ویزای توریستی کشورهای GCC

ویزای توریستی کشورهای GCC

زمان مطالعه 2 دقیقه

ویزای الکترونیکی برای ساکنان شورای همکاری GCC، ویزایی است که در صورتی که شما عضو یکی از کشورها همکاری حاشیه خلیج فارس (ساکنان کشورهای عربی) می باشید، برای شما صادر خواهد گردید. این ویزا، تمهیداتی ویژه برای ساکنان شورای همکاری کشورهای GCC است که زبان و پیشینه ای مشترک دارند. در این مطلب به بررسی ویزای توریستی کشورهای GCC می پردازیم.

ویزای توریستی کشورهای GCC

ساکنان کشورهای GCC، شامل ساکنان شش کشور می باشند: کویت، بحرین، عربستان صعودی، عمان، قطر و امارات. مدت زمان این ویزای الکترونیکی برای ساکنان شورای همکاری GCC برهه ای یک ماهه می باشد و هزینه آن 250 درهم می باشد.

شورای همکاری حاشیه خلیج فارس GCC در سال 1981 با هدف اتحاد اقتصادی و نظامی شکل گرفت. تشکیل شورای همکاری میان این شش کشور عرب زبان، اتحادی برای حفظ منافع مشترک میان آن ها بوده است و همواره تمهیداتی برای ساکنان کشورهای شورای همکاری GCC با اهداف تجاری، اجتماعی و گردشگری در نظر گرفته شده است. سهولت در پروسه صدور ویزای الکترونیکی، به منظور گسترش روابط شغلی و اقتصادی و اجتماعی، یکی از همین تمهیدات می باشد.

در بسیاری از کشورها اخذ ویزا از طریق سفارتخانه های آن ها انجام می گیرد و روندی حضوری دارد که این روند حضوری، برای بسیاری از افراد، پروسه ای زمان گیر و فرسایشی می باشد. برای کشور امارات، این روند در اداره کار و مهاجرت امارات و به صورت ویزای الکترونیکی صورت می گیرد. صدور ویزا برای هر کدام از ساکنان شورای همکاری GCC از طریق مراجعه و طی مراحل کم الکترونیکی می باشد. می توان گفت اخذ ویزای الکترونیکی برای ساکنان شورای همکاری GCC یکی از سهل ترین و کم هزینه ترین انواع ویزای الکترونیکی می باشد.

ویزای الکترونیکی برای ساکنان کشورهای شورای همکاری GCC یک ویزای توریستی یا ویزای بازدید کوتاه مدت می باشد و هزینه این ویزای الکترونیکی نسبت به انواع دیگر ویزا، نسبتا مناسب بوده و پس از سپری کردن بازه سی روزه، ویزای الکترونیکی برای ساکنان کشورهای شورای همکاری GCC قابل تمدید خواهد بود.

درصد بالایی از ساکنان کشورهای شورای همکاری GCC، مهاجرین کشورهای دیگر از سرتاسر دنیا می باشند که برای اهدافی متفاوت مانند مقاصد تجاری یا زندگی راحت تر و فرصت های شغلی بهتر یا استفاده از امکانات رو به رشد، به آن کشورها مهاجرت کرده اند. اگر شما هم یکی از ساکنان این کشورها می باشید می توانید از طریق این مرکز مهاجرت با طی کمترین زمان و به صرفه ترین هزینه ها، نسبت به اخذ ویزای الکترونیکی ساکنان کشورهای خلیج فارس اقدام نمایید.

منبع : lifeboatco

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT