هشدار درباره بیت کوین

هشدار درباره بیت کوین و ارزهای دیجیتال توسط بانک مرکزی اروپا

زمان مطالعه 2 دقیقه

به گفته بانک مرکزی اروپا و به نقل از بلومبرگ، افزایش گسترده در حجم بازار ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد که نهادهای دولتی باید در اجرای مقررات عجله کنند زیرا این صنعت می‌تواند خطرات بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه داشته باشد، به ویژه پس از رویدادهایی مانند آنچه اخیراً شاهد آنها بودیم. در این خبر به بررسی هشدار درباره بیت کوین توسط بانک مرکزی اروپا می پردازیم.

هشدار درباره بیت کوین

همانطور که ECB در این فصل از بررسی ثبات مالی اشاره کرد، ارزهای دیجیتال در بین موسسات مالی محبوبیت بیشتری پیدا می‌کنند، که می‌تواند خطرات بیشتری را برای سیستم مالی جهانی به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد که نوسانات ذکر شده تأثیر کمی بر سیستم مالی سنتی داشته باشد یا اصلاً تأثیری نگذارد.

هشدار درباره بیت کوین

هشدار درباره بیت کوین

بر اساس تلاش‌های تحقیق و توسعه تنظیم‌کننده‌ ها، دارایی‌های دیجیتال در وضعیتی هستند که ممکن است ریسک ثبات مالی را به همراه داشته باشند. به دلیل جهانی شدن بازارهای مالی، دارایی‌های دیجیتال مستقیماً بر سیستم‌های مالی سنتی تأثیر می‌گذارند و نیازمند مقررات از سوی بازیگران جهانی هستند.

اصرار برای تنظیم سریع بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط TerraUSD افزایش یافت، که طی آن سرمایه‌گذاران میلیاردها دلار را به دلیل نقص در مکانیسم استیبل کوین الگوریتمی UST از دست دادند.

پیش از این، U.Today گفته بود که رئیس بانک مرکزی اروپا، کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، نظرات خود را در مورد این صنعت بیان کرده و آن را بی ارزش خوانده است. او این اظهارات را در روز سه شنبه در داووس نیز تکرار کرد.

در مورد این استدلال، لاگارد به خبرنگاران گفت که او فقط می‌داند ارزهای دیجیتال بی‌ثبات و “بسیار به حدس و گمان” وابسته هستند. او هیچ مشکل دیگری را به جز نوسان توصیف نکرد.

از ابتدای سال، بیت کوین حدود ۴۰ درصد از ارزش خود را از دست داده و بیش از ۵۵ درصد از بالاترین قیمت خود پایین تر است. رگولاتورها نگران ماهیت بی ثبات ارزهای دیجیتال هستند و معتقدند که این نوسانات خطرات بیشتری را نسبت به منافع برای سرمایه گذاران کوچک به همراه دارد.

منبع: u.today

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. ناصر هوشمند گفت:

    این ارز دیجیتالم وضعیتی پیدا کرده ای بابا

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT