نجات زندگی شما توسط ChatGPT در بیابان

نجات زندگی شما توسط ChatGPT در بیابان

اینترنت منبعی مناسب برای زمانی است که در موقعیت‌های ناآشنا یا دشوار قرار می‌گیرید، و جستجوی سریع یک پاسخ در گوگل می‌تواند شما را نجات دهد. نجات زندگی شما توسط ChatGPT در بیابان می تواند ممکن باشد.

اما مدل‌های زبان بزرگ می‌توانند خیلی سریع‌تر از آنچه که بتوانید اطلاعات مرتبط را در یک صفحه وب پیدا کنید، خلاصه کرده و به شما پاسخ می‌دهند، و وسوسه انگیز است که در موقعیت‌های وحشی و ناآشنا از ChatGPT راهنمایی بخواهید.

ما از ChatGPT طیف وسیعی از سؤالات حیاتی بقا را در یک محیط خیالی وحشی پرسیدیم و پاسخ‌های آن را رتبه‌بندی کردیم.

چرا در شرایط بقا به ChatGPT تکیه کنیم؟

ظهور چت ربات های هوش مصنوعی دنیا را طوفانی کرده است و هوش مصنوعی مولد می تواند هنر خارق العاده ای خلق کند. همچنین می توانید از ChatGPT به عنوان ابزاری برای نوشتن خلاقانه استفاده کنید یا از هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص چهره در عکس ها استفاده کنید.

و در حالی که ChatGPT همیشه حقیقت را نمی گوید، این راز نیست که هوش مصنوعی جایگزین کارگران در همه بخش ها می شود.

بنابراین هنگام برنامه ریزی برای تعطیلات در بیابان وسوسه انگیز است که از یک راهنمای آموزش دیده اجتناب کنید و به ChatGPT تکیه کنید تا شما را در فضای باز عالی ایمن نگه دارد. اما سوال اینجاست که آیا باید؟

چگونه با یک خرس مبارزه کنیم

خرس‌ها در همه قاره‌ها به جز آفریقا یافت می‌شوند، و اگر در فضاهای وحشی و رام‌نشده جهان سفر می‌کنید، غیرقابل تصور نیست که با آن روبرو شوید. متأسفانه، در حالی که صفحه خطر خرس ویکی‌پدیا حاوی برخی از اطلاعات مورد نیاز ما است، توصیه‌های دقیق کمی وجود دارد. در یک موقعیت خطرناک، ما فرصتی برای اسکن مقاله 1042 کلمه ای نداریم.

ChatGPT مختصرتر بود و پس از اخطار، “برخورد با یک خرس می تواند یک موقعیت خطرناک باشد”، گزینه های ما را در هفت نقطه خلاصه کرد.

در حالی که “آرام بمان” و “دور نشو” به نظر منطقی می رسند اگر صرفاً با یک خرس روبرو می شوید، ما در واقع پرسیده بودیم: “چگونه با خرس مبارزه کنیم.” برای این کار، ما مجبور شدیم به سمت پایین به نقاط شش و هفت برویم، جایی که دستورالعمل مفصلی در مورد نحوه بازی مرده پیدا کردیم، و در صورت عدم موفقیت، “با هر چیزی که دارید به مقابله بپردازید. از هر شی در دسترس به عنوان سلاح استفاده کنید و نقطه مورد نظر خود را هدف قرار دهید. صورت خرس و نواحی حساس.”

نقاط میانی کیفیت متغیری داشتند و شامل «با صدایی آرام و قاطعانه صحبت کن»، «آغوشت را تکان بده تا خودت را بزرگ‌تر نشان بدهی» و «احترام را با نگاه کردن به پایین یا به پهلو نشان بده».

امتیاز: 10/3

نحوه صید ماهی قزل آلا بدون تجهیزات ماهیگیری

اگر خارج از شبکه و خارج از تماس هستید، سیر نگهداشتن خود باید در اولویت باشد. خوشبختانه، در سناریوی ما، رودخانه ای در این نزدیکی وجود دارد، و شما می توانید درخشش های نقره ای ماهی قزل آلا را هنگامی که در بالادست به سمت محل تخم ریزی شنا می کنند، مشاهده کنید. متأسفانه، شما هیچ میله یا توری ندارید.

ChatGPT پس از اذعان به اینکه “صید ماهی قزل آلا بدون تجهیزات ماهیگیری می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا آنها معمولاً با استفاده از وسایل ماهیگیری مانند میله ها، قرقره ها و طعمه ها صید می شوند”، ChatGPT بسیار مفید بود.

توضیح داد که چگونه می توان ماهی قزل آلا را فقط با استفاده از دستان خود، با نیزه زدن ماهی با چاقو یا چوب تیز، صید کرد. یا مسدود کردن یک منطقه از جریان برای به دام انداختن ماهی.

ChatGPT همچنین استفاده از یک تور ماهیگیری بزرگ را پیشنهاد کرد – که فقدان آن باید از سوال مشخص می شد – یا ساخت یک تور ماهیگیری از مواد موجود. با این حال، یک سوال بعدی در مورد ساخت تور ماهیگیری نشان داد که این فرآیند زمان‌بر، پیچیده و نیازمند دسترسی به تجهیزات زیادی است.

امتیاز: 10/7

چگونه در یک کولاک بدون سرپناه در شب زنده بمانیم

آب و هوا بدتر شده است، و با فرار از دست خرس ها و لذت بردن از ماهی سالمون خام برای شام، سرد و ترس به نظر می رسد زیرا بادهای تند و برف در اطراف شما می تازید. بنابراین برای کمک به چت ربات دوستانه خود مراجعه کنید.

اولین توصیه این است: “به دنبال پناهگاه های طبیعی باشید.” ChatGPT به شما پیشنهاد می‌کند به دنبال هر گونه سازنده طبیعی باشید که بتواند سطحی از محافظت در برابر عناصر را فراهم کند – از جمله غارها، صخره‌ها، بیشه‌های انبوه درختان یا برف‌های بزرگ.

در صورت عدم موفقیت، باید یک پناهگاه برفی ایجاد کنید، خود را عایق بندی کنید، در وضعیت جنینی قرار بگیرید و سعی کنید خشک بمانید.

ChatGPT همچنین بر اهمیت بیدار ماندن و دادن سیگنال برای کمک تاکید کرد.

امتیاز: 10/9

من توسط یک دسته گرگ شکار می شوم. باید چکار کنم؟

هنگام کاوش در بیابان، شکارچیان فراری باید همیشه در فهرست شما قرار گیرد، و توصیه ChatGPT مشابه توصیه‌هایی است که وقتی از شما می‌پرسند چگونه با خرس مبارزه کنید، ارائه می‌شود.

به طور کلی، باید آرام بمانید، بدوید، خود را بزرگ جلوه دهید و تماس چشمی را حفظ کنید. اگر گرگ‌ها شروع به حمله کردند، ChatGPT توصیه می‌کند از “هر شی در دسترس به عنوان سلاح برای محافظت از خود استفاده کنید. روی هدف قرار دادن مناطق حساس آنها مانند چشم، بینی و گلو تمرکز کنید.”

امتیاز: 10/4

یک گوسفند مرده در یک نهر وجود دارد و هیچ منبع آبی دیگری وجود ندارد

آب حتی مهم‌تر از غذا است، اما نوشیدن از منبع آب آلوده می‌تواند شما را بیمار کند یا حتی باعث مرگ شود.

پس از اطلاع ChatGPT مبنی بر وجود یک گوسفند مرده در تنها منبع آبی موجود، LLM پیشنهاد یافت منبع آبی دیگری را پیشنهاد کرد – یک پیشنهاد معقول، اما بخشی از دستور را نادیده گرفت.

جهت دیگر آن تصفیه آب با جوشاندن آن با استفاده از قرص های تصفیه یا فیلتر آب قابل حمل بود.

امتیاز: 10/3

کمک! من اکنون در تاریکی یک میل مین رها شده سقوط کرده ام و نمی توانم راه بروم یا کمک بخواهم!

هنگام سرگردانی در محیط های ناآشنا در شب، همیشه باید مراقب باشید، و همچنین باید بدانید که یک چراغ قوه قابل شارژ خوب جزء ضروری هر کیت بقا است. شاید پس از نوشیدن آب آلوده در حالت هذیان به داخل زمین افتاده اید.

هرگز نترس. ChatGPT اینجاست!

LLM در ابتدا مفید نبود و به درخواست ما پاسخ داد: “از شنیدن وضعیت شما واقعا متأسفم، اما نمی توانم کمکی را که نیاز دارید ارائه دهم. تماس با خدمات اورژانس یا هر وسیله ارتباطی موجود بسیار مهم است. برای کمک فوری.”

پس از یک درخواست پیگیری که توضیح داد: “من نمی توانم با خدمات اورژانس تماس بگیرم”، ChatGPT بر بی میلی خود غلبه کرد و توصیه هایی را ارائه کرد.

“سروصدا کردن” به طور کلی توصیه خوبی است، اما ما اینجا در بیابان هستیم و هیچ کس برای کیلومتر ها در اطراف ما نیست. به همین ترتیب، “از منبع نور استفاده کنید تا خود را بیشتر نمایان کنید” عالی خواهد بود اگر سناریوی ما شامل این نباشد که ما در میانه ناکجاآباد و در اعماق زمین غوطه ور شویم.

پیشنهاد سوم نیز بیشتر به همین صورت بود: “اگر وسایلی همراه خود دارید، از آنها برای جلب توجه یا ایجاد یک دستگاه سیگنال‌دهی موقت استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید بازتاب نور را با استفاده از یک آینه یا شی فلزی امتحان کنید، یا از آن استفاده کنید. لباس یا مواد با رنگ روشن برای جلب توجه.”

و وقتی راحت هستیم و از باد جدا می شویم، نیازی به جستجوی سرپناه نیست. ChatGPT واقعاً نمی‌دانست که ما در اینجا چه می‌خواهیم (یا به چه چیزی نیاز داریم!) و به یک پیام دیگر نیاز است: “چگونه به سطح برگردم؟” ما نوشتیم.

ChatGPT مستقیما وارد عمل شد و ایده های متعددی با کیفیت های متفاوت ارائه کرد. این موارد خلاصه شده است:

. محیط اطراف خود را ارزیابی کنید و به دنبال راه های فرار، دهانه ها یا مسیرهای احتمالی باشید.

. اگر نردبان، طناب یا جای پایی در دسترس است، با احتیاط سعی کنید دوباره بالا بروید. مجدداً، احتیاط کنید و قبل از اینکه وزن خود را روی آن قرار دهید، پایداری سازه را آزمایش کنید.

. منطقه را کاوش کنید تا هر گونه خروجی یا منافذ دیگری را که می تواند به سطح منتهی شود، ببینید. این می تواند شامل شفت های تهویه، خروجی های اضطراری یا تونل های ثانویه باشد.

. منتظر نجات باشید.

امتیاز 10/5

در مواقع اضطراری نمی توانید به ChatGPT وابسته باشید

توصیه ChatGPT در بهترین حالت متوسط ​​بود. بیشتر پاسخ هایی که داد عقل سلیم بود و در چند مورد به طور کامل بخش هایی از اعلان را نادیده گرفت.

اگر متعهد به استفاده از یک مدل زبان بزرگ به عنوان راهنمای خود در سفر هستید، مدلی را در نظر بگیرید که می‌تواند به صورت آفلاین بدون نیاز به اتصال به اینترنت اجرا شود.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT