آموزش درخواست ویزای توریستی کانادا

آموزش درخواست ویزای توریستی کانادا | آموزش تصویری گام به گام

زمان مطالعه 6 دقیقه

کانادا کشوری در آمریکای شمالی با آب هوای سرد و طبیعت بکر که مسلما به عنوان یک مقصد جذاب به ذهن شما رسیده است. کشوری امن که شرایطی را برای کار، تحصیل و سفر ارائه می‌کند که بسیاری از مردم کشور‌های دیگر را ترغیب به مهاجرت می‌کند. در این مقاله به آموزش درخواست ویزای توریستی کانادا می‌پردازیم که راه‌گشای بسیاری از افراد مختلف است.

آموزش درخواست ویزای توریستی کانادا به صورت مرحله به مرحله

اگر تصمیم به سفر به کانادا را داشته‌اید حتما در تماس با آژانس‌های مسافرتی کاملا ناامید شده‌اید. چرا که به علت عدم وجود سفارت کانادا در ایران و عدم آشنایی بسیاری با نحوه‌ی صحیح درخواست ویزا، اخذ ویزای تویستی کانادا مشکل به نظر می‌آید. مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا (Canada Visa) را در چند مرحله و به صورت گام به گام به صورت زیر است:

canada evisa

گام اول: مراجعه به سایت ویزای توریستی کانادا 

 با مراجعه به سایت Canada.ca، برای ویزای کانادا با گزینه‌های متعددی مواجه می‌شوید. لازم نیست تمامی گزینه‌ها را بررسی نمایید چرا که شما نیاز به ویزای توریستی دارید، پس مستقیما به این لینک مراجعه نمایید.

در این صفحه Continue to GCkey را انتخاب نمایید. GCkey در واقع یک کلید الکترونیکی ایمن می‌باشد که با استفاده از آن می توانید با امنیت بالا مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا را پیش ببرید. در صفحه بعدی روی گزینه sing up کلیک نمایید.

canada evisa

گام دوم: ثبت نام در قسمت GCKEY

با کلیک روی گزینه Sign up صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که قوانین و مقررات و شرایط استفاده را توضیح داده است روی گزینه I accept کلیک نمایید.

canada evisa

در صفحه بعدی باید نام کاربری و رمز عبور خود را انتخاب نمایید.

canada evisa

پس از انتخاب یوزر نیم و پسورد از شما خواسته  میشود که به ۶ سوال پاسخ دهید که ۴ سوال از آن اجباری می‌باشد. به این سوال‌ها با دقت پاسخ دهید و پاسخ‌ها را یادداشت نمایید زیرا برای پرداخت هزینه سفارت این سوالات مجددا از شما پرسیده خواهد شد.

canada evisa

پس از پاسخ دادن به سوالات امنیتی سایت به صورت اتوماتیک یک بار شما را Log out می‌کند. با مراجعه مجدد به صفحه GCKEY  با ورود نام کاربری و کلمه عبور خود می‌توانید مجددا مراحل را ادامه دهید. همانطور که مشاهده می‌کنید با ورود دوباره باید برروی I accept جهت پذیرفتن قوانین و مقررات کلیک نمایید.

canada evisa

پس از پذیرفتن قوانین و مقررات صفحه‌ای را مشاهده می‌نمایید که باید به ترتیب در نوار‌های موجود نام، نام خانوادگی، ایمیل و زبان را وارد نمایید. در قسمت Language تنها دو گزینه انگلیسی و فرانسوی وجود دارد. بهتر است زبانی را انتخاب نمایید که به آن تسلط کامل دارید. سپس روی گزینه ی Continue کلیک نمایید.

در صفحه بعدی از شما تقاضا می‌شود ۴ سوال امنیتی را ایجاد نمایید و پاسخ دهید. با دقت به این سوالات پاسخ دهید زیرا در مرحله‌ی پرداخت از شما مجددا این سوالات پرسیده می‌شود.

canada evisa

با ایجاد و پاسخ به سوالات امنیتی و کلیک روی گزینه Continue آماده سازی درخواست ویزای توریستی کانادا می‌شویم. در صفحه‌ بعدی هم روی گزینه apply to come to Canada کلیک نمایید.

canada evisa

در این قسمت نیاز به ورود personal reference code می‌باشد، جهت دریافت این کد می‌بایست با کلیک بر روی visitor visa,study and work permit به سوالاتی پاسخ دهید و فرم‌هایی را دانلود نموده و پر نمایید.

canada evisa

گام سوم: بررسی صلاحیت دریافت ویزای توریستی کانادا

در این مرحله از شما تعدادی سوال پرسیده می‌‌شود این سوالات به ترتیب عبارتند از:

  • می‌خواهید در کانادا چه کاری انجام دهید؟
  • برنامه ریزی شما جهت اقامت در کانادا چه مدت می‌باشد؟
  • کد کشور پاسپورت خود را از منوی کشویی انتخاب نمایید.
  • در حال حاضر در کدام کشور اقامت دارید؟
  • آیا از اعضای خانواده شما شخصی وجود دارد که در حال حاضر شهروند کانادا باشد یا در کانادا اقامت دایم داشته باشد؟
  • تاریخ تولد خود را وارد نمایید؟
canada evisa

پس از پاسخ به این سوالات با کلیک روی گزینه ی next به گام بعدی می‌رویم.

گام چهارم: سوالات مربوط به سفارت کانادا

در این مرحله سوالات مختلفی از قبیل اقامت قبلی در کانادا، داشتن گرین کارت آمریکا، وضعیت تاهل و غیره پرسیده می‌شود که بنا به شرایط خود، به طور صادقانه به آنها پاسخ دهید. لیست این سوالات می‌توانید در تصاویر بعدی مشاهده نمایید.

canada evisa
canada evisa

گام پنجم: مدارک مورد نیاز

در این مرحله راهنمایی‌هایی جهت نوع و حجم و فرمت فایل‌هایی که لازم است در مراحل بعدی اپلود نمایید آمده است همچنین راهنمایی هایی جهت پر کردن فرم‌ها آورده شده است.

canada evisa

با کلیک بر روی next به گام بعدی می‌رویم.

گام ششم: آپلود مدارک

در این مرحله مدارکی را باید آپلود نمایید این مدارک شامل :

  1. پاسپورت
  2. فرم مبنی بر بخشودگی مالیاتی
  3. فرم اثبات تمکن مالی
  4. عکس دیجیتال
  5. منظور از سفر
  6. اطلاعات خانواده

نحوه آپلود این اطلاعات به طور کامل با کلیک بر روی instructions نمایش داده می‌شود.

canada evisa

گام هفتم: امضای الکترونیکی درخواست ویزای توریستی کانادا

در این مرحله از شما خواسته می‌شود اظهار نمایید که تمامی مراحل و سوالات را در کمال صداقت و با صحت وارد کرده‌اید. سپس باید به صورت امضای الکترونیکی این فرم را امضا نمایید.

canada evisa

گام هشتم: پرداخت هزینه سفارت

پس از امضای الکترونیکی یک چک لیست از اطلاعاتی که وارد کرده‌اید برای شما نمایش داده می‌شود تا در صورت لزوم اصلاح شود. در صورتی که مشکلی در این فرم وجود نداشت با کلیک روی گزینه ی transmit and pay به صفحه‌ پرداخت متصل خواهید شد.
هزینه‌ی سفارت کانادا ۱۰۰ دلار کانادا می‌باشد که برای پرداخت آن می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت مجموعه اول پرداخت استفاده نمایید.

گام نهم: انگشت نگاری در دفاتر VAC

پس از پرداخت هزینه سفارت باید ۸۵ دلار کانادا هم به عنوان هزینه انگشت نگاری پرداخت نمایید. توجه داشته باشید که معمولا پس از ۲۴ ساعت از پرداخت هزینه سفارت و انگشت نگاری نامه‌ای در این سایت دریافت می‌نمایید که باید با در دست داشتن پاسپورت خود به یکی از دفاتر VAC مراجعه کرده تا فرایند انگشت نگاری و عکس برداری از چهره انجام شود.

گام دهم: Visa pick up

پس از حدود ۳ تا ۴ هفته از زمان مراجعه شما به VAC نامه‌ای دریافت خواهید کرد با این مضمون که اداره‌ی مهاجرت کانادا نیاز به اصل پاسپورت شما دارد. پس از دریافت این نامه شما تا ۳۰ روز مهلت دارید تا اصل پاسپورت خود را به یکی از VAC‌های معتبر ارائه نمایید.

امیدواریم آموزش درخواست ویزای توریستی کانادا برای شما بسیار موثر واقع شده باشد. برای پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت و انگشت نگاری در دفاتر VAC هم می‌توانید به راحتی از مجموعه اول پرداخت کمک بگیرید. همچنین شما می‌توانید مستقیما و بدون نیاز به آٓژانس‌های مسافرتی برای خرید بلیط هواپیما مسیرهای یک توقفه به کانادا اقدام نمایید.

خدمات پرداخت هزینه تعیین وقت سفارت

امتیاز 5/5 - از 12 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT