد. پاک این شرکت را در سال 2021 تأسیس کرد و به خاطر ساخت گران ترین اثر هنری NFT، The Merge (به قیمت 91.8 میلیون دلار در سال 2021 فروخته شد) مشهور است.

این مجموعه در حال حاضر شامل 65536 NFT موجود و 1024 NFT مبدا است. با این حال، رویکرد منحصر به فرد آن برای ایجاد NFT این پروژه را متمایز می کند. طبق وب سایت این پروژه، هر NFT به جای اینکه از قطعات مدولار ساخته شود، توسط یک هوش مصنوعی که به طور خاص برای پروژه طراحی شده است، ایجاد شده است. Masterworks از Lost Poets به عنوان عمیق ترین پروژه پاک تا به حال یاد کرد که حجم فروش 70 میلیون دلاری را به دست آورد.

Art Blocks

Art Blocks در حال حاضر موفق ترین پروژه NFT هنر مولد است که بیش از 994 میلیون دلار فروش داشته است. Art Blocks که در سال 2020 توسط Erick Calderon راه اندازی شد و بر روی بلاک چین اتریوم اجرا شد، می تواند برای ایجاد قطعات انتزاعی مانند سری Chromie Squiggles، Ringers و Fidenza استفاده شود.

Chromie Squiggles اولین NFT هنر مولد Calderon بود که بر روی Art Blocks ضرب شد و Chromie Squiggles #4697 یکی از گران‌ترین NFT‌ها در Art Blocks است. برخی دیگر از NFTهای با بالاترین قیمت در Art Blocks عبارتند از Ringers #109 و #879 و Fidenza #313 و #77.

Solvency

ازرا میلر Solvency را ایجاد کرد، یک مجموعه NFT مولد با مشخصات بالا که شبیه‌سازی‌های WebGL پویا را در خود جای داده است. این شبیه‌سازی‌ها حلقه‌های بازخورد بافتی را ایجاد می‌کنند که از یک GAN آموزش‌دیده بر روی عکس‌های 35 میلی‌متری و رنگ‌های لایه‌ای برای ایجاد واضح‌ترین تصاویر گرفته شده‌اند.

500 نسخه از آثار هنری Solvency وجود دارد، و هش توکن مورد استفاده در پروژه بر اثر هنری نهایی که کاربر دریافت می‌کند تأثیر می‌گذارد و برخی از آنها نادرتر از بقیه هستند. Solvency یک پروژه در حال انجام است، اما از حمایت کلکسیونرهای برتر مانند 888، Seedphrase و Pranksy برخوردار است، که نشان می دهد این پروژه آینده درخشانی دارد.

از کجا می توانید NFT های هنری مولد بخرید؟

Art Blocks یکی از بهترین بازارهای NFT برای ضرب، فروش و خرید آثار هنری منحصر به فرد NFT است. سایر موارد عبارتند از:

  • OpenSea
  • LooksRare
  • KnownOrigin

به عنوان هنرمندی که به دنبال فروش است، بازارهای NFT مانند Nifty Gateway، Rarible، VIV3 و BakerySwap ممکن است گزینه های خوبی باشند.

آیا NFT های هنری مولد سرمایه گذاری خوبی هستند؟

هنر مولد دهه‌هاست که وجود داشته است، اما گنجاندن این آثار هنری در فضای NFT هنوز نسبتاً جدید است. و مشابه هر فناوری جدید، ممکن است برای تخمین درست میزان موفقیت آن در سال‌های آینده کار شود.

با وجود همه اینها، بهتر است هنگام سرمایه گذاری روی NFT های هنری مولد مراقب باشید. این امر به در نظر گرفتن روندهای بازار، دارایی های تحقیقاتی و پلتفرم ها یا مشورت با پرسنل واجد شرایط قبل از جستجو در دنیای NFT ها کمک می کند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT