تکنیکال بیت کوین ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

زمان مطالعه 2 دقیقه

اگرچه بیت‌کوین (BTC) هنوز نتوانسته به سقف قیمتی تاریخی خود برسد، اما یکی از تحلیلگران به نام اکسل آدلر (Axel Adler) معتقد است که بازار گاوی همچنان قوی و پایدار است و نشانه‌ای از اصلاح عمیق وجود ندارد. در این پست به تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ می پردازیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

در گزارشی از کریپتو‌کوانت (CryptoQuant) در تاریخ ۱۸ آگوست، آدلر به دو شاخص مهم یعنی «ساختار حباب در مقابل سقوط بازار» و «امتیاز Z-Score نسبت MVRV» اشاره کرده که نشان می‌دهند قیمت بیت‌کوین در مسیر درستی قرار دارد.

آدلر اظهار داشت که چرخه گاوی فعلی به‌طور پیوسته در حال پیشرفت است و ناهنجاری یا جهش شدیدی مشاهده نمی‌شود. او افزود که شاخص «ساختار حباب در مقابل سقوط بازار» به سطح ۱.۰۲ کاهش یافته که نشان می‌دهد قیمت بیت‌کوین در وضعیت حباب قرار ندارد.

شایان ذکر است زمانی که بیت‌کوین به سقف تاریخی خود رسید، این شاخص امتیازی حدود ۱.۵ داشت و کمتر از یک هفته بعد، قیمت این رمزارز ۱۶ درصد کاهش یافت.

بیت‌کوین در حال حاضر در تلاش برای حفظ سطح کلیدی ۶۰ هزار دلار است. از تاریخ ۲۲ جولای، بیت‌کوین در محدوده‌ جانبی بین ۴۹۸۴۲ و ۶۹۷۹۹ دلار در نوسان بوده و در حال حاضر با قیمت ۵۹۳۸۰ دلار معامله می‌شود.

تکنیکال بیت کوین ۳۱ مرداد ۱۴۰۳

آدلر همچنین به میانگین متحرک ۳۰ روزه «امتیاز Z-Score نسبت MVRV» اشاره کرده که به ۱.۸ رسیده و کمی بالاتر از میانگین سالانه ۱.۶ قرار دارد.

این رقم نشان می‌دهد که قیمت کنونی اندکی از ارزش واقعی دارایی بیشتر است و احتمال وقوع یک اصلاح قیمتی جزئی وجود دارد. پیش از این و در مارس ۲۰۲۱، این شاخص به بالای ۵ رسیده بود که سه ماه بعد، قیمت بیت‌کوین ۴۵ درصد کاهش یافت.

آدلر معتقد است تا زمانی که این شاخص‌ها به سطوح افراطی نرسند، بازار گاوی همچنان دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز درباره تثبیت طولانی‌مدت قیمت بیت‌کوین اظهار نظر کرده‌اند. یکی از آنها به نام رکت کپیتال (Rekt Capital) اشاره کرده که بیت‌کوین در آستانه بازپس‌گیری محدوده انباشت مجدد پس از هاوینگ است، که از احتمال حرکت صعودی در آینده حکایت دارد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT