بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

این هفته، چندین آلت کوین شاهد رشد قیمتی چشمگیری بودند و برخی از آن‌ها بیشترین رشد را در بین دارایی‌های دیگر ثبت کردند. نوسانات قیمتی در این هفته، نسبت به هفته دوم اکتبر بیشتر بود. در این پست به معرفی بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳ می پردازیم.

۱- دوج‌کوین (DOGE)

دوج‌ کوین با ثبت بیشترین افزایش قیمت، یعنی ۳۱.۶۰٪ در این هفته، پیشتاز رشد آلت کوین‌ها بود. یکی از عوامل اصلی این رشد، فعالیت نهنگ‌های ارز دیجیتال بود. در مقاطع مختلف هفته، نهنگ‌ها مقادیر زیادی از این دارایی را جمع‌آوری کردند که فشار خرید قابل‌توجهی ایجاد کرد و قیمت دوج کوین را بالا برد.

ایلان ماسک نیز نقش کلیدی در رشد دوج‌ کوین ایفا کرد. در طول این هفته، ماسک که حامی سرسخت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است، چندین بار به امکان ایجاد «وزارت کارآمدی دولت (D.O.G.E)» در صورت پیروزی ترامپ اشاره کرد.

از آنجا که این نام اختصاری با نماد دوج‌ کوین مشابه است و ماسک مدت‌هاست که از این ارز دیجیتال حمایت می‌کند، قیمت دوج‌ کوین به‌طور طبیعی شاهد افزایش قابل‌توجهی بود و برای اولین بار از ماه جولای (تیر) به سطح ۰.۱۴ دلار رسید.

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

از نظر تکنیکال، رشد دوج‌ کوین در راستای خروج از الگوی «مثلث نزولی» بود؛ این الگو زمانی شکل می‌گیرد که خط روند نزولی با سطح حمایت افقی تلاقی می‌کند. برخلاف انتظار، دوج‌ کوین به‌جای کاهش و شکست این الگو، از آن فراتر رفت و روند صعودی خود را تقویت کرد.

علاوه بر این، تشکیل «صلیب طلایی» که در آن میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه از میانگین متحرک بلندمدت عبور می‌کند نیز باعث تسریع صعود قیمت شد.

اگر روند صعودی کنونی ادامه یابد، قیمت دوج‌ کوین می‌تواند در روزهای آینده به سطح ۰.۱۷ دلار برسد. در یک سناریوی بسیار صعودی، DOGE می‌تواند حتی به سطح ۰.۲۰ دلار نیز دست یابد.

با این حال، اگر سرمایه‌گذاران قدیمی تصمیم به برداشت سود بگیرند، این پیش‌بینی صعودی می‌تواند باطل شده و منجر به کاهش قیمت شود. در این حالت، ممکن است قیمت دوج‌ کوین به سطح ۰.۱۲ دلار ریزش کند.

۲- ورلدکوین (WLD) : بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

ورلدکوین دومین ارز دیجیتال برتر این هفته بود. در این هفته، WLD با ۲۷.۳۰٪ افزایش روبرو شد که ناشی از افزایش علاقه سرمایه‌گذاران بود. افزایش قیمت ورلدکوین را می‌توان به تغییر برند آن به ورلد (World) و راه‌اندازی یک راهکار لایه ۲ به نام ورلدچین (World Chain) نسبت داد.

در زمان نگارش این مطلب، ورلدکوین در محدوده ۲.۴۰ دلار معامله می‌شود و هنوز از سطوح سقف تاریخی خود فاصله زیادی دارد. افزایش اخیر قیمت این دارایی پس از مشاهده حمایت قوی در سطح ۲.۱۰ دلار رخ داد.

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

گاوها از این سطح دفاع کردند و این موضوع نشان‌دهنده اعتماد بالای آن‌‌ها به این دارایی است. علاوه بر این، افزایش شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز نشان‌دهنده شتاب صعودی بیشتر است و از این روند صعودی پشتیبانی می‌کند.

اگر فشار خرید ادامه یابد، ممکن است ورلدکوین در سطح ۲.۹۵ دلار با مقاومت مواجه شود. اگر این سطح را بشکند، قیمت آن می‌تواند تا ۴.۹۴ دلار افزایش یابد. با این حال، اگر نتواند بر این مقاومت غلبه کند، خطر کاهش قیمت به زیر ۲ دلار وجود دارد.

۳- اتنا (ENA)

اتنا (Ethena) نیز این هفته یکی از بهترین‌ عملکردها را در بین آلت کوین‌ها ثبت کرد. این موضوع عمدتا به دلیل راه‌اندازی پروتکل دلار مصنوعی USDe بر بلاکچین سولانا بود. این توسعه باعث شد قیمت اتنا با ۲۴.۳۰٪ افزایش به سطح ۰.۴۱ دلار برسد.

در نمودار روزانه اتنا، شاخص همگرایی/واگرایی میانگین متحرک (MACD) مثبت شده است که نشان‌دهنده روند صعودی است. میزان MACD مثبت نشان‌دهنده این است که قیمت این دارایی می‌تواند به افزایش خود ادامه دهد. اگر این روند ادامه یابد، اتنا می‌تواند در کوتاه مدت به سطح ۰.۷۰ دلار برسد.

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

بهترین آلتکوین هفته آخر مهر ۱۴۰۳

با این حال، معامله‌گران باید سطح مقاومت ۰.۵۰ دلار را بررسی کنند؛ عدم شکست این سطح می‌تواند چشم‌انداز صعودی را باطل کند. در این صورت، ممکن است این آلت کوین به زیر ۰.۳۵ دلار کاهش یابد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT