آزمون SAT

آزمون SAT و هر آن چه باید دانست

زمان مطالعه 3 دقیقه

اگر تا کنون برای تحصیل در یکی از دانشگاه های خارجی اقدام کرده باشید، قطعا متوجه این مسئله شده اید که برای موفقیت و اخذ پذیرش از بهترین دانشگاه های خارجی، مانند دانشگاه های آلمان، کانادا، آمریکا و … باید مدارک متنوع و محکمی ارائه دهید تا توانمندی های خود را در زمینه های مختلف ثابت کنید. آزمون SAT یکی از آزمون هایی است که علاوه بر آزمون تافل و یا آزمون آیلتس باید در آن شرکت کنید تا موفق به اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه های بین المللی شوید. در این مقاله همراه ما باشید تا با آزمون اس ای تی (آزمون SAT ) بیشتر آشنا شوید.

آزمون SAT
آزمون SAT

معرفی آزمون SAT

آزمون SAT که مخفف شده Scholastic Assesssment Test است، یک آزمون بین المللی بوده که برای سنجش توانمندی های تحصیلی افراد در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این آزمون در سراسر جهان به دو شکل آزمون General و آزمون Subject برگزار می شود.

افرادی که دانش آموز بوده و در حال طی کردن سال یازدهم و دوازدهم تحصیلی خود هستند باید در آزمون General ثبت نام کنند.

اما کسانی که قصد تحصیل در یکی از رشته های ریاضیات، تاریخ آمریکا و جهان، زبان های خارجی، علوم و زیست شناسی، ادبیات انگلیسی و … را دارند، باید در آزمون Subject شرکت کنند.

بخش های مختلف آزمون SAT

تنوع سوالاتی که در این آزمون باید به آنها پاسخ داده شود را می توان در ۴ دسته زیر قرار داد:

بخش ریاضیات

سوالات ریاضی که در این بخش در اختیار شما قرار داده می شود مربوط به مباحث مختلف مانند هندسه، جبر و … بوده و در دو بخش مجزا در اختیار شما قرار داده می شوند.

بخش اول شامل ۲۰ سوال بوده که برای پاسخ دادن به آنها تنها ۲۵ دقیقه بدون استفاده از ماشین حساب زمان دارید. بخش دوم شامل ۳۸ سوال است که ۵۵ دقیقه زمان با ماشین حساب برای پاسخگویی به آنها در نظر گرفته شده است. نکته مثبتی که در رابطه با این بخش از آزمون وجود دارد این است که هیچ گونه نمره منفی برای سوالات غلط جواب داده شده در نظر نگرفته شده است.

بخش نگارش و زبان

این بخش از آزمون اس ای تی نیز از ۴۴ سوال تشکیل شده است، که برای پاسخ به آنها ۴۴ دقیقه زمان دارید.

در این بخش نیز نمره منفی برای پاسخ به سوالات گرامی و دستور زبان انگلیسی در نظر نگرفته شده است.

بخش درک مطلب

مشابه با سایر آزمون های انگلیسی، در این آزمون نیز باید بر اساس متنی که در اختیارتان قرار داده می شود، به سوالات پاسخ دهید. مباحثی که در این متون به آنها پرداخته می شود، شامل مواردی مانند جامعه شناسی، روان شناسی و .. است. برای این بخش ۶۵ دقیقه زمان در نظر گرفته شده است تا به ۵۲ سوال پاسخ داده شود. این بخش از آزمون نیز مشابه با سایر قسمت ها، نمره منفی ندارد.

بخش مقاله نویسی

در نهایت بخش آخر، مقاله نویسی قرار دارد که پاسخ دادن به سوالات آن، اختیاری است.

معرفی منابع آزمون SAT

همان طور که حتما می دانید برای شرکت در آزمون های مختلف همیشه مراجع متنوعی وجود دارد، اما اینکه کدام یک اصلی و بهتر از بقیه مراجع بهتر هستند، از اهمیت زیادی برخوردار است. بر اساس آنچه که موسسه کالج برد، مسئول برگزاری آزمون اس ای تی ، بیان کرده است، منبع The Official SAT Study Guide برای آزمون General و The Official SAT Study Guide For All SAT Subject Tests برای آزمون Subject بهترین مراجع اصلی هستند.

سایر مراجعی که می توانید از آنها برای موفقیت در آزمون از آنها استفاده کنید، عبارت هستند از:

  • The Critical Reader 2nd Edition – The Complete Guide to SAT Reading
  • The New SAT – ۱,۵۰۰ Practice Questions
  • SAT 2018
  • Master the SAT 2015
  • SAT با BARRON’S SAT 2400
  • Novas SAT Prep Course
  • The Official SAT Study Guide
آزمون SAT
آزمون SAT

توجه: همانطور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، این آزمون به صورت بین المللی در سطح جهان از جمله خاورمیانه برگزار می شود. اما متاسفانه در حال حاضر این آزمون در کشورهایی نظیر ایران و افغانستان برگزار نمی شود. بنابراین اگر شما قصد شرکت در این آزمون را دارید، باید به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه، ارمنستان و … سفر کرده و در آزمون شرکت کنید.


خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل:

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 7 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT