برنامه تکرار فاصله

6 برنامه تکرار فاصله برای کمک به مطالعه کارآمدتر

آیا از ساعت ها مطالعه خسته شده اید تا بعداً همه چیز را فراموش کنید؟ این برنامه‌ها را بررسی کنید که از تکرار فاصله‌دار برای کمک به مطالعه هوشمندانه‌تر استفاده می‌کنند.

آیا تا به حال سعی کرده اید اطلاعات را قبل از امتحان جمع آوری کنید تا صبح روز بعد آن را فراموش کنید؟ یا شاید شما موضوعات را به خوبی درک می کنید اما در به خاطر سپردن آنها مشکل دارید.

اگر این به نظر شما می رسد، یک رویکرد یادگیری قابل اعتماد وجود دارد که به شما کمک می کند تا مفاهیم جدید را به سرعت ریشه یابی کنید. تکرار کلید یادگیری است، چیزی که این تکنیک یادگیری حول آن می چرخد. بیایید بهترین برنامه‌های یادگیری را بررسی کنیم که از تکرار فاصله‌دار استفاده می‌کنند تا به شما کمک کنند سریع‌تر یاد بگیرید و آنچه را یاد می‌گیرید به خاطر بسپارید.

تکرار فاصله چیست؟

تکرار فاصله دار یک تکنیک یادگیری است که بر بازنگری مطالب در فواصل زمانی مشخص تکیه دارد. هر بازه زمانی توسط الگوهای محو حافظه معمولی مغز تعیین می شود تا اطمینان حاصل شود که آنچه را که یاد می گیرید فراموش نمی کنید. با مرور محتوا در فواصل زمانی خاص، همه چیزهایی را که یاد گرفته‌اید تازه نگه می‌دارید و مشکلی در یادآوری اطلاعات ندارید.

این برنامه‌ها همگی از تکرار با فاصله در ساختار یادگیری خود استفاده می‌کنند، بنابراین می‌توانید مزایای یادگیری خود را به حداکثر برسانید و اطلاعات را سریع‌تر به دست آورید. بیایید به بهترین برنامه هایی که از تکرار فاصله دار برای یادگیری موثر استفاده می کنند نگاه کنیم.

1. فاصله – تکرار فاصله

Space یک برنامه فلش کارت قدرتمند با سیستم تکرار فاصله (SRS) داخلی است که به شما کمک می کند اطلاعات را به سرعت یاد بگیرید. این برنامه فضای زیادی برای خلاقیت می دهد—شما می توانید تصاویر، نقل قول ها و حتی نقاشی ها را به فلش کارت های خود اضافه کنید.

اگر به دنبال یک تجربه یادگیری مشترک هستید، می توانید از افراد دیگر نیز دعوت کنید تا دک های خود را مشاهده و ویرایش کنند. همچنین می‌توانید عرشه‌های خود را منتشر کنید یا بسته‌های فلش کارت ساخته‌شده توسط کاربر را در فروشگاه کاوش کنید.

در تب صفحه اصلی، جزئیات عرشه های ایجاد شده خود را خواهید دید که شامل تعداد کل کارت ها و تعداد کارت های موعد مقرر می شود. صفحه اصلی ظاهری تمیز و سازمان یافته دارد، بنابراین می توانید به راحتی اطلاعاتی را که باید یاد بگیرید مشاهده کنید. اگر نمی خواهید همه چیز را به یکباره یاد بگیرید، می توانید دک ها را غیرفعال کنید تا آنها را از روند یادگیری حذف کنید.

2.برنامه تکرار فاصله RemNote

RemNote یک برنامه یادگیری مبتنی بر گلوله است که به عنوان یکی از سریع‌ترین برنامه‌های یادداشت‌برداری در حال توسعه به رشد خود ادامه می‌دهد. RemNote به شما امکان می دهد فلش کارت ها را در اسناد وارد کنید و آنها را در یک سیستم یادگیری جداگانه با فیدبک بهینه شده تمرین کنید.

ایجاد یک فلش کارت در یک سند ساده است: فقط دستور را تایپ کنید، سپس >> را تایپ کنید، سپس پاسخ را تایپ کنید. با انجام این کار، فلش کارت ها از تمام صفحات یادداشت شما مستقیماً به سیستم آموزشی ارسال می شوند.

تب Flashcards از یک سیستم تکرار فاصله دار با گزینه های داخلی برای علامت گذاری پیشرفت شما در حین یادگیری استفاده می کند. پس از فاش کردن پاسخ فلش کارت، پنج گزینه مروری برای نشان دادن درک خود دریافت خواهید کرد، مانند فراموشی.

به هر گزینه بازبینی یک بازه زمانی مربوط به شما اختصاص داده می‌شود تا آن درخواست را مجدداً مشاهده کنید. به عنوان مثال، بخشی از یادآوری 30 دقیقه و یادآوری با تلاش 24 ساعت است. این سیستم تضمین می‌کند که در زمان‌های کافی با بخش‌هایی از اطلاعات سروکار دارید تا درک کاملی از موضوعی که یاد می‌گیرید به شما بدهد.

3.برنامه تکرار فاصله Memoo

Memoo اپلیکیشن دیگری است که برای کمک به تقویت حافظه بلندمدت شما بر تکرارهای فاصله دار متکی است. چه در حال یادگیری زبان باشید، چه در حال پرداختن به یک موضوع جدید، یا در مورد موضوعی از خود سؤال کنید، رویکرد مینیمالیستی Memoo همه توجه را به یادگیری سریع جلب می‌کند تا به شما کمک کند اطلاعات را سریع به دست آورید.

در طول حالت مطالعه، شما روی هر کارت آزمایش می‌شوید و از شما خواسته می‌شود به درک خود از 1-4 امتیاز دهید. رتبه بندی داده شده برای یک کارت تعیین می کند که آیا در طول جلسه مطالعه دوباره ظاهر می شود یا خیر. این مکانیسم تکرار کوتاه مدت تضمین می کند که هیچ شکافی در دانش شما وجود نداشته باشد در حالی که کارآمدترین جلسه مطالعه ممکن را ایجاد می کند.

پس از مطالعه یک عرشه، برنامه از شما می خواهد چه زمانی فلش کارت های مختلف را مرور کنید. این توسط الگوریتمی که سیستم تکرار فاصله ای برنامه را دنبال می کند تعیین می شود. می‌توانید کارت‌هایی را برای مرور در برگه در انتظار پیدا کنید. با استفاده از این ویژگی، با سرعتی یاد می گیرید که تضمین می کند اطلاعات را فراموش نخواهید کرد.

4. برنامه Voovo

Voovo یک برنامه فلش کارت نوآورانه است که به شما کمک می کند اطلاعات را سریع مطالعه و یاد بگیرید. این برنامه از همان الگوریتم تکرار فاصله دار مانند برنامه محبوب فلش کارت Anki استفاده می کند و اطلاعات را در زمان های بهینه به شما ارائه می دهد تا به شما کمک کند موضوعات دقیق را به حافظه اختصاص دهید.

چیزی که این برنامه را متمایز می کند، تنوع گزینه های فلش کارت است. علاوه بر فلش کارت های استاندارد، گزینه های زیر را خواهید یافت:

. کارت های نمودار: این کارت ها به شما امکان می دهند نمودار را در فلش کارت وارد کنید.

. کارت های صوتی: این کارت ها به شما این امکان را می دهند که درخواست ها و پاسخ ها را با صدای خود ضبط کنید.

. جاهای خالی را پر کنید: این سبک از فلش کارت، اطلاعات خاصی را از یک پاراگراف یا تعریف پنهان می کند.

سازماندهی دانش خود با سیستم فایل بی پایان Voovo آسان است. شما می توانید پوشه ها و به تعداد دلخواه زیرپوشه ایجاد کنید تا به موضوعات بزرگتر رسیدگی کنید. پس از اتمام یک جلسه مطالعه، Voovo زمانی که اطلاعات بعدی را با استفاده از الگوریتم تکرار فاصله دار خود مرور می کنید، تنظیم می کند. اگر می خواهید از تکرار فاصله دار در حین یادگیری در فرمت های مختلف استفاده کنید، Voovo یک برنامه قوی برای انتخاب است.

5.برنامه تکرار فاصله Anki

Anki یک برنامه شناخته شده است که به دلایل واضح شهرت زیادی دارد. نه تنها می توانید بسته های مطالعاتی خود را ایجاد کنید، بلکه یک کتابخانه آنلاین گسترده از زبان ها و موضوعات آکادمیک نیز وجود دارد.

سیستم تکرار فاصله دار Anki کل تاریخچه پیشرفت شما را برای هر موضوع تجزیه و تحلیل می کند تا یک رویکرد یادگیری فوق العاده کارآمد ایجاد کند. بسته به امتیاز شما به درخواست‌های مختلف، اطلاعات در بهترین مرحله ممکن برای کمک به مبارزه با Forgetting Curve به شما نشان داده می‌شود.

لازم نیست نگران زمان بررسی اطلاعات باشید. هر روز، Anki به شما می‌گوید بر اساس عملکرد قبلی‌تان چه کارت‌هایی باید دریافت کنید. به این ترتیب، می توانید بدون دردسر، تکرار فاصله دار را در تمرین یادگیری خود بگنجانید. اگر می خواهید بینش بیشتری در مورد رفتار یادگیری خود به دست آورید، یک برگه آمار دقیق با اطلاعاتی در مورد الگوهای مطالعه شما نیز وجود دارد.

6.برنامه تکرار فاصله SuperMemo

SuperMemo یک برنامه چشمگیر برای یادگیری زبان های جدید است. این برنامه از یک الگوریتم تکرار فاصله ای استفاده می کند که به دهه 1980 برمی گردد و همچنان یکی از بهترین رویکردهای یادگیری است که امروزه استفاده می شود. شما می‌توانید از بین دوره‌های متعددی در فهرست آنلاین که سختی آن‌ها از ابتدایی تا پیشرفته را شامل می‌شود، انتخاب کنید.

دوره هایی برای بیش از 15 زبان، از جمله یک دوره انگلیسی تجاری که عبارات و واژگانی را که معمولا در دفتر استفاده می شود را پوشش می دهد، پیدا خواهید کرد. SuperMemo امکان دسترسی آنلاین و آفلاین را فراهم می کند—شما می توانید دوره ها را در تلفن همراه خود دانلود کنید تا پیشرفت خود را به صورت آفلاین ادامه دهید.

نمای Plan مدت زمان مطالعه هر روز و تعداد تکرارهای مورد نیاز برای کمک به تخصیص اصطلاحات به حافظه شما را محاسبه می کند. با توجه به اینکه تعداد تکرارها بسته به سرعت یادگیری شما متفاوت است، می توانید مطمئن باشید که اطلاعات مناسب در زمان مناسب برای به حداکثر رساندن مزایای یادگیری به شما نشان داده می شود.

با استفاده از تکرار فاصله ای، هر چیزی را بیاموزید و به آن مسلط شوید

اگر به طور مرتب محتوا را بازبینی کنید، احتمالاً برخی از چیزهایی را که یاد گرفته اید به خاطر خواهید آورد. اما استفاده از تکرارهای فاصله دار شما را در بهترین موقعیت برای به خاطر سپردن همه چیزهایی که آموخته اید قرار می دهد. این برنامه ها ساختار یادگیری کاملی را در اختیار شما قرار می دهند که اطلاعات را در زمان مناسب ارائه می دهد تا از فراموش کردن جزئیات مهم جلوگیری کند. این برنامه‌ها را امتحان کنید تا سریع‌تر یاد بگیرید و اطلاعات را بدون دردسر به خاطر بیاورید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT