آلمان

تحصیل در آلمان و معرفی بهترین شهرهای دانشجویی

زمان مطالعه 5 دقیقه

 

آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که در چند سال گذشته پذیرای حجم تعداد زیادی مهاجر، از طریق روش های مختلف، مانند مهاجرت از طریق تحصیل و مهاجرت از طریق کار بوده است.

دلایل مهاجرت به آلمان

بالا بودن نرخ مهاجرت به آلمان را می توان وابسته به مواردی همچون، موقعیت مرکزی اش در اروپا، تاریخ و فرهنگ غنی؛ پایین بودن هزینه های تحصیل و … دانست. یکی از بهترین مزیت های تحصیل در آلمان برای دانشجویان بین المللی، امکان تحصیل رایگان در بهترین دانشگاه های این کشور است.

بنابراین اگر برای تحصیل در آلمان ، نگران هزینه ها هستید، بهتر است به جای آنکه به فکر هزینه دانشگاه ها باشید، به فکر انتخاب بهترین شهرهای دانشجویی آلمان باشید.

شرایط تحصیل رایگان در آلمان

همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، تحصیل در آلمان تحت شرایط خاصی به صورت رایگان خواهد بود. به طور کلی دانشجویان آلمان و اتحادیه اروپا می توانند به صورت رایگان در تمامی دانشگاه های دولتی آلمان تحصیل رایگان داشته باشند.

مقایسه هزینه تحصیل در آلمان نسبت به اروپا

اما در صورتی که شما جزء هیچ یک از دسته های گفته شده نیستید، باز هم می توانید با هزینه بسیار کم، در برخی از دانشگاه های آلمان تحصیل کنید. فراموش نکنید که هزینه تحصیل در آلمان ، به نسبت هزینه های تحصیل در سایر کشورها، مانند کانادا و آمریکا بسیار کمتر است.

دانشگاه های آلمان

اما این مسئله به معنای پایین بودن کیفیت آموزش این کشور نیست. بر اساس رتبه بندی که هر ساله برای بهترین دانشگاه های اروپایی انجام می شود، بسیاری از دانشگاه های آلمان، در این لیست قرار می گیرند که گواه از بالا بودن کیفیت خدمات آموزشی و تحصیلی است که در اختیار دانشجویان چه داخلی و چه بین المللی قرار می دهند.

معرفی بهترین شهرهای دانشجویی آلمان

آخن (Aachen)

شاخص هزینه های زندگی : ۷۱٫۸۱

آخن به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان در نظر گرفته می شود چرا که همیشه در زمینه پیشرفت و نوآوری، پیشگام سایر شهرهای این کشور بوده است. که البته شاید همین مسئله نیز باعث شده است که دانشجویانی که به تحصیل در زمینه فناوری علاقه دارند، دانشگاه RWTH و FH ،که در این شهر واقع شده اند، را برای ادامه تحصیل در آلمان انتخاب کنند.

بنابراین اگر به یکی از رشته های مهندسی برق، مکانیک، فناوری و اطلاعات و نظیر این موارد علاقه دارید، بهترین گزینه های موجود برای شما، جهت مهاجرت به آلمان از طریق ویزای تحصیلی ، دانشگاه های آخن هستند.

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

جالب است بدانید که این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان نیز در نظر گرفته میشود. چرا که یکی از قدیمی ترین کلیساهای جامع اروپا، در آن واقع شده است. از طرف دیگر، موقعیت جغرافیایی ویژه این شهر، واقع در غرب کلن و نزدیک به مرز هلند و بلژیک، امکان سفر به هر یک از کشورها را برای مهاجرین آسان کرده است.

برلین (Berlin)

شاخص هزینه های زندگی : ۷۴٫۳۲

اگر به هنر، طراحی مدرن، فرهنگ غنی و … علاقه دارید، برلین برای شما به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان خواهد بود! این شهر که بزرگترین شهر آلمان نیز در نظر گرفته می شود، دارای ۲ دانشگاه با رتبه عالی است که یکی از آنها دانشگاه Humboldt-Universität و دیگری Freie Universität است. بنابراین اگر می خواهید علاوه بر برخورداری از بالاترین کیفیت سیستم آموزشی، از فرهنگ و تاریخ غنی آلمان نیز لذت ببرید، تحصیل در این شهر را به شما پیشنهاد می کنیم.

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

فرانکفورت (Frankfurt)

شاخص هزینه های زندگی : ۸۱٫۶۵

اگر به مسائلی همچون سرمایه گذاری و اقتصاد جهانی علاقه دارید، فرانکفورت به عنوان بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. چرا که این شهر میزبان بانک مرکزی اروپا و یکی از بزرگترین مبادلات سهام در جهان است. بر اساس رتبه بندی که در سال ۲۰۱۷ انجام شده است، فرانکفورت به عنوان یکی از بهترین شهرها از لحاظ کیفیت سطح زندگی در نظر گرفته می شود. بنابراین اگر می خواهید به عنوان یک دانشجو در شهری زندگی کنید که از لحاظ اقتصادی در سطح جهان رو به پیشرفت است، بهتر است به فرانکفورت فکر کنید.

تحصیل در آلمان
تحصیل در آلمان

فرایبورگ (Freiburg)

شاخص هزینه های زندگی : ۷۴٫۵۳

فرایبورگ یکی از پر جنب و جوش ترین و البته بهترین شهرهای دانشجویی آلمان است که در جنوب غربی این کشور واقع شده است. موقعیت جغرافیایی این شهر، باعث شده است که نه تنها به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان در نظر گرفته شود، بلکه به محل مناسبی برای تحصیل در زمینه برنامه ریزی شهری، انرژی خورشیدی، محیط زیست و … تبدیل گشته است.

تحصیل
تحصیل

هامبورگ (Hamburg)

شاخص هزینه های زندگی : ۸۰٫۷۵

هامبورگ یکی دیگر از شهرهای بزرگ آلمان است که محل مناسبی برای دانشجویان مهندسین معماری و رطراحی در نظر گرفته می شود. یکی از پیشرفت هایی که اخیرا این شهر داشته است، دانشگاه مدرن HafenCity است که از سال ۲۰۰۶ با تمرکز با معماری و توسعه شهری شروع به فعالیت کرده است.

تحصیل
تحصیل

ماربورگ (Marburg)

شاخص هزینه های زندگی : ۸۱٫۶۵

دانشگاه ماربورگ یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آلمان است که از ۵۰۰ سال پیش تا کنون، بهترین کیفیت آموزشی را در اختیار دانشجویان قرار داده است. یکی از مواردی که باعث شده است این شهر به عنوان یکی از بهترین شهرهای دانشجویی آلمان در نظر گرفته شود، فاصله کوتاه ۱ ساعته آن با شهر فرانکفورت است. جالب است بدانید که به دلیل کیفیت سطح زندگی این شهر، بیش از یک چهارم جمعیت این شهر را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند.

خدمات اول پرداخت

اول پرداخت ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ویژه دانشجویان، برنامه نویسان، فریلنسرها و سایر کاربران ایرانی است که شامل

خرید از فروشگاه های خارجی ، افتتاح حساب های بین المللی ، ارائه درگاه های خارجی ، صدور و شارژ کارت های اعتباری ویزا و مستر ، تعیین وقت سفارت ، ثبت نام آزمون های دانشجویی ، پرداخت هزینه هاست، شارژ حساب وب مانی،فعالسازی حساب های کاربری ویژه برنامه نویسان و نقد کردن درآمد های ارزی آنها می شود.

امتیاز 5/5 - از 4 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT