تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳ : توقف در ۶۴۰۰۰ !

با وجود اینکه قیمت بیت کوین بین ۳ تا ۷ اکتبر رشد ۵.۲٪ تجربه کرده است، از ۳۱ جولای نتوانسته سطوح بالاتر از ۶۶٬۰۰۰ دلار را حفظ کند. برخی تحلیلگران ادعا می‌کنند که بیت کوین از بدهی فدرالی در حال رشد ایالات متحده سود می‌برد؛ اما با وجود اینکه این همبستگی به نظر صحیح می‌رسد، تأثیر کمی بر روندهای کوتاه‌مدت قیمت دارد. در ادامه به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

در واقعیت، به نظر می‌رسد رویدادهای اجتماعی-سیاسی عامل اصلی محدودیت صعود بیت کوین باشند؛ چرا که پایه پولی جهانی (M2) از ۱۰۴ تریلیون دلار در ژوئن (خرداد) به ۱۰۸ تریلیون دلار در اکتبر (مهر) افزایش یافت، اما بیت کوین چندین بار در شکست سطح مقاومت ۶۸٬۰۰۰ دلار ناموفق عمل کرده است. این موضوع نشان می‌دهد که روند صعودی به ۶۴٬۰۰۰ دلار احتمالاً با وضعیت مالی ایالات متحده مرتبط نیست.

تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

شواهد اضافی که این رابطه را تضعیف می‌کند این است که دلار ایالات متحده در برابر دیگر ارزهای جهانی مهم، همان‌طور که توسط شاخص DXY نشان داده می‌شود که در ۷ اکتبر (۱۶ مهر) به ۱۰۲.۵ رسید، در مقایسه با ۱۰۰.۴ در ۳۰ سپتامبر (۸ مهر)، تقویت شده است. اگر سرمایه‌گذاران نگران این هستند که بدهی دولت ایالات متحده از کنترل خارج شود، چرا دارند یورو، پوند بریتانیا یا فرانک سوئیس را به دلار نقد می‌کنند؟

برای درک اینکه چرا قیمت بیت کوین در هشت هفته گذشته به طور مداوم نتوانسته بالاتر از ۶۶٬۰۰۰ دلار باقی بماند، ابتدا باید عواملی که بازیابی احساسات سرمایه‌گذاران را محدود می‌کنند در نظر گرفت. به عنوان مثال، عدم اطمینان در مورد رشد اقتصادی جهانی، تشدید درگیری‌های خاورمیانه و تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان)، عوامل مهمی هستند.

داده‌های قوی‌تر از حد انتظار شغل‌های آمریکا برای ماه سپتامبر (شهریور) که در ۴ اکتبر (۱۳ مهر) منتشر شد، شانس وقوع رکود اقتصادی را کاهش داد. اما این داده‌ها باعث شد که احتمال ضمنی کاهش ۰.۵٪ نرخ بهره به ۰٪ برسد، در حالی که احتمال آن دو هفته قبل ۴۰٪ بود. نرخ بهره بالاتر برای مدت طولانی‌تر باعث می‌شود سرمایه‌گذاران بیشتر محتاط شوند که این برای قیمت بیت کوین نتیجه عکس دارد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

شارژ آنی کیف پول تتر

طبق گزارش رویترز، داده‌های کلان اقتصادی فعلی باعث شده که سرمایه‌گذاران انتظارات خود را برای درآمدهای مثبت شرکت‌ها در سه‌ماهه سوم افزایش دهند و این امر منجر شد که بانک سرمایه‌گذاری جهانی گلدمن ساکس هدف شاخص S&P 500 را برای پایان سال ۲۰۲۵ به ۶٬۳۰۰ افزایش دهد. گلدمن اشاره کرد که «بازیابی در چرخه صنعت نیمه‌رسانا» بیشتر از این نیز به تقویت حرکت درآمدها کمک خواهد کرد.

صرف‌نظر از نظرات گاوهای بیت کوین در مورد اینکه قیمت بیت کوین چگونه به یک رکود اقتصادی جهانی احتمالی واکنش نشان خواهد داد، جدیدترین محرک‌های اعلام شده توسط چین به طور قابل توجهی نیاز به پوشش‌های جایگزین را کاهش می‌دهد. شاخص بازار سهام هنگ‌کنگ در ۷ اکتبر (۱۶ مهر) به بالاترین سطح خود در ۳۲ ماه گذشته رسید و ۹.۳٪ بالاتر از سطح‌های ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) بسته شد، در حالی که S&P 500 در حال معامله ۰.۵٪ زیر بالاترین سطح تاریخی خود است.

با وجود کلیت صعودی بازارهای سهام جهانی، قیمت بیت کوین نتوانسته است بالاتر از ۶۶٬۰۰۰ دلار باقی بماند و مهم‌تر از همه، احساسات معامله‌گران مشتقات همچنان خنثی است. بازار فیوچرز ماهانه بیت کوین و پریمیوم سالانه آن به عنوان شاخص اصلی صعودگرایی عمل می‌کند.

در بازارهای خنثی، این قراردادهای مشتقه معمولاً با پریمیوم سالانه ۵٪ تا ۱۰٪ معامله می‌شوند تا دوره تسویه طولانی‌تر را جبران کنند. اما اگر تقاضا برای خریدهای اهرمی افزایش یابد، این پریمیوم به راحتی می‌تواند از ۱۵٪ یا ۲۰٪ فراتر رود. برعکس، دوره‌های نزولی منجر به پریمیوم‌های منفی شده و به عنوان عقب‌نشینی شناخته می‌شود.

تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۱۷ مهر ۱۴۰۳

توجه کنید که پریمیوم سالانه فیوچرز بیت کوین در سطح ۸٪ باقی مانده است که نشان می‌دهد تقاضا برای اهرم‌گذاری به طور نسبی بین گاوها و خرس‌ها متعادل است. بخشی از عدم اعتقاد معامله‌گران به دلیل جریان‌های اخیر در صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) است که از ۱ اکتبر (۱۰ مهر) تاکنون ۳۳۵ میلیون دلار خروج خالص داشته‌اند.

در نهایت، دلایل اینکه بیت کوین زیر ۶۴٬۰۰۰ دلار تثبیت شده است، عمدتاً به خاطر محیط کلان اقتصادی است که به نفع بازار سهام بوده و سرمایه‌گذاران به دنبال محافظت در پوزیشن‌های نقدی خود در برابر عدم قطعیت‌های اجتماعی-سیاسی هستند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT