دیجیتال الگورند Algorand چیست

ارز دیجیتال الگورند Algorand چیست | چه کاربرد و ویژگی هایی دارد؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

احتمالا شما به عنوان فعال حوزه ارزهای دیجیتال، بارها نام ارز الگورند به گوشتان خورده است. در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد که ارز دیجیتال الگورند Algorand چیست و چه ویژگی‌هایی دارد.

معرفی ارز دیجیتال الگورند Algorand

Algorand که یک بلاک چین اثبات سهام (Pure Proof Of Stake) است، در واقع برای حل مشکل اصلی فناوری بلاکچین تاسیس شد. در بلاک چین نسل اول، کاربران از الگوریتم Proof-of-Work استفاده می‌کنند اما کاربران الگوراند آن را از طریق بلاکچین نسل سوم یعنی Proof-of-Stake معاملات خود را چک می‌کنند. الگورند با نام اختصاری ALGO متن باز (Open Source) است که امکان سرمایه‌گذاری بدون دردسر را فراهم کرده است. Algorand بدون هیچ فورکی توانسته امنیت و مشکل مقیاس پذیری ارزهای دیگر مانند بیت کوین را هم برطرف کند.

در زمان عرضه توکن این ارز، Algorand بالغ بر ۶۰ میلیون دلار و ۲۵ میلیون ALGO فروش داشت. رمزارز Algorand به عنوان یک سیستم مالی سریع و مطمئن برنامه‌ ریزی شده است. بنیان‌گذاران Algorand می‌خواهند آن را شبیه به سیستم‌های پرداخت ویزا و مستر کارت کنند.

ویژگی‌هایی ارز الگورند Algorand چیست ؟

الگورند Algorand چیست

این ارز با بهره‌گیری از الگوریتم اجماع Pure Proof of Stake، ویژگی‌های جذابی پیدا کرده است:

۱) سرعت انجام تراکنش‌ها بسیار بالا است و کمتر از ۵ ثانیه انجام می‌شود. حتی این پروتکل، سرعت بالای پردازش پرداخت را با هجوم زیاد کاربران در ساعات اوج را هم تضمین می‌کند.

۲) این پروژه به عدم تمرکز بیشتر اقتصادی کمک می‌کند. کاربران خود به صورت مستقل معاملات را تأیید می‌کنند.

۳) از امنیت بالایی برخوردار است.

۴) کارمزد تراکنش پایین است.

۵) بلاک چین این ارز، اصل امکان انشعاب و فورک را از بین می‌برد.

آینده ارز الگورند Algorand چیست ؟

ارز الگورند Algorand چیست

قیمت آن در سال ۲۰۲۰ حدود ۰/۹ دلار بود، انتظار می‌رود قیمت آن تا انتهای ۲۰۲۴ سه برابر شود. این ارز در آینده می‌تواند به یک پایه قابل اعتماد برای سیستم‌های مالی، سازمان‌ها و تجارت تبدیل شود. اتمام فوری عملیات در سیستم به لطف الگوریتم جدید Algorand امکان‌پذیر شده است که این امر امکان فورک یا معاملات تأیید نشده را از بین می‌برد؛ در نتیجه اعتماد جهانی برای تمرکز بر این ارز بیشتر می‌شود. نگرش جهانی به سمت ارزهای سازگار با محیط زیست است و در نتیجه Algorand می‌تواند یکی از گزینه‌های موفق در آینده قلمداد کرد.

حالا که متوجه شدید الگورند Algorand چیست و چه ویژگی‌هایی دارد،  پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آموزش معامله ارز دیجیتال» را هم مطالعه کنید. اگر هم به دنبال کیف پول‌های سخت افزاری هستید، اول پرداخت خدمات فروش کیف پول لجر (LEDGER) و کیف پول ترزور (TREZOR) را هم به مشتریان خود عرضه می‌‌کند که از امنیت بالایی برخوردار هست.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT