آمارکتس‌ چند نوع حساب معاملاتی دارد؟

آمارکتس‌ چند نوع حساب معاملاتی دارد؟

زمان مطالعه 5 دقیقه

بروکرهای مختلفی در فارکس فعالیت دارند که هر کدام از آنها دارای سوابق طولانی و یا کوتاه مدت در این بازار هستند. آمارکتس به عنوان یکی از قدیمی‌ترین کارگزارهایی است که به ایرانیان خدمات ارائه میکند و این بروکر از سال ۲۰۰۷ شروع به ارائه خدمات کرده است.

وبسایت ایتسکا در صفحه زیر، لیستی را تنظیم کرده است که داخل آن، تمام بروکر های فارکس و همچنین امارکتس را بررسی نموده. در این صفحه میتوانید رتبه آمارکتس در بین بروکر هایی که به ایرانیان خدمات میدهند را مشاهده کنید:

بهترین بروکر فارکس ( در این نقد و بررسی در تاریخ نگارش این مقاله، بروکر آمارکتس رتبه 4 را دارد)

آمارکتس قدمت بالا و البته سابقه فعالیت بالایی بین ایرانیان دارد. کاربران به راحتی میتوانند در آمارکتس ثبت نام کنند. فرایند آنی واریز و برداشت در آمارکتس باعث شده که طرفداران زیادی در سرتاسر جهان داشته باشد. سرمایه‌گذاران در ۴ نوع حساب مختلف می‌توانند در این بروکر اقدام به فعالیت ‌کنند.

آمارکتس چیست؟

آمارکتس به عنوان یک سامانه معاملاتی است که در حوزه‌های مختلف امکان معامله برای تریدرها را فراهم آورده است. آمارکتس برای مشتری‌های خود سبد معاملاتی سهام متنوعی در نظر گرفته است. به طور کلی آمارکتس ۱۶ بورس بزرگ دنیا و ۱۴۲ سهام معتبر را برای استفاده کاربران ارائه می‌دهد. امکان فعالیت فارسی زبانان در این نوع بروکر وجود دارد، زیرا از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

حساب‌های بروکر آمارکتس

بروکر به عنوان یکی از حرفه‌ای‌ترین کارگزاری‌های فارکس است که برای کاربران خود حساب‌های معاملاتی متنوعی ارائه می‌دهد. شما در آمارکتس می‌توانید حسابی با ارز پایه دلار، یورو و یا بیت کوین داشته باشید.

حساب‌های آمارکتس کمترین میزان اسپرد را دارند. در ادامه می‌خواهیم هر کدام از حساب‌های بروکر آمارکتس را با همدیگر بررسی کرده و توضیحاتی از آنها ارائه دهیم.

 

حساب استاندارد

حساب استاندارد به عنوان متداول‌ترین و مشهورترین نوع حسابی است که کاربران از آن استفاده می‌کنند. در حساب استاندارد نمادهایی ارائه می‌شود که شامل جفت ارزها و نمادها در بازار فارکس، شاخص‌های معاملاتی، اوراق قرضه، بازار کالا، فلزات، بازار رمز ارزها یا کریپتوکارنسی، بازار سهام و ۱۹ نماد در بازار atf است.

در حساب استاندارد اردرها به دو شیوه اجرا می‌شوند که شامل market exctuion ‌ و instant execution ‌ است. هر کدام از شیوه‌ها بر حسب آنکه در هنگام افتتاح حساب کدام را انتخاب می‌کنیم برای معاملات شما لحاظ می‌شود.

حساب ECN آمارکتس

حساب ECN مارکت برای تریدرهای اسکالپر مناسب است. برای آنکه بتوانید این حساب را افتتاح کنید، حداقل واریزی شما باید ۲۰۰ دلار و یا ۲۰۰ یورو باشد. میزان کارمزد حساب ECN در هر یک از لات‌ها برابر با دو و نیم دلار و یا یورو است.

به طور کلی شما دذ هر یک از پوزیشن‌ها، برای هر یک لات کخ باز و بسته کنید، باید ۵ دلار و یا ۵ یورو پرداخت نمایید. نمادهایی که در این حساب ارائه می‌شود، شامل جفت ارزها، نمادهای بازار فارکس، فلزات، بازار کالا، بازار رمز و ارز، شاخص معاملاتی، بازار سهام و ۱۹ نماد در بازار ATF است.

در حساب ECN درصد استاپ اوت بیشتر از بقیه حساب‌ها بوده و میزان آن ۴۰ درصد است. میزان مارجین برای پوزیشن‌های هک شده همانند سایر حساب‌ها برآورد شده و در حدود ۵۰ درصد است.

تمامی اردرها از طریق اجرای بازار تکمیل می‌شود. ECN ‌ اسپرت پایینی دارد و از صفر پیپ شروع می‌شود، اما شما در این نوع حساب برای باز و بسته کردن معاملات نیاز به پرداخت کارمزد دارید.

حساب کریپتو‌

حساب کریپتو و یا رمزنگاری در آمارکتس برای آن دسته از افرادی مناسب است که می‌خواهند موجودی و ارز پایه حساب خود را به بیت کوین نگهداری کنند. در واقع ارز پایه این حساب بیت کوین است که با واحد mbt نمایش داده می‌شود. افراد با افتتاح این نوع حساب نیاز به حداقل واریز ۱۰ mbt دارند.

حساب فیکس آمارکتس‌

حساب فیکس و یا اسپرت ثابت آمارکتس یک نوع حسابی است که اسپرت آن به صورت ثابت باقی مانده و حالت شناور ندارد. این اسپرت ثابت صرفاً برای آن دسته از جفت ارزهای فارکس و فلزات به کار می‌رود.

در بخش‌های دیگر چون اوراق قرضه، کریپتوکارنسی، شاخص‌ها، کالاها و سهام‌ها اسپرت ثابت نبوده و به صورت شناور است. در این نوع حساب اسپرت از ۳ پیپ شروع می‌شود. نمادهایی که در این نوع حساب معامله می‌شوند شامل: ارزها و نمادها در بازار فارکس، شاخص‌های معاملاتی، بازار کالا، فلزات، بازار رمز ارزها، بازار سهام و ۱۹ نماد در بازار ETF می‌باشد.

طلا

بسیاری از تریدرهایی که در بازار فارکس فعالیت دارند، فقط اقدام به معامله طلا می‌کنند. کارگزاری آمارکتس برای آنکه به این نیاز تریدرها پاسخ دهد، شرایط ویژه برای معامله طلا در فارکس در نظر گرفته است. در این شرایط شما با استفاده از حساب ویژه تنها می‌توانید طلا را معامله کنید که با اسپرت پایینی همراه است.

حساب اسلامی

حساب اسلامی و یا حساب سواپ فری در آمارکتس یک نوع حسابی است که در آن به ازای باز ماندن معاملات در شب کارمزد گرفته نمی‌شود. در واقع آمارکتس به مسلمان، خود حساب ویژه‌ای به عنوان حساب اسلامی ارائه می‌دهد. حساب اسلامی برای هر سه نوع حساب استاندارد فیکس و ECN قابل ارائه است، فقط کافی است که آن را فعال کنید.

در صفحه زیر میتوانید بهترین حساب های اسلامی را نیز مشاهده کنید. در تاریخ 2 اسفند 1402 ، طبق گزارشی که ایتسکا منتشر کرده، آمارکتس رتبه سوم در بین بروکر ها برای حساب اسلامی است.

لینک گزارش:

بهترین بروکر برای حساب اسلامی

حساب مجازی یا دمو‌

وقتی شما به عنوان یک فرد معامله‌گر تازه کار هستید و برای اولین بار می‌خواهید وارد بروکر مارکت شوید، بهتر است که از حساب دمو استفاده کنید. دمو و یا حساب مجازی تمام شرایط معاملاتی همانند حساب واقعی را دارد. آمارکتس به کاربران خود امکان استفاده از حساب های دمو در همه ساختار های بروکر را میدهد. همچنین سعی کرده که تمام مراحل واریز وجه را در حساب دمو ایجاد کند.

طبق گزارش و نقد و بررسی که وبسایت ایتسکا پس از بررسی تمام حساب های دمو در بروکر ها انجام داده است ، آمارکتس در حال حاضر، دومین بروکر برتر در خصوص حساب های دمو و شرایط حساب های دمو است. میتوانید لیست کامل را در لینک زیر مشاهده کنید.

بهترین بروکر حساب دمو

مقایسه‌های حساب‌های آمارکتس

زمانی که شما به عنوان یک تریدر می‌خواهید در بروکر آمارکتس فعالیت کنید، در ابتدا یک نوع حسابی را باید ایجاد کنید. ما می‌خواهیم با یک نگاه کلی انواع حساب‌های معاملاتی آمارکس را با همدیگر مقایسه کنیم.

در ابتدا شما باید به چند فاکتور مهم توجه داشته باشید که اولین نقطه مبلغ واریزی برای ایجاد حساب است. اکثر کاربران به دنبال حسابی هستند که به کمترین واریزی نیاز داشته باشد. سپس اولویت با حساب‌هایی است که میزان اسپرد و کمیسیون آنها پایین‌تر باشد، به همین خاطر اکثراً به سراغ حساب استاندارد و یا حساب ECN می‌روند.

جدول معرفی و مقایسه حساب های بروکر آمارکتس

در جدول زیر میتوانید حساب های بروکر آمارکتس را مشاهده کنید.

 

نوع حساب حداقل واریز لوریج حداقل حجم سفارش اسپرد کمیسیون میزان Stop Out ارز حساب
کریپتو MBT 10 1:500 0.01 از 1.3 پیپ 20% MBT
ECN 200 دلار 1:3000 0.01 از 0 پیپ 2.5 دلار در لات 40% USD, EUR
استاندارد 100 دلار 1:3000 0.01 از 1.3 پیپ 20% USD, EUR
فیکس 100 دلار 1:3000 0.01 ثابت از 3 پیپ 20% USD, EUR

جمع بندی

آمارکتس، یکی از بروکر هایی ست که به ایرانیان سرویس دهی میکند و کاربران ایرانی میتوانند از آن استفاده کنند. پیشنهاد میکنیم برای بررسی بیشتر فرایند های ثبت نام و مشاهده جزییات بیشتر در خصوص بروکر امارکتس، به وبسایت ایتسکا مراجعه نمایید. وبسایت ایتسکا، بزرگترین وبسایت آموزش فارکس در ایران است. در وبسایت ایتسکا تمام بروکر ها با جزییات به صورت کامل نقد و بررسی شده اند و اطلاعات آنها به صورت کامل در دسترس کاربران است.

همچنین میتوانید برای بررسی بیشتر میتوانید منابع ما در نگارش این مقاله را مطالعه کنید:

سایت اصلی بروکر آمارکتس

جامعه تریدر های امریکا

تراست پایلوت

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

یک دیدگاه

  1. دانیال جهانگیری گفت:

    شما خودتون از کدوم حساب استفاده میکنید؟ من سرمایه م 100 دلار هست و میخوام با این میزان وارد فارکس بشم.
    با 100 دلار کدوم حساب بهتره؟
    بعدشم ، میتونم چند وقت دیگه بیام و حساب رو به یک حساب دیگه تبدیل کنم؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT