معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر

معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر فعال شد

زمان مطالعه 3 دقیقه

در حالی که بازی‌های کلیکی مبتنی بر تلگرام، یکی پس از دیگری بازارهای پیش از عرضه خود را از طریق صرافی‌های معتبر راه‌اندازی می‌کنند؛ ایردراپ اکس امپایر (X Empire)، یکی از آخرین بازی‌های کلیکی تلگرام، با پیروی از الگوی نات کوین (Notcoin)، بخشی از توکن‌های خود را در قالب ووچرهای ان‌اف‌تی (NFT) عرضه کرده است. در ادامه به بررسی معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر می پردازیم.

راه‌اندازی بازار پیش از عرضه اکس امپایر در قالب ووچرهای NFT

این رویکرد اکس امپایر، به‌شدت شبیه به روندی است که نات‌ کوین در اوایل سال جاری پیش گرفت. پروژه نات کوین نیز به کاربران خود اجازه داد که بخشی از توکن‌های خود را از طریق ووچرهای NFT دریافت کنند. کاربران پروژه اکس امپایر نیز مانند نات کوین می‌توانند ووچرهای خود را در بازار NFT گت‌جمز (Getgems) معامله کنند.

با این حال، یک تفاوت اساسی در رویکرد این دو پروژه وجود دارد. از آنجایی که گیم‌پلی نات کوین صرفا بر اساس کسب درآمد از طریق روش کلیک متمرکز بود، این پروژه می‌توانست نرخ تبدیل واضحی را ارائه دهد؛ کاربران نات کوین به‌ازای هر ۱٬۰۰۰ توکن درون‌بازی، ۱ توکن NOT دریافت می‌کردند.

اما پروژه اکس امپایر گیم‌پلی متنوع‌تری را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این بازی با استفاده از سکه‌های درون‌بازی خود و ارتقا آواتار بازی، میزان سکه دریافتی با هر ضربه را افزایش دهید، روی سهام‌های ساختگی بازی سرمایه‌گذاری کنید و با دیگر بازیکنان در قالب بازی‌های مختلف رقابت کنید.

به همین دلیل احتمالا تصمیم منطقی این نیست که صرفا بر اساس امتیازهای درون‌بازی بازیکنان، میزان ایردراپ آن‌ها مشخص شود. با این حال، توسعه‌دهندگان این بازی هنوز مشخص نکرده‌اند که تخصیص ایردراپ به کاربران دقیقا چگونه انجام می‌شود. بنابراین هنوز سوالات زیادی ذهن کاربران را درگیر کرده است و تصمیم‌گیری درباره اینکه آیا قسمتی از توکن‌های خود را در قالب ووچر NFT دریافت کنند یا نه، کمی سخت است.

معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر

معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر

برای مثال، یکی از کاربرانی که در این بازی سطح بالایی دارد، می‌گوید که من می‌توانم در ازای امتیازاتی که در بازی دارم، دو ووچر NFT که ارزش هرکدام به‌اندازه ۶۹,۰۰۰ توکن X است دریافت کنم. اما این معادل تمام میزان توکنی نیست که من قادر به برداشت آن هستم. این موضوع باعث می‌شود تا کاربران برای معامله ووچرهای NFT خود مردد باشند.

پروژه اکس امپایر (X Empire) در کانال تلگرامی خود اعلام کرده است:

هنوز کسی نمی‌داند که قیمت هر توکن X چه قیمتی خواهد داشت. قیمت لیستینگ می‌تواند صفر باشد، پس زمانی که ووچرهای خود را معامله می‌کنید این موضوع را در نظر داشته باشید.

ووچرهای NFT که در دسترس شما قرار می‌گیرد معادل تمام توکن‌هایی که در ایردراپ به شما تعلق می‌گیرد نیست و فقط بخشی از آن را شامل می‌شود.

البته که دریافت توکن‌ها در قالب NFT کاملا اختیاری است و کاربران می‌توانند تا زمان راه‌اندازی بازار پیش از عرضه و ایردراپ کامل توکن‌ها منتظر بمانند و توکن‌های خود را در همان زمان برداشت کنند. کاربران بازی باید در پروسه مینت NFT کارمزدی در شبکه TON (به میزان ۰.۰۶ تون کوین) پرداخت کنند. گفتنی است فرآیند پردازش و دریافت NFTها ممکن است تا ۲۴ ساعت طول بکشد. دسترسی به بخش مینت NFTها نیز از تب City در ربات اکس امپایر در دسترس است. اگر امکان مینت NFT برایتان فعال نشده با ادامه پیشرفت در بازی و ارتقای سطح کاراکتر برایتان فعال خواهد شد. فعال بودن در زمینه استخراج، دعوت از دوستان و فعالیت در کمپین‌ها برای دریافت ووچر NFT موثر هستند.

معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر

معاملات ووچرهای NFT اکس امپایر

این پیش‌بازار از عرضه از لیست شدن توکن X از طریق حق امتیاز (Loyalty) پشتیبانی می‌کند: ۲۰٪ از خریدهای NFT به سمت نقدینگی برای فهرست‌ شدن توکن هدایت می‌شود.

توسعه‌دهندگان اکس امپایر همچنین اعلام کرده‌اند که توکن‌های این بازی با نماد X عرضه خواهد شد، دقیقا شبیه به نام جدیدی که ایلان ماسک برای پلتفرم توییتر در نظر گرفته است. این پروژه قرار است ۶۹۰ میلیارد توکن X را در بستر بلاکچین TON عرضه کند.

در حال حاضر، می‌توانید در بازار گت‌جمز مشاهده کنید که ووچرهای اکس امپایر در حال معامله هستند، اما تنها تعداد کمی از آن‌ها تا به‌ حال به فروش رفته است و ارزش آن نیز به میزان ۷TON در نظر گرفته شده است که حدودا معادل ۳۶ دلار ارزش دارد.

پروژه اکس امپایر اخیرا اعلام کرد که فاز ماینینگ خود را در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) به پایان خواهد رساند و ایردراپ توکن‌ها به کاربران نیز در مدت کمی بعد از این تاریخ اتفاق خواهد افتاد.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT