اخذ اقامت اتریش

اخذ اقامت اتریش (بخش اول)

زمان مطالعه 3 دقیقه

اقامت اتریش یکی از برترین اهداف برای مهاجرت به خارج از کشور است. کشور اتریش یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپایی با ۸٫۷ میلیون نفر جمعیت است. خالص تولید داخلی این کشور در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۷۷ میلیون دلار بوده است. شرایط مطلوب زندگی در این کشور باعث شده که بسیاری از افراد به دنبال اخذ اقامت اتریش باشند. در این مقاله همراه ما باشید، تا رایج ترین شیوه های اخذ اقامت اتریش را بررسی نماییم.

روش های اخذ اقامت اتریش

اتریش از کشورهای جز اتحادیه اروپا و حوزه شینگن می باشد که با توجه به شرایط مطلوب اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی که دارد، برای مهاجرت مطلوب واقع شده است. کشور اتریش هفتمین کشور ثروتمند جهان است. نرخ بیکاری در اتریش کمتر از ۵ درصد بوده و نرخ مالیات در این کشور از سایر کشور های اروپایی مثل آلمان یا بلژیک پایین تر است.

همان طور که متوجه شدیم، اتریش کشور مناسبی برای زندگی می باشد. حتی در مقایسه با سایر کشور های اروپا نیز این کشور موقعیت بهتری دارد. برای مهاجرت و اخذ اقامت اتریش نیاز به دریافت ویزای شینگن خواهید داشت. در ادامه مقاله انواع روش های اخذ اقامت اتریش را معرفی کرده و شرح خواهیم داد.

برای پرداخت هزینه های ویزای اتریش ، پرداخت هزینه وقت سفارت اتریش و سایر هزینه های آنلاین می توانید از خدمات پرداخت در سایت خارجی اول پرداخت بهره ببرید. همچنین در صورتی که نیاز به پرداخت ارزی می توانید از انواع کارت های اعتباری مثل ویزا کارت یا مستر کارت استفاده کنید.

اقامت اتریش از طریق کار

اخذ اقامت اتریش از طریق کار یکی از رایج ترین شیوه ها برای مهاجرت به این کشور و اخذ ویزای اتریش می باشد. متقاضیان اشتغال در اتریش از طریق ویزای جستجوی کار اقدام می کنند و با دریافت این ویزا موفق به اخذ اقامت اتریش می شوند. شرایط اخذ ویزای کار اتریش توسط اداره کار این کشور طراحی می شود.

اخذ اقامت اتریش
اخذ اقامت اتریش

سیستم صدور ویزای جستجوی کار مبنی بر امتیاز دهی به متقاضیان است. به این صورت که افراد بر اساس مهارت ها، مدرک تحصیلی، سابقه کاری، سن و عوامل دیگر امتیاز دهی می شوند. حداکثر امتیاز ممکن در این سیستم ۱۰۰ می باشد ویزای کار اتریش کسب حداقل ۷۰ امتیاز الزامی می باشد. این ویزا شامل چند زیر شاخه می باشد. متقاضیان ویزا باید از طریق مرتبط ترین زیر شاخه به کشور اتریش وارد شود. در صورتی که وی موفق به اخذ ویزای جستجو کار شود، اقامت دو ساله ای به او تعلق خواهد گرفت. زیر شاخه های اشاره شده به صورت زیر هستند:

  • فارغ التحصیلان از داشنگاه ها و آموزشگاه های عالی اتریش
  • کارگران خیلی ماهر
  • کارگران ماهر برای مشاغل موجود (Skilled workers in shortage occupations)
  • سایر مشاغل اصلی
  • کار آفرینی و راه اندازی کسب و کار جدید
  • نیروی کار کلیدی خود اشتغال (Self-employed key workers)

اقامت اتریش از طریق کار آفرینی

یکی دیگر از روش های اخذ ویزای اتریش از طریق کارآفرینی می باشد. برای واجد شرایط بودن برای این ویزا، متقاضی باید یک بیزینس پلن جدید ارائه دهد که تا کنون در این کشور اجرا نشده است. مهم ترین شاخص در این بیزینس پلن نوآوری آن می باشد. سرمایه اولیه مورد نیزا حداقل ۵۰ هزار یورو می باشد. ۵۰ درصد از سهام شما برای ثبت شرکت باید متعلق به متقاضی باشد.

اقامت اتریش با خرید ملک

اخذ اقامت اتریش از طریق خرید ملک با دو حالت اقامت مسکونی یا اقامت دائم امکان پذیر است. اقامت مسکونی حالتی می باشد که فرد مادامی که مالکیت یک ملک را داشته باشد، امکان اخذ ویزای بلند مدت دارد. در برخی شرایط امکان اخذ اقامت دائم با اقامت مسکونی وجود دارد.

در اتریش نیز مانند سایر کشور ها قیمت املاک در مرکز شهر نسبت به حومه بیشتر است. برآورد هزینه زندگی یک فرد در کشور اتریش نزدیک به ۱۴۰۰ یورو در ماه می باشد. حداقل قیمت اجاره منزل در اتریش، ۴۰۰ یورو و مدت قرارداد ها معمولاً ۳ ساله می باشد. قیمت خرید ملک در شمال اتریش، که نزدیک به مناطق اسکی می باشد، از ۴۰٫۰۰۰ یورو شروع می شود. در مناطق جنوبی قیمت ها کمتر خواهند بود.

امتیاز 5/5 - از 3 رای

برای این نوشته برچسبی وجود ندارد !

نظرات کاربران

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تومان (IRT)
()
پرداخت می‌کنید
()
تومان (IRT)
دریافت می‌کنید
1 = IRT