سرعت انتقال بیت کوین

افزایش سرعت انتقال بیت کوین | مدت زمان تراکنش بیت کوین

در حالی که بیت کوین مطمئناً با ارزش ترین و محبوب ترین ارز رمزنگاری شده در صنعت در حال حاضر است، اما محصول کاملی نیست. بلاک چین بیت کوین اکنون به قدری شلوغ شده است که انجام یک تراکنش در شبکه می تواند در زمان های مشخصی بیش از یک ساعت طول بکشد. این موضوع در حال رشد است و جای خود را به به اصطلاح «شتاب دهنده های تراکنش بیت کوین» داده است. بنابراین، شتاب‌دهنده‌های تراکنش دقیقاً چه هستند، چگونه کار می‌کنند و آیا استفاده از آنها ایمن است؟ در این مقاله به بررسی افزایش سرعت انتقال بیت کوین می پردازیم.

افزایش سرعت انتقال بیت کوین

سرعت انتقال بیت کوین

سرعت انتقال بیت کوین

در حالی که زمان تراکنش بیت کوین به طور مرتب در نوسان است، اتفاق نظر این است که زمان زیادی طول می کشد. در زندگی روزمره امروزی، ما عادت کرده ایم که پرداخت های خود را فورا پردازش کنیم، بنابراین جای تعجب نیست که کاربران بیت کوین از افزایش دوره انتظار برای هر تراکنش در بلاک چین ناامید شوند. برای افراد خارجی که تازه وارد کریپتو شده اند، خشمگین کننده است.

در حالی که کانفرم می تواند تنها چند دقیقه در بلاک چین بیت کوین طول بکشد، هر تراکنش باید حداقل شش مورد از این موارد را طی کند تا نهایی شود. از آنجایی که شبکه بیت کوین بسیار شلوغ است، رسیدن به پایان این چرخه کانفرم ممکن است کمی طول بکشد. در حالی که ممکن است فکر کنید هیچ راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد، شتاب دهنده های تراکنش می توانند کمک کننده باشند. همانطور که از نام آن پیداست، شتاب‌دهنده‌های تراکنش از نظر تئوری می‌توانند زمان پردازش یک تراکنش معین را کاهش دهند. با این حال، هیچ فناوری نمی تواند مستقیماً یک تراکنش بیت کوین را مجبور به پردازش سریعتر کند. پس، هنگامی که از شتاب دهنده استفاده می کنید، مستقیماً با بلاک چین در تعامل نیستید و تراکنش خود را در صف به جلو سوق نمی دهید. در عوض، شتاب دهنده های تراکنش توسط ماینرها اداره می شوند. این افراد مسئول پردازش و ایجاد بلاک های جدید در شبکه بیت کوین هستند و بنابراین به ممپول دسترسی دارند. ماینرها اساساً تمام کلیدها را هنگام تأیید تراکنش در دست دارند، زیرا می توانند تراکنش ها را با کارمزد بالاتری پردازش کنند.

این به این دلیل است که کارمزد تراکنش ها در کنار پاداش استخراج بیت کوین، حقوق ماینرها را تشکیل می دهد. ماینرها متوجه تقاضای زیاد برای زمان‌های کمتر تراکنش شده‌اند، و بنابراین با ارائه فرصتی به کاربران برای بالا بردن تراکنش‌های خود از نردبان، از این سرمایه استفاده کرده‌اند. در هسته خود، شتاب دهنده تراکنش فقط کاربری است که از ماینرها می پرسد که آیا می توانند تراکنش خود را سریعتر تأیید کنند و آن را به بلوک بعدی اضافه کنند یا خیر. به خاطر داشته باشید که این یک درخواست است، نه یک خواسته. درخواست برای تسریع تراکنش شما می تواند به صورت رایگان یا با قیمت انجام شود،بسته به شتاب دهنده ای که استفاده می کنید و اینکه چقدر نیاز دارید زمان تراکنش شما کاهش یابد. برای مثال ViaBTC را در نظر بگیرید. این پلتفرم خدمات مختلفی از جمله شتاب دهنده تراکنش بیت کوین را ارائه می دهد. در این سایت می توانید استفاده از شتاب دهنده را به صورت رایگان یا با پرداخت هزینه انتخاب کنید. پرداخت هزینه برای استفاده از شتاب دهنده مزایایی دارد، زیرا انگیزه مالی تراکنش شما را به بالای لیست افزایش می دهد. این به این دلیل است که سرویس پولی تعامل با چندین استخر استخراج را ارائه می دهد، به این معنی که تراکنش اولویت بندی شده شما برای پردازش در اختیار ماینرهای بیشتری قرار می گیرد.

از طرف دیگر اگر از شتاب دهنده به صورت رایگان استفاده کنید، تراکنش شما در اولویت قرار می گیرد،اما نه به اندازه ای که از طریق سرویس پولی بالا می رود. در این حالت، شما به سادگی تراکنش خود را به شبکه ماینینگ بازپخش می کنید تا به آنها یادآوری کنید که نیاز به تأیید دارد. برای اولویت بندی تراکنش در هر شتاب دهنده معین، باید شناسه تراکنش یا هش منحصر به فرد خود را وارد کنید تا استخراج کنندگان بتوانند تشخیص دهند که کدام تراکنش می خواهید افزایش یابد. به عنوان مثال، بسیاری از شتاب دهنده ها به شما اجازه می دهند با استفاده از بیت کوین یا آلت کوین پرداخت کنید. در حالی که روند تسریع تراکنش بسیار ساده به نظر می رسد، برخی احتیاط ها با این فرآیند مرتبط هستند،و برخی از طرف های مخرب دیگر نیز تصمیم گرفته اند از این بازار جدید سوء استفاده کنند. بنابراین، اجازه دهید در مورد جنبه های منفی و عناصر ایمنی شتاب دهنده های تراکنش بیت کوین بحث کنیم.

آیا استفاده از شتاب دهنده تراکنش بیت کوین بی خطر است؟

شایان ذکر است که هیچ تضمینی وجود ندارد که هنگام استفاده از شتاب دهنده تراکنش بیت کوین، تراکنش شما در اولویت قرار گیرد.

سرعت انتقال بیت کوین

سرعت انتقال بیت کوین

همانطور که قبلا گفته شد، شتاب دهنده ها برای درخواست ها هستند، نه خواسته ها. در حالی که برخی از ارائه دهندگان احتمال بالایی از اولویت بندی را ارائه می دهند، این هرگز نمی تواند قطعیت داشته باشد. این به دلیل عوامل مختلفی است. اولا، ممکن است تراکنش قبلی شما هنوز تایید نشده باشد. به عنوان یک قاعده، تراکنش‌های بیت‌کوین را نمی‌توان تأیید کرد، مگر اینکه همه تراکنش‌های قبلی مرتبط با شما قبلاً انجام شده باشند. اگر تراکنش قبلی شما در mempool باقی بماند، نمی توانید کاری انجام دهید. به‌علاوه، برخی از شتاب‌دهنده‌های رایگان محدودیت اندازه تراکنش دارند، بنابراین اگر اندازه تراکنش شما از این مقدار بیشتر شود، ممکن است درخواست شما رد شود. در نهایت، اگر از شتاب دهنده رایگان استفاده می کنید، ممکن است سهمیه درخواستی نیز به شما داده شود. بنابراین، اگر این درپوش را بزنید، نمی‌توانید از شتاب‌دهنده استفاده کنیدتا زمانی که محدودیت به روز شود.

 از آنجایی که بیشتر شتاب‌دهنده‌های تراکنش بازپرداخت صادر نمی‌کنند، هنگام استفاده از یک سرویس شتاب‌دهنده پولی، خطر ضرر مالی دارید، حتی اگر آن سرویس قابل اعتماد و قانونی باشد. با این حال، همه چیز در اینجا متوقف نمی شود.

خطرات اضافی مرتبط با شتاب دهنده های تراکنش نه تنها ناامید کننده، بلکه بالقوه مضر هستند. همانطور که قبلاً می دانید، صنعت ارزهای دیجیتال مملو از مجرمان سایبری است که به دنبال کلاهبرداری از قربانیان از پول و داده های شخصی آنها هستند. و این افرادسودجو از شتاب دهنده های تراکنش به عنوان فرصتی برای کسب درآمد غافل نشده اند.

کلاهبرداری های شتاب دهنده تراکنش نسبتاً ساده اما خطرناک هستند. آنها شامل ایجاد وب سایت های جعلی هستند که ادعا می کنند خدمات شتاب دهنده قانونی را ارائه می دهند، اغلب با زبانی قانع کننده و طراحی به ظاهر حرفه ای. هدف در اینجا این است که کاربران را فریب دهید، پرداخت آنها را دریافت کنید و سپس وارد جاده شوید. متأسفانه، از آنجایی که انجام این کار بسیار آسان است، بسیاری از شتاب‌دهنده‌های تراکنش‌هایی که در آنجا می‌بینید جعلی هستند. شما روند مشابهی را در صنعت ماینینگ ابری کریپتو مشاهده خواهید کرد که در آن افراد برای استخراج از راه دور هزینه ای پرداخت می کنند تا در ازای آن چیزی دریافت نکنند. از آنجایی که برخی از شتاب‌دهنده‌های تراکنش خیلی قدیمی یا جاافتاده نیستند، تشخیص اینکه آیا آنها واقعاً ایمن هستند یا خیر، دشوار است.

کلاهبرداران کریپتو می توانند در رویکرد خود به قدری پیچیده باشند که یک سایت کاملاً قانونی به نظر برسد و به راحتی کاربران را فریب دهد تا هزینه ای را تحویل دهند. بنابراین، بهترین کاری که می توان در اینجا انجام داد، جستجوی شکاف در فونداسیون است. به عنوان مثال، اگر یک سایت شتاب دهنده ادعا می کند که دو ساله است، URL را از طریق جستجوگر دامنه اجرا کنید. مانند DupliChecker. این به شما امکان می دهد سن دامنه وب سایت را مشاهده کنید. بنابراین، اگر سایت بیان می کند که دو سال از عمر آن می گذرد، اما دامنه جوان تر از آن است، ممکن است با یک شتاب دهنده تراکنش های ساختگی سر و کار داشته باشید. همچنین می‌توانید بررسی‌ها را برای شتاب‌دهنده تراکنش‌های معین بررسی کنید. توصیه می‌کنیم یک وب‌سایت بررسی را برای این کار بررسی کنید، مانند TrustPilot، زیرا ممکن است هر نظری در سایت شتاب‌دهنده ساخته شده باشد. اگر متوجه شدید که نظرات اکثراً منفی هستند، یا اصلاً نظری برای سایت مورد نظر وجود ندارد، آن را یک پرچم قرمز در نظر بگیرید. اگرچه این ممکن است مخرب بودن سایت را تأیید نکند، اما مطمئناً نشانگر فعالیت غیرقانونی است.

شتاب دهنده های تراکنش بیت کوین معمولا کلاهبرداری هستند

در حالی که ممکن است با استفاده از شتاب دهنده تراکنش بیت کوین زمان تراکنش خود را افزایش دهید،مهم است که به خطرات احتمالی فرآیند توجه داشته باشید و از سایت‌های کلاهبرداری زیادی که آماده پرداخت هزینه شما بدون ارائه چیزی در ازای آن هستند، آگاه باشید. چند دقیقه وقت گذاشتن برای بررسی سریع هر سایت شتاب دهنده برای ایمن نگه داشتن سرمایه شما بسیار ارزشمند است. و اگر نمی خواهید تراکنش بیت کوین شما در وهله اول شکست بخورد یا طول بکشد، از یک کیف پول رمزنگاری استفاده کنید که به شما امکان می دهد کارمزد یا انعام بزرگتری را برای ماینر تعیین کنید. به این ترتیب، شما در معرض خطر قرار گرفتن خود و بیت کوین خود در معرض کلاهبرداری یا موارد دیگر قرار نخواهید داشت.

منبع : makeuseof

امتیاز 5/5 - از 2 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT