سوالات متداول کیف پول تون کیپر

پاسخ سوالات متداول کیف پول تون کیپر

زمان مطالعه 6 دقیقه

TON Keeper یک کیف پول دیجیتالی محسوب می‌شود که برای مدیریت ارزهای دیجیتال و توکن‌های شبکه TON (The Open Network) طراحی شده است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال خود را به صورت ایمن ذخیره، ارسال و دریافت کنند. در ادامه به پاسخ سوالات متداول کیف پول تون کیپر می پردازیم. همچنین سایر دوستان می توانند سوالات خود را در بخش دیدگاه مقاله اعلام کنند.

چطور در تون کیپر کیف پول ایجاد کنیم؟

برای ایجاد کیف پول دیجیتالی در برنامه تون کیپر باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

۱. ابتدا برنامه را باز کنید و سپس روی Create a new wallet ضربه بزنید.

۲. برنامه به طور خودکار ۲۴ کلمه را به شما نشان می‌دهد که در واقع عبارات کلیدی برای احیای کیف پول شما محسوب می‌شود. از این صفحه عکس بگیرید یا تک تک کلمات را به صورت صحیح و با املای درست روی یک کاغذ بنویسید و آن را محفوظ نگه دارید.

۳. تون کیپر از شما می‌خواهد که برخی از کلمات را وارد کنید. حواستان باشد که دقیقا کدام شماره را باید بنویسید.

۴. حتما یک رمز عبور قوی روی ولت خود بذارید تا تنها خودتان بتوانید وارد کیف پول شوید. البته امکان فعال‌سازی امنیت بیومتریک (حسگر اثر انگشت یا فیس آیدی) نیز وجود دارد.

گزینه های صفحه اصلی تون کیپر چیست ؟

پس از ایجاد حساب کاربری تون کیپر، شما در صفحه‌ی اول برنامه با چند گزینه روبه‌رو می‌شوید. در بخش بالای صفحه مقدار سرمایه‌ی موجود در کیف پول‌تان قابل رویت خواهد بود. مابقی گزینه‌ها هم به شرح زیر هستند:

  • Send: با ضربه زدن روی این گزینه می‌توانید ارز تون یا سایر توکن‌ها را به سایر کیف پول‌ها ارسال کنید. اگر ایردراپ خاصی از بازی‌های مختلف تلگرامی به دست آوردید، باید روی این گزینه ضربه بزنید و آدرس کیف پول صرافی مورد نظر را وارد کرده تا بتوانید ارز و توکن را به صرافی انتقال دهید تا در مرحله‌ی بعد بتوانید آن را بفروشید.
  • Receive یک کد QR را می‌توانید اسکن کنید یا آدرس کیف پولتان را کپی کنید و در صرافی آن را پیست کنید تا بتوانید ارز و توکن‌های خود را از صرافی به کیف پول تون کیپر شخصی خودتان منتقل کنید.
  • Explore: در این بخش شما می‌توانید کلکسیون NFT و سایر پروژه‌های اکوسیستم تون را پیدا کنید. توصیه می‌کنیم اگر با دنیای کریپتو ناآشنا هستید، با این بخش ترجیحا تا حد امکان کار نکنید.
  • Settings: امکان شخصی‌سازی کیف پول شخصی‌، مدیریت برنامه‌های متصل به کیف پول و دسترسی به بخش پشتیبانی در این قسمت وجود دارد.

چطور بفهمیم دارایی NFT در تون کیپر کلاهبرداری است؟

حواستان باشد برخی از NFTها به طور اسپم در بخش کالکتیبل تون کیپر ممکن است ظاهر شوند. اسپم‌ها معمولا دارای برچسب Unverified هستند و توصیه می‌کنیم با احتیاط به این دسته از آیتم‌ها نگاه کنید؛ به خصوص اگر هیچ ایده‌ای ندارید چه کسی برای شما این دارایی را فرستاده است. البته با مراجعه به سایت Tonviewer می‌توانید از زیر و بم NFT مشکوک آگاه شوید. اگر با خیال راحت می‌خواهید گزارش اسپم یک NFT را در تون کیپر بزنید، تنها کافی است وارد سایت Scam Adviser شوید و اسم آن را جست‌وجو کنید. برای مثال یکی از NFTها به اسم upboxton را در سایت مورد نظر جست‌وجو کرده‌ایم و با نمره‌ی بسیار پایین روبه‌رو شده‌ایم. همچنین اگر سایت را به سمت پایین اسکرول کنید، شما می‌توانید نظرات کاربران را در رابطه با پلتفرم مورد نظر بخوانید.

کلمات Seed Phrase تون کیپر را یادم رفت؛ چطور تون کیپرم را برگردانم؟

عبارت Seed Phrase همان ۲۴ کلمه‌ای است که تون کیپر به عنوان ابزاری برای احیای کیف پول در نظر گرفته است. در صورتی که ۲۴ کلمه را گم کرده‌اید، امکان بازیابی کیف پول شما وجود ندارد و متاسفانه دارایی‌های شما برای همیشه از بین رفته است.

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

آیا می‌توانم بیتکوین و اتریوم هم در تون کیپر ذخیره کنم؟

در حال حاضر این پروسه روی نرم افزار تون کیپر غیر ممکن است؛ چرا که بیتکوین و اتریوم دو شبکه‌ی متفاوت از تون محسوب می‌شوند. بنابراین، امکان انتقال آنها به تون کیپر وجود ندارد.

چطور بفهمم چه توکن‌هایی را می‌توان به تون کیپر انتقال داد؟

شما با بررسی شبکه‌ی عرضه‌ی توکن‌ها می‌توانید با خیال راحت توکن‌ها را به تون کیپر انتقال دهید. بستر تون کیپر همان‌طور که متوجه شده‌اید شبکه‌ی TON است. بنابراین هر توکنی که روی این شبکه عرضه شود، امکان انتقال و تبدیل روی ولت تون کیپر را داراست. برای مثال، توسعه دهندگانِ توکن همستر کامبت (HMSTR)، تایم فارم (SECOND)، پیکسل ورس (PIXFI) و سایر توکن‌های از این قبیل اعلام کرده‌اند که توکن‌ها روی بستر تون عرضه خواهند شد. بنابراین نه تنها قابلیت انتقال توکن‌های مذکور را به تون کیپر خواهید داشت، بلکه امکان تبدیل (Swap) هم وجود دارد تا از طریق تبدیل توکن‌ها به تون خیلی سریع‌تر بتوانید نسبت به فروش دارایی خود از طریق صرافی‌های معتبر اقدام کنید. تقریبا اکثر صرافی‌های داخل ایران ارز تون را برای خرید و فروش موجود دارند.

نحوه تبدیل توکن‌ها به تون در تون کیپر چطوری است ؟

برای مثال شما در یک پروژه‌ی کریپتویی شرکت کرده‌اید و به شما ایردراپ اهدا شده است اما در زمان کنونی شما نمی‌توانید آن توکن را به صرافی‌های متمرکز در داخل ایران انتقال داده و به تبع بفروشید و پول ریال تحویل بگیرید. تکلیف چیست؟

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

در این وضعیت دو سناریو پیش روی شماست. یا باید صبر کنید تا توکن مورد نظر در صرافی‌های داخلی هم لیست شود و صرافی‌های بتوانند آن را تامین کنند. در این حالت، امکان ریزش یا حتی صعود توکن در صرافی‌های بین المللی وجود دارد. معمولا ایردراپ‌های تلگرامی در روزها و هفته‌های اول با روند نزولی همراه هستند؛ چرا که فشار فروش بیشتر از فشار خرید به طور معمول ایجاد می‌شود.

در سناریوی دوم، شما می‌توانید توکن خود را به ارز TON تبدیل کنید. برای انجام این کار، نیاز نیست نرم افزار خاص دیگری را دانلود و نصب کنید؛ چرا که امکان تبدیل در داخل خود کیف پول تون کیپر وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید، در صفحه‌ی اصلی روی کلمه Swap ضربه بزنید. سپس در فیلد بالا یعنی Send، ارز اول و در بخش Receive باید ارز مقصد را وارد کنید. برای مثال اگر قصد دارید توکن همستر را به تون تبدیل کنید، در بخش Send توکن همستر و در بخش Receive توکن تون را انتخاب کنید. شما می‌توانید مقدار تبدیل توکن‌ها را کم یا زیاد کنید. در نهایت روی Continue ضربه بزنید.

صفحه‌ی جدیدی باز می‌شود که کل فرایند را با جزئیات مجدد نشان می‌دهد. حتما با دقت آن را بررسی کنید. اگر همه چیز درست بود، روی Confirm ضربه بزنید تا فرایند تبدیل با یک اشاره‌ی ساده انجام شود. بسته به حجم توکن‌ها و شلوغی شبکه تون ممکن است این کار از چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد. شایان ذکر است که انجام فرایند تبدیل توکن‌ها با کسر کارمزد امکان‌پذیر خواهد بود.

ممو در تون کیپر کجاست؟

اگر قصد دارید از صرافی به کیف پول تون کیپر ارز یا توکن انتقال دهید، شما نیازی به کد ممو (Memo) ندارید. با این حال در سناریوی برعکس، یعنی انتقال ارز از کیف پول تون کیپر به صرافی باید علاوه بر آدرس کیف پول مقصد، کد ممو را هم حتما وارد کنید. اما شاید بپرسید کد ممو چیست و چطور باید آن را در تون کیپر پیدا کرد.

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

سوالات متداول کیف پول تون کیپر

کد ممو در واقع یک عبارت منحصر به فرد است که به هر تراکنش شبکه تون اضافه می‌شود و به صرافی کمک می‌کند تا توکن‌های ارسال شده را به طور دقیق شناسایی کرده و به حساب کاربری شما واریز کند. واژه ممو مترادف‌های دیگری نیز دارد که می‌توان به تگ (Tag) و کامنت (Comment) نیز اشاره کرد. به همین دلیل اگر با سر و کله زدن در تون کیپر موفق نشدید عبارت ممو را پیدا کنید، مشکلی نیست؛ چرا که واژه‌ی «کامنت» در تون کیپر نماینده‌ی همان کد ممو محسوب می‌شود.

بنا بر توضیحاتی که دادیم، ممو در تون کیپر در صفحه‌ی Send وجود دارد و شما می‌توانید به راحتی آن را کپی کنید. در صورتی که کد ممو را کپی نکنید یا کد را به اشتباه در فرایند انتقال وجوه استفاده کنید، پول شما به درستی به مقصد نمی‌رسد. البته جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که در صورت خالی بودن فیلد ممو در فرایند انتقال، پول شما به مقصد یا همان کیف پول صرافی انتقال یافته اما صرافی نمی‌داند که این مبلغ متعلق به چه کاربری است. شما باید زمان دقیق تراکنش و آدرس کیف پول مبدا را به پشتیبانی تحویل دهید تا مبلغ به کیف پول شما انتقال یابد. این مراحل مقداری می‌تواند زمان‌بر باشد. بنابراین، هنگام انتقال ارز یا توکن از تون کیپر به صرافی حتما دقت لازم را داشته باشید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT