تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر

تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر

بیت کوین در تلاش است تا در سطح ۶۰٬۰۰۰ دلار حمایت پیدا کند، اما رالی‌ها از این سطح پایدار نیستند. در ادامه به تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر می پردازیم.

تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر

وقتی قیمت نتواند مقاومت را بشکند، یعنی بسیاری از تریدرهای کوتاه‌مدت که در سود هستند تمایل به بستن موقعیت‌های خود دارند. علاوه بر این، خرس‌های تهاجمی شروع به ایجاد موقعیت‌های شورت می‌کنند، زیرا نقطه توقف ضرر (Stop Loss) واضحی بالای مقاومت دارند. این فعالیت‌ها باعث فشار روی دارایی در کوتاه‌مدت می‌شود و ممکن است قیمت را به سمت حمایت بعدی بکشد.

با این حال، تحلیل‌گران بیت‌فینکس (Bitfinex) معتقدند که روند نزولی محدود است. به گفته آنها، کاهش ۱۰٪ بیت کوین در هفته گذشته یک «اصلاح سالم» بود، زیرا سود باز (Open Interest) از ۳۵ میلیارد دلار به سطح باثبات‌تر ۳۱.۸ میلیارد دلار کاهش یافت. این کاهش احتمال کاهش شدید در روزها و هفته‌های آتی را کم کرده است.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین ۱۹ مهر

بیت کوین در تاریخ ۷ اکتبر از مقاومت بالاسری ۶۵٬۰۰۰ دلار رو به کاهش گذاشت، اما که گاوها نتوانستند از میانگین‌های متحرک دفاع کنند.

تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین ۱۹ مهر

اگر قیمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۱٬۷۵۸ دلار، موج آبی رنگ) را شکسته و حفظ شود، نشان می‌دهد که احساسات بازار در حال مثبت شدن است و تریدرها منتظر یک عقب‌نشینی عمیق‌تر برای خرید نیستند. این موضوع احتمال شکستن محدوده مقاومتی ۶۵٬۰۰۰ دلار تا ۶۶٬۵۰۰ دلار را افزایش می‌دهد. در این صورت، قیمت بیت کوین می‌تواند به ۷۰٬۰۰۰ دلار برسد.

اگر قیمت به پایین بازگشته و به زیر ۶۰٬۰۰۰ دلار سقوط کند، این دیدگاه خوش‌بینانه در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. حمایت بعدی در سمت نزولی ۵۷٬۵۰۰ دلار است.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم ۱۹ مهر

گاوها با مشکل مواجه هستند و نمی‌توانند اتر را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند که نشان از تردید در خرید در سطوح بالاتر دارد.

تحلیل بیت کوین و اتریوم ۱۹ مهر

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم ۱۹ مهر

اگر قیمت به پایین بازگشته و به زیر ۲٬۳۹۰ دلار برسد، قیمت اتریوم می‌تواند تا خط حمایت کاهش یابد. در یک مثلث متقارن، تریدرها در نزدیکی خط حمایت خرید می‌کنند و نزدیک خط مقاومت می‌فروشند. بنابراین، یک جهش از خط حمایت می‌تواند قیمت را در داخل مثلث نگه دارد.

خریداران در کوتاه‌مدت زمانی برتری خواهند داشت که بتوانند قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند و آن را حفظ کنند. در این صورت، قیمت می‌تواند به سمت خط مقاومت صعود کند که به احتمال زیاد به عنوان یک مانع قوی عمل خواهد کرد. اگر خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت برسانند، اتریوم می‌تواند به ۲٬۸۵۰ دلار و در ادامه به هدف الگو که ۳٬۴۰۹ دلار است برسد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT