آنتولوژی گس

آنتولوژی گس (Ontology GAS) چیست؟

آنتولوژی گس (ONG) یکی ارز دیجیتال است که به بلاک چین آنتولوژی، یک بلاک چین متمرکز بر کسب و کار، با کارایی بالا (می تواند بسیاری از تراکنش ها را به طور همزمان انجام دهد) متمرکز است که بر حل مشکلاتی مانند امنیت هویت و یکپارچگی داده ها (دقت و ثبات داده ها) تمرکز دارد.

آنتولوژی گس در 30 ژوئن 2018، زمانی که پروژه Ontology شبکه اصلی خود را راه اندازی کرد، یا از استفاده از بلاک چین دیگر (NEO) به بلاک چین بومی خود انتقال یافت، به وجود آمد.

آنتولوژی گس برای چه کاری استفاده می شود؟

در اکوسیستم آنتولوژی، کوین آنتولوژی (ONT) به دارندگان ONT دو چیز می دهد:

  • حقوق نظارت – در مواردی مانند تغییرات در شبکه
  • استکینگ ریواردز – با استکینگ یا قفل کردن ONT خود به تأیید تراکنش ها و امنیت شبکه کمک می کنید. در ازای آن، شبکه به شما ONG می دهد.

از سوی دیگر می‌توانید Ontology را به عنوان «هزینه عوارض» برای استفاده از «بزرگراه» یا شبکه Ontology در نظر بگیرید. به این ترتیب مشابه گس روی اتریوم است. اما شبکه Ontology به جای پرداخت با ارز دیجیتال اصلی، ONT، مانند اتریوم (پرداخت با اتریوم)، شما را وادار می‌کند برای استفاده از شبکه (به عنوان مثال انجام تراکنش) با یک توکن جداگانه(ONG) پرداخت را انجام دهید.

همانطور که ذکر شد، استکینگ ONT به سهامداران ONT پاداش ONG اعطا می کند. بنابراین ONG یک فرصت جالب ارائه می دهد، حتی اگر از پلتفرم Ontology برای موارد استفاده مورد نظر آن مانند امنیت هویت استفاده نکنید. با استکینگ ONT می‌توانید درآمد «پسیو» ONG را برای نقش خود در تأمین امنیت شبکه به دست آورید. می‌توانید انتظار داشته باشید که نرخ «بهره» سالانه یا درصد ONGی که در ONT کسب می‌کنید، 4٪ باشد.

این را با میانگین سود حساب پس انداز بانکی خود در ایالات متحده 0.06% مقایسه کنید (به عبارت دیگر، ONG 67 برابر بیشتر در سال پرداخت می کند).

ONT یکی از ۲۵ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار است (قیمت یک کریپتو ضربدر عرضه در گردش یا قابل استفاده آن)

شرکت پشت پروژه Ontology، Onchain، همچنین همان شرکت پشت NEO، یک 20 ارز دیجیتال برتر است.

Onchain به عنوان یکی از 50 شرکت برتر فین‌تک چینی KPMG (یکی از چهار شرکت بزرگ حسابداری) معرفی شد.

Onchain روی راه حل های بلاک چین برای علی بابا کار کرده است (چینی Amazon.com)

در مجموع استفاده از ONT برای تولید ONG راه خوبی برای کسب درآمد اضافی با رمزارز شما است.

نحوه دریافت آنتولوژی گس

اکنون می‌توانید ONT خود را با کیف پول Exodus Ontology، بدون هزینه اضافی، به اشتراک بگذارید!

کیف پول آنتولوژی گس

برای شروع کسب درآمد ONG، به کیف پولی نیاز دارید که از ONG و دریافت ONG از طریق استکینگ پشتیبانی کند. اگر کیف پولی می‌خواهید که نه تنها از ONG بلکه بیش از 100 رمزارز دیگر پشتیبانی کند، کیف پول Exodus Ontology گزینه خوبی است. اگر می خواهید از کیف پول اختصاصی ONT/ONG استفاده کنید، توصیه می کنیم از کیف پول های رسمی Ontology استفاده کنید.

  • ONTO (موبایل)
  • OWallet (دسکتاپ)

Unbound Ontolo آنتولوژی گس چیست؟

هنگام مشاهده آدرس کیف پول Ontology خود در یک اکسپلورر بلاک Ontology (چیزهایی مانند تمام تراکنش های موجود در بلاک چین آنتولوژی را به شما نشان می دهد)، گزینه ای به نام Unbound ONG یا Unbound Ontology Gas را مشاهده خواهید کرد.

ONG تنها زمانی از Unbound به Claimable می رود که شما یک تراکنش ONT انجام دهید. هنگامی که یک تراکنش ONT انجام دادید، و ONG نامحدود شما قابل مطالبه است، می توانید ONG را با کارمزد 0.01 (برای تمام تراکنش های شبکه Ontology، شامل ONT یا ONG) درخواست کنید.

نرخ تولید آنتولوژی گس

آنتولوژی در هر ثانیه گاز تولید می کند، زیرا زمان بلوک آنتولوژی (مدت زمانی که طول می کشد تا یک بلوک آنتولوژی یا گروهی از تراکنش ها تایید شود) 1 ثانیه است. در هر ثانیه تراکنش‌ها تایید می‌شوند و افرادی که به تایید تراکنش کمک کرده‌اند پاداش می‌گیرند. تصویر زیر نشان می دد چه تعداد ONG از سال‌های 1 تا 18 (بعد از 18 سال هیچ ONG جدیدی تولید نمی‌شود) تولید شده است.

ONG بیشتری در سال های اولیه شبکه منتشر می شود (در حال حاضر در سال 2 هستیم). یعنی پذیرندگان اولیه پاداش قابل توجهی دریافت می کنند، که مشابه نحوه عملکرد بیت کوین در روزهای اولیه آن است. در آن زمان استخراج بیت کوین آسان تر بود و پاداش بلاک بیت کوین یا بیت کوینی که در هر بلاک به ماینرها داده می شد، بسیار بالاتر بود. برای شروع کیف پول Exodus Ontology را دانلود کنید.

همچنین در حالی که در هر بلوک آنتولوژی 1-5 ONG (بسته به سال) تولید می شود، تعداد ONG هایی که دریافت می کنید متناسب با مقدار ONT و سهامی است که دارید (هر چه ONT بیشتری داشته باشید، ONG بیشتری دریافت خواهید کرد) .

به عنوان مثال اگر شما 10000 ONT (یک هزارم درصد از کل عرضه 1 میلیارد) دارید، 1261.44 از 126,144,000 ONG تولید شده در سال 2 از پروتکل آنتولوژی را دریافت خواهید کرد (001.000٪ از 126,144,000 برابر با 1264 است). 1261.44 ONG در سال به 105.12 ONG در ماه یا ~ 3.5 ONG در روز (با فرض میانگین 30 روز در ماه) می رسد.

ماشین حساب آنتولوژی گس

اگر نمی‌خواهید ریاضیات برای محاسبه نرخ تولید آنتولوژی گس خود را انجام دهید، ONTCalc یک ماشین‌حساب آنتولوژی گس است که محاسبات را برای شما انجام می دهد.

آیا برای انتقال آنتولوژی به گس نیاز دارم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، برای انجام هر تراکنش آنتولوژی از جمله انتقال ONT یا ONG و همچنین ادعای ONG، به 0.01 ONG نیاز دارید. اگرچه ممکن است منطقی نباشد که برای ادعای گس نیاز به پرداخت داشته باشید، اما وقتی در نظر بگیرید که “ادعا کردن” ONG از نظر فنی یک “تراکنش” است که در بلاک چین آنتولوژی ثبت می شود منطقی است.

نحوه آنتولوژی گس

اگر علاقه ای به سرمایه گذاری ONT برای کسب ONG ندارید و فقط می خواهید بدانید از کجا آنتولوژی گس بخرید، چند گزینه دارید:

اگر قبلاً ارز دیجیتال دارید

اگر از قبل ارز دیجیتال (مثلا بیت کوین) دارید، می‌توانید Exodus را دانلود کرده و ارز دیجیتال خود را با ONG مبادله کنید.

اگر ارز دیجیتال ندارید

اگر کریپتو ندارید باید با استفاده از پول دولتی مانند دلار یا یورو مقداری را بخرید، صرافی‌های متمرکزی که به شما امکان می‌دهند با پول دولتی ارز دیجیتال بخرید عبارتند از Coinbase، Kraken و Bitstamp. برای گزینه های همتا به همتا، LocalBitcoins، Paxful و Bisq گزینه های خوبی هستند.

هنگامی که مقداری ارز دیجیتال مانند بیت کوین دارید، می توانید ONG را با آن در همان صرافی ای که بیت کوین خود را در آن خریده اید، خریداری کنید (اگر از ONG پشتیبانی می کند). اگر نه، می توانید بیت کوین خود را به صرافی دیگری بفرستید و از آن برای خرید ONG در آنجا استفاده کنید.

آنتولوژی گس در گردش

متأسفانه، هیچ رقم قابل اعتمادی برای عرضه آنتولوژی گس گردش وجود ندارد، زیرا برآوردها از 60.5 میلیون ONG تا 157.8 میلیون ONG متفاوت است.

ما در سال دوم پروتکل آنتولوژی هستیم

سال 1 پروتکل آنتولوژی 157.68 میلیون ONG تولید کرد

آنتولوژی گس در گردش چیزی بین 157.68 و 283.82 میلیون ONG (مقداری که تا پایان سال 2 تولید خواهد شد) است. البته این تخمین می تواند تغییر کند.

حداکثر آنتولوژی گس

حداکثر عرضه ONT 1,000,000,000 است و هر ONT غیر قابل تقسیم است. حداکثر عرضه Ontology نیز 1,000,000,000 است اما هر ONG به 9 نقطه اعشار تقسیم می شود (هر ONG حاوی 1 میلیارد زیر واحد ONG است).

به عبارت دیگر ONG یا (حداقل زیر واحدهای ONG) بیشتر از ONT موجود است. یعنی اگر Ontology محبوبیت بیشتری پیدا کند و ONT کمتری وجود داشته باشد، می توانند ONG زیادی کسب کنند. بنابراین اگر فکر می کنید که Ontology در آینده یک شبکه بلاک چین ارزشمند خواهد بود، ایده خوبی است که مقداری کوین Ontology تهیه کنید و شروع به کسب درآمد ONG کنید!

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT