ارز فوین چیست؟

آیا ارز فوین (Foin) مشکوک به کلاهبرداری است؟

زمان مطالعه 2 دقیقه

ارز فوین (Foin) که این روز‌ها در برخی از کشورهای در حال توسعه مورد استقبال قرار گرفته است، مشکوک به کلاهبرداری است. بسیاری از کاربران بیان می‌کنند که حساب آنها در Financial.org از کار افتاده است و امکان دسترسی به هیچ اکانتی را ندارند. سازمان معتبر رویترز اعلام کرده که تلاش خبرنگارانشان برای ارتباط با موسسان Financial.org به منظور پرسیدن سوالات بنیادی و شفاف‌سازی این ارز بی‌ثمر بوده است.

قابل توجه است که مراکز نظارت بر سرمایه‌گذاری کشورهای بریتانیا، اندونزی، مالزی، فلیپین، سنگاپور، امارات متحده عربی و تایلند نسبت به سرمایه‌گذاری در فوین هشدار جدی داده‌اند. همچنین مجوز استفاده از لوگو Foin در بریتانیا منقضی شده است و اجازه استفاده تجاری از این لوگو در بریتانیا وجود ندارد.

بنابر گفته کارشناسان رویترز، دفتر اصلی این سازمان که در ابوظبی قرار داشته است، هم اکنون تخلیه شده است و از مسولان آن خبری در دسترس نیست.

موسسان ارز فوین علاوه بر سایت Financial.org از سایت‌های دیگری برای اختصاص کیف پول، بازاریابی و دیگر فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند که شامل foinwalletmigration.com ، foin.io، fopay.io و foin.com می‌شود. هر کدام از این سایت‌ها دارای طراحی‌های عالی با تبلیغات ویدیویی هستند که لازم است مراجعه کنندگان نسبت به موارد تبلیغی عجولانه تصمیم نگیرند.

ارز فوین یک کلاهبرداری

چه موارد مشکوکی در اعلامیه ارز فوین وجود دارد؟

در اعلامیه جدید این شرکت، از سرمایه‌گذاران درخواست کرده است که: در ازای هر فوین باید 8.75 دلار به صورت یکجا پرداخت کنند تا بتوانند کیف پول فوین را ارتقاء دهند. فوین‌هایی که تا تاریخ 13 دسامبر برای آنها درخواست برداشت انجام نشده باشد به بنیاد فوین اهدا خواهند شد تا به ترویج استفاده از فوین در جامعه جهانی کمک کند.

شرکت Financial.org ادعا کرده بود که بالغ بر ۲۰۰ هزار سرمایه‌گذار با حداقل سرمایه ۴ هزار دلار توانسته است جذب کند. با این حال سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این مرکز با جذب میلیون‌ها دلار سرمایه برای ساخت و توسعه کیف پول خود و بلاکچین فوین، هنوز نتوانسته‌ در زمان مقرر کار را به اتمام برساند، در حالی که بسیاری از ارزهای دیجیتال معروف به راحتی و با سرمایه‌های بسیار‌ اندک کار خود را به خوبی توسعه داده‌اند.

سوال دوم این است که چرا برای توسعه دوباره از سرمایه‌گذارن درخواست پول به صورت یکجا دارند و با تحت فشار قرار دادن سرمایه‌گذاران در بازه زمانی کوتاه مدت، آنها را تهدید به برداشت فوین‌ها و انتقال به بنیاد فوین می‌نماید. درحالی که طبق اصول سرمایه‌گذاری بایستی یا پول‌ها را به سرمایه‌گذار باز گرداند یا بر توافقی که مبنی بر حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری است عمل کند.

همچنین تنها یک صرافی ارز دیجیتال در دنیا ادعا کرده است که فوین را به مارکت راه خواهد داد. بدون وجود صرافی و عدم امکان تبدیل آنها به ارزهای معتبری مثل بیت کوین یا اتریوم، به معنی عدم امکان تبدیل آنها به دلار یا ریال است.

اول پرداخت با بهره‌گیری از متخصصان مجرب در حوزه ارز دیجیتال سعی در آگاه‌سازی مخاطبان و سرمایه‌گذاران دارد. با این حال مسولیت سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری روی ارزهای مختلف بر عهده خود اشخاص است. در صورتی که مایل هستید روی ارزهای معتبر سرمایه‌گذاری کنید، می‌توانید از خدمات اول پرداخت بهره ببرید.

 

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

2 دیدگاه

  1. حسن رضوی گفت:

    امکان خرید و فروش و تبدیل با برخی زوج ارزها در دو صرافی به نام های Hotbit (hotbit.io) و P2PB2B (p2pb2b.io) البته با محدودیت KYC فراهم است.

    1. فرید امیری گفت:

      دوست عزیز سوالی که مطرح هست این است که آیا در این صرافی ها خریدار واقعی ارز فوین وجود دارد؟ یا با چه قیمتی به فروش می رسد؟

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT