تحصیل در یونان

شرایط تحصیل در یونان

زمان مطالعه 8 دقیقه

یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای جهان، با تاریخ و فرهنگ خارق العاده است و دارای چندین دانشگاه است که هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی بین المللی است. در یونان شما این فرصت شگفت انگیز را دارید که در رشته مورد علاقه خود تحصیل کنید و از این کشور زیبا و باستانی لذت ببرید.

چرا تحصیل در یونان؟

1. یونان به مهمان نوازی معروف است

یونانی ها مهمان نوازترین مردم جهان هستند. بنابراین حتی اگر در این کشور دچار شوک فرهنگی شوید، محیط دوستانه آن باعث می شود به سرعت احساس راحتی کنید.

2. دانشگاه های یونان استانداردهای آموزش عالی مدرن را ارائه می دهند

دانشگاه های یونان سابقه طولانی در زمینه تحصیلی دارند و تعداد فزاینده ای از دانشجویان بین المللی در چند سال گذشته ثبت نام کرده اند. کلاس‌های دانشگاه معمولاً رسمی و خشک نیستند، بنابراین می‌توانید منتظر بحث‌های آزاد بین دانشجویان و اساتید باشید. دوره ها شامل درس های تئوری و تحقیق، کار آزمایشگاهی و کارآموزی است.

3. شهریه پایین و هزینه های زندگی

دانشگاه های یونان هزینه های تحصیلی مقرون به صرفه ای برای دانشجویان بین المللی دارند. به طور متوسط، دانشجویان برای مدارک بین المللی لیسانس بین 5000 تا 13000 یورو در سال و برای کارشناسی ارشد 1000 تا 8000 یورو در سال پرداخت می کنند. به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی، هزینه زیادی برای اقامت در یونان نخواهید داشت.

به عنوان مثال دانشجویانی که نیازهای مالی دارند اغلب می توانند به صورت رایگان در سالن های اقامت دانشگاه زندگی کنند. اگر آپارتمان را انتخاب کنید، اجاره بین 250 تا 600 یورو در ماه است. آب و برق ماهانه می تواند حدود 80 تا 120 یورو برای شما هزینه داشته باشد.

4. هوای آفتابی آرامش بخش

اگر عاشق خورشید هستید و نمی توانید از آن سیر شوید، یونان مکان مناسبی برای شماست. یونان با آب و هوای مدیترانه‌ای که شامل تابستان‌های گرم، زمستان‌های ملایم و سواحل زیبا است بهترین مقصد برای شما است.

5. یونان مهد تمدن است

با سابقه ای طولانی و بناهای دیدنی و بناهای تاریخی خیره کننده، جای تعجب نیست که یونان یک جاذبه توریستی مهم است. بازدید از آکروپولیس در آتن، دلفی، صومعه های متئورا، ویرانه های معبد پارتنون، مکان مقدس دلوس، معبد المپیان را فراموش نکنید.

در کدام دانشگاه ها و کالج های یونان تحصیل کنیم؟

یونان دارای 24 موسسه آموزش عالی دولتی است. دانشگاه‌های یونان مدرک‌های لیسانس، کارشناسی ارشد و دکترا را در طیف وسیعی از رشته‌های علمی از STEM تا هنر و علوم انسانی، علوم بهداشت، اقتصاد و تجارت ارائه می دهد. در اینجا لیستی از دانشگاه های یونان وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن
  • دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن
  • دانشگاه پیرئوس
  • دانشگاه ارسطو تسالونیکی
  • دانشگاه پاتراس

تحصیل در یونان چگونه است؟

در دانشگاه های یونان، فضای کلاس به طور کلی بسیار آرام است و استادان رفتار دوستانه ای دارند و دانشجویان را تشویق به پرسیدن سوال می کنند. دانشگاه های یونان به دلیل پذیرش دانشجو از سراسر جهان چند فرهنگی است. درس ها علاوه بر بخش های تئوری بسیار فعال است و شامل سخنرانی، تمرینات عملی یا آزمایشگاه ها است. در اکثر پردیس‌های دانشگاه، دانشجویان اغلب فعالیت‌های اجتماعی مانند نمایشنامه، نمایشگاه نقاشی یا سخنرانی‌های علمی را سازماندهی می‌کنند.

در یونان در چه رشته ای کنیم؟

یونان به عنوان زادگاه دموکراسی شناخته می شود و این کشور همچنین تأثیر زیادی بر علوم اولیه مانند ریاضیات و فیزیک داشته است. به علاوه بسیاری از مشهورترین فیلسوفان جهان از جمله سقراط، افلاطون یا ارسطو در آتن باستان تدریس می کردند. با توجه به این میراث جالب، اگر تاریخ و فلسفه را انتخاب کنید، ایده خوبی است اما می توانید در دوره های لیسانس و فوق لیسانس زیادی را نیز در رشته هایی مانند باستان شناسی، امور مالی، ارتباطات، کشتیرانی و تجارت شرکت کنید. در اینجا برخی از محبوب ترین رشته های تحصیلی در یونان آورده شده است

  • کارشناسی ارشد پزشکی در یونان
  • کارشناسی ارشد باستان شناسی در یونان
  • کارشناسی ارشد مدیریت در یونان

در کدام شهرهای یونان تحصیل کنیم؟

بخش بزرگی از دانشگاه های یونان در بزرگترین شهرهای این کشور، آتن و تسالونیکی قرار دارند. اما می توانید دانشگاه های دیگری را نیز در هراکلیون، میتیلینی، پاتراس و ولس پیدا کنید.

در هر شهر دانشجویی که انتخاب کنید، فضای آرامی را که همه در یونان از آن صحبت می کنند، احساس خواهید کرد. شهرهای بزرگ یونان مملو از جاذبه های فرهنگی هستند، از کلیساهای قدیمی گرفته تا قلعه ها و از آنجایی که همه شهرها توسط دریا احاطه شده اند، می توانید در اوقات فراغت خود از پیاده روی در ساحل یا قایق سواری لذت ببرید.

نحوه اپلای دانشگاه در یونان

لیسانس

شما باید تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به صورت آنلاین از طریق وزارت آموزش ملی و امور مذهبی یونان ارسال کنید. تمامی مدارک شما باید به زبان یونانی ترجمه شده و توسط یک مقام دیپلماتیک یونانی در خارج از کشور یا توسط سرویس ترجمه وزارت امور خارجه در یونان تأیید شود.

کارشناسی ارشد یا دکترا

شما باید به صورت آنلاین درخواست دهید و تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دانشگاه انتخابی خود ارسال کنید. تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که همه آنها به یونانی ترجمه شده اند. به عنوان مثال مدرک لیسانس یا معادل آن در سطح بین المللی، شرط اصلی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه یونان است.

قبل از ثبت نام مطمئن شوید که مدرک زبان مورد نیاز را دارید. عملکرد خود را به عنوان یک دانشجو نشان دهید و میانگین نمرات (GPA)شما در طول تحصیل را حساب کنید. حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید!

چگونه برای دانشگاه یونان واجد شرایط شویم؟

دوره های آمادگی را بگذرانید

این نوع دوره‌ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه‌های تحصیلات تکمیلی، آموزش بیشتری ببینند. یک برنامه پیش از M.B.A، پیش قانون یا پیش از پزشکی، و همچنین هر دوره پایه یا آمادگی دیگری که به شما امکان می دهد در برنامه تحصیلی انتخابی خود تحصیل کنید، امتحان کنید.

زبان انگلیسی خود را از طریق دوره آمادگی زبان انگلیسی بهبود بخشید

اگر در یک برنامه تحصیلی در یونان شرکت می کنید، گاهی باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. این دوره ها همچنین شما را برای هر یک از آزمون های زبان انگلیسی مورد نیاز دانشگاه ها آماده می کند.

آزمون های زبان انگلیسی

بیش از 200 برنامه به زبان انگلیسی در یونان وجود دارد. دانشگاه‌های یونان می‌خواهند مدرکی ببینند که شما مهارت‌های خوبی در زبان انگلیسی دارید تا بتوانید به راحتی در دوره‌های خود موفق شوید. تقریباً تمام دانشگاه های یونان این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

  • آکادمیک PTE
  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته

زندگی در یونان

بیایید نگاهی دقیق تر به شهریه و هزینه های زندگی در یونان بیندازیم:

هزینه تحصیل در یونان

تحصیلات عالی در یونان مقرون به صرفه است. از دانشجویان بین المللی شهریه مقرون به صرفه دریافت می شود. به طور متوسط دانشجویان برای مدارک بین المللی لیسانس بین 5000 تا 13000 یورو در سال و برای کارشناسی ارشد 1000 تا 8000 یورو در سال پرداخت می کنند.

هزینه های اسکان

به عنوان یکی از مقرون به صرفه ترین کشورهای اروپایی، هزینه زیادی برای اقامت در یونان نخواهید داشت. به عنوان مثال دانشجویانی که نیازهای مالی دارند اغلب می توانند به صورت رایگان در سالن های اقامت دانشگاه زندگی کنند. اگر آپارتمان را انتخاب کنید، اجاره بین 250 تا 600 یورو در ماه است. آب و برق ماهانه می تواند حدود 80 تا 120 یورو برای شما هزینه داشته باشد.

مراقبت های پزشکی

شهروندان اتحادیه اروپا به اکثر خدمات مراقبت های بهداشتی ارائه شده توسط بیمارستان های دولتی یونان با کارت بیمه سلامت اروپا EHIC رایگان دسترسی دارند. دانشجویانی که از برخی کشورهای غیر اتحادیه اروپا می آیند ممکن است به دلیل توافقات متقابل با یونان از مراقبت های پزشکی رایگان بهره مند شوند. اگر اینطور نیست، باید قبل از عزیمت به یونان، بیمه درمانی خصوصی تهیه کنید. با این حال اکثر بیمارستان هایی که بیمه خارجی را می پذیرند، در آتن یا تسالونیکی هستند.

هزینه های غذا

خرید از سوپرمارکت های محلی در حدود 200 یورو در ماه می شود. یک وعده غذایی در یک رستوران ارزان قیمت حدود 10 یورو است، اما می توانید غذای ارزان را با حدود 5 یورو نیز پیدا کنید. در برخی از غذاخوری های دانشگاه، می توانید با کارت دانشجویی 3 وعده غذایی رایگان در روز داشته باشید که هزینه آن تنها 20 یورو در هر ترم است. به طور کلی شما باید حدود 400 تا 600 یورو در ماه برای هزینه های زندگی در یونان آماده کنید.

درباره یونان

یونان در جنوب شرقی اروپا و در انتهای جنوبی شبه جزیره بالکان واقع شده است. یونان در نقطه تلاقی سه قاره اروپا، آسیا و آفریقا قرار دارد. آتن پایتخت و بزرگترین شهر یونان است. آتن بر منطقه آتیکا تسلط دارد و یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان است که تاریخ ثبت شده آن حدود 3400 سال است. از آتن به طور گسترده به عنوان مهد تمدن غرب و زادگاه دموکراسی یاد می شود.

یونان کشوری دموکراتیک با اقتصاد پیشرفته است. برخی از مهم ترین بخش ها شامل کشتیرانی، تجارت، آموزش، مراقبت های بهداشتی، املاک و مستغلات، حمل و نقل، امور مالی، مدیریت دولتی و خدمات مهمان نوازی است. یونانی زبان رسمی است، اما نگران نباشید! شما نباید با موانع زبانی روبرو شوید، زیرا اکثر جوانان در یونان به خوبی انگلیسی صحبت می کنند.

مکان های نمادین برای بازدید

هنگامی که در یونان هستید، می توانید در مورد تمدن کلاسیک بیاموزید، در خیابان های باستانی پرسه بزنید، مکان های “کولوسوس رودس” را ببینید و از چندین بنای تاریخی و مکان های باستان شناسی از کلیساهای بیزانس تا دهکده ها و قلعه های منحصر به فرد بازدید کنید.

برخی از محبوب ترین جاذبه های یونان عبارتند از:

  • آکروپولیس آتن
  • آگورا باستانی
  • معبد پوزئیدون در کیپ سونیو
  • معبد دلفی
  • Mycenae و Epidaurus باستان
  • کوه المپ
  • شهر بیزانسی تسالونیکی
  • کاخ کنوسوس در کرت
  • جزیره سانتورینی
  • صومعه های متئورا

واقعیت ها

ضرب‌المثل معروف «گرفتن گاو از شاخ‌هایش» از اسطوره یونانی هرکول می‌آید که کرت را با گرفتن شاخ گاو خشمگین از دست گاو نر نجات داد.

آتن یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا است و به عنوان زادگاه دموکراسی، فلسفه غرب، بازی های المپیک، علوم سیاسی، اصول اصلی ریاضی و سنت های تئاتر تراژدی و کمدی شناخته می شود.

رنگ آبی سقف خانه ها و گنبدهای کلیسا در یونان به دلیل اعتقاد باستانی استفاده می شود که این سایه آبی شر را از خود دور می کند.

نام آتن، پایتخت این شهر از اساطیر یونانی نشات گرفته است. آتنا یک درخت زیتون به شهر هدیه داد که خدایان آن را بسیار ارزشمند می دانستند.

یونانیان بر مفاهیم اولیه علم تأثیر زیادی گذاشتند و بیشتر نمادهای مورد استفاده در فیزیک و ریاضیات عالی از الفبای یونانی مشتق شده اند.

نحوه اپلای برای کارشناسی ارشد در یونان

اگر تصمیم به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در یونان گرفته اید، باید مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید تا ثابت کنید که با شرایط دانشگاه مطابقت دارید. اطلاعات شخصی کامل، صلاحیت های قبلی، اطلاعات مالی و بیانیه شخصی را ارائه دهید.

برای پذیرش تحصیلی در یونان چه مدارکی باید ارائه کنید؟

برای درخواست تحصیل در دانشگاه یونان احتمالاً از شما خواسته می شود برخی از مدارک زیر را ارائه دهید:

  • شناسنامه
  • عکس های اخیر
  • گذرنامه یا کارت ملی شما
  • یک یا چند نامه مرجع از کارفرمایان یا استادان گذشته
  • کپی مدارک یا گواهینامه های گذشته، از جمله مدرک لیسانس شما
  • ریز نمرات دانشگاهی
  • تعهد نامه
  • رزومه

نوعی مدرک که نشان می دهد می توانید از اقامت خود در کشور در طول تحصیل حمایت کنید. بسته به موضوع یا تخصص کارشناسی ارشد انتخابی خود، ممکن است از شما خواسته شود که نمرات آزمون های مانند GRE، GMAT یا LSAT را ارائه دهید. بررسی کنید که آیا دوره انتخابی شما به هر یک از این ها یا موارد دیگر نیاز دارد یا خیر.

لیست مدارک بستگی به الزامات خاص دانشگاه های یونان دارد، بنابراین ممکن است از شما خواسته شود که مدارک دیگری را ارسال کنید. همچنین این احتمال وجود دارد که ترجمه رسمی انگلیسی مدارک خود یا ترجمه به زبان یونانی را ارائه دهید.

مهارت های انگلیسی خود را ثابت کنید

از آنجایی که مدرک بین المللی زبان انگلیسی را می خوانید، باید مدرک زبان ارائه دهید. برخی از گزینه های محبوب برای دانشجویان بین المللی، مدرک زبان آیلتس، تافل یا C1 Advanced هستند.

شما باید حداقل نمره زبان تعیین شده توسط دانشگاه را داشته باشید و نمرات آزمون شما نباید بیشتر از 1-2 سال باشد. اگر حداقل الزامات زبان را ندارید، باید با گذراندن دوره آمادگی زبان انگلیسی، مهارت ها و نمرات خود را بهبود ببخشید.

مهلت درخواست برای یونان

مهلت درخواست برای کارشناسی ارشد در یونان معمولا در تابستان (ژوئن-ژوئیه) یا در زمستان (ژانویه-فوریه) است. به خاطر داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مهلت درخواست ندارند، به این معنی که هر زمان که آماده باشید می توانید درخواست دهید. برای جلوگیری از تاخیر یا از دست دادن مهلت های زمانی، مدارک مورد نیاز خود را از قبل ارسال کنید.

امتیاز دهید

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT