میزبانی VPS برای سایت های خبری

میزبانی VPS برای سایت های خبری

زمان مطالعه 9 دقیقه

برخلاف رسانه های چاپی، اخبار دیجیتال دیدگاه متفاوتی برای کاربر به خود می گیرد. عملکرد وب سایت به یک عنصر حیاتی تبدیل شده است که می تواند به شدت بر خوانندگان تأثیر بگذارد. و می توانید مطمئن باشید که انتخاب نوع مناسب میزبانی وب نقش مهمی در سرعت و در دسترس بودن دارد. بنابراین امروز، میزبانی سرور خصوصی مجازی (VPS) را برای وب‌سایت‌های خبری و اینکه چگونه این سرویس به رسانه‌ها کمک می‌کند تا خوانندگان خود را به حداکثر برسانند، بررسی می‌کنیم.

وب سایت خبری چیست؟

وب سایت های خبری نسخه مدرن روزنامه های چاپی هستند. به جای داشتن نسخه های چاپی فیزیکی، اخبار به صورت دیجیتال منتشر می شود. محدود کننده ترین عاملی که بر اخبار حاکم بود – توزیع – دیگر موضوع اصلی نیست.

در گذشته اخبار در انحصار شرکت های رسانه ای بود. نام‌های تجاری بزرگی مانند نیویورک تایمز، گاردین و هرالد در هر گوشه و کناری پر از آب شدند.

با این حال، به لطف فناوری، نسخه های چاپی به تدریج جای خود را به وب سایت های خبری داده اند. امروزه مصرف کنندگان زمان زیادی را به صورت آنلاین سپری می کنند، به طور متوسط هر روز 6 ساعت و 42 دقیقه.

وب‌سایت‌های خبری به رسانه‌ای عالی برای تطبیق با آن سبک زندگی تبدیل شده‌اند. از بسیاری جهات، هم برای خوانندگان و هم برای شرکت های رسانه ای مفید است. اولی‌ها از دسترسی آسان‌تر به چندین منبع خبری لذت می‌برند، در حالی که دومی‌ها دیگر مجبور نیستند مبالغ هنگفتی را برای چاپ نسخه‌های فیزیکی، تعویض و سرویس ماشین‌های چاپ و سایر کارهای پرهزینه خرج کنند.

انواع وب سایت های خبری

به معنای دقیق کلمه، وب سایت های خبری قرار است فقط همین را گزارش کنند – اخبار. قرار است این یک بازنمایی واقعی از آنچه در سطح محلی و در سراسر جهان رخ داده است باشد.

به دلیل رقابت برای خوانندگان بین سایت‌های خبری، عناصر بیشتری باید در آن نقش داشته باشند. این امر منجر به ظهور دسته‌های مختلف وب‌سایت‌های خبری شده است. راه های زیادی برای گروه بندی یا دسته بندی این سایت ها وجود دارد. به عنوان مثال، بین المللی در مقابل محلی، عمومی در مقابل طاقچه، یا حتی بر اساس زبان.

بیایید نگاهی کلی تر به انواع سایت های خبری که امروزه وجود دارد بیندازیم:

وب سایت های خبری سنتی

بیشتر سایت‌های خبری به سبک سنتی منشأ خود را در خانه‌های رسانه‌ای قدیمی دارند. اینها بازیگران اصلی هستند که قبلاً بر بازار چاپ تسلط داشتند، مانند نیویورک تایمز. اکثر این وب سایت های خبری از نظر طراحی بسیار ساده هستند و به سادگی از یک قالب رسانه ای به قالب دیگر منتقل شده اند.

در واقع، نیویورک تایمز شاید سنتی ترین رسانه ای باشد که وارد صحنه دیجیتال شده است. وب سایت آنها حتی برای تقلید از احساس خواندن آنچه قبلاً یک روزنامه چاپی بود طراحی شده است.

وب سایت های خبری چندرسانه ای

زمانی که شرکت‌ها برای اولین بار تغییر به دیجیتال را آغاز کردند، یکی از عناصر محبوبی که مطرح شد، پشتیبانی چند رسانه‌ای بود. این بدان معناست که وب‌سایت‌های خبری دیگر تنها به تصاویر و متن محدود نمی‌شوند، بلکه می‌توانند شامل طیف گسترده‌تری از عناصر مانند اینفوگرافیک، انیمیشن، ویدیو و موارد دیگر باشند.

یکی از نمونه‌های یک سایت خبری که به شدت به این سمت گرایش دارد، اخبار بی‌بی‌سی است که اغلب اشکال مختلف چندرسانه‌ای را با هم ترکیب می‌کند.

وب سایت های خبری تعاملی

سایت‌های خبری تعاملی آن‌هایی هستند که تمام تلاش خود را برای پذیرش تغییرات فناوری انجام داده‌اند. سایت های خبری تعاملی به جای چسبیدن به ریشه های خود، از تکنیک های نوآورانه برای پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر جمعیت دیجیتال استفاده می کنند.

یکی از نمونه‌های آن، پوشش قابل تنظیم توسط کاربر در برخی از مقالات منتشر شده توسط CNN است، مانند نقشه انتخاباتی که در بالا نشان داده شده است.

وب سایت های خبری تصویری

اگرچه ویدئو از نظر تکنیکی چند رسانه ای است، اما قدرت و نفوذ آن جایگاهی کاملا مجزا برای آن ایجاد کرده است. امروزه، بسیاری از وب‌سایت‌های خبری اغلب یک بخش ویدیویی اختصاصی دارند، یا حداقل، ویدیو را در اخبار خود ادغام می‌کنند.

تقریباً همه رسانه‌ها ویدیو را به عنوان بخشی از موجودی خود نیز شامل می‌شوند – به عنوان مثال، بخش ویدیوی فاکس نیوز. همچنین ویدیوهای خبری موقتی وجود دارد که هم توسط رسانه ها و هم کاربران ایجاد شده اند که در سایت هایی مانند YouTube و Vimeo ظاهر شده اند.

وب سایت های خبری صوتی

وب سایت های خبری صوتی که اغلب توسط بسیاری نادیده گرفته می شود، دنبال کنندگان خاص خود را نیز دارند. این سایت‌ها اغلب به کاربران اجازه می‌دهند چند کار را انجام دهند، که در دنیای شلوغ امروزی یک مزیت بزرگ است. شما می توانید به سادگی به جریان های خبری یا پادکست ها گوش دهید در حالی که کار دیگری را با دست و چشم خود انجام می دهید.

به عنوان مثال، آسوشیتدپرس یک بخش صوتی اختصاصی دارد که به کاربران اجازه می دهد به داستان های کامل منتشر شده توسط آنها گوش دهند. به عنوان یک سیم خبری، آنها همچنین این محتوای صوتی را در اختیار رسانه های شریک قرار می دهند.

وب سایت های خبری در مقابل مجلات وب

اگر از هر خبرنگار خبری قدیمی در مورد مجلات وب بپرسید، اکثر آنها آنها را به عنوان منابع خبری “واقعی” نمی دانند. از منظر دیگر، نویسندگان مجلات وب ممکن است اخبار چاپی را “خسته کننده” یا “قابل پیش بینی” بدانند.

در واقعیت، بیشتر آن به سادگی تفاوت در سبک و هدف است. در جایی که وب‌سایت‌های خبری اصلی باید گزارش‌های بی‌طرفانه را هدف قرار دهند، مجلات وب اغلب در غل و زنجیر این محدودیت‌ها قرار نمی‌گیرند. در واقع، اغلب برعکس این موضوع صادق است زیرا مجلات وب اغلب به دنبال تأثیرگذاری بر نظرات خوانندگان هستند.

اما خط در شن و ماسه به طور فزاینده ای مبهم می شود و حتی سایت های خبری اصلی از بسیاری جهات مغرضانه هستند.

در حالی که هنوز تعداد زیادی وب سایت خبری بی طرف وجود ندارد، شاید بهترین ویترین رویترز باشد.

معیارهای انتخاب میزبانی وب سایت خبری

به لطف هزینه بسیار کمتر راه اندازی یک وب سایت خبری، اکنون تعداد رسانه های بیشتری نسبت به قبل داریم. با این حال، زیرساخت مورد نیاز برای اجرای یک سایت بسیار مهم است.

برخی از زمینه هایی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از:

سرعت – سرعت یک وب سرور نقش مهمی در عملکرد یک وب سایت خبری دارد. این تاثیر قابل توجهی بر تجربه کاربر دارد. امروزه مصرف‌کنندگان دیجیتال نسبت به وب‌سایت‌های کند بسیار کمتر تحمل می‌کنند و اغلب سایت‌هایی را که به سرعت بارگذاری نمی‌شوند، رها می‌کنند.

مدیریت حجم – وب‌سایت‌های خبری معمولاً باید به حجم زیادی از خوانندگان پاسخ دهند. فرقی نمی‌کند که هدف کلی یا خاص باشند، اکثریت از طریق تبلیغات درآمدزایی می‌کنند. این بدان معناست که گزینه های میزبانی وب برای سایت های خبری باید قادر باشند بسیاری از اتصالات همزمان را به طور همزمان انجام دهند.

قابلیت اطمینان – با باز بودن سایت‌های خبری به روی ترافیک بین‌المللی، باید شبانه‌روز در دسترس باشند. هر ثانیه خرابی می تواند منجر به از دست دادن درآمد و در نهایت کاهش اعتماد مصرف کننده شود.

هزینه – انواع مختلفی از میزبانی وب در دسترس است. در پایین ترین سطح مقیاس، میزبانی مشترک مقرون به صرفه ترین گزینه است، اما گاهی اوقات شما به یک راه حل قدرتمندتر مانند VPS یا سرور اختصاصی نیاز دارید. قبل از اینکه بتوانید مقرون به صرفه ترین نوع میزبانی را انتخاب کنید، باید نوع سایت خبری را که میزبانی می کنید و جریان ترافیک تخمینی خود را مشخص کنید.

پشتیبانی – از آنجایی که میزبانی وب از راه دور است، دانستن اینکه میزبان تیم پشتیبانی قابل اعتمادی دارد بسیار مهم است. در صورت امکان، با یک میزبان وب همکاری کنید.

پشتیبانی چند لایه این به شما امکان می دهد به کانال های پشتیبانی متعدد و اغلب – یک پایگاه دانش مفید دسترسی داشته باشید.

چگونه VPS می تواند به یک وب سایت خبری کمک کند

وقتی صحبت از میزبانی وب می شود، VPS شاید متعادل ترین گزینه برای اکثر وب سایت های خبری باشد. بسیاری از ویژگی های تعیین کننده آن، آن را به محیطی ایده آل برای ارائه اخبار تبدیل کرده است.

این شامل:

ثبات بهتر

بسیاری از وب سایت ها زمانی که تعداد کمی از کاربران آنلاین هستند، به خوبی اجرا می شوند. با این حال، هنگامی که خوانندگان بیشتری شروع به باز کردن صفحات شما به طور همزمان کنند، تفاوت در نوع میزبانی می تواند بسیار مهم شود. میزبانی VPS با محیط مقیاس پذیر و مجموعه منابع اختصاصی خود، یک پلت فرم بسیار پایدار را برای فعالیت در وب سایت های خبری ارائه می دهد.

سرعت بارگذاری بهتر

میزبانی VPS دارای یک مزیت قوی است زیرا تمام CPU، RAM و پهنای باندی که با برنامه میزبانی شما ارائه می شود منحصراً متعلق به شما است. هر زمان که خواننده ای به سایت شما می آید، منابع مورد نیاز برای بارگیری عناصر صفحه وب در دسترس هستند – هیچ زمان انتظاری در کار نیست.

امنیت بهتر در صورت وجود اشتراک

اشتراک ها شامل مدیریت داده های شخصی است. امروزه بسیاری از کشورها قوانین سختگیرانه ای در این مورد دارند. محیط ایزوله میزبان VPS می تواند به افزایش امنیت داده های شخصی به طور قابل توجهی کمک کند.

چه زمانی یک وب سایت خبری باید به میزبانی VPS تغییر کند و چرا؟

حتی اگر وب سایت خبری شما اطلاعات پرداخت یا داده های شخصی را پردازش نمی کند، باید قویاً شروع به کار با میزبانی VPS را در نظر بگیرید.

در میان گزینه های دیگر، میزبانی مشترک معمولاً مقرون به صرفه ترین است. با این حال، دارای معایبی نیز می باشد که به جز کوچکترین وب سایت های خبری، چندان مناسب نیستند. حتی با تعداد کم بازدیدکننده، اکثر بسته های مشترک نمی توانند عملکرد و امنیت کافی را در مقایسه با سایر انواع میزبانی تضمین کنند.

میزبانی سرور اختصاصی قدرتمندترین انتخاب است اما می تواند بسیار گران باشد. اگر به تازگی سایتی را راه اندازی کرده اید یا حجم مورد نیاز برای توجیه مدیریت سرور اختصاصی خود را ندارید – بهتر است به دنبال چیزی مقرون به صرفه باشید.

میزبانی VPS بسیار انعطاف پذیر است. این مدل میزبانی بهترین ها را از هر دو دنیا ترکیب می کند. شما به راحتی می توانید مقدار منابع سرور را متناسب با نیازهای دقیق وب سایت خبری خود تنظیم کنید و در عین حال صورت حساب ماهانه خود را در سطوح مقرون به صرفه نگه دارید.

مشکلات احتمالی هنگام تغییر به VPS

شاید بزرگترین مانع برای اکثر صاحبان وب سایت های خبری هنگام در نظر گرفتن تغییر به VPS چالش فنی باشد. مدیریت یک حساب میزبانی VPS مشابه مدیریت سرور خصوصی شماست. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد آن را از پایه بسازید – به استثنای سیستم عامل (OS).

از آنجا، شما باید چند چالش دیگر را مدیریت کنید – از استقرار و پیکربندی وب سرور و برنامه های کاربردی مختلف تا تعمیر و نگهداری دوره ای و سخت شدن امنیت.

اما اجازه نده این شما را نگران کند.

ScalaHosting طیف وسیعی از برنامه های مدیریت شده Cloud VPS را در دسترس دارد. این برنامه ها به شما این امکان را می دهد که از مزایای میزبانی VPS استفاده کنید و در عین حال جنبه های فنی را به دست متخصصان متخصص بسپارید.

نتیجه

انتخاب درست در میزبانی وب آنقدرها که به نظر می رسد چالش برانگیز نیست. تا زمانی که از نوع وب سایت خبری که اجرا می کنید آگاه باشید، بقیه موارد نسبتاً ساده است.

همیشه توجه داشته باشید که انتخاب قیمت به جای عملکرد هنگام راه اندازی یک وب سایت خبری می تواند به مرور زمان حجم ترافیک گرانبهایی را برای شما به همراه داشته باشد. اینجاست که یک سرور VPS می تواند کمک زیادی کند – منابع مقیاس پذیر و توانایی مدیریت هر تعداد بازدیدکننده دقیقاً نیازهای سایت خبری شماست.

سوالات متداول

میزبانی وب سایت به چه معناست؟

میزبانی وب زیرساخت ها و منابع مورد نیاز برای در دسترس قرار دادن یک وب سایت در اینترنت را ارائه می دهد. معمولاً شامل سخت افزار، نرم افزار و شبکه ای است که به همه چیز اجازه می دهد تا با هم تعامل داشته باشند.

 آیا می توانم از وردپرس برای راه اندازی یک وب سایت خبری استفاده کنم؟

بله. وردپرس امروزه یک انتخاب محبوب است که قدرت بسیاری از وب سایت های خبری معتبر را تامین می کند. این محدوده از سایت های کوچک تا متوسط را شامل می شود، اما حتی ناشران بزرگ نیز شناخته شده اند که حداقل بخشی از دارایی های خود را در وردپرس کار می کنند.

هزینه میزبانی وب سایت خبری چقدر است؟

هزینه هاست برای هر وب سایتی به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما مهمتر از همه، حجم ترافیکی است که شما باید ارائه دهید. با افزایش تقاضا برای منابع میزبانی وب، قیمت نیز افزایش می یابد.

بهترین هاست برای یک وب سایت خبری مبتنی بر وردپرس چیست؟

از آنجایی که وردپرس یک برنامه تحت وب است، در مقایسه با یک سایت خبری ثابت، به منابع بیشتری برای کار نیاز دارد. میزبانی VPS هنگام اجرای یک سایت خبری مبتنی بر وردپرس، انعطاف پذیرترین گزینه را در اختیار شما قرار می دهد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT