بهترین خطوط هوایی جهان

بهترین خطوط هوایی جهان

زمان مطالعه 7 دقیقه

قطر ایرویز بر اساس معیارهای مختلف بهترین ایرلاین جهان در سال 2023 است. سایر بهترین شرکت ها عبارتند از ایر نیوزلند، سنگاپور ایرلاینز، کانتاس و غیره. با این حال، توجه به این نکته مهم است که رتبه بندی ها و نظرات بسته به منبع و معیارهای مورد استفاده می تواند بسیار متفاوت باشد. بنابراین، “بهترین خطوط هوایی” برای هر فردی به نیازها و ترجیحات سفر آنها بستگی دارد.

وقتی صحبت از سفر هوایی به میان می آید، شرکت هواپیمایی که انتخاب می کنید می تواند تفاوت را ایجاد کند. از راحتی و امکانات رفاهی گرفته تا ایمنی و عملکرد به موقع، فاکتورهای زیادی برای انتخاب خط هوایی مناسب برای سفر بعدی خود باید در نظر بگیرید. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به برخی از برترین خطوط هوایی جهان و همچنین عوامل کلیدی که در موقعیت آن‌ها به عنوان پیشروان صنعت نقش دارند، خواهیم داشت. چه یک مسافر تجاری یا یک مسافر تفریحی باشید.

چه کسی بهترین خطوط هوایی را انتخاب می کند؟

چندین سازمان صنعت هوانوردی وجود دارند که برای تعیین بهترین خطوط هوایی نظرسنجی و ارزیابی انجام می دهند، اما برخی از معروف ترین و معتبرترین آنها عبارتند از:

1. Skytrax یک سازمان رتبه‌بندی حمل‌ونقل هوایی مستقر در بریتانیا است که از سال 1999 نظرسنجی‌های خطوط هوایی و فرودگاهی را انجام می‌دهد. جوایز هواپیمایی جهانی آن یکی از معتبرترین و جامع‌ترین نظرسنجی‌های رضایت مسافران خطوط هوایی در جهان محسوب می‌شود.

2. AirlineRatings.com یک وب سایت مستقل ایمنی هوانوردی و رتبه بندی محصولات است که خطوط هوایی را بر اساس عواملی مانند سن ناوگان، سابقه ایمنی، بررسی مسافران و پیشنهادات محصول ارزیابی می کند.

3. J.D. Power یک شرکت تحقیقاتی بازار جهانی است که نظرسنجی های رضایت مشتری را در صنایع مختلف از جمله خطوط هوایی انجام می دهد. نظرسنجی رضایت از خطوط هوایی آن، عملکرد خطوط هوایی را بر اساس عواملی مانند هزینه و کارمزد، خدمات حین پرواز، سوار شدن به هواپیما/ فرود هواپیما/ چمدان و خدمه پرواز ارزیابی می‌کند.

در حالی که هر یک از این سازمان ها روش و معیارهای منحصر به فرد خود را دارند، به طور کلی به عنوان منابع قابل اعتمادی برای ارزیابی عملکرد خطوط هوایی و تعیین بهترین خطوط هوایی در نظر گرفته می شوند.

فاکتورهایی که برای انتخاب بهترین ایرلاین باید در نظر گرفت

. سابقه ایمنی

. عملکرد به موقع

. راحتی و امکانات رفاهی (مانند راحتی صندلی، سرگرمی در حین پرواز و غذا)

. خدمات (شامل خدمات مشتری و نگرش کارکنان)

. برنامه های پرواز مکرر و جوایز وفاداری

. ارائه شبکه و مسیر

. رقابت پذیری قیمت

. شیوه های زیست محیطی و پایداری

. فناوری و اتصال در پرواز

. جوایز و شناخت در صنعت.

20 بهترین خطوط هوایی جهان

1.بهترین خطوط هوایی جهان: قطر ایرویز

قطر ایرویز هواپیمایی ملی قطر است. این ایرلاین در سال 1993 توسط دولت قطر تأسیس شد و در سال 1997 فعالیت خود را با مسیری بین دوحه و دبی آغاز کرد. از آن زمان، این شرکت هواپیمایی به سرعت رشد کرده است و اکنون به بیش از 160 مقصد در سراسر جهان پرواز می کند.

در سال‌های اولیه، قطر ایرویز عمدتاً بر گسترش شبکه مسیرهای خود در خاورمیانه متمرکز بود. با این حال، در دهه 2000، این شرکت هواپیمایی شروع به گسترش دامنه بین‌المللی خود کرد و مقصدهایی در اروپا، آفریقا، آسیا و آمریکا داشت.

در سال 2007، قطر ایرویز به عضویت اتحاد هواپیمایی oneworld درآمد که به این شرکت هواپیمایی امکان دسترسی به شبکه جهانی از خطوط هوایی و فرودگاه های شریک را داد.

در سال 2013، قطر ایرویز توسط اسکای ترکس، وب سایت پیشرو در بررسی و رتبه بندی خطوط هوایی و فرودگاهی، به عنوان بهترین ایرلاین سال انتخاب شد و همواره در بین خطوط هوایی برتر جهان قرار گرفته است.

در سال 2017، مدیرعامل قطر ایرویز اعلام کرد که این شرکت پروازهای خود را به ریودوژانیرو، سانتیاگو، بوئنوس آیرس و سائوپائولو راه اندازی خواهد کرد که باعث می شود قطر ایرویز اولین شرکت هواپیمایی خلیج فارس باشد که به آمریکای جنوبی پرواز می کند.

در سال 2020، به دلیل بیماری همه گیر COVID-19، این شرکت هواپیمایی مجبور شد فعالیت های خود را کاهش دهد و به طور موقت پروازهای خود را به مقصدهای خاص متوقف کند. با این حال، قطر ایرویز از آن زمان برخی از پروازهای خود را از سر گرفته است و همچنان با تغییر چشم انداز سفر سازگار است.

به طور کلی، قطر ایرویز به عنوان یک شرکت هواپیمایی با کیفیت بالا که خدمات عالی و طیف وسیعی از مقاصد را به مسافران ارائه می دهد، شهرت پیدا کرده است.

2.بهترین خطوط هوایی جهان: ایر نیوزلند

ایر نیوزلند هواپیمایی ملی نیوزیلند است. این ایرلاین برای اولین بار در سال 1940 با عنوان Tasman Empire Airways Limited (TEAL)، سرمایه گذاری مشترک بین دولت های نیوزیلند و استرالیا تاسیس شد. TEAL پروازهای بین دو کشور را با استفاده از قایق های پرنده انجام می داد.

در سال 1965، این شرکت هواپیمایی نام خود را به Air New Zealand تغییر داد و شروع به کار با هواپیماهای جت کرد. در سال‌های بعد، این شرکت هواپیمایی شبکه مسیرهای خود را به مقصدهایی در آسیا، اقیانوس آرام و آمریکای شمالی گسترش داد.

در دهه‌های 1970 و 1980، ایر نیوزلند به دلیل کمپین‌های بازاریابی نوآورانه و خدمات در پرواز، شهرت زیادی به دست آورد. این شرکت هواپیمایی همچنین حضور قدرتمندی در بازار اقیانوس آرام ایجاد کرد و به یکی از خطوط هوایی پیشرو در منطقه تبدیل شد.

در سال 2000، ایر نیوزلند با Ansett Australia ادغام شد، که شبکه این ایرلاین را به مقصدهای بیشتری در استرالیا گسترش داد.

در سال 2011، Air New Zealand توسط مجله صنعتی Air Transport World به عنوان ایرلاین سال انتخاب شد و همواره در بین خطوط هوایی برتر جهان قرار گرفته است.

در سال‌های اخیر، ایر نیوزیلند بر گسترش شبکه مسیرهای طولانی مدت خود، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقاصدی مانند هیوستون، بوئنوس آیرس و شیکاگو تمرکز کرده است. این شرکت هواپیمایی همچنین سفارش قابل توجهی برای هواپیماهای جدید بوئینگ 787-9 دریم لاینر به منظور جایگزینی بوئینگ های 747 و 777 قدیمی خود ثبت کرد.

3.بهترین خطوط هوایی جهان: هواپیمایی امارات

امارات هواپیمایی ملی امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) است و مقر آن در دبی است. این شرکت هواپیمایی در سال 1985 توسط دولت دبی و با حمایت خانواده سلطنتی تأسیس شد. این شرکت هواپیمایی تنها با دو هواپیما که فقط به سه مقصد پرواز می کردند شروع به کار کرد.

در سال‌های بعد، امارات به سرعت شبکه مسیرهای خود را گسترش داد و مقاصد جدیدی در خاورمیانه، آفریقا، آسیا، اروپا و آمریکای شمالی اضافه کرد. این شرکت هواپیمایی همچنین سرمایه گذاری زیادی در هواپیماهای جدید انجام داد و به یکی از بزرگترین اپراتورهای ایرباس A380 و بوئینگ 777 در جهان تبدیل شد.

در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، امارات شروع به تثبیت خود به عنوان یک بازیگر اصلی در صنعت هواپیمایی جهانی کرد و جوایز و تمجیدهای متعددی را برای خدمات و امکانات خود به دست آورد.

در سال 2003، امارات به اتحاد جهانی خطوط هوایی SkyTeam پیوست.

در سال 2013، امارات توسط Skytrax، وب سایت پیشرو در بررسی و رتبه بندی خطوط هوایی و فرودگاه، به عنوان هواپیمایی سال انتخاب شد.

در سال های اخیر، امارات به گسترش شبکه مسیرها و ناوگان خود ادامه داده و پروازهای جدیدی را به مقاصدی مانند سانتیاگو، پاناما سیتی و مکزیکوسیتی راه اندازی کرده است. این ایرلاین همچنین روی فناوری های جدیدی مانند بوئینگ 777X و ایرباس A380neo سرمایه گذاری کرده است.

4.بهترین خطوط هوایی جهان: هواپیمایی کانتاس

کانتاس ایرویز یا به اختصار کانتاس، شرکت هواپیمایی حامل پرچم استرالیا و یکی از بزرگترین و قدیمی ترین خطوط هوایی در جهان است. این شرکت هواپیمایی در سال 1920 تاسیس شد و امروزه یک شبکه بزرگ داخلی و بین المللی را اداره می کند که مرکز اصلی آن در سیدنی واقع شده است.

کانتاس ناوگان متنوعی از هواپیماها از جمله مدل‌های بوئینگ و ایرباس را اداره می‌کند و مجموعه‌ای از کلاس‌ها از جمله اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست را ارائه می‌دهد. این شرکت هواپیمایی به دلیل تمرکز بر ایمنی، با سابقه ایمنی قوی و تاکید بر بهبود مستمر ایمنی شناخته شده است.

علاوه بر تجارت اصلی خطوط هوایی مسافربری خود، کانتاس چندین شرکت تابعه از جمله QantasLink (شرکت هواپیمایی منطقه ای)، Jetstar (شرکت هواپیمایی ارزان قیمت) و Qantas Freight (بخش بار) را نیز اداره می کند.

کانتاس یکی از اعضای اتحاد خطوط هوایی Oneworld است و قراردادهای اشتراک کد با چندین شرکت هواپیمایی دیگر دارد. این ایرلاین در طول سالیان متمادی جوایز و تقدیرنامه های متعددی را دریافت کرده است، از جمله اینکه چندین سال است که توسط AirlineRatings.com به عنوان امن ترین ایرلاین جهان معرفی شده است و توسط Skytrax به عنوان یک شرکت هواپیمایی 5 ستاره رتبه بندی شده است.

5.بهترین خطوط هوایی جهان: خطوط هوایی ANA

ANA یا All Nippon Airways یکی از بزرگترین خطوط هوایی ژاپن و یکی از خطوط هوایی پیشرو در جهان است. این شرکت هواپیمایی در سال 1952 تاسیس شد و امروزه یک شبکه داخلی و بین المللی بزرگ را اداره می کند که مرکز اصلی آن در فرودگاه بین المللی ناریتا توکیو قرار دارد.

علاوه بر تجارت خطوط هوایی مسافربری، ANA همچنین چندین شرکت تابعه از جمله ANA Wings (شرکت هواپیمایی منطقه ای)، Vanilla Air (شرکت هواپیمایی ارزان قیمت) و Air Japan (ایرلاین چارتر) را اداره می کند. ANA همچنین یکی از اعضای Star Alliance است، یک اتحاد خطوط هوایی جهانی که به مشتریان اجازه می‌دهد تا مایل‌های پروازی مکرر در خطوط هوایی مختلف کسب کنند و از آنها استفاده کنند.

ANA یک ناوگان مدرن از هواپیماها را با تمرکز بر بهره وری سوخت و پایداری محیطی اداره می کند. این ایرلاین طیف وسیعی از کلاس‌ها، از جمله اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس، و فرست را ارائه می‌دهد که در بسیاری از پروازها گزینه‌های سرگرمی و غذاخوری در پرواز وجود دارد.

ANA در طول سال ها جوایز و افتخارات متعددی را دریافت کرده است، از جمله لقب بهترین خدمات فرودگاهی جهان و بهترین خدمات کارکنان خطوط هوایی در آسیا توسط Skytrax در سال 2021. این شرکت هواپیمایی همچنین به دلیل تعهد خود به پایداری، با تمرکز بر کاهش انتشار کربن و ترویج شیوه‌های دوستدار محیط زیست شناخته شده است.

سایر خطوط هوایی دارای رتبه برتر عبارتند از:

. کاتای اقیانوس آرام

. ویرجین آتلانتیک

. یونایتد ایرلاینز

. EVA Air

. هواپیمایی بریتانیا

. لوفت هانزا

. فینیر

. خطوط هوایی ژاپن

. KLM

. خطوط هوایی هاوایی

. خطوط هوایی آلاسکا

. ویرجین استرالیا

. خطوط هوایی دلتا

. اتحاد ایرویز

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT