تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

زمان مطالعه 4 دقیقه

قیمت بیت کوین ساعاتی پیش گارد صعودی به خود گرفت و از ۵۸٬۰۰۰ دلار عبور کرد. در حال حاضر بزرگترین ارز دیجیتال بازار تقریبا ۸.۳٪ بالاتر از کف ۵۲٬۵۴۶ دلاری روزهای اخیر خود است. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

ریزش اخیر بیت کوین در تاریخ ۵ دسامبر به دنبال انتشار نرخ بیکاری آمریکا و وضعیت شکننده بازار کار این کشور در ماه آگوست اتفاق افتاد. به دنبال این ریزش، قیمت بیت کوین برای اولین بار از دوشنبه سیاه (۵ آگوست) به زیر ۵۵٬۰۰۰ دلار رسید که ترس زیادی بین معامله‌گران ایجاد کرد.

علیرغم یک آخر هفته نسبتا کند، بیت کوین اما دوباره گارد صعودی به خود گرفت و بخشی از ضررها را جبران کرد. رکت کپیتال (Rekt Capital)، تحلیلگر معروف دنیای کریپتو در توییتی در این باره نوشته است:

کلوز هفتگی بیت کوین بالای ۵۳٬۲۵۰ دلار «خبر خوبی» است چراکه باعث شد محدوده خرید در کف بیت کوین (باکس نارنجی رنگ) به خوبی حفظ شود. برای تقویت این مومنتوم، بیت کوین باید در فاز بعدی حمایت ۵۵٬۸۸۱ دلاری (خط آبی رنگ) را پس بگیرد تا بتواند دوباره از خط حمایت کانال نزولی عبور کند.

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

ماه سپتامبر در طول تاریخ اصلا ماه خوبی برای دارایی‌های پرریسک مثل بیت کوین نبوده است. با این حال، رکت کپیتال معتقد است بزرگترین ارز دیجیتال بازار در سه‌ماهه آخر سال ۲۰۲۴ احتمالا با صعود همراه خواهد شد.

وی در این باره می‌گوید:

شما فقط باید از سپتامبر جان سالم به در ببرید. اگر تاریخ تکرار شود، بیت کوین ممکن است سه‌ماه متوالی با بازدهی ماهانه مثبت داشته باشد.

اما آیا قیمت در حال حار به کف خود رسیده است؟ همانطور که شب گذشته گزارش دادیم،‌ تحلیل عمق بازار بیت کوین و دفاتر سفارش این ارز دیجیتال نشان می‌دهد که با کاهش شدید نقدینگی معاملاتی، احتمالا به کف قیمت رسیده‌ایم. با این حال، برخی تحلیلگران همچنان معتقدند احتمال ریزش بیشتر وجود دارد.

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

شرکت سوییس بلاک اینسایتس (Swissblock Insights) می‌گوید دلیل عملکرد ضعیف بیت کوین در ماه سپتامبر در طول تاریخ این است که بسیاری از شرکت‌ها تصمیم می‌گیرند تا دارایی‌های خود را به فروش برسانند و سود خود از بازار را بگیرند تا بتوانند اهداف جدیدی را برای سه‌ماهه پایانی سال تعیین کنند.

به گفته تحلیلگران این شرکت، شاخص ریسک بیت کوین (Bitcoin Risk Index) در حال حاضر در سطح ۹۹.۶۲ قرار گرفته که مشابه سطوحی است که با ریزش قیمت بیت کوین به زیر ۵۰٬۰۰۰ دلار در اوایل ماه آگوست مشاهده شده بود:

این شاخص به ما نشان می‌دهد که به وضوح هنوز به کف قیمت نرسیده‌ایم و احتمال ریزش بیشتر وجود دارد. با این حال، زمانی که شاخص ریسک بیت کوین شروع به کاهش یافتن می‌کند، ممکن است نقطه خوبی برای ورود به بازار باشد، حتی اگر در «محدوده کم ریسک» قرار نداشته باشیم. رالی بعدی بیت کوین وحشیانه خواهد بود.

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تحلیلگران شرکت NYDIG نیز در تازه‌ترین گزارش خود در رابطه با وضعیت کنونی بیت کوین نوشته‌اند:

متاسفانه، کاتالیزورهای رشد قیمت بیت کوین در حال حاضر کم هستند و ماه آگوست و سپتامبر در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که ماه‌های ضعیفی برای قیمت بیت کوین هستند اما به طور کلی عملکرد این ارز در سه‌ماهه چهارم خوب بوده است.

به گفته گرگ کاپیلارو (Greg Cipolaro)، مدیر تحقیقات NYDIG، در حالی که تا سه‌ماهه چهارم هنوز چند هفته باقی مانده است اما خریداران می‌توانند روی کاتالیزورهای مثبت این سه‌ماهه که عمدتا مربوط به خارج از دنیای کریپتو هستند حساب باز کنند. در میان این کاتالیزورها، داده‌های مربوط به اقتصاد کلان آمریکا از جمله آمار اشتغال، تورم و سیاست‌های فدرال رزرو وجود دارد و انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر نیز می‌تواند بر بازار تاثیر به‌سزایی بگذارد:

هیچ حدسی در رابطه با اینکه کدام کاندیدا در انتخابات پیروز می‌شود نمی‌زنیم، با این حال، ماه نوامبر لحظه مهمی برای صنعت است. با این حال، تا آن زمان بیت کوین ممکن است تحت تاثیر بازار باشد.

حمایت شاخص قدرت نسبی از تداوم صعود بیت کوین

در همین حال، در نمودار بیت کوین تایم فریم ۴ ساعته شاهد واگرایی صعودی در RSI این ارز دیجیتال هستیم. شاخص قدرت نسبی یا RSI شاخصی است که تعیین می‌کند بازار در وضعیت اشباع خرید یا اشباع فروش قرار گرفته است.

واگرایی صعودی زمانی رخ می‌دهد که کاهش قیمت با افزایش RSI همراه باشد. این اتفاق از افزایش مومنتوم و رشد احتمالی قیمت در ادامه خبر می‌دهد.

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

با توجه به این واگرایی صعودی، می‌توان گفت خریداران بار دیگر در حال به دست گرفتن وضعیت در بازار هستند و قصد دارند در کوتاه‌مدت قیمت را به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه در حوالی ۵۹٬۰۰۰ دلار افزایش دهند.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT