تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳ : یک قدم تا ۷۰ هزار دلار

قیمت بیت کوین با افزایش تقاضا برای صندوق‌های قابل معامله (ETF) و امیدواری نسبت به قوانین آینده ایالات متحده، به سطح روانی ۷۰٬۰۰۰ دلار نزدیک شد و روند صعودی خود را تقویت کرد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳ می پرازیم.

بیت کوین در چند قدمی سقف تاریخی

بیت کوین روز دوشنبه به دنبال افزایش ورودی‌ها به صندوق‌های قابل معامله (ETF) برای این دارایی دیجیتال و همچنین خوش‌بینی نسبت به آینده قوانین ایالات متحده، رشد کرد.

این ارز دیجیتال تا ساعت ۴:۰۰ صبح به وقت تهران حدود ۱٪ افزایش یافت و به نزدیکی ۷۰ هزار دلار رسید؛ سطحی که آخرین بار در ماه ژوئن مشاهده شده بود. توکن‌های کوچک‌تر مانند اتر (Ether) و سولانا (Solana) نیز رشد داشتند.

بیت کوین در هفت روز منتهی به یکشنبه تقریباً ۱۰٪ رشد کرد و بهترین عملکرد هفتگی خود در بیش از یک ماه گذشته را ثبت کرد. تقاضای ETF به این ارز دیجیتال کمک کرد تا در ماه مارس به رکورد ۷۳,۷۹۸ دلار برسد.

بیت کوین در این هفته حدود ۹٪ افزایش یافته است که نشان‌دهنده خرید قوی از سوی خریداران است. این حرکت صعودی با مقاومت نزدیک به سطح ۶۹,۰۰۰ دلار مواجه شده است، اما خریداران از موقعیت‌های خود خارج نشده و این سطح را نیز شکستند. این موضوع نشان می‌دهد که خریداران انتظار دارند این رالی صعودی همچنان ادامه یابد.

شرکت معاملاتی کیوسی‌پی کپیتال (QCP Capital) به مشترکان کانال تلگرامی خود اعلام کرد که رشد بازار سهام ایالات متحده و روند تضعیف ین ژاپن احتمالاً منجر به تقویت احساسات ریسک‌پذیری تا زمان انتخابات ایالات متحده خواهد شد. این شرکت اضافه کرد که این امر «دارایی‌های پر ریسک را به سطوح بالاتر خواهد برد و از روایت اکتبرصعودی ما پشتیبانی خواهد کرد».

تاییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) برای لیست شدن آپشن‌های صندوق‌های قابل معامله بیت کوین در بورس نیویورک و بورس آپشن‌های شیکاگو نیز یک عامل مثبت دیگر برای بیت کوین محسوب می‌شود. تحلیلگران بر این باورند که معرفی آپشن‌ها به بازارهای بیت کوین به افزایش نقدینگی کمک خواهد کرد.

قدرت بیت کوین باعث جذب خرید در آلت‌کوین‌های بزرگ شده است که نشانه‌هایی از شکست سطوح مقاومتی خود را نشان می‌دهند.

داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهند که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین در شش روز منتهی به ۱۸ اکتبر (۲۷ مهر) تقریباً ۲.۴ میلیارد دلار ورودی خالص جذب کرده‌اند که بخشی از آن به دلیل پیش‌بینی این است که قوانین کریپتو در آمریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری ۵ نوامبر (‍۱۵ آبان) دوستانه‌تر خواهد شد.

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه، حامی کریپتو شناخته می‌شود، به‌طوری که بیت کوین به‌عنوان یک «معامله ترامپ» در نظر گرفته و به عنوان یک دارایی مرتبط با سیاست‌ها یا حمایت‌های دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری‌خواه، تلقی می‌شود. رقیب دموکرات او، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، وعده داده است که از چارچوب مقرراتی برای این صنعت حمایت کند. این موضوع در تضاد با سرکوب این بخش در دوران دولت بایدن است.

به گفته دیوید لاوانت (David Lawant)، رئیس بخش تحقیقات در بروکر کریپتوی فالکون اکس (FalconX)، دو روند کلیدی بازار، انتخابات و محیط اقتصاد کلان جهانی هستند. بازار آپشن بیت کوین نشان می‌دهد که «نوسانات ضمنی به شدت حول روز انتخابات متمرکز شده و تا حدودی قبل و بعد از آن کاهش یافته است».

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

بیت کوین با مقاومت در نزدیکی سطح ۷۰٬۰۰۰ دلار مواجه شده است، اما نشانه مثبتی وجود دارد که نشان می‌دهد گاوها هنوز به‌طور قابل‌توجهی عقب‌نشینی نکرده‌اند.

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۶۵٬۰۱۰ دلار، موج آبی رنگ) و شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به منطقه اشباع خرید، نشان می‌دهند که گاوها در موضع قدرت قرار دارند. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۷۰٬۰۰۰ دلار برسانند، هدف بعدی می‌تواند ۷۲٬۰۰۰ دلار باشد. انتظار می‌رود که خرس‌ها به‌شدت از منطقه بین ۷۰٬۰۰۰ دلار تا ۷۳٬۷۷۷ دلار دفاع کنند.

اگر خرس‌ها بخواهند بازگشتی داشته باشند، باید سریعاً قیمت را به زیر ۶۶٬۵۰۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. در این صورت، بیت کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۶۱٬۷۴۹ دلار، موج قرمز رنگ) سقوط کند.

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

تکنیکال بیت کوین ۳۰ مهر ۱۴۰۳

شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته یک واگرایی منفی را نشان می‌دهد که حاکی از تضعیف مومنتوم صعودی است. شکست و بسته شدن قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای، به معنای آغاز سیو سود توسط تریدرهای کوتاه‌مدت خواهد بود. سپس ممکن است قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ دوره‌ای کاهش یابد.

از سوی دیگر، قیمت به روند صعودی خود ادامه داده و سطح ۶۹٬۰۰۰ دلار را شکسته است، این نشان می‌دهد که احساسات مثبت باقی مانده و گاوها در حال خرید در اصلاحات قیمتی هستند. اکنون قیمت ممکن است به ۷۰٬۰۰۰ دلار و سپس ۷۲٬۰۰۰ دلار برسد.

امتیاز 5/5 - از 1 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. Amir Keyhan گفت:

    مرسی بابت وبلاگ خوبتون

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT