ماین کردن ارزهای دیجیتال

5 نکته کلیدی که باید قبل از شروع ماین کردن ارزهای دیجیتال در نظر بگیرید

زمان مطالعه 6 دقیقه

به دنبال ماین کردن ارزهای دیجیتال هستید؟ می توانید از این راه پولی به دست آورید، اما بدون در نظر گرفتن این نکات خیلی موفق نخواهید شد.

ماین کردن ارزهای دیجیتال می تواند یک سرمایه گذاری بسیار سودآوری را ایجاد کند. قرار دادن کوین های جدید در گردش در یک بلاکچین و اعتبارسنجی تراکنش ها، باعث می شود که کل شبکه حفظ شود و به فعالیت خود ادامه دهد، بنابراین خیلی عجیب نیست که ماینرها برای کار خود سودی دریافت کنند.

اما فرآیند ماین کردن رایگان نیست و برای برخی افراد گزینه مناسبی نیست. بنابراین، بیایید قبل از شروع ماین کردن کریپتوکارنسی، در مورد همه چیزهایی که باید در نظر داشته باشید حرف بزنیم.

1. کریپتویی که می خواهید ماین کنید را انتخاب کنید

کریپتویی که می خواهید ماین کنید را انتخاب کنید

شما می توانید طیف گسترده ای از کریپتوکارنسی های مختلف را ماین کنید، اما ماین کردن برخی از کریپتوکارنسی ها سود بیشتری نسبت به بقیه دارد.

ماین کردن برخی از کریپتوکارنسی ها ارزان تر یا ساده تر است، بنابراین قبل از اینکه وارد فرآیند ماین کردن شوید، مهم است که زیر و بم کوین مورد نظر خود را بشناسید.

وقتی صحبت از ماین کردن به میان می آید، بسیاری به دنبال منطقه Goldilocks هستند. به عبارت دیگر، آنها می خواهند کوینی را ماین کنند که سود مناسبی داشته باشد اما هزینه های راه اندازی یا نگهداری زیادی نداشته باشد. یافتن این نوع کریپتو در میان توصیه ها و نظرات بسیاری که به صورت آنلاین پیدا می کنید (به علاوه ی افراد زیادی که به دنبال همین هستند!)، کار دشواری است.

برای مثال اتریوم را در نظر بگیرید. ماین کردن این کریپتو نسبت به بیت کوین زمان کمتری نیاز دارد و همچنین برای ماین یک بلاک سود بسیار خوبی ارائه می دهد.

با این حال، فرآیند ماین کردن اتریوم می تواند از نظر انرژی بسیار پرمصرف باشد و از آنجایی که ماین کردن آن از بیت کوین “آسان تر” است، افراد بیشتری این کار را انجام می دهند. بنابراین، درک مزایا و معایب ماین کردن هر کوین قبل از انتخاب آن به عنوان یک گزینه، بسیار مهم است.

علاوه بر این، باید عملکرد بازار توکنی را که می خواهید ماین کنید را نیز بررسی کنید. بازار کریپتوکارنسی ها به شدت بی ثبات است و قیمت یک کوین هر لحظه ممکن است به شدت تغییر کند.

در نظر داشته باشید که اگر ارزش یک کوین یا پایین باشد یا مستعد سقوط باشد، برای ماین کردنش به همان اندازه سود ماین کردن یک توکن پایدارتر و ارزشمندتر دریافت نخواهید کرد.

2. هزینه های مقدماتی برای شروع کار

هزینه های مقدماتی برای شروع کار

هزینه های مقدماتی برای شروع کار

برای ماین کردن ارزهای دیجیتال، به سخت افزار خاصی نیاز دارید. که این سخت افزار می تواند از CPU از قبل موجود در دستگاه شما شروع شود تا به یک ماینر گران قیمت ASIC برسد که می تواند هزاران دلار برای شما هزینه داشته باشد.

اگرچه ایده استفاده از CPU بسیار راحت به نظر می رسد، اما ماین کردن با CPU در حال منسوخ شدن است. ماین کردن با استفاده از CPU دستگاهتان می تواند منجر به داغ شدن بیش از حد آن شود، و فرآیند ماین کردن با استفاده از این نوع سخت افزار می تواند زمان بر و البته کم مصرف باشد.

به همین دلیل است که بسیاری از GPU ها یا ASIC ها استفاده می کنند. شما می توانید یک GPU را چند صد دلار بخرید، اما گزینه های سطح بالاتر می توانند هزاران دلار هزینه داشته باشند.

برخی از ASIC های قدیمی و ناکارآمد نیز می توانند به اندازه چند صد دلار هزینه داشته باشند، اما ماینرهای ASIC جدیدتر و کارآمدتر می توانند به اندازه یک خودرو قیمت داشته باشند.

به دلیل هزینه هایی که چنین سخت افزارهایی به همراه دارند، ارزشش را دارد که در مورد اینکه شروع به کار چقدر هزینه دارد، تحقیق کنید.

سعی کنید گول تبلیغات سخت افزار خاصی را نخورید و بیشتر روی مناسب بودن کریپتو، هزینه های شروع به کار و هزینه های جاری تمرکز کنید.

3. آیا سخت افزار شما می تواند کوین های مشخصی را ماین کند یا خیر

آیا سخت افزار شما می تواند کوین های مشخصی را ماین کند یا خیر

آیا سخت افزار شما می تواند کوین های مشخصی را ماین کند یا خیر

نکته مهمی که قبل از شروع ماین کردن ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید این است که همه توکن ها توسط همه سخت افزارها قابل ماین کردن نیستند.

به عنوان مثال، اگر از قبل یک GPU داشته باشید و حال بخواهید لایت کوین ماین کنید، امکان پذیر نخواهد بود، زیرا لایت کوین فقط با استفاده از ASIC قابل ماین کردن است.

همچنین کریپتوکارنسی های دیگری نیز وجود دارند که با استفاده از CPU نمی توان آنها را ماین کرد.

علاوه بر این، بسیاری از ماینرهای ASIC طوری برنامه ریزی شده اند که بتوانند تنها یک نوع کریپتوکارنسی را ماین کنند. بنابراین بسیار مهم است که اگر می خواهید از یک نوع سخت افزار استفاده کنید، مشخصات ASIC مورد نظر خود را بررسی کنید. با این کار می توانید هزاران دلار صرفه جویی کنید.

بنابراین، اگر از قبل سخت افزار مناسبی برای ماین کردن دارید، قبل از اینکه به دنبال این باشید که کدام توکن خاصی توجه شما را جلب می کند، باید بررسی کنید که سخت افزار شما برای ماین کردن کدام کوین ها طراحی شده است.

4. ماین کردن ارزهای دیجیتال و مصرف انرژی

مصرف انرژی ماین کردن

مصرف انرژی ماین کردن

اگر با بودجه معینی زندگی می کنید، یا اگر برای حفظ این سیاره تلاش زیادی می کنید، ممکن است ماین کردن کریپتو برای شما مناسب نباشد.

در کنار هزینه های اولیه برای سخت افزار، اجرای یک گره به صورت طولانی مدت با استفاده از سخت افزار و کامپیوترتان، به طور باورنکردنی پر مصرف است و باعث می شود که صورت حساب مصرف انرژی ماهانه شما سر به فلک بکشد.

این موضوع اغلب از زمان بلاک و هش ریت نشات می گیرد. هش ریت به میزان توان محاسباتی در حال استفاده اشاره دارد و زمان بلاک به مدت زمانی که یک ماینر برای تایید تراکنش های یک بلاک کامل نیاز دارد، اشاره دارد. هر چه زمان بلاک طولانی تر باشد، ممکن است انرژی بیشتری مصرف کنید و هش ریت بالاتر منجر به قبض برقی با هزینه بیشتر می شود.

نوع سخت افزاری که استفاده می کنید نیز بر میزان برقی که برای ماین کردن مصرف می کنید، اثر می گذارد. به عنوان مثال، GPU ها برای ماین کردن بسیار کارآمدتر از CPU ‌ها هستند، بنابراین به احتمال زیاد هنگام استفاده از اولی مصرف انرژی کمتری خواهید داشت (اگرچه، میزان سود شما بسته به سخت افزار، کریپتو و نرخ برق محلی شما به شدت متفاوت خواهد بود). بنابراین، اگر می خواهید سقفی برای محدود کردن قبض برق خود تعیین کنید، باید مطمئن شوید که سخت افزاری را خریداری می کنید که مصرف انرژی مناسبی داشته باشد.

5. ماین کردن انفرادی یا پیوستن به یک استخر

ماین کردن انفرادی یا پیوستن به یک استخر

ماین کردن انفرادی یا پیوستن به یک استخر

ماین کردن انفرادی و استخری دو روش اصلی است که یک فرد می تواند کریپتو ماین کند. همانطور که از نام آنها پیداست، ماین کردن انفرادی شامل اجرای یک گره و ماین کردن کریپتو توسط خودتان به تنهایی است، در حالی که ماین کردن استخری شامل پیوستن به یک استخر ماینینگ همراه با چندین ماینر دیگر است.

به طور خلاصه، ماین کردن استخری اجازه می دهد تا جریان درآمد قابل اعتمادتری داشته باشید. در این سناریو، ماینرها مقدار مشخصی از توان محاسباتی را به استخر اختصاص می دهند و سودهایی که از ماین کردن یک بلاک با استفاده از تمام توان اعضا به دست می آید، متناسب با میزان توانی که هر کاربر داده است، توزیع می شود. اما استخرهای ماینینگ هزینه هایی نیز دریافت می کنند که از سود شما کم می شود.

اگرچه این شکل از ماینینگ قابل اعتمادتر است، اما سود آن به اندازه ماین کردن به صورت انفرادی نخواهد بود. که این هم به این دلیل است که ماینرهای انفرادی می توانند تمام سود ماین کردنشان را برای خودشان نگه دارند.

اما، احتمال ماین کردن یک بلاک به صورت انفرادی بسیار کمتر از ماین کردن در یک استخر است، زیرا مقدار توان محاسباتی تقریباً همیشه به میزان قابل توجهی کمتر است. بنابراین، ماین کردن انفرادی بیشتر مانند قمار در نظر گرفته می شود.

بنابراین، اینکه بخواهید در یک استخر ماین کنید یا به تنهایی این کار را انجام دهید، به میزان ریسکی که می خواهید بپذیرید و اینکه به دنبال چه نوع درآمدی هستید، بستگی دارد.

قبل از شروع به ماین کردن ارزهای دیجیتال تحقیقات کافی انجام دهید

در عین حال که ماین کردن ارز دیجیتال ممکن است راهی عالی برای کسب درآمد به نظر برسد، اما عوامل متعددی وجود دارد که بر میزان هزینه های آن، میزان درآمد شما از آن و مدت زمان لازم برای سود بردن از آن تأثیر می گذارد. بنابراین، مطمئن شوید که نکات بالا را در نظر گرفته اید و قبل از انجام هر کاری، سخت افزار کریپتو یا ماین کردن مورد نظر خود را به طور کامل بررسی کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT